Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chlapec podezřelý z vraždy dívky v Teplicích chtěl zabít více lidí

Čtrnáctiletý chlapec z Teplic, který je podezřelý z vraždy o rok mladší dívky, plánoval zabít více lidí. Vyplývá to z informací, které k případu získala MF DNES. O vážných duševních problémech nezletilého věděla delší dobu jeho rodina, psychiatr i sociálka, kvůli špatné komunikaci ale hoch neskončil v ústavní péči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L30u94k37á16š 55Š43v54a95j26k69a 3877574271244

Samy vymluvy, ja nemuzu to a tamto, bla bla bla...A navrhovane snizeni z 15 na 14 let? To je snad vtip, ne? Uz davno to melo byt uplne bez hranice a nebo minimalne na 10 let, akorat by se musela postavit dalsi vezeni ci jim podobna zarizeni (vime, ktere deti zejmena pachaji trestnou cinnost beztrestne...) no, ale zase by se snizila nezamestnanost ;-D

+1/0
9.3.2016 11:15

P32e17t32r 52B68u73r31d50a 3630645789747

Hranice se stejně i u dospělých posuzuje individuálně - např. nepříčetný = bez trestu. Stejně tak by měl "doktor přes duši" s "doktorem přes rozum" individuálně posoudit schopnost posoudit nebezpečnost jednání a jeho úmyslnost i u nezletilého. Výsledkem by bylo určení jestli vězení, detence, léčení, pohovor nebo nic.

0/−1
9.3.2016 11:46

L48u50k55á38š 93Š51v94a23j84k93a 3117624441494

Chapu, diky za informace :-)

Nicmene ted jsou pred 15.rokem v podstate "nedotknutelni" a pred 18. napul a to neni OK...ja to tvrdil vzdycky, ale nejdriv se musi stat poradny "pru.ser", aby s tim nekdo vubec zacal neco delat

0/0
9.3.2016 12:09

A83n14t14o43n28í93n 81S30á58d69l80í64k 7968439753793

Nepříčetnost nepovažuji za osvobození od trestu,zrovna tak jako jinou duševní poruchu,nebo nezletilost,v případech,kdy se jedná o vraždu.

Takový jedinec by měl být potretán vždy! Třeba počtem let do zletilosti - nápravně výchovný ústav,jak se tomu nepřesně říká a potom zbytek v normálním vězení. Počet let by byl na soudci. Pokud by byl pachatel shledán

magorem,tak přiměřeně stejný počet let v detenčním ústavu,bez možnosti propuštění po velmi pečlivém vyšetření stavu. Ani v nejdemokratičtěší zemi by neměl pachatel odejí od soudu bez trestu! Trest to není pomsta - to je spravedlnost a když ta ve státě není na úrovni,je po takovém státě h**o!

0/0
9.3.2016 23:49

J41a71n 36Z79a93p14l50e87t74a46l 3618149385386

Jsem pro úplné zrušení věkové hranice.

+3/0
9.3.2016 10:54

M16i68c17h28a89l 26F46r30a45n83z 7923283901852

čo s takým... :-(

buď blbá výchova nebo psychická nemoc nebo kombinace obého, výsledkem je doživotně velmi nebezpečný tvor

+3/0
9.3.2016 10:45

J56a39n 53Z61a47p15l62e38t35a64l 3558789635266

Takový ale patří do detenčňáku a nikdy nepustit.

+2/0
9.3.2016 10:55

A67n81t42o77n90í29n 63S22á56d78l52í58k 7428219353523

Možná by bylo i lepší využití,to bychom ale nesměli mít ty pseudohumanisty!

0/0
9.3.2016 23:51

P86a75v22e63l 40K45o91š98u66t 5338752761424

Politici řeší konec problému, což je typické. Problém je v socializaci dětí. Kult dítěte přerostl v obrovskou hydru, kdy místo všeléčící facky nastupuje domluva, psycholog, sociálka,... A dítě z toho má bžundu, proto vyvádí čím dál víc, neboť ví velmi dobře, že se mu nic nemůže stát a veškeré starostlivé dospěláky má za šašky. Přestaňme trestat rodiče, kantory, policajty za pár facek. Diagnostikované psychopaty zavírejme do ústavů. Je lepší, když ten psychopat vypěstuje ročně dvě kedlubny na ústavní zahrádce, než když zabije byť jediného člověka.

+9/−1
9.3.2016 10:05

K52a71r20e62l 30Z61e63m50a24n 8366716321449

Nechť soud určí jmenovitě všechny viníky a přísně je potrestá. A dotyční nechť se jdou zaregistrovat na ÚP....

+2/0
9.3.2016 10:03

J74a18n 88Z72a51p12l82e77t79a66l 3988849315896

Lákavá představa, Šabatka na ÚP.R^

0/0
9.3.2016 10:57

J43o20s67e53f 85Š78á14t16a42v95a 2224581716119

V první řadě pan Němec,ředitel ÚOOZ.Ten vymýšlí největší pitomosti jenom aby se udržel u koryta.

0/0
11.3.2016 13:21

P71a48v50l41í95n63a 26B89u77t59a34n73o59v74á 3914524628448

Přemrštěná ochrana osobnosti - to je ono!!VŠICHNI si musí uvědomit, že jejich práva a svobody končí tam, kde začínají práva a svoboda druhého.

Nedávno jsem četla krásný komentář - slovy autora: "abysme se z těch osobnostních práv nep*sr*li!"

+10/0
9.3.2016 9:55

K73a17r13e68l 27Z45e64m76a68n 8756916591919

Ano, každý vrah, trestanec, úchyl a primitiv s IQ 60 je u nás osobnost! S posvěcením "osobnost", které nám tu vládnou!

+3/0
9.3.2016 10:05

F40r80a15n40t26i67š88e67k 72M52o42s17s 8292223299399

tak tu máme další plody vládních zákazů a regulací

všichni se bojí něco udělat a tak nedělají raději nic

+2/0
9.3.2016 9:51

K23a88r42e77l 28Z96e93m67a78n 8326956401859

Jaký premiér, takový státní aparát!

+1/−2
9.3.2016 10:06

J57a24n 84Z10a41p42l78e68t60a36l 3948549715116

Každá ryba smrdí od hlavy.

0/0
9.3.2016 10:59

V64l70a61d97i33m45í46r 54M85i58k81s73a 3433861475619

Údajná ochrana osobnosti zatím z 99% slouží jako ochrana zločinců. Údaj o % jsem si sice vymyslel, ale pokud usuzuji z publikovaných případů, je to tak. Myslím si, že pokud by si měl někdo vybrat spravedlivý proces u nás, nebo v UK, vybere si UK (Velká Británie). A tam za takové zločiny trestají i opravdu nezletilé. Pokud někdo vymyslí a spáchá závažný zločin (zejména vraždu) , tak už musí být souzen jako zodpovědný. A tak je to správně!

+4/0
9.3.2016 9:36

V92á70c57l81a24v 37G57a16j87e78r 5509700623629

Podle mne se matka zachovala správně, když syna dovezla k psychiatrovi s žádostí o ústavní léčbu. Bohužel, psychiatr, i když to nemá přímo v kompetenci, měl sám kontaktovat oddělení sociálně-právní ochrany dítěte a domluvit se na dalším postupu včetně ochranné léčby.

Protože tak neučinil a svou nečinností nezabránil spáchání trestného činu, měl by si jít Kozlík sednout do lochu. Pak by možná další "odborníci" si dali pozor a pozorněji by naslouchali okolí pacientů.

+2/−3
9.3.2016 9:24

P47e32t55r 95T38y96č27k33a 6725942489132

Co jsem pochopil z článku tak by porušil zákon.

+5/0
9.3.2016 9:27

V38á35c27l66a98v 90G31a98j42e33r 5959890853369

Jasně, tak byla zavražděna 13 letá holka. No hlavně, že se neporušil zákon. Máte asi už hodně pokroucené svědomí ...

+1/0
9.3.2016 11:59

J22i54ř20í 53N94o75v90o32t21n59ý 5280468577494

Do lochu by měli jít ti z OSPOD.

+3/0
9.3.2016 9:35

P44e69t97r 62B42u21r98d31a 3880305799587

Psychiatr by mohl kontaktovat OSPOD s tím, že má pacienta, který by potřeboval odloučit od společnosti. Jakékoli slovo navíc by patrně bylo porušením lékařského tajemství. OSPOD věděl, že někdo takový existuje, když má vyjádření zamítající nutnost detence. Výsledkem by tedy bylo, že by OSPOD věděl, že ví. Možná, že nějaký podnět podal, ať už prostřednictvím matky, nebo osobně.

On totiž tento lékař nejen že "nemá přímo v kompetenci" kontaktovat OSPOD, on to má přímo zakázané kvůli ochraně osobních údajů.

0/0
9.3.2016 9:58

M49i62r29e24k 35Z65á20v11o83d71n23ý 7282987720218

Nechápu, proč se tady pořád mluví o nějaké hranici. Každý by měl být odpovědný podle toho, jak na tom intelektuálně je. Pokud desetiletý někoho zabije a je si toho vědom, ať je souzen jako dospělý.

+4/0
9.3.2016 9:10

P15e24t67r 48T62y43č80k64a 6725352429562

Pokud nemuze dat lekar podnet na ochranou lecbu z duvodu lekarskeho tajemstvi tak je proste spatny zakon. A melo by se to napravit s nejvyssi prioritou.

+11/0
9.3.2016 9:03

A74n37t89o65n88í73n 46S36á37d12l95í33k 7618369553653

Máme bohužel mnoho špatných zákonů,které ovšem nemají žádnou prioritu!

Máme zákonodárce,kteří si myslí,že s***li všechen rozum a zcela přestali "naslouchat" lidu naší země! Velmi by mě zajímalo,z čeho vlastně čerpají moudra!

0/0
10.3.2016 0:04

M71a55r78e63k 68V98y92č17í30t81a26l 4248677974568

Klidne by z neho mohl vyrust cesky Dahmer, Bundy nebo Gacy

0/0
9.3.2016 8:36

O87n91d19ř45e72j 93Š16t33ě54p61á46n82e12k 5279430858369

Zase nepřehánějte.

0/0
9.3.2016 8:45

P86e25t91r 26B55u78r86d74a 3440825449167

Vyrostl už dost velký "Johann Gregor Grassel". Proč chodit pro špatné vzory do ciziny.

0/0
9.3.2016 10:00

J56a31r67o39s55l17a41v 52P89o81r70t 7649317339115

Nedávno tu jedna aktivistka z ministerstva školství vyprávěla že děti nemají ctít autority že jim to škodí v sebevědomém vývoji osobnosti .

+8/−2
9.3.2016 8:18

V32e26r89o88n85i94k89a 37Š52k15v39á42r23o31v69á 5381210706266

Tak tady je jasně vidět, že chyba je na státu a jeho složitém systému. Proč lékaři nemohou nahlásit podezřelé případy? A ta arumentace dr. Kozlíka: "Stejně by utíkal." Kdyby to nemělo za následek vraždu, tak bych se tomu i zasmála. Jak může někdo s takovými názory dělat tak zodpovědnou práci?

+2/0
9.3.2016 8:17

M97i40l77e53n56a 19N12o43v45a14n53s36k93a 4322777649589

Hodně odborníků a odpovědných osob rezignovalo na systémové řešení, protože ví, že všelijací aktivisté a ochránci menšin a všelijakých práv deviantně posunutých osob začnou křičet, obviňovat je ze porušování práv. Toho se chytí novináři, kteří touží po senzacích a bombastických titulcích. Následně se zaleknou politici postavit se této kampani a prosadit zákony na ochranu většinové společnosti. A tak většinová společnost je vystavena hrozbám, její práva jsou podřazena zájmům a požadavkům "okrajových" skupin. Rv

+4/0
9.3.2016 8:35

P53e92t57r 20B65u93r24d33a 3250745289307

Ústavní léčba je léčba v nemocnici - tak je u tohoto termín u myšlen ústav. Ochranná léčba je v jiném ústavu - ústavu se zvýšeným zabezpečením. Z nemocnice může odejít každý, kdo je schopen chůze, z detence je odchod omezen.

Ošetřující lékař může poslat do nemocnice, do detence musí být s požehnáním jakéhosi úřadu. Ten úřad zde evidentně selhal.

Další "selhání" je v zákonech, kdy lékař MUSÍ držet "lékařské tajemství" i v takovýchto případech a nesmí podat úřadu podnět, pouze na vyžádání úřadu vyjádřit své doporučení.

+5/0
9.3.2016 8:56

I30v53a59n 92H15o35l70a53s 5717427788827

> Jak může někdo s takovými názory dělat tak zodpovědnou práci?

Patrně proto, že chápe rozdíl mezi ústavní a ochrannou léčbou.

+2/−1
9.3.2016 10:00

J61i54t32k98a 78J44a20n44ý66r21o83v27á 6238153410456

Tak si říkám, že když to musí udělat sociálka nemůže ten psycholog upozornit sociálku na problém? Vždyť každý kdo vidí týrání dítěte má povinnost to nahlásit a tohle by mělo být podobné. Zvlášť, když už se něco stalo a stupňuje se to. Nemyslím si, že by šlo o zrůdu jak se píše dole. Kdo ví co se stalo během těhotenství matky, co má v genech a pod. On je také oběť. A my takovým lidem moc pomoci neumíme, zato je umíme odsoudit. Neměl by mít možnost páchat to, k čemu ho jeho mysl žene.

Průšvih je v tom, že někdo věděl, že ten kluk má velký problém a že je to nebezpečné a nemohl, případně nevěděl co dělat. Ona to není legrace. Kdo ví kolik takových lidí je a kdo ví jak si to dnes vyčítá, že kromě toho co mu dovoluje zákon, se nepokusil udělat něco navíc.

Ono to může potkat každého. Víte jaké pořady v televizi sledují vaše děti? Víte jaký mají obsah, o čem to je? V pondělí jsem přijela domů a jen jsem zírala na to co se dává jako dětský film. Aspoň je to jako dětský film prezentované. Dávali film Pan chůva. No zvlášť ten konec je pro děti jak dělaný. Schválně jsem se podívala na přístupnost a překvapení - on je ten film přístupný pro všechny! Opravdu nechápu, proč by se malé děti měli koukat na to jak se někde ve skladišti perou chlapi. Jeden druhého topí a pod. My dospělí víme jak je to s filmovými rvačkami, ale co malé dítě. To kde co opakuje a zkouší. Tady je problém a průšvih. Sice tam nebyla drsná mluva(míněno po americku - sprostá slova), ale některé rány by ty chlapy vážně zranily a oni se postaví a perou se dál. Tohle je film s přístupností i pro malé děti?? Nedivte se, že jsou děti agresivní. Chovají se podle vzorů a ty berou všude možně: rodiče, prarodiče, kamarádi, televizní postavy atd.

+1/0
9.3.2016 8:08

P63e29t40r 44T83y22č25k60a 6925422889952

Podle clanku nemuze lekar upozornit, protoze musi ctit lekarske tajemstvi. Tyrani je neco jineho. To neni nemoc.

+1/0
9.3.2016 8:58

O16n20d85ř20e23j 73M58a21l71ý 3254543793643

Zase se to opakuje. Všichni o tom věděli už dřív, ale kvůli nablblým předpisům se nic neudělalo. S tou ochrannou pachatelů by se už mělo něco udělat. V první řadě by měly být chráněny oběti.

+15/0
9.3.2016 8:06

J82a63k18u68b 41Z79e98m93a34n

Předpisy jsou jen berličkou pro neschopné a líné lidi.

+3/0
9.3.2016 8:30

A89n51n12a 44T98r48o38c70h15t45o55v23a 1387565341721

Je více jak potřebné odstraňovat příčiny, zdroje, daných potíží, nebo se nic nevyřeší jen následným léčením a odléčením daného pacienta, nebo pokud zůstanou v přírodě např. jedovaté látky rozházené a prosakující do spodních a nebo povrchových vod a lidi co vodu tuto používají a pijí, co asi se stane s nimi, když se sice léčí, ale příčina je tam stále ve špatné vodě, kterou dál užívají pijí a to se týká i např. potravin, vzduchu!!

0/−2
9.3.2016 8:06

V14l48a56d29i72m47í74r 60F78i11a58l16a 3906612623899

V momentě, kdy dítě zabije a rozřeže kočku, má být internováno minimálně na dobu nezbytnou k jeho vyšetření a zajištění ochrany ostatních.

Nedokážu si představit, že toto udělá normální člověk a je jasné, že pokud mu toto projde, bude zkoušet víc.

Opětovné selhání systému, kdy útočník požívá větší ochrany, než potenciální oběti.

+15/0
9.3.2016 8:05

M12i81l29o43š 18D77v74o19ř81á11k 4203193346514

OSPOD - když jim jde o to vymýšlet kraviny, aby normálně pracující, slušný a nikdy netrestaný otec nedostal střídavou péči, to jsou aktivní. To se podívají i pod postel, jestli tam náhodou není prach. Ale u těchto problémových případů dávají ruce pryč, aby náhodou nedostali přes hubu. Na slušné lidi si troufnou, protože ví, že se jim tam nic nestane a případy, které by naopak řešit měli, neřeší.

+2/−1
9.3.2016 8:01

V54á17c83l95a37v 41K51o73p60ř51i76v50a 1654960895321

A já měl za to, že úpravu poměrů dělá soud:-P

+3/0
9.3.2016 8:04

M78a53r82t64i21n 55O36l89e63š35n73ý 5465466716374

Rodiče - chudáci, kluk - chudák, stát - vinen - neschopnej ve všech oblastech, kam se kouknete ...Rv

+1/−1
9.3.2016 7:58

F65r35a37n56t50i31s94e33k 30K47o37f30r77o66n 8660229762291

Klicove slovo je premrstena ochrana osobnosti. Tak je to se vsim. Melo by to byt proporcne vyvazene - mezi ochranou osobnosti a opravnenymi zajmy lidi (nakonec i lidi jsou osobnosti). Jenze to tzv. lidskopravni aktiviste v cele s pi Sabatovou a p. Dienstbirem nikdy neoochopi a jeste si budou myslet, jake dobro pusobi. Pritom je to esence zla, ktera se pak projevi napr. takto. Uprimnou soustrast rodicum.

+4/−1
9.3.2016 7:57

L59u31k66á36š 69H39l97o80u92c41a11l 6672150361874

v některých případech je sociálka extrémně aktivní, tady na to dlabali šíleným způsobem. stejně jako soudružky úřednice, má krev na rukou i ten psychiatr. kdo jiný než profík by měl poznat, že pacient začíná být nebezpečný? může se vymlouvat, ale také nese svůj díl viny. a matka (rodiče) samozřejmě ten největší. to, že odveze dítě k psychiatrovi je sice polehčující fakt, ale primární problém u toho fracka je výchova, a z výsledného "efektu" není podstatné zda dítě vychovávala s otcem fracka, nebo sama, protože došlo k zásadním chybám :(

+1/−2
9.3.2016 7:57

Z23u21z25a38n50a 48B10e83n29d61o26v82á 2356572333958

Pokud je ten kluk psychopat, tak to výchovou moc neovlivníte.

+9/0
9.3.2016 8:06

Z23d95e27n86ě50k 70F39o65l96t58ý69n 2382635311620

Jedno s polistopadových hesel znělo: "Komunistům šlo o lidi, nám jde o člověka" - Takže se staráme o konkrétního člověka(většinou škůdce společnosti), aby byla chráněna jeho osobnost a práva. A je jedno kolik obyčejných slušných lidí za to zaplatí.

+2/0
9.3.2016 7:56

V42á10c41l63a54v 51K82o36p79ř58i47v46a 1734520565721

Dr. Kozlík nemohl podat oznámení na sociálku? To jsou noviny.... Rodiče nemohli podat návrh na ústavní výchovu u soudu sami?Vždyť mají rodičovskou odpovědnost? Soud rozhodne předběžně, umístí kluka na diagnostiku a dle jejího výsledku pak rozhodne meritorně. Jak lehké a bez výmluv.

+1/0
9.3.2016 7:52

V32a69n44d87a 70M86a49l47k52o81v59a 7413911774712

Super. Lékař preventivně nařídit léčbu nemůže, i když má veškeré indicie, že se schyluje k průšvihu, navíc musí mlčet. Sociálka si myslí, že je vše v pořádku a tak také nic nedělá. A řeší se až vražda. A pak v osmnácti letech vyjde z ústavu osoba s čistým trestním rejstříkem a musíme počkat až zabije jako plnoletý a pak už ho zavřeme, nebo budeme léčit?

+7/0
9.3.2016 7:51

V30á96c97l82a82v 92V92e77s54e39l69ý 3475388133348

Psychiatrička Růžena Hajnová, předsedkyněmeziresortní pracovní skupiny pro problematiku ochranného léčení: “...dětipřebírají vzorce chování z internetu...”

?

+1/0
9.3.2016 7:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.