Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další sesuvy na D8 hrozí, uznal ministr. Slíbil opatření i otevření letos

Ministr dopravy Dan Ťok reagoval na kritiku geologů, kteří varovali před nebezpečím dalších závalů dálnice D8 přes České středohoří. Připustil, že riziko existuje. Stát ale podle něj udělá všechno proto, aby se to už nestalo. Ťok stále věří v prosincový termín otevření dálnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T11o40m46á94š 15Z96e53m73a92n 3755428704755

Celkem by mne zajímalo kolik problémů by se vynořilo, kdyby začali stavět ten tunel...

0/0
29.6.2016 22:48

V64í16t 24M19r33h22a62l 1395919563100

Hlavní příčinou sesuvu je a vždycky bude zářez v patě svahu, o ničem jiném nemá cenu vůbec argumentovat. To ostatní jsou pouze podpůrné jevy. Nebýt zářezu, svah by neujel.

+1/0
29.6.2016 17:00

J56a63n 21F58r83o88l20í47k 6826640115124

Takže se tu argumentuje nadměrnými srážkami a Sobotka bojuje se suchem. O problému se vědělo 60. let, ale někdo povolil těžbu kamene. Ťok je v tomto nevinně. Zdědil projekt a dílo předchozí garnitury ministrů. Dodatečné zpevnění svahu je nutnost a je jedno jestli se dělá potichu nebo nahlas. My tady potichu platíme spoustu přehmatů vlád a úředníků.

+2/0
29.6.2016 10:30

T55o95m46á86š 47B93y65d87e67l66s45k26ý 8920921240

Ťok v tom může být nevině,ale házet celou vinu na kamenolom je taky nesmysl. O tom,že tam není stabilní podloží se vědělo hodně dlouho a navíc, jak je psáno v článku, tak dálnice zasahuje do ochranné zóny lomu. Takže z toho se dá usuzovat, že projekt byl nedomyšlený v otázce stavby dalnice. Lom totiž nemůže za to, že projektanti dálnice vrazili stavbu do jeho ochranného prostoru.

A tom se ví hodně dlouho, proto se tehdy vedli dlouhé debaty o tom, zda tunel či nikoliv, mám totiž takový dojem, že jsem se k problému v nějakých novinách vyjadřoval i já. Bral jsem v úvahu podloží a srovnával se stavbami silnic u nás v okolí. Planýrka prostoru byla malá, zajištění neexistuje. Když kopete příkop taky si musíte vybudovat něco,aby Vám to nesjelo. Ale tady se provedl pouze zařez a nic víc, od začátku bylo jasné, že to výhledově sjede po větších deštích.

+3/0
29.6.2016 11:30

V72a82c46l31a46v 29P87e21r25o86u15t90k38a 6748407254791

Doufám,že Ťok časem doroste takových rozměrů,že bude schopen vlastním tělem zahradit posun Lovoše.

+1/0
29.6.2016 10:24

T28o29m76á25š 67Z33e93m72á56n40e17k 5620498476746

To je to, co posouvá ten most hned za sjezdem na Lovosice?

0/0
29.6.2016 10:32

V46a67c72l28a93v 52P84e24r49o14u18t22k17a 6788847694481

ujíždí celý svah a o tom by místní mohli vyprávět a navíc jsou geologické průzkumy už z dob socialismu ,co předtím varují..

+2/0
29.6.2016 10:34

T88o30m58á68š 98Z51e26m52á39n68e96k 5800228746576

Ve Středohoří ujíždí skoro všecko, ale celkem stabilní rychlostí.

0/0
29.6.2016 10:40

J23i86n95d84ř88i25c74h 74V19á16g69n46e81r 9631556826351

Shrnuto. Neumíme postavit kus silnice.

+1/0
29.6.2016 10:21

V80l47a62s97t30i32m17i97l 75W46a81i77c 8360113617187

Tunel, tunel a zase tunel... Uvědomují si ti, co tu mantru pořád opakují, že se tam staví dálnice? Podívejte se na dálniční tunely ve směru na Německo, jakčasto jsou tam nehody. Nebezpečí v tunelu je významně vyšší, než nebezpečí, že tam jednou za uherský rok ujede kus kopce. Ať už proboha tu dálnici konečně dodělají.

+1/−5
29.6.2016 10:04

R33a33d91o13s19l60a42v 29K82l76a15u53d68a 5904708914152

Ten kopec už sjel. A byl ho pořádný kus. A rozhodně ne jednou za uherský rok, ale ve chvíli, kdy dálnice nebyla ani dostavěná.

+6/0
29.6.2016 10:08

V97l59a89s66t58i47m50i24l 17W62a23i22c 8650853827777

A předtím? Jde o statistickou pravděpodobnost. Jak často dojde na té dálnici k závalu, který někoho ohrozí? A jak často někdo umře v nekonečném tunelu?

0/0
29.6.2016 10:11

R42a71d13o22s62l51a14v 41K19l39a39u60d25a 5924768854912

Jak předtím? Předtím tam ta dálnice nebyla.

+3/0
29.6.2016 10:12

R20a76d63e21k 93N25o70v77a89k 9524733599510

Předtím tam byla ještě 150 let železniční trať, hned pod lomem

+1/0
29.6.2016 13:53

J50i14ř12í 40H15o48r66á59k 6942686303380

Ještě bych doplnil, že před tím nebyl lom nad stopadesátiletou tratí. Ten svah se utrhl nad ní, pod lomem. Byl jsem se tam podívat 7.června 2013, tedy den po tom lijáku. Dálnice s tím nemá naprosto nic společného, jen to, že to odnesla. Bydlím kilometr od místa sesuvu a situaci tedy sleduji "z první řady".

0/0
29.6.2016 16:48

L51u65k69á63š 31Š95m84a59h11e71l 2697224982524

Nekonečný tunel? To má tvar Möbiovy pásky? (Respektive spíš Kleinovy láhve.)

0/0
29.6.2016 11:09

L28e38n62k20a 11T10o39b78o33l90k93o64v96á 5188656620679

Otevřou, aby se neřeklo..., no a za chvíli zase zavřou, ne? To je jednoduché ;-€

0/0
29.6.2016 9:59

J93o57s71e29f 84K28a88r80f13í46k 7522975846720

Za ty tři roky co kolem té trošky hlíny šaškují by jinde ve světě postavili celdou dálnici s Prahy k hranicím.

Jen ti naši experti musí nejdříve zřídit komisi, pak to vyhodnotit, pak zvážit varianty, mezitím se rok dva dohadovat s ekoteroristy. Pak vypsav výberové řízení, několik měsíců vybírat vítěze a pak čekat na odvolání neúspěšných pak na soud. A raději to celé zrušit a začít nanovo.

To je možné snad jenom v tom našem banánistánu:-P

+7/−2
29.6.2016 9:44

L76u93k46á66š 29Š26m44a38h43e86l 2677614962684

Kdo se dohaduje s environmentálními aktivisty (pro které nepochopitelně používáte výraz "ekoteroristy") a kvůli tomu se brzdí dostavba dálnice? Naopak, ti aktivisté chtěli od začátku tunel stejně jako geologové. Takže je to přesně obráceně!

+3/−1
29.6.2016 9:56

L38u72k65á53š 98A50d36a80m62e47c 6340269670137

Ta troška hlíny bylo více než 0,5M m3 pokud budeme jeden nákladák pro jednoduchost počítat 10m3 je to 50.000 aut.

To je jen odvoz sesuvu, ale vy musíte zpevnit a aspoň naoko odvodnit cely svah to jsou další mraky aut betonu, oceli atd.

TO prostě za měsíc neuděláte i když se postavíte na hlavu.

+6/0
29.6.2016 9:57

J24o65s12e38f 54K37a44r80f72í37k 7282805536420

To chápu, ale oni DVA ROKY diskutují co se s tím jako že udělá.

btw - podle mě to buď někdo blbě spočetl a nebo udělal někdo blbě průzkum. A nebo klasická větička od pojišťovny, zásah vyšší moci...

0/0
29.6.2016 11:10

M59i13c89h22a61l 44U81k62r20o70p44e47c 9480604367431

A zase se neřeší, kdo tuto variantu dálnice prosadil. Lom to určitě nebyl.

+4/0
29.6.2016 9:41

L51u63k23á15š 83A16d51a85m87e69c 6490569290337

Zlý jazyková tvrdí, že pozemky, potřebné pro tu variantu vlastnili ti správní lidé, kteří spolu mluví. ;-D

Jinak jsem ochoten se vsadit 1:10 že se tam někde něco do 10 let utrhne.

Ano ti co o této variantě rozhodli bez řešení stability svahů by měli byt souzeni za poškozování zájmů státu a obecné ohroženi.

+4/0
29.6.2016 9:50

M93i94c59h24a28l 27U65k71r15o95p67e76c 9270514127201

Tak tomu rozumím.

0/0
29.6.2016 9:54

L84u80k67á66š 52Š22m39a67h53e88l 2637434922384

No, někdo musel dát výjimku z chráněného ložiskového území. Někdo musel ignorovat připomínky geologů a dalších zúčastněných osob. A ten je viník (nebo možná nějaký lobbista, který ho uplatil).

+2/0
29.6.2016 9:58

M50i85c13h95a52l 26U81k75r54o39p74e74c 9450714137721

To chápu. Jen by to chtělo jméno a funkci.

+1/0
29.6.2016 10:49

T30o69m28á30š 27Z37e27m61á78n15e41k 5260308896756

Právě, že lom to byl. Původní varianta Kubačky vedla přímo pod lomem, optimalizovaná varianta pak několik desítek metrů od něj a 50m pod ním.

+1/0
29.6.2016 10:38

R78a68d18o53s50l93a50v 95K71l45a20u44d95a 5634788904682

Takže neslíbil opatření. Jen slíbil, že do otevření přijde někdo, kdo poradí co s tím. Takže když se zjistí, že je potřeba dálnici zbourat a vše pod ní zabezpečit, tak co potom? Nebylo by tedy v tuto chvíli lepší se na to vykašlat a počkat na výsledek? Ale co. "Stát" má prachů dost, z platu ministra to nejde.

+4/0
29.6.2016 9:31

J48i32ř70í 36J25u41r58á45š53e85k 8747625490127

Jak říkal Izer v nemocnici na kraji vesnice, třeba taková červená baterka zastaví i vlak :-)

0/0
29.6.2016 9:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.