Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sdružení navrhlo zrušit tramvaje z Mostu do Litvínova, města jsou proti

Část mostecké opozice navrhuje zrušit tramvajovou dopravu mezi Mostem a Litvínovem, která obě města léta spojuje. Rychlodráhu by podle nich mohly nahradit levnější autobusy. Opoziční politici také navrhují, aby se tramvajové kolejiště využilo pro stavbu čtyřproudové silnice mezi městy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A70l76e94n72a 34K96ř13e65h87o14t92o67v95á 8937912384440

Já jsem jaksi nepochopila, kde že by ty autobusy jezdily... Totiž když mezi Mostem a Litvínovem nebude tramvaj, tak v obou městech přesto zůstane? A na nádražích obou měst se bude přestupovat z autobusů do tramvaje? Já si totiž neumím představit, že by v obou městech byla tramvajová doprava kompletně nahrazena autobusovou - to by totiž na městských silnicích nebylo k hnutí a už vůbec si neumím představit provoz "ve špičce". ;-(

+2/0
5.5.2016 8:22

V83á78c92l90a33v 98S78v15o94b91o91d36a 5926458779

Sice nejsem z Mostu,ale nahrazovat tramvaje autobusy je pěkná hloupost ! Tramvaj jezdí v pohodě třeba třicet let i víc,kdežto autobus je po deseti letech zralý do šrotu.

+2/0
4.5.2016 23:27

V63i85k92t29o34r 30N45á11r57o96ž73n44ý 3699872588

Vážení diskutující , nechte tuto problematiku řešit odborníkům. Ona každá mince má dvě strany a co se nějakému fandovi do MHD může zdát jako "telecí" nápad , nemusí být zas tak špatným nápadem...

+1/−3
4.5.2016 15:31

J25i22ř16í 78J21o92z85a 3848353980411

Sdružení Mostečané Mostu (dále jen SMM) bylo ve vedení města Mostu několik let a o potřebě investovat do tramvajové trati se ví též několik let a až nyní ( s nástupem nového ředitele) se dozvídáme, že je potřeba investovat několik stovek miliónů korun naráz do její modernizace. Nepochopím, že se neprováděla modernizace postupně a tedy po menších částkách, nemuselo by tedy dojít ad absurdum k tomu investovat najednou 500 miliónů korun.Paradoxem tedy je, že právě SMM může za tento stav samo, neboť není rok, kdy krátí rozpočet Dopravnímu podniku měst Mostu a Litvínova (dále jen DPmML), nehodlá investovat do majetku DPmML (investice do nových vozidel - např. nedávno bylo vypsáno výběrové řízení na nákup nových autobusů, to však bylo zrušeno). Město Most neustále požaduje, aby DPmML šetřil, to by bylo ještě v pořádku, ale pokud hrozí rušení spojů či linek asi v pořádku něco není. Chtěl bych podotknout, že počet přepravených osob na počet obyvatel v aglomeraci Most - Litvínov je nejvyšší z celého Ústeckého kraje. Jednoduše řečeno narozdíl od LItvínova se Most staví k MHD macešky až odmítavě a celé to vyznívá, že městu Most je MHD naobtíž, protože stojí z rozpočtu dost peněz. Cena jízdného je docela vysoká. Roční jízdenka mezi Mostem a Litvínovem stojí 6.000 Kč, měsíční pak 625 Kč (dospělý), hodinová přestupní pak 23 Kč. Tak vysoké předplatné jízdné nemá ani Praha, ani Brno, a ani Ostrava. Služby MHD však této ceně však neodpovídají ve srovnání s jinými městy!

+1/−2
4.5.2016 15:31

V85i41k77t77o44r 52N13á44r69o32ž59n32ý 3509842688

Ta tramvajová trať je ve výhradním zájmu města Most ? Já myslel , že vede do Litvínova a tudíž investice do této trati je i o městu Litvínov...

Navíc Most a Litvínov nejsou tak velká města a Unipetrol není na počet zaměstnanců tak velká fabrika , aby vedle sebe existovaly dva systémy hromadné dopravy...tramvaje a vlaky. Prostor pro nějakou dopravní optimalizaci zde nepochybně je.

+1/−1
4.5.2016 15:43

J66i85ř22í 21J15o92z30a 3698923600491

LITVÍNOV DO NÍ INVESTOVAT CHCE!

+1/−1
4.5.2016 15:48

L61u66b98o29š 43P88i83t64í97n 5851785171227

Litvínov do ní investovat chce pouze v případě, že na to dostane peníze z EU.

+1/0
4.5.2016 20:03

J15i77ř82í 74J47o19z28a 3858193280421

A když chceš bejt tak chytrej, tak si přečti strategický plán města Litvínov do roku 2020 a pak piš něco o Litvínovu...

0/−1
4.5.2016 15:49

V45i32k67t98o21r 52N51á92r23o45ž66n34ý 3379572268

Uber na své hysterii kolego. Každý má právo na svůj názor. A síla člověka se pozná dle toho , jak názor se kterým nesouhlasí dokáže či nedokáže akceptovat..

Já nežiji ani v Mostě ani v Litvínově , ale vnímám to tak , že názoru toho politického křídla něco je. Pokud jsou taková města blízko u sebe a uprostřed je velká fabrika , potom si kladu otázku , proč zde již čtyřproudá silnice nebyla dávno postavena. I z hlediska bezpečnosti. Ty kamiony z Unipetrolu nevozí zrovna životu příznivé látky.

A když tam bude čtyřproudová silnice , proč by tam nemohla být autobusová linka. A nejednalo by se o zbytečné mrhání penězi , kdyby vedle sebe existovaly 3 dopravní systémy ? Proč se automaticky bránit autobusům. Ten autobus dokáže zcela určitě obsloužit i místa v Mostě , kam tramvaj nezajede. Takže ve finále by to mohlo nakonec být i o vyšší kvalitě.

+1/−2
4.5.2016 16:19

J80i48ř74í 47J58o47z10a 3128913720561

Snaží se zviditelnit zastupitel města Mostu Luboš Pitín a celá ta rádoby strana Sdružení Mostečané Mostu, napište mu váš názor na e-mail: Lubos.Pitin@mesto-most.cz. Jeho nápad nemá opravdu obdoby!

0/−2
4.5.2016 15:07

M96a11r92t48i95n 20K73u85b82í75k 9647569166813

Všude v civilizovaném světě se tramvajové provozy obnovují, naposledy i v hlavním městě USA, rušit tramvaje navíc v městě zamořeném těžbou uhlí a chemií, rozvrácené krajiny a zbořeného historického města Most, mi připadá absurdní nápad, ale do Mostu přímo zapadá. Opravdu jsem nezažil v poslední době v Evropě rušení tramvají- děje se tak pouze v Rusku a v roce 2009 v polských Glivicích, kde v rušení tramvají má prsty bývalý starosta zaháčkovaný v autobusech přes jeho manželku!! HNUS!;-€

+2/0
4.5.2016 14:47

V14i39k41t74o56r 39N82á72r54o45ž70n87ý 3189342928

Největší boom rušení tramvajových provozů ve městech podobné velikosti jako je Most s Litvínovem dohromady proběhl před desítkami let. Takže v zahraničí už toho k rušení moc není.

+1/−2
4.5.2016 15:50

L48u21b93o23š 38P75i85t46í17n 5631625931957

Největším bezpečnostním rizikem v celém propojení obou měst je právě nevyhovující silnice. Stát (jedná se o silnici I. třídy) se k jejímu zkapacitnění připravuje už několik let, ale vždy se probudí pouze v případě, když v areálu Unipetrolu dojde k havárii, podobně jako v loňském roce. Poslední vzkaz vyslovený na zastupitelstvu ústy poslance Vozky je ten, že to bude trvat dlouho. Nyní se jedná o peníze na projekt, pak se bude projektovat, pak se budou vykupovat pozemky a za 15 let se možná začne i stavět. A náklady? Bude nutné postavit přemostění těsně před Unipetrolem přes drážní těleso.

Vše je o komunikaci a zjišťování možností. Jde o to hledat řešení a ne se zabejčit na svém stanovisku. Autobusová doprava je levnější, variabilnější a dává státu možnost využít pro výstavbu již stávající mostní tělesa na trase. Ekologie je bezesporu jedním z nejdůležitějších faktorů, ale elektřina se v našem regionu vyrábí výhradně ze spalování hnědého uhlí a autobusy nejezdí výhradně na naftu.

Dotace jistě s kdečím pomohou, ale meziměstská doprava je zcela v kompetenci kraje a ten by jí měl u dodavatelů objednávat a dle potřebnosti také dotovat. To se bohužel v našem regionu neděje, protože kraj dotuje jiný druh drážní dopravy mezi Mostem a Litvínovem, dopravu vlakovou (celkem 10 spojů v každém směru ve všední den) a na provoz tramvají nedá ani korunu. Kdy se naposledy a s jakým výsledkem pokusil DPML získat na tento druh dopravy od kraje dotaci? Zatím tuto dopravu platí výhradně města.

V tuto chvíli se skutečně jedná jen o nápad, který stojí za bedlivé prozkoumání a přijetí toho nejlepšího rozhodnutí ze všech úhlů pohledu. Města se na to určitě podívají ekonomicky nejpozději při schvalování vlastních rozpočtů a doufejme, že i Litvínov dostojí zase jednou svým závazkům a nebude nutnou částku pro vyrovnání ztráty za jím objednanou dopravu pro své obyvatele krátit.

+2/−5
4.5.2016 11:44

J82i69ř51í 64J12o91z22a 3768223930661

Připomínáte mi starostu Jirkova!

0/−2
4.5.2016 15:32

J78i18ř84í 16J79o19z30a 3338363770281

Mimochodem bezpečnostním rizikem jste byli v nedávné době i vy, kdy jako město jste selhali na plné čáře, když jste řádně a včas zapoměli INFORMOVAT OBČANY o požáru v chemických závodech!

0/−2
4.5.2016 15:35

L23u70b59o32š 22P61i74t38í81n 5431625701787

My ne. To si pletete strany. Od prosince tam sedi Paparega a Hrvol pod vládou Zelenky. Ale to Vám asi uniklo. No nic. To nevadí. Někdo tu chybu systému udělat musí. Jo a v Litvínově se musíte obrátit na starostku se svymi vedlestarosty.

+1/0
4.5.2016 20:16

L86i65b62o12r 11T54a83j28o87v66s44k20ý 3628257858836

Pane zastupiteli Pitíne, svoji erudici a kompetentnost jste již ukázal jako náměstek primátora. Vy a soudružka Jeníčková jste byli na svých místech těmi pravými odborníky, které naše město potřebovalo.

Autobusová doprava mezi Mostem a Litvínovem je opravdu vynikající nápad. Možná by stačilo, kdybyste se někdy mezi městy projel libovolnou MHD v době střídání směn v Unipetrolu, nebo ráno, když jezdí děti do školy. On už jen výjezd od chemičky na hlavní silnici dnes vyžaduje velkou dávku odvahy.

Tramvaj má jednu "drobnou" výhodu, má svoje vyhrazené drážní těleso a nemusí se proto na provoz na silnici ohlížet.

Váš ekonomický pohled zapomíná na jednu maličkost, oba druhy dopravy vozí lidi, lidi, kteří pracují a platí daně.

Když si váš příspěvek přečtete, možná přijdete na to, že některé argumenty si vzájemně protiřečí, ale to je vám asi jedno, volby se blíží a je potřeba sehnat další ovečky, které vás a vaše hnutí budou volit. Většina z nich již dnes MHD nepoužívá a ti ostatní, co poctivě pracují a MHD potřebují, vás zase nevolí...

+1/−1
4.5.2016 17:54

J51i10ř29í 66J11o35z88a 3938333140551

Mohl jste jeste dodat, ze pan zastupitel Pitin je obzalovan v trestni veci za poskozovani pri sprave ciziho majetku...

0/−1
5.5.2016 11:18

L23u19b92o22š 94P88i96t49í44n 5981665181497

A za posledních 8 let, kdy státní zástupce neví kudy kam, 3x shledán krajským soudem nevinen.

+1/0
5.5.2016 20:54

J92i76ř22í 51J91o31z85a 3728803150761

Zapomel jste na to, ze elektrina se bude vyrabet bez ohledu a to zda trvaj pojede ci nikoliv. Navic musite nakoupit nove autobusy jako nahradu za tramvaj. V siucasne dobe lze ziskat dotace pouze na vozy pohanene elektrinou (elektrobusy, trolejbusy, tramvaje)... na autobus dotaci z EU nedostanete...

0/−1
5.5.2016 11:22

A86l48e60n84a 73K70ř72e14h61o19t83o60v78á 8267502424490

To jste snad ani neměl psát - nebo někoho napadne, že trolejbusy jsou fajn. Nechci se hádat, ale ty jsme tu už dávno zrušily...a bylo jich jen pár tratí. Ale možná si to pletu.;-D

0/0
5.5.2016 11:34

A73l92e62n64a 37K48ř61e33h48o49t42o47v40á 8847492144410

Bedlivé prozkoumání - to rozhodně doporučuji. Najmě pak v návaznosti, co zrušení tramvají udělá v samotném Mostě...;-)

0/0
5.5.2016 13:41
Foto

L13a20d38i28s32l92a65v 27S44t56r40n21a84d 7134401964478

Páni navrhovatelé, mám pocit, že zrovna vy MHD v Litvínově a Mostě nevyužíváte. Takže já jsem zásadně proti.

+5/0
4.5.2016 10:35

V32í47t 66P46r11a98ž56á53k 9709590445856

Pánové ze SSM, pardon, SMM, se asi chtěli inspirovat v Jirkově či někde v dálném Rusku, rušit kapacitní a místně zcela ekologickou tramvajovou dopravu, která je navíc téměř v celé trase nezávislá na provozu na silnicích, to je ryzí diletantství a nechápu, jak to může člověka zdravého rozumu vůbec napadnout. Zejména jde-li o takto nevratný krok.

Mimochodem, ta ilustračka s pražskou pracovní tramvají na mazání trolejového vedení není úplně nejvhodnější...

+7/0
4.5.2016 10:11

M38i25c27h43a44l 69F20r30a64n70z 7623643271152

To je dobře telecí nápad. Vytáhnout dopravu do autobusů, zejména na té přetížené silnici. A ani tím ekonomickým přínosem si jistý nejsem.

Tady se jen někdo snaží zviditelnit za každou cenu... Chybí mi blinkající smajlík

+3/−1
4.5.2016 9:47

J10i94n86d46ř50i85c93h 68Š35k15o28p12e86k 4915931820615

nejde o zviditelnění, cítí ryby jako všimné

+1/−1
4.5.2016 10:39

V82i44k61t72o92r 74N93á78r12o44ž20n10ý 3809612718

Ekonomický přínos může být takový , že narvaný autobus se dokáže zaplatit sám. Narvaná tramvaj nikoliv. Troufnu si říci , že autobusová linka by městy Most a Litvínov zas až tak masivně dotována být nemusela... na rozdíl od tramvaje..

+2/−2
4.5.2016 15:47

J77i75ř92í 37J51o83z66a 3508123760421

Tys tu nikdy asi nebyl co? Jel jsi nekdy nahradi dopravou za tramvaj? Do toho autobusu se na zastavce Zimni stadion ani nedostanes... meles kraviny a vis o Moste, LItvinove a jeji doprave nic... jen hloupe kecas!

+1/−2
4.5.2016 15:53

V82i81k70t76o45r 36N85á67r27o54ž26n33ý 3479322198

A řešení pořízení většího množství velkokapacitních busů je sci-fi ?

+1/0
4.5.2016 16:21

J69i56ř57í 52J84o67z63a 3258343540191

Tys tu nikdy asi nebyl co? Jel jsi nekdy nahradi dopravou za tramvaj? Do toho autobusu se na zastavce Zimni stadion ani nedostanes... meles kraviny a vis o Moste, LItvinove a jeji doprave nic... jen hloupe kecas!

0/−1
4.5.2016 15:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.