Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V teplické škole po vraždě dívky pomáhal psycholog, ráno se neučilo

Před Základní školou Buzulucká v Teplicích se objevily desítky zapálených svíček, plyšových hraček a ručně psaných vzkazů. Žáci tak uctili svou kamarádku, kterou v sobotu zavraždil jejich čtrnáctiletý spolužák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R77e39n76a90t75a 32K39l52u90s34á76č13k18o69v26á 4593228480317

Genetický odpad. Nic víc mě k tomu nenapadá.

+2/−1
16.2.2016 0:00

J93a77r22m65i86l95a 69M98a18c41h28o94v53á 9435754208154

...nečetla jsem všechny příspěvky...ale mně by zajímalo, z jakého prostředí hoch pocházel, jak je možné, že mu prošel bezrestně loňský případ, kdy shodil spolužáka do výtahové šachty, kdo se o něho staral - myslím po duševní stránce - psychiatr, psycholog...jestli byl zanedbaný rodiči, či vážně psychicky nemocný...to je spousta věcí, které okolí podceňuje...vinu - nevinu vidím v rodičích, vyučujících, OSPD a hlavně lékařích...vždyť musel někam docházet , někdo se mu musel věnovat ...a jestli ne - tak je to obrovský problém a vina společnosti...:-(

+2/0
15.2.2016 23:38

J89i64r47i 78D27o15m48i28n66i78k 1361918971290

Jak řekl strýc té holky - není všem dnům konec... Vím přesně, co bych jako táta i s vědomím kriminálu udělal...

+12/0
15.2.2016 22:26

J65a11r33m29i25l28a 26M37a69c81h54o27v85á 9145374168134

...věř, že si to neumíš představit a raději si to ani nepředstavuj...takovou hrůzu bych nepřála ani největšímu nepříteli...přijít nějakým psychopatem o díte :-(

+2/0
15.2.2016 23:39

A98n37t96o63n67í15n 54S82á71d32l10í48k 7278519933693

Je to ale velice špatné,když musí mít rodič až takové úvahy!

Naše zákony jsou prostě nedokonalé - musím psát slušně - a pak

to tak vypadá. U zločinu vraždy,je ten humanismus něco strašně falešného!

0/0
16.2.2016 20:51

J23i60ř25í 27T51á77b89o49r87s41k28ý 1625984883202

Máme tady demokracii a žádnou úctu k lidskému životu natož základům slušného chování mezi lidmi. Děti to vidí v nás. Jsme prohnilá generace, která jde do záhuby. Hnus... Rodičům dívky kondoluji upřímnou soustrast. Nedokážu si představit jaké je je to pro ně utrpení...

+1/0
15.2.2016 22:22

J58a84n 34N18o15v93á91k 9587972337907

Protože za socíku se žádná vražda nestala... :-/

0/−3
15.2.2016 23:07

R27o63m57a32n 24U97r82b94a85n 6657209647194

Vrazed se stalo mnoho ale nesmelo se o tom psat;-(;-(;-(

0/0
18.2.2016 13:30

A39n24t45o48n50í62n 76S92á31d43l68í29k 7638529143583

Tak jak je vidět,ta naše demokracie kulhá na obě nohy!

Spravedlnost je slepá,demokracie kulhavá,no máme tu něco

opravdu dobrého? No nechci to srovnávat s minulým režimem,

ale to,co jsem zažil za posleních 25 let,se s těmi předešlými 45ti

nějak srovnávat nedá.Snad jen obrovsky narostla humanita,ovšem

na těch nesprávných místech!

+1/0
16.2.2016 20:57

K64a75r90e18l 45N83o97v90o89t18n36y 2441445409870

Skoda, ze mi neni 14, abych tu holcinu mohl beztrestne pomstit a predejit dalsim zlocinum toho grazla... (ktere na sebe nejspis nenechaji dlouho cekat...)

+4/0
15.2.2016 22:07

P43e85t51r 23H29r37a81b93á87k 6920757802250

A jaký byl vlastně motiv? Nějaký ala americký film? V tomto ohledu nevěřím v nějakou převýchovu, tj. ideálně nikdy nepustit na svobodu a ještě lépe, aby někde pěkně makal a makal a uvědomil si, co provedl za blbost. Možná v 70, pokud by e toho dožil, bych ho pustil ven. Takové lidi by měli trpět, trest smrti by bylo pro něj vysvobození.

+5/0
15.2.2016 21:59

V17á68c46l15a60v 61Z26e45l55i21n14k80a 2592690573412

Jo, něco ve stylu sovětských gulagů by pro podobný odpad nebylo k zahození. Anebo by uplně stačilo něco ve stylu filmové klasiky "Frajer Luke". Takových deset hodin asfaltování silnice denně by taky nebyla špatná převýchova.

+5/0
15.2.2016 22:04

P27e92t93r 40H52r60a92b29á17k 6730707302880

Já osobně pro trest smrti nejsem, pač právě takový člověk na tu smrt čeká. V podstatě je to pro něj výhra. I proto spousta těchto pošuků spáchá sebevraždu. Jo asfaltování při 30 stupních ve stínu, to by byl trest....píšete mi z duše:-)

0/0
15.2.2016 22:14

A49n94t26o55n26í95n 12S24á59d63l29í32k 7288959803893

Motiv není znám,ale někde jsem četl vyjádření psycho-experta,který tvrdí,

že takto provedená vražda,způsobuje pachatelovi podobné uspokojení,

jako koitus.(sexuál.vyvrcholení)

Je-li to motivem nevím,ale je zajímavý třeba ten předešlý pokus(výtah)!

0/0
16.2.2016 21:02

J61a12n 91Z36a81p82l21e26t21a66l 3758519535206

Tak v teplické škole po vraždě pomáhal psycholog?

Docela by mne zajímalo, co tam ten psycholog blábolil. Konkrétně by mne zajímal nějaký přepis jeho kázání, či proslovu. Co vlastně takový psycholog v takové situaci dělá? Jestli tak jenom nebere peníze, protože si ho škola objednala, ale konkrétně proč ho objednala nevím.

Asi aby žáci neplakali anebo co to vlastně? Jeho konkrétní činnost by mne opravdu velice zajímala, protože je taková tajemná. Tajemná v tom smyslu, protože s největší pravděpodobností není žádná, pokud teda pomineme laciné řečičky anebo přednášky odborníka, psychologa. Co to vlastně konkrétně přednáší, toť otázka?

+2/−9
15.2.2016 21:40

P30e18t65r 52H36r13a39b20á39k 6790187452100

Nemáte rád psychology?

0/−1
15.2.2016 21:56

J47a77n 43Z49a45p42l64e87t51a52l 3338179585426

V mém komentáři jsou konkrétní otázky. Tak se neptej a raději odpovídej. Jestli já mám anebo nemám rád psychology není tady důležité. Ptal jsem se na jejich přínos nebo jejich zbytečnost. Co vlastně ten psycholog by v takové situaci měl říkat, aby to komukoli relevantně pomohlo? Teda nevím. Mně by asi nic z těch jejich keců nepomohlo, přesto bych si přišel z čisté zvědavosti toho pana psychologa poslechnout. A jestli mám anebo nemám rád psychology? Víceméně jsou mi fuk.

+2/−3
15.2.2016 22:02

P23e62t88r 24H28r13a43b51á61k 6550757522700

Pokud Vám někdo vyká, tak to znamená, že byste měl vykat taky. Pokud nechápete taková pravidla, tak pak je těžké s Vámi diskutovat. Pokud vím, mne jste svými dotazem neoslovil, takže zde pláčete na špatném hrobě. Já pouze uvedl reakční otázku, která mi připadla příhodná k Vašemu názoru.

A role psychologa zas tak zbytečná není, jak si myslíte. Možná jako dospělému, pokud tedy dospělý jste, to připadá zbytečné, ale pro ty děti to může být velmi přínosné. Těžko tohle můžete pochopit, pokud jste něco podobného sám nezažil.

+3/0
15.2.2016 22:10

J69a53n 45Z49a10p78l52e11t85a40l 3588399505166

Tak teda dobrá, váženéj pane, budu Vám tedy vykat, když Vám na tom tak záleží. Ale byl bych rád, kdybyste diskutoval víc k věci.

Role psychologa? Nevím jak pro děti? No možná, ale ptal jsem se konkrétně, ale Vy odpovídáte s odpuštěním abstraktně.

Nějaké takové, tak milé děti neplačte nebo copak já vím, to může říct učitel, pokud teda je názoru, že by děti fakt plakat v takové situaci neměly, já osobně si to nemyslím.

Něco a to nejen děckám nabulikat, dřív to dělal pan farář zdarma, jenže faráři jsou ve školách nežádoucí a tak co s tím? Místo farářů si platíme psychology, jenže co konkrétně takový psycholog říká, aby děti neplakaly a byly smířené s vraždou své spolužačky a rodiče nabyli naštváni na školu, že nedělala nic se šikanistou, který dorostl nakonec do formátu vraha, to teda nevím a jsem přesvědčen, že to neví ani ten psycholog, co konkrétně by měl říkat, ale něco přece říkat musí, když to škola zaplatí. Tož tak je to s těmi psychology.

Nakonec osobní otázka. Jste snad psycholog pane Hrabák? Pokud nechcete, tak nemusíte odpovídat. Psychologem je tu kdekdo. Oni mají svoji vědu, ale věda o tom žádná není, jenže když je někdo ochoten platit jejich řeči, proč by nepřišli nějakou tu kačku vydělat, že ano? Každý se nějak živit musí, kdo nechce podporu od pracáku. Já o tom s prominutím něco vím, ale tak závažnou situaci bych řešit nechtěl a neměl bych žaludek brát prachy za pomáhání, když vím, že pomoci nemohu. Tož tak je to pane Hrabák. Omlouvám se za tykání, je to tady mým zvykem.

0/−1
15.2.2016 22:28

P41e85t67r 30H20r70a25b87á66k 6150727582130

V pořádku. Já proti tykání nic nemám, ale zdálo se mi příhodné při tomto vážném tématu vykat. Někde u sportu tykám, s tím problém nemám.

Začnu od konce a odpovím na Vaší otázku. Psycholog nejsem. A máte pravdu, na internetu je miliony psychologu, lékařů, vědců, právníků...atd. Bohužel ve výsledku ani škola nemusí z lidí udělat psychology, lékaře....jistě víte, jak to chápu.

A ted k tomu hlavnímu. Role psychologa ač může vypadat sebevíc zbytečná a u některých žáků může být absolutně k ničemu, tak pokud by to mohlo byť jen jedinému žákovi, tak to k něčemu je. Adolescenti jsou v situaci, kdy nemají zkušenosti a jsou na určité hraně myšlenek - odplata, smutek, naštvání, nepochopení....spousta otazníků. Psycholog by je měl hlavně uklidnit. Děti totiž kolikrát neberou vážně rodiče, ale nějakého psychologa, pokud tedy opravdu psychologa, by někdo brát vážně mohl.

Co takový psycholog dělá? Zkuste se nějakého renomovaného zeptat. Nejsem psycholog, nemůžu odpovědět. Pláči zabránit nemůže, to snad musíte chápat i Vy. Kamarádky zabité dívky jsou většinou v tomto věku citlivé, takže smutek nějakou dobu trvat bude, ale postupně se to srovná. Je to tak se vším. Každý takovou situaci bere jinak a upřímně, já sám nevím, jak bych v 15 reagoval. Vy to víte?

Já bych zřejmě psychologa uvítal.

0/0
15.2.2016 22:46

J85a83n 87Z29a31p42l97e22t36a94l 3758809465876

Budu k Vám upřímný, ale podle mého osobního názoru byl takovým dobrým psychologem soudce s pravomocí vrahy věšet. Obyčejně vycítil, kdy je vhodná šibenice a kdy vhodný kriminál. Pověšený vrah je statisfakcí především pro pozůstalé, spravedlivá odplata za vraždu. Fungovalo to tak do té doby, než se zmocnili vlád humanisti. A popravy bývaly veřejné, někde jen pro pozůstalé. Smrt, definitivní očistou. Proto jsem pro znovuzavedení trestu smrti.

Druhým psychologem byl farář. Dnes farářovu peklu nevěříme ale tenkrát lidi věřili, často jen protože tomu chtěli věřit, že přijde vrah do pekla, tak rozvíjeli své fantazie o kotlích a žhavých kamenech, byla to pro lidi dost účinná psychoterapie. Tak se lépe smiřovali s čímkoli a též s vraždou, když živili v sobě víru spravedlivé odplaty.

Dnes není ani soudce s oprátkou, ani farář, kterému by lidi věřili. Tak máme pachatele bez úcty k zákonu a beze strachu z odplaty. A psycholog, ten má jen řeči, vlastně nemá v rukou nic, ale nepřizná to a tak mne zajímalo, mám-li pravdu. Jelikož mi ty moje hypotézy nikdo nevyvrací, tak asi ano.

Psychologie by mohla být a taky je vědní obor, něco o tom opravdu vím, základy a teorii jsem studoval, ale to co z ní udělali dnešní psudointelektuálové a humanisté, to se ani vědě nepodobá. Z psychologie udělali takovou pavědu, protože vzali psychologům relevantní argumenty a nechali jim jenom jejich sladké řeči.

Jestli já bych uvítal psychologa? Rozhodně ze zvědavosti, ale pokud jsem kdy mluvil s nějakými psychology, jen bezděčně potvrdili mé názory, které o nich mám. Nemohou nic, někteří to explicitně přiznávají, ale to je tak asi všechno. Mohou ale monitorovat situaci, nevím zda mi rozumíte, ale to není pomoc obětem, to je spíše pomoc vedení a učitelům školy. Je to složitější, než se zdá. Vlastně mne k mým komentářům kromě Vás vyprovokoval ten nadpis, "pomáhal psycholog", jenže nenapsali komu vlastně to pomáhal a jaké měl možnosti, které jsou skutečně minimální?

+1/0
15.2.2016 23:29

V88a77c23l88a44v 74P11e56r21o12u26t34k46a 6398827844241

nejlepším doktorem je společnost okolo a tady třeba si holky co jí znaly tak si to spolu odžijou..ani armáda psychologů nic nespraví..nebo ano? Dle vzoru USA každý člověk svého psychoterapeuta?

0/0
16.2.2016 0:22

Z39d39e63n64ě43k 80W67o98l36f 9631310527665

Jeho rodiče musí být na prášky. Před pár lety jim pod vlak asi v 16 letech kvůli klukovi skočila dcera, jeho sestra...

0/0
15.2.2016 21:17

V46á87c21l57a87v 92Z90e34l36i69n24k18a 2692980833552

Rodiče by místo prášků měli spíše přemýšlet, kde se stala chyba. Mě takováto zrůda zabít čtrnáctiletou dceru, tak jim nejspíš půjdu "poděkovat" za výchovu.

+2/−1
15.2.2016 21:55

Z40d50e11n33ě77k 50W43o16l15f 9141620837595

Andrea byla na obchodce spolužačka mojí sestřenice a prý to jsou normální lidi. Sám to nechápu...

+1/−1
15.2.2016 22:09

J80a20n 66Z75a53p12l89e70t24a85l 3268479365276

Naše společnost je přehumanizována, ale nepřehumanizovala se sama. Někdo ji přehumanizoval a to protože jsme mu to dovolili. Za minulého režimu byla v jedné věznici šibenice, ani to nebyla v pravém slova smyslu šibenice. Její funkci vykonávala nenápadná hrazda mezi dveřmi a pod hrazdou propadlo.

Potom přišla sametová revoluce, s ní pak jeden pomatenec a ten tu hrazdu mezi dveřmi zrušil.

Proč? No protože jsme mu to dovolili a dali nějak bianko souhlas se vším. Tak nad tím se zamysleme a ptejme se politiků. Začíná k tomu vhodná volba, budou volby, budou se ucházet o naše hlasy. Ptejme se jich, jak se staví k trestu smrti? Proč nemohu takoví pachatelé, dost staří na vraždění dostávat alespoň to doživotí?

+4/−13
15.2.2016 20:48

L80e74o70š 52K55a41ň38a 6213551602537

Plácáte. Souvislosti nikde. Stačilo napsat že jste pro trest smrti. To by obviněný stejně, vzhledem k věku, nedostal.

+4/0
15.2.2016 21:20

J81a89n 56Z70a55p64l24e50t89a29l 3648199555856

Ano, jsem pro znovuzavedení trestu smrti. A tento vrah by mohl dostat alespoň to doživotí. Je to jen na nás, jaké politiky jsme zvolili a zvolíme, protože oni rozhodují za nás, jaké budou zákonné mantinely delikventům, my rozhodujeme o tom, jací budou politici, takže to má souvislost.

Tento vrah by měl dostat rozhodně to doživotí, rozhodně ne po osmnáctých narozeninách pustit domů, ještě k tomu s čistým trestním rejstříkem a změněnou identitou.

Je to jednoznačně chyba našich politiků a po volbách by měli jít od válu. Ptejme se kandidujících politiků, jak se k tomu všemu staví a podle toho co jaké mají postoje pak hlasujme.

+2/0
15.2.2016 21:28

V48á12c45l73a73v 57Z30e87l79i28n30k87a 2652360663782

Tak bude potřeba to změnit. Už to tu zaznělo "dost starý na to, aby vraždil = dost starý na špagát na krk".

+4/−2
15.2.2016 21:57

L16e48o24š 29K21a73ň77a 6243631412447

Zaznělo. Každý si může napsat co chce. V těchto případech hodně lidí požaduje trest smrti. To bylo i v politických procesech v padesátých letech a také při Hilsneriádě. Lid není soudce. Dalo by se i napsat dav. Hned to vyzní jinak.

0/−1
15.2.2016 23:32

A57n78t55o34n19í56n 12S65á22d72l12í10k 7738159783533

A justiční omyl je právě v tomto případě vyloučen!

0/0
16.2.2016 21:15

J82a95r97o43s35l69a70v 97K76a53d29l29e69c 5951959592541

A pachatel do školy se přišel učit?

+2/0
15.2.2016 20:38

J45a56n 20Z64a64p87l52e17t56a20l 3538959915226

Dobrá otázka.

0/0
15.2.2016 21:29

D63a98n10i75e24l 88T36s64c13h95e59r35n75a30y 2415932239952

An i se nedivim, ze jsou z oho nestastni, kdyz jim stat rekne, ze vrazda zustane nepotrestana a tudiz vsem ostatnim timto vysvetlil, ze muzou vrazdit dal i ostatni a ze jim noic nestane, tak se asi trochu boji, ani bych se nedivil, kdyby ji nekdo tomu psychologovi natahl

+6/0
15.2.2016 20:29

I57r80e54n44a 82N57e32č51a62s86o25v15á 9159203337459

Zákony pachatele chrání ne trestají...

Útočníkovi změní identitu, ochrání jej před rozzlobenými lidmi , dají mu 3,4 šanci...a až jej pustí a bude vraždit znovu a znovu...

+4/0
15.2.2016 20:20

Z71b19y25n98ě13k 47P89o45p56o44v50s75k60ý 9876148597593

Humanismus s vrahy= cesta do pekel...

+11/0
15.2.2016 20:13

J27a30n 71H79u69b84e13n27ý 4420438912807

Vypouštět vrahy v osmnácti na svobodu mezi lidi, aniž by o tom okolí vědělo.

Ruská ruleta po česku.

+10/0
15.2.2016 20:09

J55i72r18i 72D87o15m36i87n13i71k 1211188441280

Myslím, že si to pozůstalí ohlídají...

+2/−1
15.2.2016 20:10

D53a84n60i26e39l 79T63s39c58h45e41r22n59a97y 2785412669302

tezko, stat si ohlida, aby to neohlidali spis me zarazi, ze rodice vychovaji vraha a nic se nedeje

+2/0
15.2.2016 20:33

P59a52v26l17a 41N68o16v57á 3855518549410

To myslite vazne? Vychovaji vraha....

0/0
15.2.2016 20:42

V53á80c81l41a16v 34Z98e72l96i11n87k56a 2552580343712

No, pokud je to pravda, to co se tu píše s tou výtahovou šachtou, tak on už má na svědomí dost závažný delikt srovnatelný s pokusem o vraždu. Tohle mi udělat jeden ze synů, tak bude mít ze života takový saigon, že si bez dovolení ani neuprdne, natož aby jej napadlo něco podobného. Tady se evidentně nic podobného asi nestalo.

+3/−1
15.2.2016 22:02

E57m54a36n78u95e84l 30K14l22o28b40o66u86k 1622565966889

V pubertě? V tomhle období se může předchozí výchova vynulovat. A saigon může dopadnout tak, že budou rodiče mezi oběťmi.

0/0
15.2.2016 22:33

J38a83n 35H17u53b46e73n22ý 4480778212207

Asi by v některých směrech to šmrcnutí šaríou našim zákonům prospělo.

+2/0
15.2.2016 20:43

I82v42a95n 19K56o97n93e97c82n41y 4803321375152

je to na dobre ceste, ceska spolecnost se stale vice "amerikanizuje"

+1/−8
15.2.2016 19:56

I36v37a23n51a 91V88e68s26e88l71á 2701253609645

tohle nema s amikama nic spolecnyho, za to si spolecnost muze sama ... tim svym dementne humanitnim pristupem

+9/−1
15.2.2016 20:14

L96e94o70š 76K76a67ň47a 6153911872757

Jako by se to v jiném systému stát nemohlo.

+2/0
15.2.2016 21:23

P52e73t64r 92V29o37č36k23a 3542630419416

to není ani vtipné ani trefné a skoro ani trapné. Váš příspěvek je hlavně netaktní a zcela zbytečnýRv

0/0
15.2.2016 22:04

I25v50a15n82a 54V28e53s26e66l39á 2771193219705

takze do osmnacti muze vesele vrazdit jak se mu zlibi stejne na nej nikdo nedosahne, jednou uz to pred tim taky zkusil, z pastaku dostane vychazky kdyz prej bude hodnej ... mno ... krasne je to tu vymysleny, strejdovi toho devcete se nedivim ...

+2/−1
15.2.2016 19:55

J65a71r71o17s41l66a46v 74D34r51o63z33d 6103949270517

Do patnacti.

+1/0
15.2.2016 20:31

J94a71n 77H67u44b63e31n13ý 4150738752477

Pokud si dobře pamatuji, tak od patnácti do osmnácti let věku dostane zmírněný trest (vražda max 10 let), ale po dosažení plnoletosti také čistý trestní rejstřík.

Takže ze dne na den po dosažení osmnácti dostanete např. o 20 let navíc za ten samý čin.

+1/0
15.2.2016 21:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.