Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Voda z dálnice D8 zaplavuje Prackovice. Obec hrozí žalobou na stát

Dostavba dálnice D8 přes České středohoří může způsobit státu další potíže. Vedle toho, že svah v okolí Prackovic, na němž se D8 buduje, je nestabilní, zastupitelstvo obce Prackovice zvažuje žalobu za poškozování infrastruktury.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72a23n 37B37u26r68e59š 1555860359149

Proč si nevyčistí tu krajnici od hlíny, která tvoří koryto přímo do obce? cca V polovině videa. Nevím jestli by to pomohlo, ale nechat to takto je také dost tristní. Dá rozum, že když tu krajnici nevyčistí, že voda půjde až do obce.

0/0
6.12.2016 13:31

J68i40ř52í 32K24u20n16e76š 4780360195520

Ústí nad Labem 2005 - "Plán dostavět dálnici přes chráněnou krajinnou oblast za čtyři roky takzvanou povrchovou variantou výrazně podpořili ústečtí krajští zastupitelé. Zastupitele při hlasování přesvědčil fakt, že pro stavbu tunelu by musela být uskutečněna zcela nová územní řízení a musel by se vytvořit nový projekt. Stavba tunelu by tak mohla celkové dokončení dálnice o pět nebo i více let prodloužit a také prodražit až o dvě miliardy korun." Nyní jsme v roce 2016 a stále nedokončený úsek stál již o 5 miliard více...

+2/0
14.10.2016 19:10
Foto

D44a34l87i77b76o64r 13B84a59r24t50o16š 5644340887169

jen jednu poznámku..nedávno jsem jel po D5 a u Berouna jsem viděl kus nové opravené dálnice..pěkný povrch.ale v zelením středovém pásu byly asi dva kanály tak nešťastně UMÍSTĚNÉ, jsem se chytil za hlavu.........když tam nějakého řidiče události na dálnici vytlačí, spadne levým předním kolem do toho kanálu..urve kolo a roztočí se jak hodiny....a jestli pak stavitelé dálnici řeknou, že to bylo podle stavební dokumentace..no tak to musí zaplatit jak stavitel tak plánovač a tp...i když viděl bych i snadnější řešení..přes ty kanály dát pevnou ocelovou mřížovou konstrukci....ale stejně mne šokují takovéto nedostatky...a to nemluvím o tom, že v případě nehody není na té dálnici kam uhnout.......střední zelený pruh, tedy ta jeho polovina je moc malá........asi by to chtělo jiný stát, jiné plánovače a tak....

0/0
14.10.2016 13:51

V34í11t 56J54e33ž35e28k 4566879649345

- Nezastavení na značce STOP.

- Používání záznamového zařízení za jízdy.

No, nevim, al ejá být řidičem, tak to video nikde nezveřejňuji ;-)

+1/0
14.10.2016 11:13

M48a48r12e64k 36Š95i43m11o27n 2734347358678

Používání záznamového zařízení za jízdy je zakázané jakým paragrafem?

0/0
14.10.2016 12:29

V19í58t 48J65e54ž91e17k 4736149509525

Z�kon �. 361/2000 sb. paragraf 7. odstavec 1, p�smeno c)

Sta�il jeden dotaz na str��kovi google a jedno kliknut�.

0/0
14.10.2016 12:43

K89a29r84e50l 87V78o63h51n58o17u25t 4308349750117

Když Němci za války plánovali dálnice, tak nedaleko od tohoto problematického místa měla být křižovatka dvou dálnic, Praha-Drážďany a Cheb-Liberec.

0/0
14.10.2016 10:10

B13l10a97ž92e71j 32M82o81t29y97č67k18a 8977487985790

to je nezodpovědné, točit mobilem na vejšku!

+5/0
14.10.2016 9:14

M56a41r38e59k 84H52r53u81b42y 6327462551138

Jaká je předpověď splavnosti dálnic na příští týden?;-)

+2/0
14.10.2016 0:38

P67a98v40e49l 34M67a41l72e10č50e53k 5951564612671

Však právě proto se dálnice postavila do nestabilních zvodnělých svahů labského údolí. Zpoždění a vícepráce spojené s nestabilním územím jsou bezednou žumpou na státní peníze a tím i zdrojem úplatků pro politiky. Co by měli z dlouhého tunelu vyraženého západněji v pevné hornině. Už dnes by byl levnější a žádné další kšefty be z něj nekoukaly. No a vo vo vo votom to je.

+6/−2
13.10.2016 17:56

V15í58t 65J82e50ž19e75k 4316549289685

"...Co by měli z dlouhého tunelu vyraženého západněji v pevné hornině.."? :-D jako že se při ražbě ve skále nedají posunout peníze? Kde to žijete? ;-)

0/0
14.10.2016 11:18

O74l49d23ř49i28c50h 50Š59t82ě51p63á49n97e17k 7582546876104

A řididi ObÚ nedodržují pravidla na silnicích? Co ta STOPka?;-D

+2/0
13.10.2016 16:54

A65n59t44o98n56í34n 79Š63v41i95h46n83o58s 8318737121232

A zase asi do ztracena bez osobní zodpovědnosti.

+2/0
13.10.2016 15:25

J22a13n35a 10M40a56r38i21n27o54v75o23v28á 8104200682729

na tom videu je dobře vidět,jak voda nemůže stéct s vozovky do příkopů,protože tam je místo krajnice alespoň 10cm vysoký drn...je to jako u nás, krajnice nikdo "nestrhnul" už dobře 30let,takže při každém vydatnějším dešti voda běží místo do škarpy pěkně dolů do vsi...

+4/0
13.10.2016 14:57

O98n40d68ř19e89j 77H50o70l26ý 9690950518559

kdyby to lidem v obci opravdu vadilo, teda v té vaši, tak si to v akci Z strnou sami a umožní té vodě odtéci do příkopu. Zkusili jste přemýšlet o svépomoci, místo čekání na zázrak od vrchnosti?

+1/−1
13.10.2016 17:42

V26á64c49l84a83v 52K74o87p62i34c 1435677109

Alpy jsou kříže krážem prošpikovány dálnicemi tunely a nikde problém.U nás postaví i záchod a ten spadne -špatné podloží:-/:-/:-/

+1/−4
13.10.2016 14:29

J94u68l45i85u30s 33P64u57f21l14e39r 9234800439

Máme tady prvohory na nich pískovce a to celé propíchly čtvrtohory. Z toho vyplývající nespočet tlakem přeměněných hornin a tektonických poruch s tlakovou vodou. Nejlépe se staví v tom nejtvrdším a homogením tj. žula. Takže Alpy. U nás je to podstatně složitější. Tak se nedivte.

+11/0
13.10.2016 15:11

P26a19v61e15l 67M93e56j58s33t67r12i45k 2694823877566

Koukam ze se zacinaji objevovat ve zpravach konecne informace o kvalite dalnice a zvlaste projektu, ktere ukazuji ze tam ta dalnice takhle vubec vest nemela jak od zacatku argumentovali ekologove a varoval geologicky pruzkum. Dalnice ulevi nekterym obcim a zpusobi dalsi jinym nehlede na cely ekosystem CHKO. To se teda opravdu vyplatila a opravy a udrzba bude stat vic nez ten puvodne navrhovany sileny 20km tunel ci zajizdka mimo Ceske stredohoriRv. Jinak me na videu projizdi ridic STOPku bez zastaveni tak by me zajimalo co na to policie a urednici?8-o

+5/−1
13.10.2016 13:46

L65u80b55o65m43í81r 69S30a11z59e64č34e92k 7989918735793

Máš pravdu Mejstříku, máme jezdit jako Přema za Libunou na koni a bude klid! Popřípadě se přestěhovat do jeskyní!

0/−2
13.10.2016 15:23
Foto

J22i60ř16í 28B18a33b15i93n37s73k87ý 7377959648621

tohle už vypadá opravdu jako sabotáž hezky připravená dopředu ,diletantismus z toho čiší na dálku

0/−1
13.10.2016 13:38

V21i51l30é50m 66P25ř62í69h53o28d33a 2964729553977

Za všechno může ten lom nad dálnicí, určitě má na svědomí i to nedávné prosakování vody do Blanky.;-D

0/−3
13.10.2016 13:38

L42u18b45o76m19í18r 43S15a73z37e57č19e75k 7759928375703

Ale je to opravdu Viléme věc toho lomu, podívej jakou má plochu a tam se už žádná voda jako dříve, když tam byl normální svah nevsákne a někam ji ta mrcha gravitace zavleče. Protože je pod ním dálnice a pod dálnicí Prackovice, teče tam!

0/0
13.10.2016 15:28

D37a38l38i46b79o32r 58B71e92n89e65š 3479791865705

Prosím o vyjádření všechny ty křiklouny, co tehdy napadali ty hloupý geology a především ty hnusný ekology. Ti ekoteroristi tehdy opakovaně nedoporučovali vedení dálnice tímto prostorem.

Ať se vyjádří i tehdejší zastupitelé kraje , proč nebyla přijata nakonec ta smířlivá varianta 3,8 km tunelu v prostoru lomu Kubačka.

A prosím věcně, jen ne žádné plky!

+10/0
13.10.2016 13:33

K40a10r42e38l 37V31o54h75n73o21u42t 4338209870417

Někdo napadal geology?

O tom, že někteří geologové tuhle trasu nedoporučovali, se široká veřejnost dověděla až po sesuvu.

3,8km tunel není levná záležitost, zejména v geologicky složité krajině.

+2/0
13.10.2016 13:36
Foto

P95e18t57r 31K79i28e37b40e14l 8794982957862

...už teď by byl levnější.

+2/0
13.10.2016 13:39

R58a71d21e82k 71T19o39m87š15ů 3625363372981

Nějaký důkaz? Vykřikuje to tady každý, ale reálná čísla chybí a když člověk vidí, kolik stála Blanka...:-/

0/0
13.10.2016 15:15

O11l16d90ř14i57c47h 38Š69t79ě76p15á82n78e22k 7192306246114

Blanka se nepočítá , to byl tunel na peněženku už na papíře. A ano 3,8 km tunelu by bylo levnější. Už dnes se dostavba D8 prodražila z nějakých 10mld. na 15mld. a myslím , že to konec nebude. Takže z původních deseti mohlo být cca 3mld. na tunel , což máme už 8mld. ( s tím co už je navíc). A za to by byl moc hezký tunel.;-)

0/0
13.10.2016 16:59

J96a27n 74K75a76š33p82a60r 7975144691860

Dejte si vyhledat "tunel Kubačka" a všechno se dozvíte.

Pro pohodlné to shrnu: Tunel měl mít 3,45 km. Na stávající variantě jsou dva krátké tunely (620 + 270 m), cca 700 m mostní konstrukce a celkově je dotyčný úsek asi o 600 m delší. Cena varianty s tunelem (rok 2004) měla být vyšší o necelé 3mid. I když si přidáte 50% (obvyklá taxa v našem Kradistánu), pořád nejste na nynější ceně (která dozajista není konečná). Stačí?

0/0
13.10.2016 23:54

K77a68r26e27l 90V98o40h13n72o17u91t 4388219420517

Ale to, že by to nakonec třeba vyšlo levněji, si můžete myslet až dneska, když je jasné, že druhá varianta se velmi prodražila. Tehdy to nikdo nevěděl. Nevědělo se ani, že výstavba bude tak dlouhá. Jedním z důvodů, proč tunel Kubačka nestavět, bylo, že by se stavělo o 4,5 roku déle. Nechtěly to místní obce, které chtěly dálnici co nejrychleji.

0/0
14.10.2016 10:30

D13a93l13i55b18o91r 53B15e23n96e13š 3889261375805

ŘSD jako stavebník měl k dispozici větší množství negativních posudků od různých geologických institucí. Přiklonil se však k jedinému kladnému posudku, tuším, že z Jihočeské univerzity, který stavbu doporučil.

Tunel je jistě drahá záležitost, ale nevedl by v těch vrchních nestabilních vrstvách, co teď vede dálnice. Zasanuje se současný sesuv, objeví se vedle další a další, atd., atd. Co bude levnější ?

Spočítal někdo ty ztráty z neuvedení do provozu ? Je to již několik let, co dálnice měla fungovat.

+3/0
13.10.2016 13:56

J23a55n 18K80a72š45p95a10r 7535914131320

Pod tím (pravděpodobně dobře zaplaceným) posudkem z roku 2004 je podepsán Prof. Ing. Jaroslav Pašek, DrSc. Úryvek:

„..trasa je projektovaná tak, že se výstavbou dálnice stabilita svahu neporuší... Navíc snaha o převedení dálnice tunelem není opodstatněná, neboť stále opakované obavy z nestability území nejsou vůbec oprávněné. Území je postiženo fosilními jevy, které jsou dnes stabilní, a trasa dálnice je důsledně vedena tak, aby stabilitu nejen neporušila, ale naopak zajistila.“

V normálním státě by už to bylo dávno u soudu, ale tady? Dál tečou miliardy... Rv

0/0
14.10.2016 0:09

K12a65r24e11l 68V83o93h70n28o56u11t 4758829320597

Rozhodně je potřeba prověřit, z čeho vycházel a proč posudek dopadl takto. Už jenom kvůli tomu, aby se podobná chyba už nikdy nestala.

(O úmyslnosti můžeme jen spekulovat.)

0/0
14.10.2016 10:46

J34a72n 84K84a43š98p83a90r 7645574961860

Karle, když bylo tolik posudků negativních, tak je jasné, že s výběrem tohoto výjimečně kladného není něco v pořádku. Na to nemusíte být Sherlock Holmes. Ano, stávající varianta se dala postavit rychleji a možná za stejné peníze, ale svah měl být důkladně zajištěn. Což tento posudek naprosto ignoroval. A to na něm právě tak smrdí.

0/0
15.10.2016 11:57

H42o31n31z67a 58F18á47t60o12r 2909945474730

Hloupí ekologové by nedoporučovali dálnici vůbec nikudy, pokud možno.

+2/0
13.10.2016 13:38

H25o68n95z29a 83B89o34b70u69l23a 9776929673399

Spojovat ekology a geology, to je dost úlet. A ani těm geologům by se to zcela jistě nelíbilo.

+1/0
13.10.2016 13:50

D46a26l32i24b27o77r 29B45e72n41e24š 3789531255725

Mluvil jste s nějakým geologem o tomto problému? Víte, že někteří ti ekoteroristé jsou vystudovanými geology?

+2/0
13.10.2016 14:03

J51u85l22i82u93s 47P60u19f75l95e61r 9774120529

Investor coby zadavatel má tu nejhnusnějšín práci. Musí přesvědčit zelené nedouky, musí si dávat pozor na projektanta, který jde na ruku dodavateli, aby to bylo hodně drahé za málo práce. Musí obstrat všechna povolení a vyjádření, současně sám se musí rozhodovat které zlo je to menší. Ten kdo to má na hrbu musí všem křiklounům problém naservírovat tak, aby to aspoň trochu pochopili. A že to je hodně těžkém se může každý přesvědčít tady v diskuzi. Jsou tací, kteří nikdy nedopustí že se mýlili. A že jich mezi zelenými je. Pak jsou tady nekonečné tahanice o pozemky. Pokud ten člověk trochu rozumí své práci tak má hodně bezesných nocí. Tady selhalo to nejdůležitější tj. příprava. Ti co byli na začatku a něco o tom skutečně věděli jsou už dávno v penzi a došlo úpadku znalostí jak problematiku odborně řešit. Teď tady pokřikují chytrolíni: geologové to říkali. Nic neříkali. Říkali se nysmysly co se týče tunelů. A pokud je mi známo, tak se stále nic neví jak by to bylo s tunelem. Podívejte se na tunel Blanka kolik to stálo. Pamatuji stanici Můstek jak se musela posunout vyprojektovaná stanice na B trase a tím bylo zpochybněno jestli stanice Národní má ještě vůbec smysl. Stanice Palmovka se musela celá překopat, protože se musela posunout díky zlomu do ulice na Žertvách. O tunelových křiklounech si proto myslím své. Tohle je důsledek. Teď nám jdou ještě tak cyklostezky, nebo vyměnit svodidla ve středním dělicím pásu a ještě u toho na půl roku zavřít dálnici. Na to jsme kabrňáci. To ale neni tunel. Tady v tomhle státě se zaměnil pojem tuneláře za pojem tuneláře coby privatizčnjího zloděje. Před 15 lety jsem se ještě vztekal. Jsem zvědav jak to eurospratci vyřeší. Třeba se toho ještě dožiju.

+3/−2
13.10.2016 14:21

P96e59t96r 45N39o54v91á72k 1535787252595

Nikoliv, je to důsledek nerespektování podkladů České geologické společnosti.

0/0
13.10.2016 15:48

J97u89l76i82u20s 58P20u91f25l97e15r 9514810269

Chtěl bych ten podklad z předvaceti lety vidět.

0/0
13.10.2016 16:44

J63a31n 84K62a17š11p33a83r 7945384711810

Rozhodovalo se někdy na přelomu 2004 / 5 (což je 12 let) a podkladů bylo dostatek. Najděte si "tunel Kubačka" a pokochejte se.

0/0
15.10.2016 12:13

O93n27d36ř22e41j 30H20o50l67ý 9450590778159

těžko se věří ekoteroristům, když zároveň vykřikují moudra jako je toto:

"raději tepelnou elektrárnu v Jeseníkách než přečerpávačku na Dlouhých stráních"

Mimochodem, slova bývalého šéfa eko-hnutí Sojka.(k dobru těm normálním ekologům z toho spolku jde skutečnost, že na něj koukali jako na blázna)

Pokud chodí s touto rétorikou mezi lidi, tak se pak nemohou divit, že jim v těch některých případech, kdy mají pravdu, už nikdo nevěří málem ani pozdrav

+1/0
13.10.2016 17:50

P84e93t91r 92B86r67e81j47c33h13a 6192559890

Mám dojem, když vidím už postavené mosty, že když už je to v takové fázi rozestavěnosti, že bude snaha zkusit zachránit to za každou cenu ( ať to stojí, co to stojí ). Spolkne to další opravdu těžké peníze. Výsledek nejistý.

+7/0
13.10.2016 13:05

V56a40š95e89k 88Ř53í98h25a 2303483198312

A co na to Ťok, nic kecá nesmysly v tv. Populisticky kritizuje opozici, ale jak se zdá tak na svém úřadě má neskutečný bordel. Co chtít od politika z ANO. Hold v Skanské takovéto prkotiny neřešili.

+3/−7
13.10.2016 12:53

J79o77s38e50f 95Š53á80t26a26v57a 2334271986109

Když se začala osmička stavět,tak Ťok ještě nevděl že bude ministrem.Štěkáte pěkně,ale u nesprávnýho baráku.

+7/0
13.10.2016 15:35

V46á77c94l35a44v 88H87r38b20e63k 6609206152621

Lenko Novotna, protože fauna a flora tady byli dříve než my a budou tu doufám i po nás, tedy ty co nestihneme nenávratně vyhubit.

+2/−2
13.10.2016 12:44

M86a26r41i94o 75P72e48t57r60ů 9667553731681

Přirozené vývěry vznikají na průsečnici svahu a hladiny podzemní vody. Zářezem dálnice změníte průběh hladiny podzemní vody, přičemž průsečnice se může díky tomu posunout. Je to ale komplikováno tektonickými poruchami, skladbou hornin a pod. - jinak by voda vytékala ze svahu v celé délce průsečnice, nikoliv jen v jednom bodě. Hydrogeologický posudek proto může říci o kolik a jak se může změnit HPV. Je ale složité určit, kde přesně se může vytvořit takto soustředěný nový pramen

+2/0
13.10.2016 12:40

J59a45n 75H23r78u42z64a 8354988249827

Důkladný hydrologický průzkum v celé délce svahu by nikdo nezaplatil. Ta stavba je, zdá se, chybně naprojektována. Dálnice měla stát na sloupech. Bylo by to drahé, ale dodatečné odvodňování svahu nad i pod dálnicí bude stát také hodně.

0/0
13.10.2016 13:29

L69e24n94k44a 88N50o22v84o88t29n15a 4211933465113

Názory odborníků jsou ignorovány, vše se staví na hranici technických norem a ještě mají broučci, ptáčci a žabičky přednost před dětmi (nechápu proč ekologové nebojují za zachování života v obcích). Proč mají podle ekologů zvířátka přednost před lidmi automaticky u každé stavby? Chápu, že někdo ty malé bezbranné tvory chránit musí, ale chtělo by to více s rozumem a ne hned napadat všechna řízení o stavbách hned jakmile je to možné. Někde potřebujeme žít i my. Mohli by třeba bojovat za ekologický převoz "všeho" přes ČR (naložit na hranicích na vlak a vyložit na druhém konci a hotovo).

+11/−12
13.10.2016 12:18

V67a14c69l14a55v 77P83e31r41o63u51t14k24a 6448907834541

ano v obci Prackovice,Bílinka apod. žijí převážně žáby,komáři a vysoká.

0/0
13.10.2016 12:48

J61a15n 95E61m88m77e42r 2644318663323

Nebo by mohli jít vyčistit ten potok, že? Nechápu, co má zfušovaná stavba mostu společného s ekology.

0/0
13.10.2016 12:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.