Diskuze

Řidiči autobusů v Ústeckém kraji vyhlásili stávkovou pohotovost

Odborářům v autobusové dopravě dochází trpělivost, a tak vyhlásili pro celý Ústecký kraj stávkovou pohotovost. Stávkovat chtějí kvůli výši svých platů. Podle nařízení vlády se mají navýšit, dopravci však na růst mezd peníze nemají.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vzpomínám, když přišly nové firmy v osobní autobusové dopravě, jak si každá nová firma postavila svůj označník u každé zastávky (viděl jsem i tři ozačníky na jedné zastávce), na to peníze měly, na zvýšení mezd neee.

0 0
možnosti

Provoz zajišťují soukromé firmy. To, že podhodnotily i díky nízkým mzdám nabídky do výběrových řízení, je jejich problém. V tom případě pak výběrová řízení jsou k ničemu! To by mohly další firmy, co zajišťují ostatní služby pro stát, žádat také navýšení. Tím ale nemyslím, že by se nemělo řidičům přidat.

0 0
možnosti

Po pravdě řečeno, firmy nemohou za to, že vláda rozhodla o navýšení "minimální" tarifní mzdy řidičů. Ony počítaly s tím, co se platilo + nějaké procento navíc každý rok v rámci kolektivního vyjednávání.

Za "bolševika" platil katalog zaměstnání, tam byla každá profese zařazení do "dělnické" tarifní třídy (1-9), každé třídě odpovídala základní hodinová mzda nebo měsíční (ono se to měnilo) a tak měl řidič ČSAD Cheb stejný základní plat jako jeho kolega v ČSAD Humenné ... stejně tak byla jednotná sazba příplatků za noční, soboty, neděle, svátky, přesčasy. Jediné co se lišilo byla pohyblivá složka mzdy = prémie ... ale i ty byly více méně stejné ... A nikdo nemusel řešit, jestli žena nebere v téže profesi méně než muž. Základní plat byl stejný ....

0 0
možnosti

Dobrá zpráva pro dopravce je, že kraj, který má s dopravci uzavřené smlouvy do roku 2024, potřebných 75 milionů na nárůst mezd řidičů má, jen neobjevil cestu, jak peníze dopravcům poslat. Čili tu cestu najde, o tom není pochyb. Jen mě zaráželo, že poslanci si cestu ke zvýšení platů našli bez problémů, stejně si navýšili počty placených politiků krajánci (zastupitelé nás stojí skoro 25 mil. ročně), zvlášť neřešitelný problém nebyl zaplatit pokutu 598 mil. za ROP Severozápad bez hledání viníků (to mi silně vadí, přeci kde je škoda, tam jsou nepochybně i viníci, a ti se mám všem smějí do ksichtu a my všichni to z našich veřejných peněz platíme...), atd., a na platy řidičů by se prachy nenašly? To by byl skandál!

1 0
možnosti

Kraje dlouhá léta finančně profitovaly z žebrácké mzdy řidičů autobusů, takže se dávala mnohdy přednost "levnější" železnici, kde byl strojvedoucí placen mnohem lépe než řidič autobusu, ačkoli mzda obou profesí vzhledem k náročnosti a odpovědnosti by měla být přibližně stejná.

A teď se ukázalo v čem spočívalo sladké tajemství "levných" autobusů.

Nevím, jak je konstruovaná smlouva z hlediska jednotlivých nákladových položek "vozidlového" kilometru, ale očekával bych, že tam bude uvedeno kolik procent z částky "X" tvoří mzdové náklady (nebo to může být uvedeno rovnou). A pak je na dopravci, aby jednoduše propočítal, o kolik se tato položka zvýší v důsledku navýšení mzdového tarifu a podle toho se uzavře dodatek ke smlouvě. To musí udělat všichni (ve všech krajích) a nějak mi uniká, co by na tomto postupu mělo být protiprávního - tohle prostě jinak nejde.

Smlouva by měla mít doložku ohledně nějakého navýšení cen vstupů ... Jak by se třeba řešila situace, kdy litr nafty - z nějakých důvodů - bude stát 50 korun. Jestli je ve smlouvě takováto doložka, pak není důvod proč by se nemohlo postupovat stejně i u mezd. Každý svéprávný člověk chápe (měl by chápat), že smlouva uzavřená na deset let může být ovlivněna okolnosti, které ani jedna smluvní strana nemůže ovlivnit ...

To, že kraje nemají v rozpočtu peníze je jiná věc, ale nelze požadovat po státu, aby něco dorovnával.

0 0
možnosti
Foto

Za co chtějí přidat? Jezdím prvním ranním autobusem Chomutov- Podbořany a je to stejné jako jezdit v mrazícím voze.

0 0
možnosti
Foto

Jenže to není vina řidičů. Jezdí se za náklady zrubané na absolutní minimum a dopravní podniky se tak snaží nějak ušetřit na všem. Mzda řidičů autobusů je současnou výší někde pod 70kč/hod brutto naprosto ostudná, V supermarketu by si doplňováním zboží do regálů vydělali více.

1 0
možnosti

V44í38t 69M95r38h81a62l

10. 1. 2017 22:49

Když to u nás funguje, jako v pověstném Kocourkově, není se čemu divit, že to došlo do takovéto patové situace.

0 0
možnosti

Přátelé tady máte konečně Vaše neustálé upravování cen za cenu být nejlevnější.Bohužel už to dál nejde tak se začne řešit kde je černý Petr.Na fixních nákladech ušetřit nejde tak to odnese řidič.Jsem zvědav jak tohle dopadne.;-D;-D;-D;-D

2 0
možnosti