Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dálnice D8 je po sesuvu poškozená víc, než se čekalo. Ujela o 40 metrů

Problémy na dálnici D8 nekončí. Po odtěžení svahu, který se sesunul v roce 2013 u Litochovic na rozestavěný úsek, čekalo stavbaře nepříjemné zjištění. Sesuv posunul těleso dálnice téměř o čtyřicet metrů. Termín otevření v prosinci to ale ohrozit nemá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V64l57a71d71i21s96l55a51v 57K35o53r91č26á69k 1266646132352

Nekonečná stavba této dálnice D8, je skutečně nekonečná i když SLIB, že nebude zpuštěna pokud nebude 100% jistota provozu, zní přijemně i po 33 letech. Ona ale jak vidět i vývojem, vlastně tato JISTOTA se rovná nule. A tak s tímto poznatkem půjde dálnice do své budoucnosti, což ji asi i právem zůstane - bohužel!?

0/0
12.10.2016 14:56

P67e62t47r 29K78o15u93b62e69k 3879482445702

Měl se stavět ten střední tunel (pod Kubačkou); byl navrhován už od poloviny 90. let...

0/0
21.9.2016 21:48

J60i51ř92í 51K18o82c69u30r72e19k 6955344205568

Ano, podloží je tam nestabilní, ano vědělo se to předem, ano byla jiná trasa a ne jedna. Ano, ekosdružení protestovaly proti jekékoliv trase.

Zase na druhou stranu, ta železnice tam vedla možná víc než sto roků. Nejsem místní pamětník, ale věděl by někdo, zda byla ta, s dálnicí souběžná, železnice zasažena sesuvem, kolikrát a jak často? Z toho lze odhadnout, co tam hrozí, především v místech, která neleží přímo pod inkiminovaným lomem.

Stavět znova jinudy by vyšlo pekelně draho (rekultivace opuštěné stavby?), dostavba vyjde na zlomek ceny. Tady není moc co řešit, jen snad ochanu před padajícím kamením. Toho si řidiči užijou kousek dál u skal kolem Labe dost. Snad každý rok je v novinách zpráva, že se na silnici z Hřenska do Děčína.

PS: Sesuv půdy se udál i v Rakousku i ve Švýcarsku. Co tak se zeptat tam, jak šli na to oni a jaké mají zkušenosti. Tady to měli ohrazené předem: https://www.youtube.com/watch?v=ONBRJgFbtrg

0/−1
6.8.2016 21:50

S75t10e92p66a15n 58T27o61t55h 8928949415178

nikdy predtim tam nebyl problem. Sesuv zavinil zarez dalnice do terénu a ne lom, jak se snaží ťukťuk lidem nalhat. Lom tam je více jak 70 let. Nestabilni to tam je na více místech, jak geologové varovali předem.

+1/0
6.8.2016 21:55

J67i84ř38í 91K14o38c56u48r96e63k 6985384255688

Že zrovna pod tím lomem a ne jinde. Proč přímo v místě, kde je kraj lomu nejbléž dálnici? Ten odřez je dlouhatánský. Viz foto: http://litomericky.denik.cz/galerie/dobkovicky-litochovice-d8-dalnice-sesuv.html?mm=4550681

0/−1
6.8.2016 22:13

J63i17ř21í 53K76o69c31u34r41e95k 6775514205608

Že zrovna v místě, kde je lom nejblíž zářezu a ne nikde jinde. Viz foto: http://litomericky.denik.cz/galerie/dobkovicky-litochovice-d8-dalnice-sesuv.html?mm=4550681

Z fotky je krásně vidět jiná věc: Hlušinu valí ze svahu dolů a tím ho zatežují. Což je nejhorší, co můžete udělat. Zatížit vrchol svahu.

Neříkám, že dálniční odřez na to vliv nemá, ale ten sesuv se klidně mohl "podařit" i bez něj, jak se na mnoha místech v ČR stalo.

PS: Raději věřím tomu, co jsem se naučil o sesuvech po povodních v 97. než Ťokovi.

0/0
6.8.2016 22:18

J13i74r92i 58D50v77o21r13a20k 5637130385773

No,... za tu dobu, co ten kousicek stavi, meli ve Svycarsku udelanej Gotthard...[>-]:-/

+2/0
6.8.2016 3:20

V48á17c24l63a74v 10S29v69o23b57o38d94a 5126908989

Gotthard byl postavený rychleji,za 16 let.Celá D8 počínaje z Prahy se začala stavět kolem 1986,tedy 30 let.

+3/0
6.8.2016 9:57

J31i31ř79í 60K60o86c26u72r31e13k 6605724575128

Oni tam naštěstí neměli půdní sesuv. Kdyby je, nedej Bůh, postihl, tak jsou na tom taky špatně.

Mimochodem, když razili Lötschberg Tunnel před stoletím, tak se jim do tunelu provalila kaverna. 25 mrtvých. I tak ho ale postavili za 10 roků. Jen celkový počet mrtvých kolem 200 je dneska nemyslitelný.

+1/0
6.8.2016 22:10

V13í46t 59M27r28h53a23l 1375849233480

Tomu říkám novinka, opravdu zajímavé. To že je dálnice pod sesuvem poškozená, muselo rozumnému člověku dojít, ovšem u téhle stavby ten zdraví rozum chybí celou dobu.

+2/0
5.8.2016 22:51

J80i81ř63í 66K78o94c75u76r90e43k 6965164735438

Stojí takhle autobus a řidič se hrabe v motoru: "Já vím co tomu je! Já vím co tomu je!" Poskakuje kolem jeden cestující. "A co teda?" ptá se řidič. "Je to rozbité"

Ano, oni věděli, že to bude rozbité. Jen nevěděli jak moc. Že vy jste se styděl jim to poradit?

+1/0
6.8.2016 21:34

V75í57t 17M92r41h93a49l 1675819963830

Ale nestyděl, jen podle zdravého selského rozumu muselo být každému jasné, že ta dálnice pod sesuvem musí být poškozená ne zrovna málo, jak si někteří přáli.

0/0
7.8.2016 13:58
Foto

M16i91l51a27n 51K28o28m43e10r43s 3687711599930

Prosím, hlavně žádné socialistické závazky s určitým datem dohotovení. Práce kvapná atd... Co bude platná dálnice, která se bude za pár týdnů či měsíců opravovat. Čekáme na ni léta, tak nějaký týden navíc nás už nespasí. Hlavně ať je dílo kvalitní.!!

+3/0
5.8.2016 16:44

S27t46e34p76a29n 48T78o80t32h 8518759315938

jj, jen to za těch 30 let neuspěchat ;-D;-D

0/0
6.8.2016 21:56

T87o17m73á46š 16M16a59r85e62k 7803376321607

Je to vina projektantů. Nestabilní podloží měli zjistit a v projektu řešit opatření. Na stavbách by neměla být žádná překvapení a už vůbec ne desítky let stará.

+1/0
5.8.2016 15:10

V98í31t 66M51r34h39a65l 1735239603480

O nestabilním podloží věděli moc dobře, ale to se jim nehodilo ,,do krámu", tak to holt zakamuflovali a výsledek vidíme.

+1/0
5.8.2016 22:49

J34i23ř35í 34K22o73c15u92r73e97k 6795634295208

Ano, protože projektant má pod palcem ministerstvo dopravy. A ne napak. Není to ministerstvo dopravy, které vybírá trasu dálnice. Ani ŘSD. Vybírá ji přece projektant.

0/0
6.8.2016 21:35
Foto

D26a94v37i98d 38S38c59h39n23e41b29e94r68g69e47r 9975438883843

Jak řekl statik co tuto dálnici po sesuvu zkoumal "já bych po ní radši nejel, tohle se může kdykoliv opakovat"

+3/0
5.8.2016 14:41
Foto

D17a94v81i76d 92S21c49h30n88e97b47e73r96g53e76r 9285458903743

Pardon geolog

+1/0
5.8.2016 14:42

T43o95m29á24š 95K39u95č23e45r75a 5427442847472

Jo kdybyste to dělali pořádně jako německá strana, měli byste to už dávno dostavěné. Ještě v Ústí nad Labem jsem slyšel, že prý my jsme začali dříve, tak budeme dříve hotovi, ovšem němci si nejprve nechali dát všechna stavební povolení a pak se teprve rozjely mašiny a hleďme, německá strana už má hotovo. A k tomu milion uprchlíků, které nikdo nechce, a oni to zvládají. Neuvěřitelný národ, kam my se na ně hrabeme.

+1/−2
5.8.2016 14:53

J44i33ř50í 55E57r38b65e48n 1533524446417

No taky jich je osmkrát víc, tudíž mají na řešení jakéhokoliv problému osmkrát větší mozkové, technické i finanční kapacity...

0/0
5.8.2016 18:25

J64i36ř83í 29K49o58c10u94r25e86k 6625274625408

Mno a taky mají kolik, 20x tolik dálnic?

+1/0
6.8.2016 21:36

J11i45ř16í 33E68r83b50e44n 1113404406527

A taky je staví o kolik, nějakých 30 let déle?

+1/−1
7.8.2016 22:17

V13í56t89ě94z61s94l72a49v 81S66c56h95m31i89t10t 5530829179493

Na druhou stranu jim kvůli tomu, že dálnice staví už od 30.let chybí rozsáhlejší síť podobná našim silnicím I. třídy, mají jen dálnice a pak jen okresky, což bude průšvih, až budou dálnice zpoplatněné.

#

0/0
3.9.2016 21:22

D31a16v97i37d 69H33e65r89i26a77n 6334346477221

Ťok: Chceme, aby desítky miliard nepřišly vniveč. Najednou...;-€

+2/0
5.8.2016 14:24

T25o88m26á54š 79K85o31s86t19e37l54e54c20k70ý 8737203108621

Ono se něco čekalo ? Kdy by jo, tak ta stavba vůbec nezačala.

+3/0
5.8.2016 14:20

P44e83t44r 30A22n56d46r22ý53s55e50k 9433821386857

Ta dalnice je rizikova, nedavno jsem cetl clanek, kde se vyjadroval geolog a rikal, ze to podlozi je tam hodne nebezpecne, ze na to ceska geologicka sluzba upozornovala, ale stat na to nebral ohled, pry neni otazka, jestli dojde k dalsimu sesuvu, ale kdy k nemu dojde. Jedina sance, jak dalnici zabezpecit by bylo vyvrtani hodne dlouhych (nekolik desitek metru) nosnych sloupu do zeme a na nich dalnici postavit v podstate jako most, tak aby v te velke hloubce dalnice stala v pevnem podlozi, zadne odvodnovani atd jak rika ministerstvo neni dostatecne, toto je jedina cesta, jak tam tu dalnici postavit, coz se ale neplanuje, protoze dalnice uz temer stoji. Ten geolog v tom clanku psal, ze by po te dalnici sam nejezdil, protoze sesuv se neda odhadnout kdy prijde a az prijde a dalnice v tom miste bude plna aut, tak nechci videt ten mazec

+2/−2
5.8.2016 13:59

J71a65n 10F82r74o58l82í11k 6186890195214

Druhou cestou je zpevnění svahu což se právě provádí. Pokud totiž umístíte dálnici na sloupy a svah nad ní znovu ujede nepomůže Vám ani pevné podloží pod nimi.

+4/0
5.8.2016 14:19

T25o53m79á67š 39K67u94č78e91r12a 5537252167532

Souhlas, tam jsou pevné horniny až od 40 m hloubky, takže je potřeba udělat pilotáž, jako kdybychom stavěli most

+1/0
5.8.2016 14:55

J27i51ř47í 51K87o24c97u17r96e27k 6275684665788

Buď přemostit jediným polem nebo záporová pilotová stěna, která zachytí zemní tlaky.

Samotné piloty by sesuv ohnul jak proutek.

0/0
6.8.2016 21:38

L15u96b71o64m22í72r 71S63a70z53e42č52e73k 7279708285853

Podle toho co tvrdíš, by to ovšem masa zeminy vzala i s těmi sloupy v řiť! Tam je značný problém s "nálevkou" povrchového lomu, odkud do země proniká velké množství vody, to potom znestabilňuje ten svah. Dokud se tam netěžilo, žádné sesuvy nehrozily!

+1/0
5.8.2016 18:24

J41i53ř16í 62E14r19b16e45n 1923144706357

Vy jste tam žil v době před otevřením lomu, tj. cca 150 let zpátky? ;-)

0/−2
5.8.2016 18:26

L38u30b86o78m79í79r 83S14a36z96e46č86e47k 7459498795333

Ten lom intenzivně funguje až v posledních 30 letech!!! Kdes přišel na těch 150?

0/0
5.8.2016 18:41

J12i35ř45í 43E56r73b36e24n 1153874366527

OK, ne 150 ale 106 let :-)

"Začátek těžby kamene v Dobkovičkách v místech spodní úpravny lomu jsou datovány do let 1910 a těžbu prováděla společnost Cementárny a Vápenice Čížkovice." http://kamenzbraslav.cz/cs/tezba-kamene/kamenolom-dobkovicky/

0/0
5.8.2016 19:10

L78u79b29o64m10í65r 44S36a16z79e22č98e92k 7569218655363

Těžba před 100 lety, kdy to vozily koňské povozy a dnes, kdy se to rabuje pod tlakem je trochu rozdíl! Podívej se na mapy z padesátých let, jakou plochu ten lom zabíral! Prostě plocha lomu se rychle zvětšuje a množství vody, která se tam za současných přívalových dešťů zachycuje se také zvětšuje. Utržení svahu potom jistě přispěl i provoz železnice, který původně také vůbec nevadil! Chyby se sčítají, jak známo!

0/0
5.8.2016 20:56

L81u33b34o11m18í94r 67S83a86z91e80č17e55k 7779548485693

Tehdy, ještě v 50 letech byl lom od kolejí více než 300 m, nyní to je 100!

0/0
5.8.2016 21:02

J79i33ř20í 71K42o57c22u36r54e32k 6165794435898

A skrývku házeli jen tak na korunu svahu. Namazat (jíl vodou) a nahoře zatížit.

Kolik že roků tam byla ta štreka? Asi stejně, jako ten lom, hádám. Kolik jí zasáhlo sesuvů?

0/0
6.8.2016 21:40

E38v98a 17R34o75s36o59v31á 8679628388271

Tudy dobrovolne nikdy nepojedu...

0/−2
5.8.2016 13:55

R20a34d96i83m 53S25i15m64u40n58e80k 2140780856404

a když vám řeknu, že pokud sednete na kolo, tak máte riziko nejméně 100 000x větší, tak už nikdy dobrovolně na kolo nesednete?

+3/0
5.8.2016 13:57

T37o71m57á21š 54K44u67č79e11r55a 5487672367892

Tady je poslední dobou hromada bláznů...

+1/0
5.8.2016 14:57

T94o20m63á17š 80K85u75č32e63r52a 5517252577282

Nejezděte, on vás taky nikdo v Dresden ani v Berlin nečeká. Jest mi líto.

0/0
5.8.2016 14:59

R74a20d50i31m 20S54i66m37u13n56e23k 2620340926684

tady je zase chytrolínů.. tohle je čistě technická záležitost do které nikdo z nás nevidí... zbývá jenom doufat, že inženýři udělají maximum, aby další riziko emliminovali... nic jiného se už dělat stejně nedá

+6/0
5.8.2016 13:50

M22i95l13a60n 29C72h77a78l58u39p27a 7134476757463

No ještě potřeba doufat, že vlivní názory těch inženýrů poslouchají...

0/0
5.8.2016 14:38

A57r46n62o81š14t 77S90t94á26r21e41k 4752450535664

A před a za tím sesuvem už je podloží pro dálníci vhodné? ;-)

Kdo je podepsaný pod geologický průzkum v projektu?

+2/0
5.8.2016 13:48

M59i74l31a65n 35V48o93t12a94v93a 5804506371342

Tři roky od sesuvu. Co dodat

+1/0
5.8.2016 13:33

M17i93l46a64n 34C77h63a32l16u88p31a 7454586557243

Pokud o tom nic nevím, tak nic.

+5/−1
5.8.2016 13:39

J66i89ř73í 10J66e43z11d91i15n98s11k13ý 8788122173819

Tohle se stát v Japonsku, tak druhej den je odklizeno.

+1/−4
5.8.2016 13:33

M22i64l56a31n 19C46h81a63l13u39p34a 7664376287703

Pokud by bylo druhý den odklizeno, tak jsou desítky lidí po smrti a možná i nová přehrada na Labi, vy chytrej.

+6/−1
5.8.2016 13:40

P23e26t47r 71M86ü90l28l90e75r 5602792792736

Prováděl se vůbec důkladný geologický průzkum, než vybrali toto problematické místo ? asi nikoliv, tak by ze tento šlendrián měl někdo nést odpovědnost...!!

+3/−3
5.8.2016 12:57

M60i76l96a87n 15C96h25a45l56u51p44a 7634826907873

Samozřejmě. Bez toho nelze ani u nás stavět. Vždycky je určitá míra rizika. Dneska všichni odpůrci této trasy jásají a křičí: "Já to říkal, že to ujede". Ale vezměte si, že by se rozestavěná varianta opustila a za neméně velké, ba větší se postavil tunel a ten se během stavby provalil jako ve Stromovce a nedařilo by se ho dokončit pro neustálé technické problémy s ražbou. Předpokládám, že ti samí kritici by dávali ochotně rozhovor do médií: "Měli to vést po svahu přes ten lom, to je jasný. Já to říkal, že tunel se zavalí."

Riziko nesou odborníci, rozhodují politici a vlivní lidé. Jestli na začátku bylo více politiky než zdravého úsudku už nikdo nedohledá, ale nadávat odborníkům je stejný hnus, jako seřvat chudáka řidiče, že autobus hodinu nejel, když on za to nemůže neb je na vinně dopravní podnik, ucpané ulice, nehoda, atd atd.

+5/0
5.8.2016 13:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.