- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V Praze bych taky trolejbusy uvítal a rok 1993 vypadal slibně. Třeba v Jihlavě teď litují zrušení tramvají. Nutno říci, že v Ústí nad Labem si tramvaje představit již nedovedu. Trolejbusy do Prahy bych zavedl na úseky 102 Kobylisy (C) - Čimický háj - Sídliště Bohnice - Staré Bohnice, 109 Palmovka (B) - Spojovací - Českobrodská - Sídliště Jahodnice - Nádražní Dolní Počernice - Nádraží Běchovice - Blatov - Újezd nad Lesy - Sídliště Rohožník, 112 Nádraží Holešovice (C) - Čechova škola - Zoologická zahrada - Podhoří, 144 Kobylisy (C) - Čimický háj - Poliklinika Mazurská, 240 Háje (C) - Poliklinika Petrovice - Boloňská - Dubeček - Nádraží Běchovice - Černý Most (B) a garáže Klíčov nebo Hostivař bych změnil na vozovnu pro trolejbusy případě v Hostivaři nebo ve Štěrboholích postavil novou vozovnu tu bych dal i do Modřan společně s vozovnou pro tramvaje. Předělaných linek by mohlo být více 165, 193, 213. Místo 213 bych uvítal 211 přičemž zrušil 175 v úseku Sídliště Petrovice - Nádraží Hostivař sem bych zavedl 211. 126 nebo 127, 225, 277 Skalka (A) - Zahradní Město - Tolcův dvůr - Donovalská - Opatov (C) - Smíchovské nádraží (B) - Anděl (B) - Kotlářka - Sídliště Homolka - Nemocnice Motol (A) - Nemocnice Na Homolce.
Pokud vezmu v úvahu současné linkové vedení platné dejme tomu k dnešnímu dni, tak existuje minimálně 50 linek, které by mohly zajišťovat trolejbusy.
Každá linka, na níž jezdí minimálně 140 spojů denně, může být trolejbusová. Odpovídá to průměrnému intervalu 15 minut.
Pokud chce Praha na MHD ušetřit, tady má řešení.
Jeee... v clanku s pise o trolejbusech v Chomutove, ale proc je tam fotka od nas z Ceskyvh Budejovic, na fotce je zastavka Ctyri Dvory s trolejbusem na lince 8
Dost mě mrzí, že se trolejbusová doprava dostala do fáze, kdy musí bojovat o svou záchranu, přitom jde o vozidla lokálně bezemisní. Máme k dispozici technologie, které jsou k životnímu prostředí šetrnější než autobusy, ale vůbec je nevyužíváme. Přitom už samotná existence jakési "viditelné infrastruktury" působí dost velkoměstským dojmem. Aspoň tak mi připadají třeba Mariánské Lázně s "pouhými" 13 tisíci obyvateli.
Jak už jsem dříve napsal, trolejbusy musí jezdit, aby se vyplatily. Provoz v Chomutově a Jirkově je bohužel kombinací snad všech negativních faktorů, které spolehlivě odradí cestující - dlouhé intervaly, nástup předními dveřmi, drahé jízdné (mnohem dražší než v Praze nebo v Brně, roční jízdenka stojí 5565 Kč) a hloupí politici ve vedení obou měst. Obě města si musí uvědomit, že jsou jednolitou zástavbou a z hlediska dopravy by nemělo přemýšlet každé samo za sebe.
Takže bych se postaral o to, aby MHD lidé vyhledávali. Nárůst cestujících, pokud jej budeme očekávat, nebude okamžitý. Pokud vím, před asi 3 lety proběhla optimalizace dopravy, ale nemám dojem, že by situaci zachránila. Naopak, byla neefektivní. Je nutné začít systém budovat od začátku na čistém poli a řádně se o něj starat, jde o dynamický živý systém, jako rostlina. Pokud ji nebudu zalévat, uhyne.
Vystihl jste to presne a myslim, ze neni co dodat :)