Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Já nikoho neničil, říká lékař, který upozornil na sestru z Rumburku

Rumburský lékař Petr Vondráček se ocitl v nezáviděníhodné situaci. Předloni v červnu upozornil na podezřelé okolnosti úmrtí pacientky, což nakonec vyústilo v obžalobu zdravotní sestry Věry Marešové ze šesti vražd. Nyní, po osvobozujícím rozsudku, si Vondráček od Marešové vyslechl, že jí zničil život.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R31a87d17k98a 21P20e29k57o91v61á 1635941958339

Diskuse o tom, co kdo podal, nebo nepodal, lze odstranit jednoduchym opatrenim: kontrola leku/roztoku dvema osobami. V zahranici je to bezna praxe.

0/0
29.1.2016 13:51

F10r87a54n21t11i78š67e92k 11K59e88m37p83n49ý 1369421219777

Celý tento hovor mi připomíná výslech manželkou : Mluv, kdes dal peníze? - Propil. Nemluv, mluv kdes dal peníze?- Propil. Nemluv, mluv kdes dal peníze? - No propil. Nemluv, mluv........Pane redaktore ;-D

+1/0
29.1.2016 12:03

M79a19r86e16k 27Š73v57i61h85e93l 8198189310318

přesně, pětkrát položil tu stejnou otázku a ne při jednom dotazu... celý rozhovor mohl být tak o polovinu kratší

0/0
29.1.2016 12:06

M30a58r37e92k 33Š29v32i64h46e19l 8868379400288

redaktor, zaměstnanec médií, která za to celé můžou se ptá, jestli se lékař necítí blbě... žijeme ve zvráceném světě

+1/0
29.1.2016 12:00

R18e68n68a63t76a 24M68a62l22i31k18o44v34a 8931619934445

To je neskutečné, tak lékař, který udělal správnou věc, je nakonec rozcupován médií. Média udělají z každé věci drama, přitom je to normální, že lékař věc nahlásil svému nadřízenému.

+2/−1
24.1.2016 10:54

V49l72a93d28a 75M27u14s22i61l 9490866848673

Ta ta uvgaha je problermaticka...

Dejme tomu ze v infuzimnnebylo Kalium...

Umirajicvio pacient by umrel treba o 2 dny pozdeji..

Dr Vonracek a reditel spustili medialni hum,buk!!!!

0/0
29.1.2016 14:05

V82e62r36o48n74i58k63a 90K98o61u62k66o81l23s34k69á 8163106562114

To je zase novinařina... Tak dlouhý rozhovor, ale odpovědi pana doktora by se daly shrnout do dvou vět. Divím se, že to vydržel do konce ;-D

Ale fandím mu, je dobře, že vyžaduje, aby jeho lidé pracovali, jak mají R^

+7/0
23.1.2016 17:45
Foto

I84m91r75i45c82h 68S94u73c44h10a95r63s50k60ý 8816303595651

Dle mého názoru je pí. Marešová vinná stejně jako p. Kramný a to ze stejného důvodu, neboť u obou případů není jediný přímý důkaz, ale existují pochybnosti viz. vyjádření lékaře z Rumburku :-/ Infuze, kterou sestra Marešová podala, nemá složení, které má mít (v infuzním vaku pacientky Jany K. měl být roztok se 40 mililitry draslíku,). Že v ní chybí draslík a že jsem naopak našel vysoký draslík v krvi pacientky. A tohle jsem nahlásil svému nadřízenému. :-/ ? Když došlo k osvobození pí. Marešové tak mě tady málem chtěli utlouct, že obžaloba neměla jediný nepřímý důkaz, že jsem nečetl soudní spis a tudíž nic nevím a podobně. Stačily dva dny a jeden nepřímý důkaz se nám v mediích připomněl. :-/ Názor si na to musí udělat každý sám, ale já osobně pí. Marešové nevěřím úplně stejně jako p. Kramnému. Rv

0/−6
23.1.2016 16:23

J21a98r66o95m73í24r 40K37r75á65l 4510549784369

Nejde o to, zda to skutečně udělala, nebo ne. U soudu tu vinu musíte prokázat. Pokud neprokážete, je podle zákona nevinná.

+8/0
23.1.2016 17:00

M61a24r60e81k 15Š35v63i82h82e27l 8188409660878

vy ste odborník na lekářské vědy?

0/0
29.1.2016 12:08
Foto

I31m81r26i69c28h 55S28u35c51h28a79r75s77k85ý 8936803425171

a vy jste kdo, že se ptáte ?

0/0
29.1.2016 13:35

M33a40r22e95k 80Š54v67i44h14e38l 8928419420908

to předse není vůbec podstatné

0/0
29.1.2016 15:17

A40l22e28š 45Z98e62l33i96n20k91a 1944152626

Podle mě to udělala.

+2/−3
23.1.2016 15:44

M79a83r44e12k 16Š49v31i45h84e54l 8238579840578

ja to víte?

0/0
29.1.2016 12:10

A32l74e72š 66Z16e24l50i82n46k53a 1134492306

Já snad píšu že to vím ?:-P

0/0
30.1.2016 8:28

M88a87r41e58k 71Š82v44i75h49e98l 8748239560978

nevíte, co píšete? ;-D

0/0
30.1.2016 10:48

A87l34e72š 96Z98e23l17i20n49k34a 1434712396

Asi jste si něčeho švihl, tak vystřízlivěte a přečtěte si to znovu

0/0
30.1.2016 14:30

M89a22r76e29k 60Š32v12i76h42e45l 8348349680528

"Podle mě to udělala". Vy ste takovej malej provokatér, který se tím baví, že jo? ;-)

0/0
30.1.2016 17:35

A97l60e90š 38Z89e66l25i74n69k88a 1554242256

Je to můj názor, nicméně netvrdím, že to vím

0/0
30.1.2016 20:08

M56a90r87e28k 50Š60v43i19h42e76l 8688849100798

;-D;-D;-D, tak hlavně, že urážet ostatní, to Vám jde, ale obhájit si vlastní tvrzení schopen nejste... to spíš svědčí něco o Vás, než o mně, nebo o té sestričce

0/0
30.1.2016 22:28

K77a36r11e69l 29N65e77č81a85s 5793819440200

Působení tzn.znalců je v současné době velmi podivné.Případ byl jistě složitý a lékař jednal naprosto lege artis. Ta paní ví sama ,co dělala,či nedělala.Ve své podstatě znalci udělali resumé,že by ti lidé umřeli tak jak tak.Komu jinému,uvažuji obecně,by se ale tyto urychlovače jinému dávali?V tomto verdiktu došlo k velmi nebezpečnému precedens.U mnohých pacientů v takovém stavu stačí mnohdy mírně navýšená dávka morfiových preparátů atd.:-/:-/

+2/0
23.1.2016 14:45

A48d60a31m 20B14e85r62n23a31r28d 3304777423806

Toho lékaře mi je líto. Pracuje podle nejlepšího vědomí a svědomí a novináři z něj dělají téměř viníka.

+14/−2
23.1.2016 14:05

J34a57r10o56m28í57r 88K56r88á68l 4190779864239

A kdyby to její pochybení kryl, udělali by z něj spoluviníka.

+6/0
23.1.2016 17:02

V85l70a31d50a 68M74u63s37i96l 9650296348783

Ale....

To jsou vztahy na pracovisti...

Musite to sledovat cele...

0/0
29.1.2016 15:53

A68d73a50m 47B56e97r47n56a14r52d 3984567863206

Kdyby tento soud soudil Kramného, jak by to dopadlo?

0/0
23.1.2016 14:03

J90a41r72o30m57í95r 93Š14r53á41m16e90k 3717586837872

Úplně stejně, jak dopadl, snad jen výše vyměřeného trestu by se nepatrně lišila. Proti Kramnému totiž bylo dost důkazů, zatímco v tomto případě stál na vodě i předpoklad, že vůbec k vraždě došlo.

+2/−1
23.1.2016 14:08

P34e92t90r 60F33i36a64l89a 9493136453743

Ale nebyl na vodě předpoklad, že nedošlo k neúmyslnému zabití.

Čistě teoreticky - zdravotní sestra by věděla, jak zabít těžce nemocného, aby byla šance, že se na to nepřijde. Kramný vraždil zdravé.... a dojel na svou aroganci a neznalost.

+1/0
23.1.2016 14:19

J39a71r83o92m64í31r 64Š79r19á54m38e91k 3157476257542

Na vodě byl především naprosto zpackaný posudek (vč. dokumentace k pitvě) dr. Matlacha a dr. Závodského. Pro předpoklad, že se nejednalo o přirozenou smrt, nebyl - po zpochybnění posudku obžaloby revizním posudkem - předložen žádný faktický důkaz. I ty zdánlivě logické argumenty postavené na tom, že poslední mrtvá zemřela na srdeční selhání, i když podle dokumentace neměla klinické problémy se srdcem, jsou ve skutečnosti nesmyslné (jsem patolog, tak snad mi to budete věřit a nemusím to vysvětlovat). Takže to, že snad někdo má dojem, že se nejednalo o přirozenou smrt, je sice hezké - ale když nemá důkazy, nemá to žádnou faktickou váhu.

+3/0
23.1.2016 14:28

P53e51t54r 16F50i22a79l49a 9723976853973

To jste ale trochu změnil téma, já reagoval na váš příspěvek, kde jste psal o předpokladu, nikoliv o dokazování. Nehodlám slovíčkařit, ale je snad zřejmé, že to je rozdíl.

0/−1
23.1.2016 14:49

E50v21a 96S30v40o14b63o49d94o40v61á 2983742891335

Takynovinář Horák má výslechové metody losinského Bobliga, divím se panu doktorovi, že byl tak dlouho trpělivý.

+6/−1
23.1.2016 13:55

I13v38a 20V50a77l97č72í83k12o87v90á 1319868271771

Ten článek je jak od Novotného. Kde je konec novinářům, toto je něco nepojmenovatelného.Rv

+2/0
23.1.2016 13:34

K52a51r50e24l 17B20l68á39h51a 6926497944234

Docela me sokuje ten obrat v mediich, ale i ve spolecnosti po vyneseni rozsudku. Ten prece nikde nekonstatuje, ze se bez jakychkoli pochybnosti podarilo prokazat, ze obvinena to neudelala. Pouze neni dostatek dukazu, ze to udelala. To preci automaticky neznamena, ze ve skutecnosti k zadnym vrazdam nedoslo a ze je tato sestra 100% nevinna. A presto media a nemala cast spolecnosti presla od "sestra smrt" k "nevinne obeti". Ikdyz cemu se vlastne divim. Pitomcu je v teto zemi presmiru a media pisou primarne pro ne. Jsem to ale hnup. :-/

+7/−1
23.1.2016 13:30

J49a87r15o20m19í59r 79Š74r81á74m82e68k 3397696297322

Vy můžete dokázat, že nejste spolupachatel Stodolových? Ne? I vy sprostý podezřelý, pozor na vás!

Ono se špatně prokazuje to, že někdo něco neudělal, proto stojí naše právo zásadně na dokazování viny. Pokud se vina neprokáže, je to fakticky ekvivalentní průkazu neviny před zákonem i před lidmi.

+4/0
23.1.2016 13:42

O66n29d61ř61e14j 19Z74e81m96a47n 5800614248139

Tak takové ad hominem jsem dlouho neviděl...

0/−1
23.1.2016 13:47

J40a18r67o31m89í61r 91Š76r80á97m22e66k 3437916697482

A že jsem tak zvědav, co konkrétně je ad hominem? (Pokud vyřknete obvinění z logického klamu, musíte být schopen to doložit, jinak se sám dopouštíte argumentačního faulu.)

+3/0
23.1.2016 13:54

O34n45d85ř69e21j 33Z29e71m55a29n 5360524168989

Hned ta první věta.

A rozebírat to nehodlám, s lidmi, co tohle používají, diskutovat nehodlám.

0/−1
23.1.2016 16:58

J84a97r77o44m92í30r 54Š35r39á21m64e45k 3397986687362

Takže plácnete něco, co hraničí s urážkou, a když jste vyzván k tomu, abyste to doložil, vymlouváte se. Tedy vlastně se přiznáváte, že to nejste schopen doložit. Omluvu od vás nečekám, jen konstatuji, že jste směšný.

+3/−1
23.1.2016 17:03

V37e75r69o39n14i88k90a 74H78u93b31á96č19k66o41v30á 3306615716685

Ne, plus. Omluva.

Vím, že jste lékař. Vaše reakce a argumenty mají hlavu i patu.

Jen mám dotaz. Marně jsem hledala na netu odpověď na otázku, jak se mění ABR post mortem, ale za předpokladu, že před smrtí nebyl v žádné formě podáván draslík. Konkrétně bych se chtěla dozvědět, jak se mění hladina kalia v krvi po smrti. A jaký vliv na to má onemocnění pacienta, kterým za života trpěl, tedy rozumějte tím kardiální či renální choroba, popřípadě generalizované nádorové onemocnění... Tedy vše, co již za života negativně ovlivňuje hladinu kalia, ať již jde o hypekalemii či hypekalemii.

Díky

0/0
23.1.2016 21:25

V60e43r16o71n70i89k52a 64H25u85b92á18č17k20o89v37á 3836785716195

Ach ten mobil - hypokalemie, hyperkalemie

0/0
23.1.2016 21:26

J37a47r40o13m39í79r 56Š45r88á66m36e71k 3667476167752

Hladina draslíku v krvi po smrti roste poměrně rychle a výrazně. Důvod je ten, že draslík je převážně v buňkách a musí být aktivně čerpán. Nejde o nic samoúčelného, je to něco, čím se buňky vyrovnávají s osmotickými jevy, a sekundárně pak i něco, co zajišťuje činnost dráždivých tkání. Jen pro představu, zhruba třetina energetické spotřeby lidského těla je spotřebována právě na udržení rozdílů v koncentraci iontů vně a uvnitř buněk.

Draslík je výrazný kationt uvnitř buněk. Po smrti přestávají fungovat iontové pumpy, takže difunduje z buněk - včetně červených krvinek - do mezibuněčných tekutin včetně krve (plasmy).

Dynamika nástupu je poměrně rychlá. V minulosti se dělalo několik pokusů - v zásadě se "zavraždilo" a měřil se draslík v krvi (a třeba také ve sklivci). Roste velmi rychle a závisí i na některých patologických faktorech; např. hemolýza, poškození tkání nebo šokový stav mohou postmortální nárůst draslíku urychlit (zvýší se citlivost buněk na rozpad), rozvrat metabolismu s deplecí kalia může naopak nárůst zpomalit. Navíc na vliv draslíku v krvi mají v počátečních chvílích po smrti vliv zejména červené krvinky, takže stavy s vyšším nebo nižším počtem krvinek budou zrychlovat resp. zpomalovat nárůst koncentrace. Po odběru do několika hodin po smrti lze odhadnout, zda kalémie narůstala z normální hladiny nebo ze zvýšené, ale skutečně jen odhadnout. Velmi brzy je ale vliv výchozí hladiny "zamaskován" a prakticky nehodnotitelný, protože na vývoj draslíku mají vliv i takové faktory jako teplota a tělesná konstituce. Navíc úplným rozpadem červených krvinek se uvolní tolik draslíku, že se výchozí hodnoty stanou prakticky srovnatelné s nejistotou měření koncentrace. Nejspíš z toho důvodu se od dalšího výzkumu upustilo, protože praktická hodnota takových výsledků nebyla moc velká. A proto, pokud vím, neexistují tabulky posmrtného vývoje kalémie.

Snad jsem odpověděl na váš dotaz; pokud ne, neváhejte moji odpověď reklamovat. A z mínusů si těžkou hlavu nedělejte;-)

+3/0
23.1.2016 21:53

V13e11r78o69n81i28k14a 87H50u65b81á32č73k32o23v20á 3706445836805

Odpověděl jste výborně, děkuji moc. Nemohla jsem se toho nikde přesněji dopátrat. Víte, já mám od samotného počátku totiž velké pochybnosti o celém obvinění sestry Marešové. Nesedí mi tam v podstatě nic, ani ta hyperkalemie, ani údajný motiv,a to ten, že si smrtí pacientů chtěla ulehčit práci. Jenže s úmrtím je nesmírná spousta práce a většinou do několika hodin je přijímán na volnou postel nový pacient, opět ve vážném stavu, je kolem všeho i spousta byrokracie... Vždyť by si jen práci přidávala. Dle psychiatra netrpí žádnou duševní chorobou, která by mohla spouštět jakékoliv vražedné úmysly.. A že ji neměly kolegyně rády, že byla chladná a málo empatická, vyhořelá? Ano, to je jediné, čemu věřím, ale i přesto to neznamená, že bude rovnou vraždit. Já také nemám všechny své kolegyně v oblibě a přesto by mě ani ve snu nenapadlo je z čehokoliv vinit. Jaký na to máte názor vy?

Hezkou neděli!

0/0
24.1.2016 12:30

J71a96r44o32m59í49r 35Š44r38á56m29e49k 3837276697452

Já si můžu dovolit luxus neuzavřeného názoru: Podle všeho se nepodařilo prokázat, že by vůbec došlo k jinému než přirozenému úmrtí. Bez znalosti dalších okolností nemá smysl o tom spekulovat, pouze lze korigovat jiné spekulace, které se dostávají do říše sci-fi nebo středověkého práva...

+1/0
25.1.2016 9:53

J72a94r15o36m68í69r 31K21r74á67l 4940329834139

To bude rozumné, když nechápete podstatu. :-)

0/0
23.1.2016 17:05

K97a43r34e95l 14B67l26á97h97a 6836837804384

Nesmysl. Chcete mi tvrdit, ze v historii soudnictvi neni znam jediny pripad, kdy nekdo puvodne zprosteny viny nebyl diky novym dukazum apod. pozdeji odsouzen? Ze ma nekdo papir, ze je udajne nevinny jeste neznamena, ze to v realu neni treba vrah. Pouze se mu to nepodarilo dokazat. Nic vic, nic min.

+2/0
23.1.2016 13:50

J11a40r46o93m26í13r 72Š36r53á74m47e18k 3757916177632

To netvrdím, to mi podsouváte vy. Já tvrdím pouze to, že je obecně problém průkazu neexistence/neviny, proto je moderní právo postaveno zásadně na presumpci neviny: Pokud se vina neprokáže, je dotyčný nevinný. Pokusil jsem se to demostrovat na tom příkladu se Stodolovými - ještě jednou si ho přečtěte a důkladně se nad ním zamyslete.

+3/−2
23.1.2016 13:57

K88a27r24e68l 70B60l96á64h79a 6286357214764

je "nevinny" pouze podle zakona. stejne jako muze byt nekdo uznan vinnym, ikdyz je ve skutecnosti nevinny. Je to pouze rozsudek soudu, ale neni to 100% garance, ze realita je skutecne jak rekl soud.

0/0
23.1.2016 14:04

J89a46r19o70m70í46r 36Š93r39á92m90e47k 3197806407602

A jak vy garantujete, že nejste spolupachatel Stodolových? ;-D

+1/−3
23.1.2016 14:06

K69a60r92e77l 88B32l91á75h27a 6486827264764

treba tak, ze v danem pripade budu mit 100% alibi?

+2/0
23.1.2016 14:08

J32a64r16o18m55í34r 48Š36r41á84m54e97k 3917286807862

Tak se najdou jiné vraždy a nějaká škvíra v alibi se už najde. Ať si užijete vlastních pomýlených nápadů v praxi. ;-D

+2/−4
23.1.2016 14:10

K74a40r66e15l 27B70l46á94h60a 6166387524414

Jake pomylene napady? S temi jsi prisel ty sam. Ja jsem s tou zasadou obeznamen i bez tvych rozumu a mam na ni stejny nazor. To ale jeste neznamena, ze soud nemuze zpostit skutecneho pachatele, ikdyz ho prohlasi za nevinneho. To je cele, co jsem chtel sdelit.

+2/−1
23.1.2016 14:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.