Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Novou estakádou na D8 projíždějí těžké náklaďáky. Zkoušejí, co vydrží

Žádné kolony naložených nákladních aut nebo tanky jako před téměř padesáti lety na Nuselském mostě. Při úterním testu dvou mostů Prackovické estakády na nedostavěné D8 si technici vystačili s osmi nákladními auty naloženými štěrkem a řadou měřících přístrojů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B14l31a11ž32e94j 57M36o91t25y74č48k66a 8387807695830

v tunelech má být minimálně 100km/h, ani se nedivím že někdo prosadil tuto variantu, když v podzemí by to bylo pomalejší než po okresce;-)

0/0
6.12.2016 17:02

J85a78n 95K46a27b49r37h28e15l 6913447982271

Během zkoušky se měřili průhyby a posuny mostovky. takže poklesy piliřů a pohyby spodní stavby se neměřili, a i kdyby, zde jde hlavně o dlouhodobé sedání. No uvidíme, snad hlavně kvůli obyvatelům okolních obcí bude dálnice v provozu co nejdéle.

Přístup ŘSD již od dob přípravy je tristní. Hlavně žaloba na lom, že zavinil sesuv, je naprosto absurdní.

A nakonec případné problémy budou chtít hodit na zhotovitele.

0/0
30.11.2016 10:55

J55i88ř28í 90J77u15r61á59š37e79k 8737845460307

A co tou zkouškou měřili? Průhyb mostní konstrukce pod zatížením :-) Prostě co ten most unese.

Řekl bych, že to s reálným provozem a možnými komplikacemi založení zmiňovaných mostů v nestabilním podloží nemá až tak moc společného :-)

+4/0
30.11.2016 10:14

V50l93a75d88i60m77í37r 41F17i84b31i47g68e32r 5824751161394

I když to nemá s dlouhodobým sedáním nic společného, ta zkouška se musí provést v každém případě. Nejde otevřít most aniž by proběhla zatěžkávací zkouška.

0/0
1.12.2016 10:20

J45o23s20e23f 88Š39e58m16e83l46í65k 7379121690377

Při případných problémech se sníží rychlost.

Jasně, to máme v Ostravě taky - dálnici na kterou sice musíte mít známku, ale maximálně to můžete rozpálit na 60km/hod. Fofr a zdá se, že je to už nafurt.

+1/0
30.11.2016 9:58

R88u58d90o72l84f 59R76u78b86e66š 3449245701754

No jestli jim ty pilíře za pár let ujedou třeba o dva metry, tak tu rychlost sníži asi docela hodně ;-D

0/0
30.11.2016 10:31

P25e45t26r 66F83e54i86g23l 5668563200612

Dálnice bude v pohodě. Nevěřím tomu, že by si někdo "lajsnul" tam pustit auta, kdyby to nebylo bezpečné...těším se na ježdění...:-)

+5/−1
30.11.2016 7:46

M58a18r98t52i57n 93H57o61u18b54a 6143871499938

zavidim ti tvuj optimismus, ktery nezvyklalo ani to, ze se stavelo na zaklade zfalsovaneho geologickeho pruzkumu :)

+3/−1
30.11.2016 8:24

P30e51t44r 96F53e22i91g31l 5398583510702

Jezdím trasu UL-PHA a zpět denně už docela dlouho...optimismus musím mít...času mi to ušetří každý den minimálně 30-40 minut...;-)...opravdu věřím, že to bude v pořádku...

0/−1
30.11.2016 9:57

B54l59a75ž40e50j 90M30o36t65y29č26k78a 8217407355310

a nebudeš jezdit jediný, po otevření Vás pribudou tisíce. Zdravím stojící PrahuR^

0/0
30.11.2016 10:36

P80e93t92r 81F68e40i42g94l 5908363960672

No, sebe bych spíše označil už jako náplavku než jako Ústečáka...;-)

0/0
1.12.2016 9:44

P89a13v57e32l 22D17v12o36ř35á52k 8348865192371

Jízda po této dálnici bude v pohodě, ale jen do té chvíle, než zjistíte, že kromě Vás se pohybuje i dálnice.

+3/0
30.11.2016 10:54
Foto

J62a94k30u62b 12V59e40d32r89a95l 4633592430572

No, pokud se bude posouvat směrem k Praze, tak ušetříte palivo :-P

0/0
30.11.2016 11:51

P91e85t36r 92N68o18v29o62t91n90y 1351850531

No a to jsou statické zkoušky. Budou je tam prohánět takhle naložené 100 km/h ?

+1/0
30.11.2016 4:54

M26a92r27t98i71n 28H66o80u11b72a 6103391439178

jednoducha odpoved - nic takoveho norma nepozaduje. ono se predpokalda, ze ulozeni mostu je pevne a testem se overuje, ze je spravne provedeno to nad nim. ale tady je problem presne opacny - most je pevny, ale stoji na vratkych zakladech

0/−1
30.11.2016 8:26
Foto

J56a55n 64B46r84a24u43n 1288158883425

My se budem príma mít.

0/0
29.11.2016 21:48

M94i82c50h19a78e37l 45K12a86d22e65r19a94v90e59k 8131234848384

Myslim ze obyvatele Velemina a Borislavi zkoušky oceňuji a jsou rádi ze jsou na jedničku . Všem co tady melou blbosti bych doporučil bydlet měsíc v uvedených vesnicích na trase.18.12 bude konečně den bez hluku a stresu přejít přechod.

+8/−1
29.11.2016 21:43

V37í31t 32M15r29h73a84l 1465539573420

Snažím se být optimista a doufám tedy, že se provoz opravdu přes Velemín, Bořislav a dále uklidní. Někdy je to opravdu zážitek, přejít tady ve Velemíně silnici, nebo se na ni vůbec dostat, pokud vyjíždíte z vedlejší silnice, nebo jen od svého bydliště.

Jen mám obavy, jak dlouho ten klid bude, protože ta dálnice jednoduše bezpečná není. Nechci to přivolávat, ale mám obavy, že uzavření dálnice tu bude brzy a ne jen jednou. Stačí, když sondy ve svazích nad dálnicí zjistí větší nesrovnalosti, hned se dálnice uzavře, tedy alespoň tak to tvrdí zodpovědní.

+4/0
29.11.2016 21:53

M18a30r44t82i63n 93H88o16u90b44a 6523571529418

michas jablka a hrusky. diskuse je o stavbe a provedeni teto dalnice, nikoliv o dopadech jeji neexistence.

a kdyz uz teda ty diskuse spojit - tak tem obyvatelum bude uplne jedno, ze je danice postavna, az ji za nejakou dobu zase zavrou, protoze se hybe. a jako ze se hybat bude. nikoliv ty mostovky, ktere otestovaly a zjistitli ze funguji (ani se nedalonic jineho predpokladat), ale ty pilire pod nimi

0/0
30.11.2016 8:23

M79a17r14t86i21n 94H10o69u68b20a 6463961609458

otestovali

0/0
30.11.2016 8:27

M84i36c81h51a38e11l 25K15a83d67e67r70a36v84e48k 8561244288284

Myslím že nemíchám,každý je ted velký geolog a stavitel.Uvidíme jak to bude vypadat,dejte jí šanci .Dálnice stojí a hotovo.Děti země a pan Patrik budou mít doufám 17.12 důvod ke smutku.Ale oni si jako každé neziskovka zase něco najdou do čeho budou rádi šťourat .

0/−2
30.11.2016 9:06

M17a77r83t75i84n 47H95o54u57b83a 6583551819518

prubeh stavby dal ovsem DZ za pravdu. dokonce dlouhodobe tvrdim ze za prutahy nemoou DZ, ale vyhrande RSD. Nemyslim si, ze by s toho meli skodolibou radost, az se to zase uzavre. Ne, ze bych si to pral, ale jem om tom presvedcen, ze to tak dopadne. Zejmena proto, ze podle informaci, co ma plebs (tedy i ja) k dispozici, tak nosne pilire nejsou ukotvene v pevnem podlozi, napr. na skale, ale jsou proste zapustene do hliny. Sic hluboko, ale porad jen do hliny. Do te same hliny, ktera postupne ujizdi (coz uz dnes netaji ani RSD, jen to marginalizuje)

0/0
30.11.2016 16:08

V59í15t 75M39r68h88a84l 1705539313640

Je opravdu zábavné, jak celá ŘSD stále opakuje to, že je dálnice zcela bezpečná. Tomu snad ani sami nevěří, no i když....

D8 je průšvih takového rozměru, že ho u nás jen tak dlouho nic nepřekoná.

+1/−1
29.11.2016 21:38

M39a96r75t81i62n 89H35o69u22b22a 6493401789968

Důvěru to nebudi.

Dnešním testem zjistili, ze mostovka odopovida projektu. Problematické jsou ale mostní pilíře a jejich ulozeni. To dnešní test neoveroval. Jejich stav ukáže až dynamické zatížení provozem

+3/0
29.11.2016 21:33

M91a82r29t72i54n 77H91o38u11b46a 6103761139918

380t ba 8 nakládacích. TJ. na 1 připadá 47,5.

Sorry, ale ty na fotkách tolik nevazi.

0/0
29.11.2016 21:27

P63e87t19r 11D12l23o93u22h36ý 3415441442278

Tatra 8x8 má hmotnost 17t. Objem korby 20 m3 podle provedení. Sypná hmotnost štěrku (podle frakce) je 1,4 - 1,8 t na m3. Tzn. 20 x 1.6 + 17 je 49 tun.

+5/0
29.11.2016 22:43

O76t83a58k76a84r 12F83u89k96a 8551693161314

twl brouk pytlík je tady a zahlcuje diskuzi. simtě nikdo na tvá moudra není zvědavej. těší mě ale, že budeš nejbližší měsíce s dětským škodolibým pohledem čekat každý den na tragickou zprávu z D8 a až se nic nestane, uvítáš, že na tvé výplody si nikdo nevzpomeneRv

+1/0
30.11.2016 9:34

V86í36t 15J22ů93z52a 8882326551278

řidiči si mohou být naprosto jisti, že most bude bezpečný stejně jako celá dálnice,“

Zdroj: http://usti.idnes.cz/zatezova-zkouska-prackovice-estakada-dalnice-d8-f5q-/usti-zpravy.aspx?c=A161129_095435_usti-zpravy_vac2

Tedy celá dálnice je tak nebezpečná?

+1/0
29.11.2016 21:01

V98á23c97l43a61v 73P15o45l24á76k 1925882530210

Nebudu hodnotit špatná nebo dobrá předchozí rozhodnutí. Nyní je dálnice téměř hotová, proto přeji všem motoristům i obyvatelům kolem stávajících silničních tras

její včasné otevření. Dále přeji všem její další dlouholetý bezporuchový provoz.

Nakonec dík všem, kteří na dálnici odvedli kus poctivé práceR^

+3/−2
29.11.2016 20:42

M49i53c17h95a69e75l 60K13a88d18e70r15a89v79e24k 8441314298434

Pěkně napsané, kdybys to šlo dám Vám 100 plus ale nejde. Myslím že všichn co tady píší že to neklapne mají smůlu . R^R^R^R^R^

0/0
30.11.2016 9:10

P31a83v71e49l 87P16r96o17c12h58a65z77k79a 3397452464423

poděkujme všem ekologistům za pěkně vynucení si této problematické trasy a šílené zdražení ..

0/−8
29.11.2016 18:08

M48a98r24t84i22n 19V42i83n97d40u54š71k23a 4395156526110

Máte to nějaké popletené. Právě ekologisti stávající trasu dost napadali. Tuto trasu si vynutili jen a pouze politici spolu s betonovou lobby.

+7/−1
29.11.2016 18:20

J46a23n 41S51l58o40v91í94k 3309677520748

Betonovou lobby do toho netahejte. Stát se prostě zpočátku snažil jen ušetřit, protože dlouhý tunel by byl mnohem dražší než vedení trasy krajinou. A betonu by se tam spotřebovalo také mnohem více než u dnešní trasy. To jak to dopadlo je věc jiná.

+1/−2
29.11.2016 18:30

V31l15a74d94i11m35í87r 44H44l90u38c98h36ý 7579117539163

Stát se "snažil ušetřit" tím, že místo lacinějšího tunelu v bezpečné oblasti zaplatil nejnebezpečnější přemostění v nestabilním podloží, aby některé ze spřízněných firem měly "na doživotí" velmi dobrý byznys! Kdopak za tím asi bude schovaný???:-P;-€

+2/−1
29.11.2016 22:30
Foto

J64a44k33u36b 30V98e52d50r22a80l 4563482630172

"Stát" se snažil ušetřit? Kdo je "Stát"? Stavění dálnic není stavění báboviček. Měli by se vyjadřovat odborníci a hlavně by se měli potom poslouchat. A i tu bábovičku laik nepostaví. Stát není odborník. Stát jsou asi bohužel jen politici. Odborníci by si totiž neřekli, že tunel v této oblasti vyjde dráž. Oni to právě říkali naopak. Ale politici potřebují rychlé a líbivé řešení na jejich volební období - tzv. oblbnutí lidí aby je zase volili. A to se jim náramně daří ;-) A lidé to žerou ;-) No a teď budou politici říkat, že dálnice mohla již dávno stát a mohla bát levnější a ekologičtí teroristé a .......R^ A mají zase v kapse voliče.

Ono je to úplně jednoduché ;-) Můžeme si za to sami.

0/0
30.11.2016 7:54

J43a47n 82E72m51i20l 3363319108151

D8 mezi Lovosicemi a Ústím se staví odhaduji (včetně přípravy) tak 15 let. Je tedy evidentní, že Vaše predikce, že politikům, a to se jich nezastávám, šlo o jejich volební období, je řekněme dobrá pro lehce zabržděný dav. Věcně je každopádně nesprávná. Jinak že ekologové si tam hřáli nechutnou polívčičku je pravda a stálo by za to spočítat, na kolik ten Vámi zmiňovaný stát (tedy nás) to jejich hobby přišlo.

0/0
30.11.2016 9:57
Foto

J26a52k45u68b 35V85e23d16r65a74l 4303242110622

Nešlo o jedno volební období.

A nevím o jakou polívčičku šlo..?

A i kdyby byla dálnice dokončená dříve v této trase, tak by mezitím byla zavíraná kvůli sesuvům. Další věc je ta, že to neustálé měření čidly a kontrolování stability pilířů bude stát zbytečně peníze navíc, než kdyby byla dálnice vedena jinudy. A mimochodem v trase tunelů mohla být také otevřena dříve. Kdyby nebylo zmiňovaných politiků. Tak nevím, kdo si ohřívá polívčičku.

0/0
30.11.2016 11:48

J50a58n 35E40m93i90l 3503619718491

Ekologové napadali na tomto úseku všechno a vždycky. Patří jim velký dík místních občanů za přispění k ničení jejich majetku a zdraví.

0/−2
30.11.2016 9:49

M28a71r14e56k 95J37a62n 2293742974492

12 října Andrea Ackermanová v idnes. Most se každým dnem propadá. Paní redaktorko: o kolik se propadl do dneška , když na něm byly provedeny zátěžové zkoušky. Díky za zveřejnění poklesů, náklonů jednotlivých pilířů mostů zde na idnes. Vaše články aspirují na titul roku. Šíření poplašné zprávy.

+4/−1
29.11.2016 17:59

F16r92a86n75t90i65š54e85k 23R57o18c16h87o80v10a58n64s81k81ý 6420222958498

Co čekáte od kvalitních žurnalistů z Idnes? Dvojnásobná perla v jedné větě: Konečný účet přitom stále není konečný, je nutné přidat další statisíce za potřebný monitoring nestabilního území.

Zdroj: http://usti.idnes.cz/zatezova-zkouska-prackovice-estakada-dalnice-d8-f5q-/usti-zpravy.aspx?c=A161129_095435_usti-zpravy_vac2

Bavíme se o miliardách a konečný účet vzroste řádově o statisíce korun, tedy možná miliony... z 13 se stane 13,002... a světe div se, bude se dál psát, že to stálo 13 mld., to je opravdu klíčové sdělení v tomto případě.

Andresa Ackermanová: je to tedy konečný účet nebo není?

0/0
30.11.2016 10:57

F41r72a66n48t18i26š67e37k 37R35o70c83h13o49v27a45n82s43k72ý 6890482688178

Abych to uvedl v soulad s článkem > 15 mld. + 20 mil. ročně...za deset! let by to tedy mohlo být > 15,2 mld. v momentě, kdy se prodražuje stavba násobně už teď jsou to opravdu zanedbatelné částky.. nevím opravdu proč takto nesmyslně někdo může napsat skoro jedinou větu v článku, která není citací někoho jiného.

0/0
30.11.2016 11:00

M31a74r62t25i65n 78V43r34b81a 1671848702183

Může někdo mě, laikovi, osvětlit, jestli je celková hmotnost jednoho nákladního automobilu 47,5 tuny běžná ? :-)

+2/0
29.11.2016 17:50

T63o37m29á24š 38C54h67v87a52s97t66e85k 4743426220353

když je plný štěrku, tak naprosto bežný.

+1/−1
29.11.2016 18:53

R89a31d85e25k 16P86a14s82t43o98r 3516665266173

Zatížení limit 11.5tuny na nápravu. Máte tahač dvě/tři nápravy plus velký sklápěcí valník 3 nápravy. Tyhle auta jsou nejtěžší při převozu asfaltu, štěrk je ještě lehoučký.

0/0
30.11.2016 10:08

M56i82c34h88a89l 24S54e29d90m81í82k 3429885616371

Není důvod, aby měření průhybu při zátěži nedopadlo dobře. Větší hrozbou je změna zátěže ze statické na dynamickou za plného provozu a dlouhodobé chování ukotvení pilířů v nestabilním podloží za těchto podmínek.

+4/−1
29.11.2016 17:22

J35i44ř92í 27K28o93c63u12r36e18k 6215704125168

A když to přečtete celé, tak se dozvíte, že dlouhodobé měření stability stavby bude stát 20 mega ročně.

+1/0
29.11.2016 17:27

J80a71n 43V98á62v83r21a 1652821609388

no ono odskodneni za mrtve lidi by bylo drazsi...

0/0
29.11.2016 17:42

M92i11c68h58a89l 70S93e85d64m48í44k 3499395176951

Celé jsem to četl a z Vámi uvedeného plyne, že ŘSD to vidí stejně.

0/0
29.11.2016 18:38

R85u79d27o17l27f 80R55u66b17e69š 3269585371324

To je cena za měření. Až se to začne hýbat a pilíře zapadnou do bláta, vysypou tam pytel štěrku a bude to dobrý že jo..

0/0
30.11.2016 15:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.