- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já jsem jaksi nepochopila, kde že by ty autobusy jezdily... Totiž když mezi Mostem a Litvínovem nebude tramvaj, tak v obou městech přesto zůstane? A na nádražích obou měst se bude přestupovat z autobusů do tramvaje? Já si totiž neumím představit, že by v obou městech byla tramvajová doprava kompletně nahrazena autobusovou - to by totiž na městských silnicích nebylo k hnutí a už vůbec si neumím představit provoz "ve špičce".
Sice nejsem z Mostu,ale nahrazovat tramvaje autobusy je pěkná hloupost ! Tramvaj jezdí v pohodě třeba třicet let i víc,kdežto autobus je po deseti letech zralý do šrotu.
Vážení diskutující , nechte tuto problematiku řešit odborníkům. Ona každá mince má dvě strany a co se nějakému fandovi do MHD může zdát jako "telecí" nápad , nemusí být zas tak špatným nápadem...
Sdružení Mostečané Mostu (dále jen SMM) bylo ve vedení města Mostu několik let a o potřebě investovat do tramvajové trati se ví též několik let a až nyní ( s nástupem nového ředitele) se dozvídáme, že je potřeba investovat několik stovek miliónů korun naráz do její modernizace. Nepochopím, že se neprováděla modernizace postupně a tedy po menších částkách, nemuselo by tedy dojít ad absurdum k tomu investovat najednou 500 miliónů korun.Paradoxem tedy je, že právě SMM může za tento stav samo, neboť není rok, kdy krátí rozpočet Dopravnímu podniku měst Mostu a Litvínova (dále jen DPmML), nehodlá investovat do majetku DPmML (investice do nových vozidel - např. nedávno bylo vypsáno výběrové řízení na nákup nových autobusů, to však bylo zrušeno). Město Most neustále požaduje, aby DPmML šetřil, to by bylo ještě v pořádku, ale pokud hrozí rušení spojů či linek asi v pořádku něco není. Chtěl bych podotknout, že počet přepravených osob na počet obyvatel v aglomeraci Most - Litvínov je nejvyšší z celého Ústeckého kraje. Jednoduše řečeno narozdíl od LItvínova se Most staví k MHD macešky až odmítavě a celé to vyznívá, že městu Most je MHD naobtíž, protože stojí z rozpočtu dost peněz. Cena jízdného je docela vysoká. Roční jízdenka mezi Mostem a Litvínovem stojí 6.000 Kč, měsíční pak 625 Kč (dospělý), hodinová přestupní pak 23 Kč. Tak vysoké předplatné jízdné nemá ani Praha, ani Brno, a ani Ostrava. Služby MHD však této ceně však neodpovídají ve srovnání s jinými městy!
Ta tramvajová trať je ve výhradním zájmu města Most ? Já myslel , že vede do Litvínova a tudíž investice do této trati je i o městu Litvínov...
Navíc Most a Litvínov nejsou tak velká města a Unipetrol není na počet zaměstnanců tak velká fabrika , aby vedle sebe existovaly dva systémy hromadné dopravy...tramvaje a vlaky. Prostor pro nějakou dopravní optimalizaci zde nepochybně je.
Snaží se zviditelnit zastupitel města Mostu Luboš Pitín a celá ta rádoby strana Sdružení Mostečané Mostu, napište mu váš názor na e-mail: Lubos.Pitin@mesto-most.cz. Jeho nápad nemá opravdu obdoby!
Všude v civilizovaném světě se tramvajové provozy obnovují, naposledy i v hlavním městě USA, rušit tramvaje navíc v městě zamořeném těžbou uhlí a chemií, rozvrácené krajiny a zbořeného historického města Most, mi připadá absurdní nápad, ale do Mostu přímo zapadá. Opravdu jsem nezažil v poslední době v Evropě rušení tramvají- děje se tak pouze v Rusku a v roce 2009 v polských Glivicích, kde v rušení tramvají má prsty bývalý starosta zaháčkovaný v autobusech přes jeho manželku!! HNUS!
Největší boom rušení tramvajových provozů ve městech podobné velikosti jako je Most s Litvínovem dohromady proběhl před desítkami let. Takže v zahraničí už toho k rušení moc není.
Největším bezpečnostním rizikem v celém propojení obou měst je právě nevyhovující silnice. Stát (jedná se o silnici I. třídy) se k jejímu zkapacitnění připravuje už několik let, ale vždy se probudí pouze v případě, když v areálu Unipetrolu dojde k havárii, podobně jako v loňském roce. Poslední vzkaz vyslovený na zastupitelstvu ústy poslance Vozky je ten, že to bude trvat dlouho. Nyní se jedná o peníze na projekt, pak se bude projektovat, pak se budou vykupovat pozemky a za 15 let se možná začne i stavět. A náklady? Bude nutné postavit přemostění těsně před Unipetrolem přes drážní těleso.
Vše je o komunikaci a zjišťování možností. Jde o to hledat řešení a ne se zabejčit na svém stanovisku. Autobusová doprava je levnější, variabilnější a dává státu možnost využít pro výstavbu již stávající mostní tělesa na trase. Ekologie je bezesporu jedním z nejdůležitějších faktorů, ale elektřina se v našem regionu vyrábí výhradně ze spalování hnědého uhlí a autobusy nejezdí výhradně na naftu.
Dotace jistě s kdečím pomohou, ale meziměstská doprava je zcela v kompetenci kraje a ten by jí měl u dodavatelů objednávat a dle potřebnosti také dotovat. To se bohužel v našem regionu neděje, protože kraj dotuje jiný druh drážní dopravy mezi Mostem a Litvínovem, dopravu vlakovou (celkem 10 spojů v každém směru ve všední den) a na provoz tramvají nedá ani korunu. Kdy se naposledy a s jakým výsledkem pokusil DPML získat na tento druh dopravy od kraje dotaci? Zatím tuto dopravu platí výhradně města.
V tuto chvíli se skutečně jedná jen o nápad, který stojí za bedlivé prozkoumání a přijetí toho nejlepšího rozhodnutí ze všech úhlů pohledu. Města se na to určitě podívají ekonomicky nejpozději při schvalování vlastních rozpočtů a doufejme, že i Litvínov dostojí zase jednou svým závazkům a nebude nutnou částku pro vyrovnání ztráty za jím objednanou dopravu pro své obyvatele krátit.
Páni navrhovatelé, mám pocit, že zrovna vy MHD v Litvínově a Mostě nevyužíváte. Takže já jsem zásadně proti.
Pánové ze SSM, pardon, SMM, se asi chtěli inspirovat v Jirkově či někde v dálném Rusku, rušit kapacitní a místně zcela ekologickou tramvajovou dopravu, která je navíc téměř v celé trase nezávislá na provozu na silnicích, to je ryzí diletantství a nechápu, jak to může člověka zdravého rozumu vůbec napadnout. Zejména jde-li o takto nevratný krok.
Mimochodem, ta ilustračka s pražskou pracovní tramvají na mazání trolejového vedení není úplně nejvhodnější...
To je dobře telecí nápad. Vytáhnout dopravu do autobusů, zejména na té přetížené silnici. A ani tím ekonomickým přínosem si jistý nejsem.
Tady se jen někdo snaží zviditelnit za každou cenu... Chybí mi blinkající smajlík
nejde o zviditelnění, cítí ryby jako všimné