- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nekonečná stavba této dálnice D8, je skutečně nekonečná i když SLIB, že nebude zpuštěna pokud nebude 100% jistota provozu, zní přijemně i po 33 letech. Ona ale jak vidět i vývojem, vlastně tato JISTOTA se rovná nule. A tak s tímto poznatkem půjde dálnice do své budoucnosti, což ji asi i právem zůstane - bohužel!
Měl se stavět ten střední tunel (pod Kubačkou); byl navrhován už od poloviny 90. let...
Ano, podloží je tam nestabilní, ano vědělo se to předem, ano byla jiná trasa a ne jedna. Ano, ekosdružení protestovaly proti jekékoliv trase.
Zase na druhou stranu, ta železnice tam vedla možná víc než sto roků. Nejsem místní pamětník, ale věděl by někdo, zda byla ta, s dálnicí souběžná, železnice zasažena sesuvem, kolikrát a jak často? Z toho lze odhadnout, co tam hrozí, především v místech, která neleží přímo pod inkiminovaným lomem.
Stavět znova jinudy by vyšlo pekelně draho (rekultivace opuštěné stavby?), dostavba vyjde na zlomek ceny. Tady není moc co řešit, jen snad ochanu před padajícím kamením. Toho si řidiči užijou kousek dál u skal kolem Labe dost. Snad každý rok je v novinách zpráva, že se na silnici z Hřenska do Děčína.
PS: Sesuv půdy se udál i v Rakousku i ve Švýcarsku. Co tak se zeptat tam, jak šli na to oni a jaké mají zkušenosti. Tady to měli ohrazené předem: https://www.youtube.com/watch?v=ONBRJgFbtrg
nikdy predtim tam nebyl problem. Sesuv zavinil zarez dalnice do terénu a ne lom, jak se snaží ťukťuk lidem nalhat. Lom tam je více jak 70 let. Nestabilni to tam je na více místech, jak geologové varovali předem.
No,... za tu dobu, co ten kousicek stavi, meli ve Svycarsku udelanej Gotthard...
Gotthard byl postavený rychleji,za 16 let.Celá D8 počínaje z Prahy se začala stavět kolem 1986,tedy 30 let.
Tomu říkám novinka, opravdu zajímavé. To že je dálnice pod sesuvem poškozená, muselo rozumnému člověku dojít, ovšem u téhle stavby ten zdraví rozum chybí celou dobu.
Stojí takhle autobus a řidič se hrabe v motoru: "Já vím co tomu je! Já vím co tomu je!" Poskakuje kolem jeden cestující. "A co teda?" ptá se řidič. "Je to rozbité"
Ano, oni věděli, že to bude rozbité. Jen nevěděli jak moc. Že vy jste se styděl jim to poradit?
Prosím, hlavně žádné socialistické závazky s určitým datem dohotovení. Práce kvapná atd... Co bude platná dálnice, která se bude za pár týdnů či měsíců opravovat. Čekáme na ni léta, tak nějaký týden navíc nás už nespasí. Hlavně ať je dílo kvalitní.
Je to vina projektantů. Nestabilní podloží měli zjistit a v projektu řešit opatření. Na stavbách by neměla být žádná překvapení a už vůbec ne desítky let stará.
O nestabilním podloží věděli moc dobře, ale to se jim nehodilo ,,do krámu", tak to holt zakamuflovali a výsledek vidíme.
Jak řekl statik co tuto dálnici po sesuvu zkoumal "já bych po ní radši nejel, tohle se může kdykoliv opakovat"
Ťok: Chceme, aby desítky miliard nepřišly vniveč. Najednou...
Ono se něco čekalo ? Kdy by jo, tak ta stavba vůbec nezačala.