Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

D8 čeká zkouška, vjedou na ni kamiony. Dělníci se sází, kdy se zavře

Dálnice D8 má před sebou zátěžovou zkoušku, příští týden na mosty u Prackovic nad Labem najedou kamiony plné písku a štěrku. Vozy otestují stabilitu dálničního tělesa. Současně se prověří i čidla, která hlídají pohyb pilířů, násyp před mostem i okolní sesuvné území.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V30l36a32d91i47s47l70a16v 94K35o54r91č80á71k 1526856732512

Po 33 letech celkové výstavby, myslím si takové-to sázky nezaslouží pozornosti. Spíše na to kolik bude celkový účet, pokud bude vůbec někdy zveřejněn !

0/0
2.12.2016 9:29

P20e27t91r 25F24e22i16g89l 5478323980102

Jsem pozitivně myslící člověk a věřím, že to bude v pohodě...nevěřím tomu, že kdyby to bylo nebezpečné, tak to někdo nechá otevřít...

0/0
29.11.2016 14:46

M19i74l82o39š 27S69i74c87h17i79n56g72e23r 5363188526584

jakej je kurs sázek ? dělník vyhraje ?

0/0
28.11.2016 22:49

M25i30l91o57š 15U36r40b88a98n 2921475374954

Dlouhý tunel neprošel.Tedy "dlouhý" 4 km.Jak nazvat tunely u západních kapitalistů o délce i 50 až 60 km?

0/0
28.11.2016 18:23

L32u64k17á84š 27S91e64d71l39á11č38e88k 1123747437710

Ono tam stačí dát pevné masivní piloty a nic neujede. Ale jako problém vidím v tom, že ten nános zřejmě odvezli, místo toho, aby to nasypali na druhou stranu té dálnice. Fungovalo by to jako stabilizační prvek.

0/0
27.11.2016 18:06

V97á90c24l42a42v 95M68á20c20h80a 8458111311464

Dříve se při zátěžových zkouškách používaly tanky. Jenomže dneska nemáme prakticky žádnou armádu a pochybuji, že by se u nás našlo tolik tanků, kolik by bylo zapotřebí.

Ta dálnice je samozřejmě potřebná. Lidé, bydlící mezi Ústim nad Labem a Lovosicmi to potvrdí. Jenom se zdá, že trasa dálnice nebyla zvolená správně. Jestli se ukáže, že se tam jezdit nedá, jsem zvědav, kdo bude potrestán za ty miliardové škody. Asi si i dokážu odpovědět. Nikdo.

+1/0
27.11.2016 11:17

J19a80n 32H61á63j17e50k 2966166233685

Ke cti stavitelů protržené přehrady na Bílé Desné je, že tehdejšími metodami nemohli zjistit, že staví na nestabilním podloží. To se zjistilo až cca o 80 - 90 let později.

http://liberec.idnes.cz/desna-prehrada-vyroci-pieta-dp1-/liberec-zpravy.aspx?c=A160918_183038_liberec-zpravy_bur

Proč s dnešními znalostmi stavíme v nestabilní části území? A to není jen D8, to je i D11 u obce Pravy.

+3/0
27.11.2016 7:33

S50e50i86d29l 59P23e21t97r 1551131345364

Ke cti staviteli Desné též patří plné přijetí osobní zodpovědnosti ... Holt jiná doba ..:-/

0/0
27.11.2016 9:09

J27i24ř86í 63E84r47b18e21n 1423204746927

Sebevražda není přijetím zodpovědnosti, ale útěk před zodpovědností!!!

+1/0
27.11.2016 22:29

M87í91r94a 60N73o30v56á14k 5949823296839

Myslím,že mi zbyla ještĕ špetka selského rozumu a i když nemám stavařské vzdĕlání, vím,že nejdůležitĕjší je dynamické zatížení problematické části a moc tomuto úseku nevĕřím.Kdyby trasa vedla tunely určitĕ by byla bezpečnĕjší a i příroda by neutrpĕla.A co se týče penĕz,už jsme si ve zdejším Kocourkovĕ zvyklí,že se vše dĕlá způsobem nastavíme cenu a ona bude v konečném důsledku o mnoho vyšší.Jo na morálku žádný zákon nebude.Názornĕ to ukazuje vyspĕlost celé společnosti a myslím,že nemusím říkat,jak vysoká je.....:-(

+4/0
27.11.2016 7:25

P70a64v17e56l 19M83a17l59e55č94e84k 5531514742391

No vzhledem k tomu, že při otevření této plovoucí dálnice bude přítomen Zeman a většina vládního papalášstva, bylo by národním štěstím, kdyby se to utrhlo a zavalilo hned jak se tam bouchne otvírací šampus. Ostatně žádné neštěstí i pro tam zavalené. Řečeno s Paroubkem - kdo z vás má na hrobku za 15 miliard?

+3/−5
27.11.2016 4:18

P31a22v35e76l 55M89a23l97e12č18e26k 5251364282631

Vzhledem k avizované přítomnosti Zemana a většiny vládních papalášů při otevření dálnice, bylo by národním štěstím, kdyby se to utrhlo a zavalilo hned, jak tam bouchnou šampus. Ostatně nic strašného i pro zavalené. Kdo z vás má na hrobku za 15 miliard?

+1/−3
27.11.2016 4:12

P71e20t66r 76H78o77r86á62k 1269563659324

Myslím, že je to zbytečná hysterie. Vše proběhne bez problémů.

+2/0
27.11.2016 1:02

M28a57r69t82i35n 96V74i66n90d95u79š20k67a 4545376876920

Někdy se říká, že kdo myslí, ten ... ví.

+1/0
27.11.2016 1:13

M47i73c49h82a75e26l 96K90a35d27e73r98a93v76e16k 8711634258324

Taky si myslím.

0/0
28.11.2016 8:35

S44e27i29d44l 26P60e18t43r 1311731395154

Ty kráso, tak "dělníci se sází" ...8-o

Jste se v těch babišonovinách snad všichni už úplně zbláznili, případně váš majitel, to by pravda odpovídalo více? 8-o8-o

+1/−1
27.11.2016 0:55
Foto

V38l14a85d98a 59V74a95n10e83k 9703876574898

Dělníci kteří tam jsou od začátku a denně, toho ví dost z denodenni praxe.. ;-)

+1/−1
27.11.2016 6:27

T12o13m74á73š 45K91u48č20e21r37a 5847132517752

Tak ono kdyby se kolem toho Českého středohoří nechodilo po špičkách jako kolem nějakého boha, tak už dálnice stála dávno. V úseku Trmice-státní hranice byl terén ještě horší, než v měkkém středohoří a už dávno se tam jezdí.

+5/−1
27.11.2016 0:52
Foto

P52e70t87r 92K14i36e67b97e12l 8924922457832

...to myslíte fakt vážně?

0/−1
27.11.2016 2:00

P16e35t29r 41K52o55r97b33e21l 9966327930882

Středohoří není měkké, jen to, co ho pokrývá.

+1/0
27.11.2016 13:08

M35i62c61h60a25e20l 65K70a68d42e84r67a94v64e53k 8281954488534

To je doufám sranda.

0/0
28.11.2016 8:35

P14e49t92r 21Š87k25r86ý80b57a 3862260183366

všimli jste si lidičky jak naše média se snaží VŠE hanět a jak mají neuvěřitelnou RADOST Z NEÚSPĚCHŮ například této vlády ... ( Kdo tohle platí ?? ... myslím tu novinářskou sebranku ...)

+1/0
27.11.2016 0:42

S41e88i26d11l 37P42e60t17r 1761871505814

No tak kritika by měla být zcela základní fcí medií ..

Pravda dnešní totální negativismus je taky krapet přes čáru... Zatím se tu nenašlo medium které by toto dokázalo rozumně vybalancovat.:-/

+1/0
27.11.2016 1:00
Foto

P11e44t13r 11K93i82e28b84e43l 8774112547142

..tuhle člen té vlády...

0/−1
27.11.2016 2:00

M74i44l17a83n 34C81h52a40l57u35p43a 7564756397543

"uvádí soudní znalec Jiří Růžička, který pracuje pro nedaleký lom". Tak a ještě se zeptáme vrátného z dopravních podniků a jsou zaručené informace kompletní.

+1/−1
27.11.2016 0:20

S66e51i69d45l 90P27e14t95r 1111461795844

Ještě by to chtělo "směroplatnou Máńu co uklízí na OPBH" ..:-)

+1/0
27.11.2016 1:02
Foto

V71l13a60d96a 81V42a76n55e89k 9293596514548

Proč by znalec místních poměrů nemohl komentovat fušeřinu...? 8-o

+1/−2
27.11.2016 6:30

V93í15t70ě88z46s59l34a47v 37J67a39r80o10š 4172337894716

Pokud pracuje Růžička pro inkriminovaný lom, musí se maximálně snažit ukazovat na to, že za spuštění závalu v roce 2013 lom vůbec nemůže. Takže jeho tvrzení "nejsou" vůbec zaujatá.

+1/0
27.11.2016 10:46

Š13t32ě36p10á19n 63F12r45i23e96d34r84i60c60h 4804794970409

Okolo D8 si honěj triko rádoby odborní experti jako asi pan Cajz. Prostě reklama zdarma. A zde v diskuzi je tu plno rádoby odborníků, kteří expertně tvrdí, jak by tunel byl lepší. Jak to můžete vědět, že by tunel nebyl ještě větší prů**r a díra na peníze, kůli geologii. Nikdy se neudělala průzkumná štola, která pokud by se kdy dělala, by musela být v celé trase budoucího tunelu Kubačka, což už samo o sobě i nějákýmu Pepovi z depa musí být jasný, že by to stálo docela slušnej balík peněz a výsledkem by taky mohlo být - tudy tunel nikdy vést nemůže. Další věcí je, že studie na tunel Kubačka (pravda bez průzkumné štoly) byl a bylo v něm zmíněno, že vzhledem ke geologické nesourodosti a možnosti stržení podzemních vod není vhodný. Dalším argumentem proti tunelu Kubačka byl fakt, tak dlouhý tunel by musel být v polovině délky odvětrán nahoru na terén, čímž by v okolí vyústění došlo ke koncentraci škodlivin s negativním vlivem na faunu a flóru CHKO.

Na jedné odborné diskuzi jsem narazil na odkaz na článek k D8 poslankyně

Hubáčkové a pana Komínka radního pro dopravu Ústeckého kraje viz. zde:

http://www.halonoviny.cz/articles/view/44503908 A je dost překvapivé, že ač autoři článku se hlásí k levici, tak pozitivně hodnotí jednání současného ministra dopravy. A dle mého názoru se jedná o jeden z mála objektivních článků o D8.

+3/−3
26.11.2016 23:40

J92a66n 67H43á17j97e84k 2646786703345

Ohledně škodlivin - pořád lepší v jednom místě, než podél celé trasy. Ty tuny soli v zimě musí někde skončit, když odtečou z dálnice...

0/−1
27.11.2016 10:36

P77e19t49r 55A79n65d56r16ý40s96e80k 9843371846777

Je to celé totální fiasko, je sice možné, že to toho 17. otevřou, ale kde mám záruku, že ta dálnice je skutečně dobře zabezpečená? Já docela věřím tomu geologovi Cajzovi (od začátku říká, že podloží tam není stabilní), se kterým bylo několik rozhovorů, jeden zajímavý např na DVTV a ten řekl, že stavba se nedá takto jednoduše rychle zabezpečit, aby to tam bylo stabilní musely by tam být pylony 40-50 metrů hluboko v zemi a ty tam nejsou. Spoléhat na čidla, o kterých navíc nevíme ani, jestli pokrývají všechny nestabilní úseky nebo jenom některé, u kterých se to hodí, není pro mě vůbec dostačující. Doufám, že až to tam znova ujede, tak to nebude stát nikoho život.

+4/−2
26.11.2016 22:43

P53a48v95e73l 72M23a65ř98í35k 3142170330614

Chapu, ze dalnice ma urcite parametry, ktere musi splnovat, aby byla dalnici. Ale to nejde jednou misto propadajiciho se mostu postavit silnici s vetsim klesanim? Mozna by se par miliard usetrilo.

0/−2
26.11.2016 22:20

P11a31v10e23l 56N64á57r49o27ž54n63ý 1795943526232

A kam byste jako chtěl s tou silnicí klesat? dole je železnice, stará silnice a Labe nic víc se tam už nevejde ;-D

+1/−1
26.11.2016 22:26

P62e49t27r 70F69e44i84g28l 5648533650272

Dole je právě nová silnice ;-)...ta stará je na druhém břehu ;-)

0/−2
26.11.2016 22:31

P54a57v47e33l 79N51á10r50o82ž56n62ý 1395733156812

No i ta nová je stará a hlavně úzká a není jí kam rozšířit a základní předpoklad dálnice jsou min dva pruhy v každém směru což se tam nevejde at děláte co děláte, plus jakmile se dostanete na "dno" už musíte kopírovat "Labe a asi byste musel zrušit Vanov abyste se prorval dálnicí až do Ustí :-)

0/0
26.11.2016 22:49

P11a35v43e34l 54M51a95ř63í49k 3842510790944

Staci napsat ze nejde. Ja to tam neznam.

0/0
27.11.2016 9:24

A83n75t51o75n32í84n 15N49e75b71u17ž27e64l77s17k79ý 7475919376440

Přejme raději úspěšné dokončeni.. Přece tu není nikdo, komu dělalo dobře, kdyby to bylo špatně.I když, zda se

+2/0
26.11.2016 21:15

M89a43r32e10k 13J79a75n 2743622634562

Nebojte. Dopadne to dobře. Jinak z toho už bude pr...... mezinárodního formátu, že Češi nejsou schopni napojit D8 z Prahy na EU dálnice. Že by o to až tak zase Sasíci stáli, o tom žádná. Jen se nechali zblbnout Čechy. Následný problém bude horší. Neexistuje okolo Prahy propojení D8 na D1.Tam to zatím vypadá na minimálně dalších 30 let. :-)

+1/−1
26.11.2016 21:48

A37n75t76o65n76í16n 85N67e66b86u26ž32e27l62s85k61ý 7235609736160

Oni to tam ty rumunský a bulharský kamiony propojí.

Těch bude...:-)

+1/0
26.11.2016 23:24

V62á50c75l24a17v 11M88á22c74h56a 8398721201934

Následný problém už dávno je. Ono totiž to, jestli se bude, nebo nebude jezdit po novem úseku D8 na Prahu, jako takovou, nemá vůbec žádný vliv.

0/0
27.11.2016 11:27

P10e40t96r 21N29o62v25o74t73n57y 1371290701

Možná jen ten, kdo říkal od začátku, že je to špatně.

0/0
26.11.2016 21:48

M36a95r27t34i97n 47V55i55n48d62u11š18k47a 4435746736650

Profesor Jaroslav Pašek z Přírodovědecké fakulty UK v Praze ve svém autorizovaném znaleckém posudku pro Ředitelství silnic a dálnic ČR ještě v prosinci 2004 při srovnání schválené povrchové varianty a varianty s dlouhým tunelem Kubačka tvrdí mj. následující:

„Trasa je projektovaná tak, že se výstavbou dálnice stabilita svahu neporuší... Navíc snaha o převedení dálnice tunelem není opodstatněná, neboť stále opakované obavy z nestability území nejsou vůbec oprávněné. Území je postiženo fosilními jevy, které jsou dnes stabilní, a trasa dálnice je důsledně vedena tak, aby stabilitu nejen neporušila, ale naopak zajistila.“

Tato jednoznačná tvrzení jsou ale v příkrém rozporu se stanoviskem České geologické služby, které bylo vypracované na žádost Dětí Země rovněž v prosinci 2004:

„Svahové deformace („sesuvy“) jsou v zájmovém území vyvinuty v široké škále forem a žádnou z nich nelze označit za stabilizovanou. Některé jsou dočasně uklidněné, a tedy nebezpečné pro stavbu pouze potenciálně, nezřídka jsou však sesuvy stále aktivní... Lehká pata svahu nutně nemůže udržet stabilitu svahu a dochází ke vzniku sesuvu... K jejich aktivaci většinou dochází po delším období srážkové činnosti.“

Na špatném výběru trasy dálnice se také významně podepsal Petr Anděl, který pro investora vypracoval dvě hodnocení vlivů na životní prostředí a vždy rizika sesuvů ignoroval. Podivnou úlohu sehrál i profesor Jaroslav Pašek, který jako autorizovaný znalec ČKAIT v roce 1996 a ještě i v roce 2004 tvrdil, že k sesuvům nemůže nikdy dojít.

http://detizeme.cz/zprava.shtml?x=2383617

+12/0
26.11.2016 21:11

M56a29r21e96k 98J70a86n 2483132454862

Máte někde měření České geologické služby posunů území prováděné v uvedeném úseku? Díky za odkaz na ty archiválie o měření,geologickém průzkumu, záznam vrtů apd.

+2/0
26.11.2016 21:27

V90a24c78l95a82v 13P50e65r29o17u75t70k11a 6558667644331

tuhle diagnozu tam už popsali geologové co tam dělali výzkum v minulém století.

+1/0
26.11.2016 21:41

M55a72r43e13k 76J73a85n 2503792674892

Co je na tom k nepochopení? Píši o zápisu o měření posunů.Provedených geologických průzkumů a jejich zápisů. Dobrý?

+1/0
26.11.2016 21:53

Š19t35e20f28a50n 72F51r97i95č80a 7112718723736

Trochu Vám nerozumím. neumíte si to najít sám? Toto je jen diskuse pod článkem, nikdo není povinen Vám něco vyhledávat.

0/0
27.11.2016 0:51

V27á98c90l95a64v 33S65v66o19b74o26d94a 5166338349

Pro zátěžové zkoušky jsou nejlepší parní lokomotivy.8-o

+1/0
26.11.2016 21:11

P69e70t71r 83N98o92v77o19t78n88y 1101830921

Na dálnici určitě.

+1/0
26.11.2016 21:49

M90a16r55t81i47n 48H53o18d29í40k 2155515938137

Tak, určitě...

+1/0
26.11.2016 23:05

P12a85v58e79l 10B66e97r13a13n 9905917820

Je to u Labe, tak co třeba lodě? ;-)

+1/0
26.11.2016 23:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.