Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Část už hotové dálnice D8 zase mizí, dělníci musí odlehčit nebezpečný val

Na stavbě u mostu v Prackovicích dělníci rozebírají kus dálnice D8. Konkrétně úsek na už hotovém násypu, který navazuje na estakádu. Stroje násyp odtěžují a odvážejí. Musí se totiž odlehčit, aby nebyl příliš těžký a neuvedl do pohybu nestabilní svah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V94l83a66d23i44s45l47a74v 43K84o97r69č92á40k 1286846722832

Bude to určitě po 33letech velmi těžké, přiznat kardinální omyly v celém projektování trasy, této už označené "prokleté dálnice", ale jiných závěrů se asi nedočkáme!

0/0
29.10.2016 17:09

V11l38a92s73t54i14m77i54l 79K65o33c85u11r47e23k 4286643750604

Pokud skuteční odborníci tvrdí, že to má vést tunelem, tak je na místě to vůbec nedodělávat a postavit tunel. Chlapské řešení je přiznat vinu a udělat nápravu.

0/0
27.10.2016 5:08

V89í43t71ě95z28s88l31a35v 40K75l46o71z56í92k 3281659644907

Otevreme dalnici at to stoji co to stoji, termin bude splnen! Pripomina mi to komance pred rokem 89.

+4/0
26.10.2016 5:05

L31u38b61o45š 89T64i81c51h57ý 3827598564743

Celý svah má nějakých 250-350 m výšky a celé to jede. Smykové plochy do hloubky desítek metrů. Takový sesuv se dobře stabilizuje.

0/0
26.10.2016 0:01

J74o52s33e81f 49N39o42v74á83k 1330783475

Za měsíc a půl hurá do Drážďan po nové dálnici!

+2/0
25.10.2016 23:36

J78i42n92d76ř92i82c81h 57W37o43l46f 3983544521166

Podobná situace je s D3 na Sázavě, kde vedou středověké šachty.

http://praha.idnes.cz/planovana-trasa-d3-je-poddolovana-d4o-/praha-zpravy.aspx?c=A130829_1970346_praha-zpravy_zuf

http://praha.idnes.cz/dalnice-d3-muze-kvuli-stolam-vest-jinudy-f08-/praha-zpravy.aspx?c=A130830_1970837_praha-zpravy_bur

Tam to také politici a ŘSD tlačí silou v této stopě a neposlouchají odborníky-

"MF DNES má k dispozici posudek z roku 1996, který navrhovanou trasu dálnice D3 označuje za nebezpečnou. ...To dokázaly i výpočty. Kdyby se zde přece jenom začalo stavět, dálnice by se podle něj neúměrně prodražila."

A jako v Prackovicích, jede se dál...

0/0
25.10.2016 23:28

J24i75n41d48ř75i82c10h 71W29o32l20f 3773354321256

Trochu mi to celé svým průběhem připomíná dění před katastrofou Vajont 1963. Neschopnost si přiznat, že to třeba nemusí "nakonec nějak dopadnout", neschopnost přiznat si odepsání investice a přijmout zodpovědnost za zatáhnutí za záchrannou brzdu.Podobnost je i s těmi jílovými vrstvičkami...

https://www.youtube.com/watch?v=UNWKHp2NYMc

+5/0
25.10.2016 22:20

V47l15a82s96t21i32m87i74l 64K98o76c98u47r41e15k 4346373960334

R^R^

0/0
27.10.2016 5:09

J28o97s52e84f 12N63o77v70á73k 1530813155

Bylo by dobré udělat z toho další epizodu oblíbeného seriálu. Ale nevím, jestli bychom za promítání dostali 15 miliard korun, aby se nakonec dalo říct, že investice se vyplatila.

0/0
1.11.2016 23:21

J55a34n 21A95l41b25e56r41t 5823355119750

;-D;-D;-D To je komedie, 30 let ji staví a když je skoro hotovo, tak se zjistí, že je špatný podloží a musí se předělat??? 8-o

+1/0
25.10.2016 19:12

V48l97a82d62i39s23l96a82v 79K12e14j27d93a30n79a 1431432619230

Pan Cajz to celkem pekne vysvetlil zde https://video.aktualne.cz/dvtv/d8-je-dira-na-penize-nejhorsi-reseni-chteli-politici-prusvih/r~9ab9222893c211e6bbf10025900fea04/?redirected=1476774501

+3/0
25.10.2016 18:49

V30l81a92d30i74s35l45a73v 18K79e64j49d91a95n75a 1451132799240

O nekvalite podlozi se vedelo od schvaleni projektu, je to jen dira na statni kasu, protoze sanovat a zpevnovat, pokud se vubec nekdy zkolauduje, bude porad. Zvlast pri zatizeni dalnice provozema a tim navysenim chvenim. Je to smutne, ale zrejem bude stale levnejsi misto opustit a dalnici vest tunelem.

+1/0
25.10.2016 18:41

M40i60l55a98n 34C53h29a93l11u21p45a 7234976307223

Myslím, že ty milióny tun kamenné sutě docela dlabou na to co je lehtá nahoře na asfaltovém koberci. Léta tam poskakoval vlak, střílelo v lomu a nic. Tohle je jiná dimenze, jiná váhová kategorie. V geologii moc sběhnutý nebudete.

0/0
25.10.2016 19:23

V80l93a54d77i18s36l93a49v 87K12e25j62d22a30n28a 1831762629280

to by se muselo stavit 60m pod urovni soucasneho terenu, aby se vas komentar opiral o pevny zaklad, stavi na nanesenem sesuvu do ktereho jsou zakotveny pilire mostu. Tento povrch je v pohybu uz ted...

0/0
25.10.2016 19:32

M31i61l73a81n 67C76h54a41l44u61p72a 7664656287793

Vždyť o tom tady hovořím. V pohybu jsou milióny tun. Celý ten svah od Labe až k lomu. Je obrovská hromada suti, která byla jakžtakž v rovnováze než ji nařízla dálnice a zatekla do ní voda před tím památečným sesuvem. Otřesy ji nevadily, ale změna rozložení hmoty a vodního režimu ji rozhodily. Teďka se bude pár let štelovat než se zase dostane do relativně vyrovnaného stavu.

0/0
25.10.2016 19:48

J25a81n 89B35u70b86i45k 9212661952197

já vím taky moc dobře, co jsme měl dělat loni, před 5 lety či v dětství a co jsem udělal špatně. Takže řeči co se kdy mělo udělat a neudělalo jsou jen hloupé řeči.

Dálnice tam je a jsou dvě možnosti - buď přiznat porážku, opustit ji a postavit nově jinde, nebo ji technickými prostředky zastabilizovat. To technicky lze a je to jen o penězích a o době, za kterou se stabilizace udělá. Takže pokud politici rohodli, že se stabilizace provede, nemá smysl pindat o tom, co se prošvihlo, kolik to bude stát a co se mělo dělat jindy a jinak.

A ještě jedno - Ťok jako politik vymýšlí často jednu hloupst za druhou. Ale za tohle opravdu nemůže.....

P.S. kdo má pocit, že se jinde nic podobného neděje, nechť si najde, jak a za kolik se v Berlíně staví letiště.....nebo v Sydney se postavila opera

+5/−1
25.10.2016 16:03

L90e17o72š 82D37v68o59ř78á98č59e16k 4216862100635

To věřím, to by se politikům a úředníkům líbilo, kdyby lidi "nepindali", neměli "hloupé řeči" a nepoukazovali na to, že je geologové před stavbou v tomto místě varovali...

+1/0
25.10.2016 16:58

V59e86n25d45e58l43í42n 15C46h93l50u91p40a84t50ý 4162854582851

A jedneho dna pride niekto, kto zisti, ze najlepsim riesenim je dialnicu zburat a viest ju tunelovou variantou ako to kedysi davno navrhovali "ekoteroristi"....

+2/0
25.10.2016 15:59

J46a67n60a 34M14e16r86o29p29e 7188699137359

Nejdřív jim to musí spadnout celé.

0/0
25.10.2016 17:08

M17i91c85h33a51l 60M59a56l74ý 5672464429273

Hele a jak je tam hluboko ten čedič, piloty se chytají až do něho?

0/0
25.10.2016 15:51

J67o48s23e18f 98K35o37m23á26r36e97k 5624202384719

To bude prů... až to spadne :-/

0/0
25.10.2016 15:49

P24e22t95r 75H89a25h83n 1473989266648

Pokud se posune zase termín, především by měl odstoupit Ťok, a pak by měli pár lidí zavřít, až zčernají!

0/−3
25.10.2016 15:33

J35a97n 38Z71í10d24e90k 5869481489151

Svede se to na pocasi nebo letove dispecery a pojede se dal...jako bys to neznal :)

0/−1
25.10.2016 15:42

T20o18m44á74š 21S90e65r86b70u41s 2311871423624

Jasně, Ťok za to může.;-(

+4/0
25.10.2016 15:42
Foto

J70i69ř52í 12B82a10b24i91n44s10k39ý 7837549358821

a miliardy tečou a tečou , staví se to v podstatě od roku 1961 to jsem chodil do první třídy když nám ve škole soudruh učitel líčíl jaké to bude až bude krásná nová silnice z Prahy do Teplic

0/0
25.10.2016 15:45
Foto

J71i33ř88í 33B18a11b87i41n25s13k92ý 7817219558321

ta slavná chráněná oblast je jeden velký smrdutý smeťák , z jedné strany Lovosická chemička z druhé mostecké doly sem tak i papírny ze Štětí a od padesátých let okolo vede hlavní dopravní tepna na Teplice a nákladáky to tam hulí za tři na plný plyn do kopců , je to nekonečná stavba a pkud jí otevřou tak nejspíš tak na týden dva a potom začnou nekonečné opravy , komančové neměly žádný problém proříznout Paška Pole a postavit silnici , dekokraté naopak vymyslely penězovod značka ,,co největší domů,, na věčné časy

+1/0
25.10.2016 15:28

J13i20ř95í 18S39o54c48h83o65r 1472902283721

Proč již někdo neřekne, že tato trasa je kopromisní kvůli ekoteroristům. Mám pocit, že původní trasa měla být výše a to ve stabilní části a právě přes inkriminovaný lom.

+5/−7
25.10.2016 15:01

V43a45c37l45a40v 14P98e18r41o64u33t60k82a 6388367984891

co to je výše,ta oblast je celá ohrožena tímto problémem.

0/0
25.10.2016 15:06

J28i12ř46í 22S95o29c86h45o95r 1382322483331

Zářezem přímo ve skalním podloží.

+1/0
25.10.2016 15:07

P84e27t82r 24H96a79r75i56p50r17a55s24a71d 54H72a56j55i26č 8213840744297

Čtyřicet metrů hluboko? Sesunou se vám umělé svahy podél dállnice.

0/0
25.10.2016 20:16

M87a80r60t47i26n 49H10o43u74b75a 6683171789158

Ne. Tato trasa je protlačena RSD.

Tvůj pocit je spatny

+3/0
25.10.2016 15:23

P77e67t40r 56H33a43r76i93p89r96a34s73a24d 87H49a22j21i63č 8583640384117

No máte špatný dojem a krátkou paměť. Ekologičtí aktivisté navrhovali a) obchvat mimo tuto oblast (znamenalo by to z hlediska současných nákladů marginálních 20km) b) hluboko zahloubený tunel.

0/0
25.10.2016 20:15

I63g59n63á35c 55M16r41k79v54i64č74k66a 2788872849635

Ten "mluvčí" ŘSD je úplnej hotentot, vždyť ani neumí mluvit!!!

0/0
25.10.2016 14:54

M60a41r52t93i90n 62H22o51d34í21k 2935625638147

Jak se znovu a znovu ukazuje, zvolená varianta průběhu D8-ky byla nejen nejhorší možná, ona po těch sesuvech bude taky nejdražší možná. Gratulujeme chlapci, že jste zničili jednu z nejcennějších oblastí CHKO České středohoří a ještě jste řádně podojili naše daně.

+7/−6
25.10.2016 14:53

V57a24c75l76a14v 80P92e96r86o69u61t20k52a 6688977564191

ano Opárenské údolí patří mezi to nej.

0/0
25.10.2016 15:06

M61a36r56t12i27n 22H44o20d10í46k 2215115448227

Předpokládám, že nejspíše mínusují pracovníci zainteresovaných firem, kteří se pod toto veledílo české malosti a tuposti podepsali. Celosvětová ostuda. V německé TV už o tom byl pořad, jak to ti češi zase zmatlali.

0/0
25.10.2016 15:42

J78a25n 49H16r60u90z11a 8824148709637

Příprava a vlastní projekt je tedy zřejmě vadný. Každá stavba ve svahu (i rodinný dům) je provázena v projektové přípravě průzkumem podloží a zjištění nosnosti. Problémem je, že tyto vrty nejsou nijak levné a v případě stavby opěrných sloupů dálnice se musí dělat do větších hloubek a v dostatečném počtu. Zda takový průzkum proběhl a jak důkladně o tom se mlčí. Slyšet jsou jen zájmové skupiny, které argumentují na základě svých domněnek nebo teorií, nikoliv skutečných výsledků geologického průzkumu. Zdá se tedy, že tato spojka do Německa bude stavbaře živit ještě dlouho, pokud tam nenastoupí Bögl a Krýsl aby to spadlo i bez přičinění přírody.;-)

+3/0
25.10.2016 14:52

M54i81l41a79n 20L53i52n76h12a41r35t 8174126407126

BaK byly ale " machři " ;-D spíše na mosty, ne ?

0/0
31.10.2016 19:51

L41u66k13á43š 81Č95i52p56e82r94a 4123628476654

Tohle je vážně ostuda a všichni projektanti do jednoho by měli podat veřejnou omluvu za svoji naprosto odfláknutou práci. A firma, která daný projekt tvořila by měla dostat zákaz na vstup do výběrových řízení na další projekty.

+3/−1
25.10.2016 14:50

J17a77n 32H85r48u71z39a 8124398899927

Otázkou ovšem je jaké podklady o geologii projektanti dostali a kdo je zajišťoval. Je to záležitost předprojekční přípravy stavby.

+2/0
25.10.2016 14:55

M67a33r41t79i52n 18H47o74d57í58k 2445795698887

Byly tam posudky "odborníky" na geologii, které byly od začátku chybné (zato byly svými protagonisty hodně hlasitě prosazovány, jakože ten terén není geologicky vůbec nestabilní...)

0/0
25.10.2016 15:09

M67a12r35t58i84n 18H89o15u21b93a 6633121309638

Přesněji - jednoho odborníka.

0/0
25.10.2016 15:24

M68a72r38t36i23n 49H23o72d20í75k 2395865638877

Tak jest, malá domů prof. Paška.

0/0
25.10.2016 15:43

V88a16c72l97a62v 96N80a69v14r53a54t81i13l 7611229461268

a kde se to mely nase firmy naucit stavet dalnici? Doposud opravovaly lopatou a vidlemi okresky a dnes se po nich chce stavet dalnice kterou predti videly maximalne v televizi nebo při zahranicni dovolene

0/−10
25.10.2016 14:04

P49e86t83r 16K84o30r17b66e29l 9746937900582

Stejně za to můžou ekoteroristi, kteří ten tunel prosazovali málo.;-)

+10/0
25.10.2016 13:53

L28e96o53š 12D25v14o31ř65á49č33e81k 4976682840815

ano, už to tu předved pan Kamenický :)

0/0
25.10.2016 14:16

M40i46l60a60n 73C59h88a98l78u81p14a 7854646407423

No jo. Holt kdyby bylo suché léto a podzim jako loni, tak se mohla zdobit sváteční jolka a brousit nůžky. Takto nevím, zda bude ten dárek pod stromečkem...

Jinak pro všechny chytré: Všecko se hýbe a pořád. Takto nestabilní je kde co a nemluví se o tom, protože to není mediálně zajímavé.

Tady se holt utratí ještě spousta peněz. Těžko říct zda vybraná trasa bylo spíše politické (lobistické) nebo odborné rozhodnutí. Bohužel často to bývá to první hledisko a pak už se na odborníky jen snášejí hromy blesky. Kdybyste vy stavěli barák a před nastěhováním zjistili, že má "drobnou" vadu, tak se ho taky budete snažit zachránit za každou cenu a nepoběžíte kupovat nový pozemek a stavět úplně od začátku nový. Na to nemáte čas ani peníze. no a ještě byste byli za úplné trottly. Osobně doufám, že se to podaří udržet v provozu a že to nebude velký pr..er. Že to bude trvalé pracoviště sanačních a podchycovacích firem je nejspíš zřejmé. Na druhé straně vize zničehonic náhle padajících mostů jsou trochu přehnané. To bych nechal do akčních filmů.

+2/−3
25.10.2016 13:21

P31e85t78r 55N34o56v37o11t46n17y 1241600101

"drobnou vadu" Jako že vám jede po svahu pomalu dolů a naklání se?

+1/0
25.10.2016 13:27

J63a11n17a 26M45e35r35o81p24e 7438279987389

Tak nám takhle postavili ZŠ. Otevírala se, když jsem šla do první třídy a když jsem skončila, tak se řešilo, jestli se nebude muset hned zavřít, protože jim sjíždí po svahu. Za cenu šílených investic se to opravilo a zatím stojí (injektáž hluboko do podloží). Stavba skončena 1981. Nemění se to.

0/0
25.10.2016 17:12

T97o74m30á21š 27P65o34l16á11č95e29k 4237595344

tak bude až na velikonoce místo pomlázky.

0/0
25.10.2016 13:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.