Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další sesuv dálnice D8 je jen otázkou času a místa, varují geologové

Ministerstvo dopravy slibuje, že 10. prosince vyjedou na dálnici D8 auta. Otázka je, na jak dlouho, protože geologové varují, že autostrádu postihne další sesuv. Jen podle nich není jasné, kde a kdy to bude.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R28u68d33o22l43f 38R80u82b26e10š 3519605921414

To se zatím neví kde to bude...

Ale až vznikne další lom, který naruší proudění podzemní vody, bude další sesuv přesně pod ním.

0/0
5.8.2016 12:31

Z67d60e32n80e95k 88Š61i74t77i45n61a 2233558930345

Jen neví kdy a kde.

0/0
21.6.2016 5:55
Foto

P40e84t56r 58K76i62e90b14e78l 8514572467612

Děti Země, rok 2005, Výhody tunelové varianty:

1) snižuje objem srážkových vod, které je nutnéizolovat od prostředí výstavbou sedimentačních jímek,

2) vyhýbá se nebezpečnýmsesuvným územím na úbočí Labe v délce několika stovek metrů,

+3/0
20.6.2016 23:38

V83l50a46s42t94i51m30i95l 54W50a60i76c 8470723447597

Nevýhody: Tunel. Tunel na dálnici, chápete? Snížená rychlost, rozhodně větší pravděpodobnost nebezpečí než teoretická možnost sesuvu jednou za uherský rok.

+1/−3
20.6.2016 23:50
Foto

P67e60t45r 30K12i54e57b36e62l 8554342187832

..to jsou výhody jen co se týká sesuvu....jinak je jich samozřejmě mnohem více, mmj. by se nemusely stavět jiné dva tunely - Prackovicea Radejčín

0/0
21.6.2016 8:21

T90o19m20á26š 40Z83e76m71á18n60e38k 5880648596146

Jejich délka 300 a 600 m je směšná oproti 3,5 km Kubačce. Vlastně třetina trasy by vedla pod zemí. Byl by to z hlediska dopravy velmi rizikový úsek.

0/−1
21.6.2016 18:34

M36a12r24t66i16n 17H97o77u10b48a 6303431879478

Proč by mel byt tunel rizikový. Tunely v Praze jsou delší. Kolik ar tam za rok stalo nehod?

Kolik nehod se stalo v tunelech na d8 u naklerova?

0/0
21.6.2016 22:13

V25á67c49l29a41v 76S17v57o81b34o49d50a 5296608539

Děti Země v čele s M.Patrikem jsem roky proklínal,že to mermomocí brzdí,ale teď vidím,že měli částečně pravdu a to s tím tunelem Kubačka,který navrhovali a který byl zamítnut.

0/0
21.6.2016 10:06
Foto

P40e45t96r 96K72i90e74b14e56l 8664742337132

..do slova a do písmene ;-( http://tunelkubacka.ecn.cz/index.php

0/0
20.6.2016 23:33

M13i28r62o82s37l51a74v 71Š90e72n96k20e83ř93í35k 8163195342814

myslím si, že geologie má má celém průšvihu vinu pouze v tom, že je tam na kopci čedič, který byl těžem v lomech Dobkovičky a Prackovice už dávno před válkou a taky za komunistů až do současnosti,

vytříděný odpad (jemná frakce a jílovitá zemina) se jednoduše sypal na haldu (výsypku) za hranu lomu směrem k Labi, časem to zarostlo, částečně i zrekultivovalo a působilo to jako "rostlý terén", který nějak držel,

když se však provedl zářez pro dálnici (zřejmě bez pořádného geolog. průzkumu) a odlehčila se pata svahu v kombinaci se zvýšenými srážkami nemohlo to dopadnout jinak než sesuvem!

to si nikdo z odborníků nevšiml, že v sesuvu se nejedná o žádnou zeminu, ale o odpad u lomu nápadně šedočerné čedičové barvy,

k tomu všemu zřejmě uplacený autor posudku, který na to nepřímo poukáže, aby v zápětí vše popřel ...

+4/0
20.6.2016 19:28

L58i36b80o86r 75Ž13ů52r49e27k 2933586540378

Zeptám se, ten odpad se tam vzal odkud? Nebyl tam čistě náhodou předtím s tím co se vytěžilo, jen o pár (desítek)metrů vedle? Mimochodem jste geolog? Já jen, jak vážně vás brát...

0/0
20.6.2016 20:55

T29o49m81á57š 31Z46e32m66a77n 3255878704345

"horniny jsou nestabilní do 40 metrů"

Ideální místo na tunel.. to může vymyslet jen žabičkář.

+1/−2
20.6.2016 19:12

L16i98b93o64r 29Ž61ů41r68e24k 2773306690358

Proč? Pokud to dáte hlouběji než 40 metrů, jaký je problém? Povrch se pak může posouvat jak chce.

+1/0
20.6.2016 20:53

T12o50m74á70š 29Z50e55m12a60n 3395668164655

Až na to že než se dostanete pod 40m, tak to tunelu trochu trvá..

A je těžší zpevnit portál tunelu než povrchovou stavbu.

+dlaší náklady které s tunelem souvisí.

+1/−1
20.6.2016 22:27
Foto

P36e75t59r 22K14i24e19b59e24l 8804252217932

...až na to, že ten tunel měl jít úplně jinudy, takže do takové hloubky by nemusel...

+1/0
20.6.2016 23:26
Foto

P64e89t17r 66K18i23e42b52e25l 8614402747742

z materiálů Dětí Země :

8.Vliv výstavby tunelu a provozu na dálnici vůči dobývacímu prostoru Dobkovičky

Optimalizovaná tunelovávarianta dálnice D8-0805 obsahuje tunel Kubačka délky 3,44 km, který sedobývacímu prostoru Dobkovičky vyhýbá. Navíc tunel se nachází přibližněv nadmořské výšce 300 m n. m., kdežto báze čedičového lomu ve výšce cca360 m n. m. (mezitím je 60 m slínovců). Tedy ani z tohoto důvodu nelzeočekávat zásadní vzájemný negativní vliv ražby tunelu a automobilového provozuv něm a těžby čedičového kamene v lomu Dobkovičky.

0/0
20.6.2016 23:35

P10a14v64e53l 90Ř13a88p93e34k 7122876129695

Automobilová a asfaltová lobby musí s pomocí státní moci inkasovat zisky, i za cenu zničených životů a životního prostředí. Bohužel lidé jsou často tak hloupí, že jim na to skočí, na všechny ty nesmysly o tom, že zavírat se každý den do plechovky a půl směny vydělávat na její pořízení a provoz je znakem svobody, pokroku, blahobytu a úspory času. Je to celé podvod Rv

0/0
20.6.2016 19:02

J57a31r87o40s25l55a48v 34N44o18v95á49k 1596483560

asi byla chyba, že v době, kdy se kradlo ve velkém, se škudlilo a nebylo na tunel a nechtělo se vyhovět tzv. ekoteroristům (pojem, se kterým se neztotožňuji)

+3/−1
20.6.2016 18:14

P22a43v17e95l 51F82o43l84t12á80n 4210552504

"kdy se kradlo ve velkém" – a ono se už přestalo? ani jsem si nevšiml.

0/0
20.6.2016 18:31

J72o85s27e71f 82N20o53v50a55k 5148182856448

Hlavně, že to Ťoťok chce hodit na lom. Tendenční "hrdina".

+4/0
20.6.2016 18:04

M96a53r65e39k 18M81a16r49t44i84n 8549744676620

Zřejmě se řídí heslem Babiše - budu veřejnosti lhát a pokud bude nějaký problém, hodím to na ostatní, jako Babiš na Kalouska. Babišovi to bohužel vychází, uvidíme, jestli to pomůže i Ťokovi ;-D

+1/0
20.6.2016 18:10

T60o79m14á95š 39Z53e66m23á88n67e32k 5620418766726

Lom za to může tak jako tak. Tunel nebyl kvůli lomu, aby se tam mohlo dál těžit.. Lom nebyl navíc řádně odvodněn, takže k sesuvu došlo v důsledku nahromadění vody v lomu.

0/0
20.6.2016 18:15

M12a88r65e50k 46M74a56r50t14i37n 8559254416890

To nebude tak jednoznačné... sami geologové upozorňují, že nic takového se ve studii neprokázalo.

+1/0
20.6.2016 18:18

T79o77m36á96š 64Z77e81m91á53n38e81k 5470668986976

Neprokázalo. Ale zkuste se na to podívat laicky. Hornina s puklinami, které jsou v lomu odhalené, takže jsou zásobené vodou. Nad horninou s puklinami pod lomem vrstva jílu, na té potom zemina. Logicky voda z lomu proteče těmi puklinami do nižších částí svahu, kde ale nemůže ven, protože jí brání ten jíl. Tlačí se na ten jíl zespodu, až ten ztekutí a nastane sesuv. Ve Středohoří k sesuvům dochází právě z těchto důvodů neustále, ale podmínkou je vysoká hladina spodní vody a probíhají většinou pomalu, protože ta voda se nemá jak rychle dostat pod jíl. Pro ten mechanismus byla přítomnost toho lomu stěžejní.

0/0
20.6.2016 18:28

P26a29v24e83l 86F12o18l81t72á77n 4950192424

"Ale zkuste se na to podívat laicky."

Ano, laický pohled je ten nejlepší a nejobjektivnější. :-(

0/0
20.6.2016 18:34

T39o48m88á49š 39Z67e72m35á41n82e63k 5490748466216

A proč ne? Každopádně laický pohled může být nezaujatý na rozdíl od pohledu odborníka, který své tvrzení musí mít bezpečně prokázané a podložené, což není možné třeba díky odstupu času tohoto posudku. A ještě něco. Ve fotogalerii chybí ta zásadní fotka, je to ale vidět na mapách cz. Souvislost s tím lomem neuvidí jenom slepý.

0/0
20.6.2016 18:44

T57o91m45á74š 12Z46e37m57á98n21e75k 5950908336886

Ztekucení půdy nastává při jednom určitém jevu, zkuste hádat, je to iniciace rázovou vlnou.

0/0
20.6.2016 18:50

P82e14t14r 95V43l94a51d97i77m59í67r 58Č55e87r51m13á48k 8673167365664

Jenže lom tam byl dávno před projektem dálnice a geologové dlouho předem varovali a dál!! varují, že se nebezpečí sesuvů na D8 netýká jen této lokality. Dálnice "v zářezu" svou podstatou toto nebezpečí zvyšuje, stejně jako ten lom.

0/0
20.6.2016 18:45

T22o61m49á92š 72Z85e13m12á20n73e24k 5650868726256

S tím zcela souhlasím.

0/0
20.6.2016 18:47

B85o62h16u78s61l58a50v 33K14r68á77l89í49k 2651860539866

Na cyklostezkách se dávají každých pár metrů značky "Cyklisto, sesedni z kola", a osvědčilo se to. Tak by to šlo řešit stejně i na dálnici, že před každým přerušením by byla cedule "Motoristo, vystup z auta".

+1/0
20.6.2016 17:40

P84a30v76e77l 46N82o81v54á57k 5343907564648

Tunel??? mělo se jet z Lovosic na Most, odtud vede super silnice do UL a dále do DC. Z Mostu se mělo jet dále do Němec. Bylo by to naprosto bez problémů, nešlo by se přes rizikové středohoří. Jenže UL chtělo dálnici za každou cenu. Tak ji bude mít. škoda že to budeme platit všichni, jako obvykle....

+2/−3
20.6.2016 17:06

V48a80c73l85a26v 74P52e29r73o60u43t98k90a 6528497814441

nesmysl silnice podle Labe je na tento provoz nepoužitelná.

+1/0
20.6.2016 17:52

A34d29a33m 57H77o42u85b39a64ř 2859388415777

odkdy se jezdi z mostu do usti podle labe ?

+1/0
20.6.2016 18:46

J76i94ř75í 78Z76ý31k34a 9119833231670

akorát, že Bílina nemá obchvat, takže by tam vznikal (už vzniká) takový špunt, že kolony v Praze jsou slabým čajíčkem.

+3/0
20.6.2016 18:01

A69d20a77m 56H14o85u49b81a63ř 2149848185217

i s tim obchvatem by to zrejme vyslo levneji nez tyhle sanace

+1/0
20.6.2016 18:47

V40l28a56s25t17i83m88i22l 64W86a31i11c 8310233577737

Děláte si srandu? Na co by byla dálnice, která by o deset kilometrů vedle kopírovala trasu D7? Dálnici potřebovala ústecko-teplická aglomerace a napojení na Drážďany, ne Most, který nota bene už jednu má.

+1/0
20.6.2016 23:53
Foto

J13a66n 13P94e32l73c64l 9734256294865

A to se vám tak dalo pár chytrých hlav dohromady a není náhodou, že byly z ŘSD ...;-D

+2/0
20.6.2016 17:03

M38a34r54e38k 94H40r70u92b68y 6197932821368

Ti kdo rozhodli o povrchovem reseni namisto tunelu by meli jit okamzite sedet. Tenhle problem byl znamy davno dopredu, jenom odpovedni rozhodli jinak. Takze by logicky meli nest odpovednost, a ne sypat dalsi miliardy do budoucich sesunu.

+2/−1
20.6.2016 16:54

T96o60m85á31š 64Z91e26m64á47n59e49k 5560218146546

Za toto řešení lobboval majitel lomu. Kdyby tam byl tunel, těžit by se tam nesmělo.

0/0
20.6.2016 18:13

J36a32r34o50s51l19a72v 91N76o58v96á56k 1916283260

problém není ani tak lobista, problém, je když se mu příliš naslouchá

+2/0
20.6.2016 18:16

T12o19m97á93š 11Z48e46m67á23n39e97k 5310468176896

Asi se mu naslouchalo z nějakého důvodu. Každopádně odpovědnost tam je.

+1/0
20.6.2016 18:20
Foto

P90e44t90r 24K81i63e63b66e59l 8124552187752

..to slyším poprvé. Tunel měl jít úplně jinudy...

0/0
20.6.2016 23:29

T57o71m24á66š 66Z89e67m31á39n18e93k 5560428316856

Bylo to tu někde na diskusi, nikdo to celkem nerozporoval, spíš by si to nikdo nevzal na svědomí, kdyby kvůli těžbě došlo k zavalení tunelu. Tunel měl vést téměř pod lomem.

0/0
21.6.2016 2:46
Foto

P14e83t95r 42K93i54e21b88e66l 8114832357872

..neměl. Dokonce v materiálech je, že by se vzájemně neovlivňovaly a že by těžba mohla pokračovat. Na rozdíl od dnešního stavu, kdy se volá po uzavření lomu...(což mě by se líbilo)...

0/0
21.6.2016 8:24

T37o44m39á43š 87Z44e21m14á62n49e58k 5310498336106

Hodinu jsem to studoval na stránkách dodavatele. Původní varianta tunelu byla přímo pod lomem (ano, mezi tím cca 60m slínovce), optimalizovaná varianta pak cca 50m od lomu.

0/0
21.6.2016 18:41

L75i69b83o72r 68Ž17ů33r38e26k 2513346790258

Pěkné to tam mají

https://mapy.cz/zakladni?x=14.0158545&y=50.5626336&z=18&base=ophoto&q=D8

+1/0
20.6.2016 16:52

P77a69v55e76l 33F66o46l14t30á66n 4210132864

nadělaj, troška hlíny...

+1/0
20.6.2016 18:36

R96o68m71a90n 79S54o94u89č48e43k 1102175640139

cajzli věděli vždycky všechno nejlíp

0/0
20.6.2016 16:52

M64a75r31t19i59n 28K69u79č81e34r80a 8619939559762

Čeká se až to někoho zabije? Pak to budou řešit.:-(

0/0
20.6.2016 16:44

Z19d32e79n51ě11k 94K30a50f28k82a 5618882447322

Vydá ministerstvo dopravy nějaký manuál jak se mám zachovat v případě že se ocitnu se svou Fábií 40 m pod povrchem? Předpokládám že musím vypnout motor a nesnažit se opusit vozidlo. Povinná výbava bude zřejmě rozšířena o kyslíkový přístroj, formulář na závěť, baterku, propisku, bibli ... a jak dále? Rv[>-]

+5/0
20.6.2016 16:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.