Diskuze

Sdružení navrhlo zrušit tramvaje z Mostu do Litvínova, města jsou proti

Část mostecké opozice navrhuje zrušit tramvajovou dopravu mezi Mostem a Litvínovem, která obě města léta spojuje. Rychlodráhu by podle nich mohly nahradit levnější autobusy. Opoziční politici také navrhují, aby se tramvajové kolejiště využilo pro stavbu čtyřproudové silnice mezi městy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Já jsem jaksi nepochopila, kde že by ty autobusy jezdily... Totiž když mezi Mostem a Litvínovem nebude tramvaj, tak v obou městech přesto zůstane? A na nádražích obou měst se bude přestupovat z autobusů do tramvaje? Já si totiž neumím představit, že by v obou městech byla tramvajová doprava kompletně nahrazena autobusovou - to by totiž na městských silnicích nebylo k hnutí a už vůbec si neumím představit provoz "ve špičce". ;-(

2 0
možnosti

Sice nejsem z Mostu,ale nahrazovat tramvaje autobusy je pěkná hloupost ! Tramvaj jezdí v pohodě třeba třicet let i víc,kdežto autobus je po deseti letech zralý do šrotu.

2 0
možnosti

Vážení diskutující , nechte tuto problematiku řešit odborníkům. Ona každá mince má dvě strany a co se nějakému fandovi do MHD může zdát jako "telecí" nápad , nemusí být zas tak špatným nápadem...

1 3
možnosti

J78i90ř32í 77J65o83z73a

4. 5. 2016 15:31

Sdružení Mostečané Mostu (dále jen SMM) bylo ve vedení města Mostu několik let a o potřebě investovat do tramvajové trati se ví též několik let a až nyní ( s nástupem nového ředitele) se dozvídáme, že je potřeba investovat několik stovek miliónů korun naráz do její modernizace. Nepochopím, že se neprováděla modernizace postupně a tedy po menších částkách, nemuselo by tedy dojít ad absurdum k tomu investovat najednou 500 miliónů korun.Paradoxem tedy je, že právě SMM může za tento stav samo, neboť není rok, kdy krátí rozpočet Dopravnímu podniku měst Mostu a Litvínova (dále jen DPmML), nehodlá investovat do majetku DPmML (investice do nových vozidel - např. nedávno bylo vypsáno výběrové řízení na nákup nových autobusů, to však bylo zrušeno). Město Most neustále požaduje, aby DPmML šetřil, to by bylo ještě v pořádku, ale pokud hrozí rušení spojů či linek asi v pořádku něco není. Chtěl bych podotknout, že počet přepravených osob na počet obyvatel v aglomeraci Most - Litvínov je nejvyšší z celého Ústeckého kraje. Jednoduše řečeno narozdíl od LItvínova se Most staví k MHD macešky až odmítavě a celé to vyznívá, že městu Most je MHD naobtíž, protože stojí z rozpočtu dost peněz. Cena jízdného je docela vysoká. Roční jízdenka mezi Mostem a Litvínovem stojí 6.000 Kč, měsíční pak 625 Kč (dospělý), hodinová přestupní pak 23 Kč. Tak vysoké předplatné jízdné nemá ani Praha, ani Brno, a ani Ostrava. Služby MHD však této ceně však neodpovídají ve srovnání s jinými městy!

1 2
možnosti

Ta tramvajová trať je ve výhradním zájmu města Most ? Já myslel , že vede do Litvínova a tudíž investice do této trati je i o městu Litvínov...

Navíc Most a Litvínov nejsou tak velká města a Unipetrol není na počet zaměstnanců tak velká fabrika , aby vedle sebe existovaly dva systémy hromadné dopravy...tramvaje a vlaky. Prostor pro nějakou dopravní optimalizaci zde nepochybně je.

1 1
možnosti

J75i33ř66í 15J79o80z46a

4. 5. 2016 15:07

Snaží se zviditelnit zastupitel města Mostu Luboš Pitín a celá ta rádoby strana Sdružení Mostečané Mostu, napište mu váš názor na e-mail: Lubos.Pitin@mesto-most.cz. Jeho nápad nemá opravdu obdoby!

0 2
možnosti

Všude v civilizovaném světě se tramvajové provozy obnovují, naposledy i v hlavním městě USA, rušit tramvaje navíc v městě zamořeném těžbou uhlí a chemií, rozvrácené krajiny a zbořeného historického města Most, mi připadá absurdní nápad, ale do Mostu přímo zapadá. Opravdu jsem nezažil v poslední době v Evropě rušení tramvají- děje se tak pouze v Rusku a v roce 2009 v polských Glivicích, kde v rušení tramvají má prsty bývalý starosta zaháčkovaný v autobusech přes jeho manželku!! HNUS!;-€

2 0
možnosti

Největší boom rušení tramvajových provozů ve městech podobné velikosti jako je Most s Litvínovem dohromady proběhl před desítkami let. Takže v zahraničí už toho k rušení moc není.

1 2
možnosti

Největším bezpečnostním rizikem v celém propojení obou měst je právě nevyhovující silnice. Stát (jedná se o silnici I. třídy) se k jejímu zkapacitnění připravuje už několik let, ale vždy se probudí pouze v případě, když v areálu Unipetrolu dojde k havárii, podobně jako v loňském roce. Poslední vzkaz vyslovený na zastupitelstvu ústy poslance Vozky je ten, že to bude trvat dlouho. Nyní se jedná o peníze na projekt, pak se bude projektovat, pak se budou vykupovat pozemky a za 15 let se možná začne i stavět. A náklady? Bude nutné postavit přemostění těsně před Unipetrolem přes drážní těleso.

Vše je o komunikaci a zjišťování možností. Jde o to hledat řešení a ne se zabejčit na svém stanovisku. Autobusová doprava je levnější, variabilnější a dává státu možnost využít pro výstavbu již stávající mostní tělesa na trase. Ekologie je bezesporu jedním z nejdůležitějších faktorů, ale elektřina se v našem regionu vyrábí výhradně ze spalování hnědého uhlí a autobusy nejezdí výhradně na naftu.

Dotace jistě s kdečím pomohou, ale meziměstská doprava je zcela v kompetenci kraje a ten by jí měl u dodavatelů objednávat a dle potřebnosti také dotovat. To se bohužel v našem regionu neděje, protože kraj dotuje jiný druh drážní dopravy mezi Mostem a Litvínovem, dopravu vlakovou (celkem 10 spojů v každém směru ve všední den) a na provoz tramvají nedá ani korunu. Kdy se naposledy a s jakým výsledkem pokusil DPML získat na tento druh dopravy od kraje dotaci? Zatím tuto dopravu platí výhradně města.

V tuto chvíli se skutečně jedná jen o nápad, který stojí za bedlivé prozkoumání a přijetí toho nejlepšího rozhodnutí ze všech úhlů pohledu. Města se na to určitě podívají ekonomicky nejpozději při schvalování vlastních rozpočtů a doufejme, že i Litvínov dostojí zase jednou svým závazkům a nebude nutnou částku pro vyrovnání ztráty za jím objednanou dopravu pro své obyvatele krátit.

2 5
možnosti

J84i47ř78í 52J62o22z50a

4. 5. 2016 15:32

Připomínáte mi starostu Jirkova!

0 2
možnosti
Foto

Páni navrhovatelé, mám pocit, že zrovna vy MHD v Litvínově a Mostě nevyužíváte. Takže já jsem zásadně proti.

5 0
možnosti

Pánové ze SSM, pardon, SMM, se asi chtěli inspirovat v Jirkově či někde v dálném Rusku, rušit kapacitní a místně zcela ekologickou tramvajovou dopravu, která je navíc téměř v celé trase nezávislá na provozu na silnicích, to je ryzí diletantství a nechápu, jak to může člověka zdravého rozumu vůbec napadnout. Zejména jde-li o takto nevratný krok.

Mimochodem, ta ilustračka s pražskou pracovní tramvají na mazání trolejového vedení není úplně nejvhodnější...

7 0
možnosti

To je dobře telecí nápad. Vytáhnout dopravu do autobusů, zejména na té přetížené silnici. A ani tím ekonomickým přínosem si jistý nejsem.

Tady se jen někdo snaží zviditelnit za každou cenu... Chybí mi blinkající smajlík

3 1
možnosti

nejde o zviditelnění, cítí ryby jako všimné

1 1
možnosti
  • Nejčtenější

Budějovice odvrací i druhý mečbol, Litvínov vyfoukl Kometě třetí bod

24. března 2024  16:50,  aktualizováno  21:11

Zatímco Pardubice se Spartou už odpočívají, zbývající dvě čtvrtfinálové série se potáhnou minimálně...

Budějovice potřetí porazily Třinec, sérii rozsekne až sedmý duel. Litvínov jde dál

26. března 2024  17:15,  aktualizováno  22:41

Čtvrtfinálová série Třince proti Českým Budějovicím zůstává po šesti zápasech vyrovnaná. Oceláři ve...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kometa v Litvínově srovnala sérii, Třinec nevyužil mečbol v Budějovicích

22. března 2024  16:50,  aktualizováno  21:26

Čtvrtými zápasy pokračovalo čtvrtfinále play off hokejové extraligy. Třinec si mohl zajistit postup...

Dvě stě tisíc? Tak nízkou sumu si nechte, odmítla univerzita dar města

22. března 2024  9:54

Univerzita Jana Evangelisty Purkyně (UJEP) odmítla přijmout příspěvek 200 tisíc korun na podporu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VIDEO: Jak bude vypadat hokejový stadion v Litvínově po přestavbě?

26. března 2024  15:22

Město Litvínov navnadilo hokejové fanoušky vizualizací přestavěného Zimního stadionu Ivana Hlinky....

Kaše: Postup je poděkování lidem, že nás nevybučeli. I semifinále půjdeme vyhrát

29. března 2024  9:48

Žádná kaše se nejí tak horká, jak se uvaří. Že litvínovský tahoun Ondřej Kaše nedal v play off...

Mizera s číslem 99: Láme mi to srdce, bohužel musím Zubří vyřadit

29. března 2024  7:50

Že Murphyho zákony fungují spolehlivě, poznal i lovosický házenkář Bohdan Mizera. První série play...

Zlín porazil Litoměřice a vynutil si v semifinále první ligy sedmý zápas

28. března 2024  20:16

Zlínští hokejisté zvítězili v šestém utkání semifinále play off první ligy doma nad Litoměřicemi...

Vytížení proti odpočatým. Sparta čelí v semifinále Třinci, Pardubice čeká Litvínov

28. března 2024  19:37

Dva nejlepší celky základní části hokejové extraligy si dopřály pauzu na přípravu a od víkendu už...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...