Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamenolom získal posudek, který popírá jeho vinu na zavalení dálnice D8

Společnost Kámen Zbraslav má nyní v rukou silný trumf pro miliardový soudní spor se státem. Ten kamenolom viní z toho, že může za obří sesuv svahu na železniční trať, a hlavně na rozestavěnou dálnici D8 u Dobkoviček na Ústecku. Posudek ale říká něco jiného.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95a93r70e58k 47S51a45j51d51a 2445250486528

Hlavni vina je u Zemana, jehoz vlada tuto nesmyslnou variantu schvalila. To je na okamzitou rezignaci ze vsech verejnych funkci! :-P;-)

0/0
17.12.2016 14:38

P72a37v13e20l 56P26l12z46á73k 3451363828882

Klasika. Stát, který je nejhorší hospodář, podává žalobu jako, že není. Přitom je všem jasné, že chtěli ušetřit a včas nestabilní svah nezajistili. A teď kolem sebe kopou, aby nemuseli přiznat, že viníkem je investor.

+1/0
17.12.2016 11:46

M12a49r17t70i88n 65J40u89r49e62č90k88a 2613354391781

Ještě můžou být kamenolomu vděční, protože ukázal, jak moc je podloží nestabilní.

0/0
17.12.2016 1:00

L86a52d75i77s63l61a17v 29S20v55o73b13o81d32a 3586445

takový hospodář raději ať spáchá sebevraždu a ušetří se

0/0
12.11.2016 15:39

V74í57t 49M95r43h80a54l 1595179623330

A co čekáte, že někdo s těch viníků z řad papalášů přizná vinu? Ty vždy, extra v tomto případě, budou svalovat vinu na někoho, kdo za to nemůže.

Kdyby dálnice nevedla nestabilním území a nebyla zaříznuta do nestabilního svahu, průšvih světového rozměru by tu nebyl. Varianta tunelu skrze Kubačku byla na 100% lepší!!!!.

+2/0
11.11.2016 16:22

J74a22n 30H93r89u71z67a 8864928609157

Posudky a volební průzkumy mají jedno společné. Vždy vyznívají tak jak si přeje objednatel.;-D

+2/0
11.11.2016 10:30

V34á50c42l87a59v 42S91v36o17b27o13d56a 5246148859

KDYBY se postavil tunel Kubačka,tak by k těmto problémům nemuselo dojít.

+3/0
11.11.2016 9:59

M43a45t16ě96j 25K69o10n37v41a16l88i61n82a 8419245443

O co vlastně jde. Skončí to jako vždy. Do dálnice se budou sypat další mld z peněz daňových poplatníků s tím, že tu dálnici přece nejde udělat jinak, když už se tolik utratilo. Oni to ti blbí občané stejně zaplatí...

0/0
11.11.2016 8:21
Foto

J65a82k68u32b 97B62e54z30n21o66s79k55a 9157703656

Mělo to zavalit toho blba, který to takhle vyprojektoval...

0/0
11.11.2016 0:20

J16i89n14d38ř31i79c94h 44Š45k34o22p10e81k 4705801180945

ne, ty blby co tuhle trasu politicky prosadili, i když geologové před problémy varovali

+5/0
11.11.2016 7:10

J91a81n 47H72r54u80z86a 8804898859847

Je věcí projetanta aby i na nevhodné zadání zhotovil dobrý projekt. To co dnes dělají dodatečně mělo být v projektu. Je otázkou, zda geologický průzkum byl dostatečný a projetant měl dobré podklady. Pak by stavba byla s jiným rozpočtem a celá tato diskuze by byla zbytečná.

0/0
11.11.2016 10:33

J58i88ř54í 31D70v50o82ř71á77č13e91k 7644706472331

Sakra, na koho to teď hodíme?

+1/0
10.11.2016 19:38

M97i85l61a72n 59P40r57o84u63z33a 6332914608197

Na toho kdo napsal posudek.

+3/0
10.11.2016 19:47

L27u56b41o93m19í85r 55S78a89z39e41č87e19k 7409918985273

Není nic lehčího. Za peníze se posudek koupit dá libovolný!

+3/0
10.11.2016 20:26

P76a35v31e81l 11J28e26ř36á54b10e14k 7891972474577

Na bagristu, že svévolně hrábl o cca 5,5 cm hlouběji do svahu než měl.!!

+1/0
10.11.2016 23:44

J31i62ř60í 55V60o69t60o61č77e28k 3948314416711

Jako vždycky, na "ekoteroristy."

Varovali, že se něco takového může stát, takže to určitě přivolali...

0/0
11.11.2016 22:20

P31e27t91r 64H15a55r66i39p36r26a37s24a67d 63H84a50j88i90č 8913820654567

Správný hospodář je výmluva. Správný hospodář nebude stavět tam, kde hrozí sesuv a nebude svalovat vinu na někoho, kdo za to nemůže. Správný hospodář nebude utrácet peníze za předem prohraný spor. Správný hospodář se chová čestně a poctivě a nepodvádí. Mirek Dušín. :-)

+24/0
10.11.2016 19:01

J78a45k47u57b 25K72o53s 3636152960844

Drzost státu je neskutečná. Zkusíme to hodit na soukromou firmu a když to nevyjde, spor zaplatí daňový poplatník.

+25/−4
10.11.2016 18:57

O64n33d81ř21e35j 92N90o89v91á35k 9447274459129

ANO, takto přesně řídíme stát jako firmu ... zaplatí to někdo jiný ... daňový poplatník / dotace státu ....

Už chápu, proč za vlády Ťoka klesly tržby Skanksy na polovinu ....

+7/0
10.11.2016 19:03

R95o75m36a39n 13S38t57o15n73e47k 1559263579391

jak vznikal projekt tak ANO nebylo ani v plenkách oni jenom tento problém zdědily po svých předchůdcích

+2/0
10.11.2016 19:38

P92a85v72e20l 40M39o13r40a12v39e62c 3972119922738

A co Ťok s D8 udělal? Jediné. Obvinil zřejmě nevinný lom ze způsobení závalu.Rv

0/0
10.11.2016 22:41

M30i44l28a11n 54P29r96o26u33z12a 6672364588587

Tento lom byl dávno uzavřený. Obnovil se za účelem samozřejmě zisku. A že se napsal takový posudek je velmi zvláštní, protože lom byl uzavřen pro možný sesuv při rozšiřování již dávno.

+1/0
10.11.2016 19:26

T44o64m19á45š 60W95i15l62k34e 7852162987650

no byl zavřený pár let..

0/0
10.11.2016 19:36

M72i96l75a15n 37P64r41o53u13z37a 6242124208957

Malá výtěžnost a sesuv, Co to je pár let, když to bylo kolem 1982 +-.

0/0
10.11.2016 19:46

P68a48v17e72l 13J53e80ř67á73b53e61k 7491952674667

No a daňový poplatník musí teď po státu vyžadovat, aby jako správný hospodář našel odpovědné osoby za tuto škodu.

+1/0
10.11.2016 23:46

L20a41d94i55s62l34a29v 56B96e39r70o27u15n40s37k93ý 1437502103456

Tak hlavní chyba je u projektantů. I kdyby to začalo lomem, tak oni s tím měli počítat a předejít tomu. Někdo byl dobře zaplaceny za geologický průzkum a projekt. Lom tam snad byl před stavbou, tak měli počítat se všemi možnostmi a ne se teď na něj vymlouvat.

+18/0
10.11.2016 18:47

J24i26n23d12ř54i83c14h 33M32i52t86t67e72r 6854925941286

Předpokládám , že lom tam byl už když začínali s projektem dálnice.

0/0
10.11.2016 19:23

L55u56b71o49m90í20r 42S41a35z75e36č45e58k 7289988955313

To tam byl. Jen se netěžilo intenzivně. Starý je přes 100 let. Jenže současnou intenzivní těžbou vzniklo velké plošné "zrcadlo" které nevsaje za dešťů žádnou vodu a ta stéká pod lom a nárazově působí na terén pod lomem a podloží dálnice. Odstranění vlivu působení vody bude složité!!!

+2/−2
10.11.2016 20:42

J52i92n28d91ř10i78c29h 95M33i54t52t12e54r 6284475411756

Přiznám se, že o tom nic nevím, tak díky za info.

0/0
10.11.2016 20:51

M86a92r38i95o 32P16e79t70r29ů 9187773861731

Neděkujte, je to nesmysl. Každý provozovaný kamenolom svádí vodu z domnělého "zrcadla" p. Sazečka do nejnižšího místa lomu (jímky), odkud ji průběžně odčerpává do nejbližší vodoteče. Po ukončení provozu se přestane odčerpávat a lom se přirozeně zatopí, pokud není rekultivován jinak. I kdyby se čistě teoreticky stalo, že nečekanými srážkami dojde k zaplnění poměrně značného retenčního prostoru (ve kterém dojde ke zdržení srážek, které by jinak stékaly přímo na terén pod lomem, jak uvádí p. Sazečka, museli by s tím počítat v první řadě projektanti dálnice

+2/0
11.11.2016 9:12

J33i87n71d50ř43i98c76h 36M55i77t51t53e66r 6654895381806

Že s tím měli počítat se domnívám taky. Lom přece musí mít nějaké parametry a limity, za které nelze těžit a i při rozšíření těžby by s tím měli projektanti dálnice počítat. Četl jsem vyjádření toho geologa, který říkal, že se má rád a tak tou dálnicí nikdy nepojede. Asi to bude z hlediska sesuvů půdy problematická trasa. Ale jak jsem uvedl, podrobně ten problém neznám a tak nejsem fundovaný partner do diskuse. Jen mi vadí, že jako daňový poplatník to musím zčásti financovat.

+1/0
11.11.2016 9:24

M57a87r13i82o 41P15e66t35r30ů 9857473311801

Já to zase s kolegy beru tak, že jestli se ta dálnice někdy otevře, tak si to tam chceme projet aspoň jednou mezi prvními, protože kdo ví, jestli budeme mít druhou šanci:-/

0/0
11.11.2016 9:32

R70a51d18e59k 30N63o40v14a84k 9484643489410

Posudek je posudek, ale realita je jiná...

https://www.youtube.com/watch?v=4vpnxboRkSI

Video z počátku sesuvu - posuďte sami.

Já tvrdím, že se to utrhlo v lomu, a pak to teprve strhlo trať a dálnici

+5/−3
10.11.2016 18:24

P25e85t52r 64H50a89r41i47p59r88a83s90a90d 81H14a24j23i22č 8383140734167

Pořád je to o tom, že vědeli dopředu, že svah je nestabilní a že lom tam je. Nemohou teď dodatečně svádět vinu na někoho, kdo tam už byl před nimi. Když už, tak lom byl (možná) jen poslední kapka, ale podíl viny je nulový. Projektanti to museli vzít do úvahy při plánování trasy.

+4/0
10.11.2016 18:57

O10n44d17ř44e35j 97N75o71v49á47k 9437104889809

A to jste poznal jak?

To video je jenom záznam PO sesuvu .. pár záběrů nahoře a pár záběrů dole ... z toho není poznat vůbec nic ....

Na tom videu NENÍ záznam sesuvu ....

0/−2
10.11.2016 18:59

R81a64d45e56k 88N42o20v62a34k 9674383809350

To video je i záznam den před sesunem, asi se vám narolovalo video o kus dál...

+2/−1
10.11.2016 21:47

M88a71r35i36o 44P66e18t85r17ů 9577153641421

Trhliny v lomu dokazují to co říká posudek. Nevím jak jste dospěl ke svému tvrzení, ale to video posudek pouze potvrzuje

0/0
11.11.2016 9:06

M70i87l48a45n 57V90o92l33e42k 5579763806249

V kapitalismu je všechno otázka peněz. Objektivně je blbost dělat dálnici pod takovým svahem, s provozním lomem už naprosto. Já osobně ani nechápu, jak se může v CHKO těžit kámen.

+4/−1
10.11.2016 17:59

P40e95t47r 20H48a16r53i72p86r10a24s21a98d 42H79a93j73i16č 8403910564717

To nechápu také.

+1/0
10.11.2016 18:58

O32n24d88ř20e46j 87N11o55v23á58k 9547294369229

Kdybychom byly ve skutečném kapitalismu, tak by se to takto nedělalo ... jenomže u nás je dotační euro-socialismus .... a ten přímo nutí lidi utrácet peníze .. bez-hlavě, bez-rozmyslu, proti zdravému rozumu .....

+3/0
10.11.2016 19:01

T48o96m18á98š 20W69i83l86k33e 7332582587220

Víte od kdy je ten lom v provozu? Od1910 ...

0/0
10.11.2016 19:34

M39i67l50a45n 88V67o68l73e33k 5309383686659

Tak jak by to tedy bylo v tom pravém kapitalismu? On mi to furt nikdo nechce říct.

+1/0
10.11.2016 19:39

J71i40n85d65ř66i79c16h 67M55i75t97t40e81r 6864865441896

Otázka peněz je to vždycky, v socialismu peníze většinou nejsou :-)

0/0
10.11.2016 19:21

P65a61v87e75l 71J87e71ř22á64b60e66k 7481252764797

V CHKO bylo určitě vyhlášeno později než zahájena těžba v lomu.

CHKO neznamená, že se v oblasti nesmí nic dělat, to by jinak přes taková území nemohly být realizovány ani dálnice a další dálkové inženýrské sítě apod.

+1/0
10.11.2016 23:51

P40a53v96e52l 10M67e65j77s51t54r82i91k 2524153167806

CHKO sice neni bezzasohova oblast nicmene stavba dalnice musela mit vyjimku ze zakona o ochrane prirody, tudiz tam spravne byt opravdu nema. Jiz fungujici a pomalu dosluhujici lom tam zustal ale nove se rozhodne nepovoluji a tenhle uz byl take zavreny a otevrel se jen prave kvuli vystavbe dalnice.

0/0
11.11.2016 11:24

F80r39a42n64t75i79š89e10k 52V24a52n11ě28k 1487284407987

jestli za to nemůže sv. Petr, když tam pouští dešťové srážky.:-)

+2/0
10.11.2016 17:58

Š27t10e38f88a44n 43F31r98i82č46a 7302878953286

Na nestabilní a zcela nevhodný terén poukazovalo i hnutí Děti země v řízeních před zahájením výstavby.

+9/−3
10.11.2016 17:36

P17e58t78r 84N19o81v21á14k 1595637952985

Hnutí Děti Země pouze poukázali na zprávu České geologické služby.

+5/0
10.11.2016 17:47

K85a24m63i59l 12M35o52r91c35i14n77e90k 3456946216646

Ťok :,, Žalobu jsme podat museli...jako správný hospodář!"...pane ministře , žalobu jste podat museli, ale měli jste ji podat na zkutečného viníka sesuvu a ne na toho, kdo byl v danou chvíli po ruce... a na základě seriózního posudku, nikoli na základě posudku, který si objednal bývalý spolumajitel kamenolomu, který je ve sporu s tím dosavadním...Držím pěsti firmě Kámen Zbraslav a doufám, že pravda zvítězí na d lží a nenávistí...

+24/−2
10.11.2016 17:30

P92a43v68e22l 56H94l45a52v49s63a 4199584879238

Jste skutečně přesvědčen, že za sesuv kamenolom nemůže? Možná že ne ze 100%, ale myslet si, že odtěžováním souvislých vrstev na dálnicí svah neporuším, je nesmysl. Byla to kombinace více vlivů, stavby dálnice , trvalých dešťů a činností lomu nevyjímaje.

Navíc posudek znalecké kanceláře placený a objeednaný z peněz kamenolomu nemusí být vůbec objektivní, co si budeme povídat

+1/0
10.11.2016 19:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.