Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči autobusů v Ústeckém kraji vyhlásili stávkovou pohotovost

Odborářům v autobusové dopravě dochází trpělivost, a tak vyhlásili pro celý Ústecký kraj stávkovou pohotovost. Stávkovat chtějí kvůli výši svých platů. Podle nařízení vlády se mají navýšit, dopravci však na růst mezd peníze nemají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A40n90t61o54n24í90n 34Š51v95i44h39n17o87s 8858877971892

Vzpomínám, když přišly nové firmy v osobní autobusové dopravě, jak si každá nová firma postavila svůj označník u každé zastávky (viděl jsem i tři ozačníky na jedné zastávce), na to peníze měly, na zvýšení mezd neee.

0/0
17.1.2017 18:23

A93n63t70o78n19í33n 27Š36v67i21h90n44o81s 8728487921382

Provoz zajišťují soukromé firmy. To, že podhodnotily i díky nízkým mzdám nabídky do výběrových řízení, je jejich problém. V tom případě pak výběrová řízení jsou k ničemu! To by mohly další firmy, co zajišťují ostatní služby pro stát, žádat také navýšení. Tím ale nemyslím, že by se nemělo řidičům přidat.

0/0
13.1.2017 7:21

M65i67r38o96s72l47a11v 74Z44i19k88m53u77n49d 6928202677538

Po pravdě řečeno, firmy nemohou za to, že vláda rozhodla o navýšení "minimální" tarifní mzdy řidičů. Ony počítaly s tím, co se platilo + nějaké procento navíc každý rok v rámci kolektivního vyjednávání.

Za "bolševika" platil katalog zaměstnání, tam byla každá profese zařazení do "dělnické" tarifní třídy (1-9), každé třídě odpovídala základní hodinová mzda nebo měsíční (ono se to měnilo) a tak měl řidič ČSAD Cheb stejný základní plat jako jeho kolega v ČSAD Humenné ... stejně tak byla jednotná sazba příplatků za noční, soboty, neděle, svátky, přesčasy. Jediné co se lišilo byla pohyblivá složka mzdy = prémie ... ale i ty byly více méně stejné ... A nikdo nemusel řešit, jestli žena nebere v téže profesi méně než muž. Základní plat byl stejný ....

0/0
15.1.2017 0:02

A23n17t61o81n37í37n 86Š33v23i60h60n62o65s 8688947571312

Pane Miroslave, máte pravdu, ale, při výběrovém řízení by mělo být jedno z kritérií také mzda řidičů v dané firmě. Pokud je mzda na dně zaručené mzdy, asi musím počítat s tím, že zaměstnanci, tady řidiči, v dohledné době projeví nespokojenost, která se projevuje třeba i vztahem k práci, tady zase i vztahem k cestujícímu. Takže při výběrku ne za každou cenu nejlevnější firmu. Pak by automaticky zadavatel podpořil i slušné mzdy.

0/0
15.1.2017 6:39

J39a61r68o31s25l69a14v 73K24u37b82í88n 5708960331236

Dobrá zpráva pro dopravce je, že kraj, který má s dopravci uzavřené smlouvy do roku 2024, potřebných 75 milionů na nárůst mezd řidičů má, jen neobjevil cestu, jak peníze dopravcům poslat. Čili tu cestu najde, o tom není pochyb. Jen mě zaráželo, že poslanci si cestu ke zvýšení platů našli bez problémů, stejně si navýšili počty placených politiků krajánci (zastupitelé nás stojí skoro 25 mil. ročně), zvlášť neřešitelný problém nebyl zaplatit pokutu 598 mil. za ROP Severozápad bez hledání viníků (to mi silně vadí, přeci kde je škoda, tam jsou nepochybně i viníci, a ti se mám všem smějí do ksichtu a my všichni to z našich veřejných peněz platíme...), atd., a na platy řidičů by se prachy nenašly? To by byl skandál!

+1/0
11.1.2017 9:57

M28i34r84o76s83l39a10v 19Z49i34k49m23u80n53d 6308572297288

Kraje dlouhá léta finančně profitovaly z žebrácké mzdy řidičů autobusů, takže se dávala mnohdy přednost "levnější" železnici, kde byl strojvedoucí placen mnohem lépe než řidič autobusu, ačkoli mzda obou profesí vzhledem k náročnosti a odpovědnosti by měla být přibližně stejná.

A teď se ukázalo v čem spočívalo sladké tajemství "levných" autobusů.

Nevím, jak je konstruovaná smlouva z hlediska jednotlivých nákladových položek "vozidlového" kilometru, ale očekával bych, že tam bude uvedeno kolik procent z částky "X" tvoří mzdové náklady (nebo to může být uvedeno rovnou). A pak je na dopravci, aby jednoduše propočítal, o kolik se tato položka zvýší v důsledku navýšení mzdového tarifu a podle toho se uzavře dodatek ke smlouvě. To musí udělat všichni (ve všech krajích) a nějak mi uniká, co by na tomto postupu mělo být protiprávního - tohle prostě jinak nejde.

Smlouva by měla mít doložku ohledně nějakého navýšení cen vstupů ... Jak by se třeba řešila situace, kdy litr nafty - z nějakých důvodů - bude stát 50 korun. Jestli je ve smlouvě takováto doložka, pak není důvod proč by se nemohlo postupovat stejně i u mezd. Každý svéprávný člověk chápe (měl by chápat), že smlouva uzavřená na deset let může být ovlivněna okolnosti, které ani jedna smluvní strana nemůže ovlivnit ...

To, že kraje nemají v rozpočtu peníze je jiná věc, ale nelze požadovat po státu, aby něco dorovnával.

0/0
12.1.2017 17:25

J62o58s97e32f 96Č47i56h17á23k 7981149430526

Za co chtějí přidat? Jezdím prvním ranním autobusem Chomutov- Podbořany a je to stejné jako jezdit v mrazícím voze.

0/0
11.1.2017 4:53
Foto

V62l36a48d46i43m19í80r 46Š10ť60a58s80t90n29ý 1891926705173

Jenže to není vina řidičů. Jezdí se za náklady zrubané na absolutní minimum a dopravní podniky se tak snaží nějak ušetřit na všem. Mzda řidičů autobusů je současnou výší někde pod 70kč/hod brutto naprosto ostudná, V supermarketu by si doplňováním zboží do regálů vydělali více.

+1/0
11.1.2017 6:43

P34e68t51r 43N74i25v95n36i47c29k76ý 3262114155157

Můžeš to nějak rozvést? Nízká mzda řidičů znamená, že v neotočí knoflíkem topení v autobusu? Snad kvůli spotřebě? Pokud ano, kolik to topení žere?

0/0
11.1.2017 7:07
Foto

V81l85a86d42i16m85í48r 48Š81ť62a96s49t50n16ý 1271666245523

Jistě že kvůli spotřebě. Ekonom hlídající náklady si spočítá, že to denně na jeden autobus dělá stovku x 100 autobusů, které podnik provozuje je to 10 000. Pak to vynásobte dny v roce a dostanete hezkou sumu, za kterou mu podnik vyplatí krásné prémie. Že je to pakárna pro řidiče i cestující ho nezajímá, naopak je schopen toho řidiče ještě sejmout za naftu spotřebovanou nad limit.

+1/0
11.1.2017 7:23

V90í78t 73M10r29h60a33l 1505179703610

Když to u nás funguje, jako v pověstném Kocourkově, není se čemu divit, že to došlo do takovéto patové situace.

0/0
10.1.2017 22:49

M69i82c59h53a75e19l 42K13a59d63e31r85a30v69e79k 8771754548304

Přátelé tady máte konečně Vaše neustálé upravování cen za cenu být nejlevnější.Bohužel už to dál nejde tak se začne řešit kde je černý Petr.Na fixních nákladech ušetřit nejde tak to odnese řidič.Jsem zvědav jak tohle dopadne.;-D;-D;-D;-D

+2/0
10.1.2017 16:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.