Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát obnoví železnici zničenou sesuvem na D8, zvažuje i přemostění

Ministerstvo dopravy začalo připravovat opravu železniční trati 097 přes České středohoří, kterou v červnu 2013 zničil sesuv na stavbě dálnice D8. Až dosud ministerstvo tvrdilo, že obnova asi 200 metrů dlouhého úseku železnice u Dobkoviček na Litoměřicku není na pořadu dne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26a58r77e33k 39M67a16r56t87i10n 8849974616110

No vida, sláva. Tak přeci jen Ťok pod nátlakem obrátil R^

+1/0
20.11.2015 20:58

R95a46d96e77k 53J29a60n87a85t54a 9295396584562

Spíš se blíží krajské volby. A protože se do voleb stejně nemá začít stavět, tak teď mohou říkat co chtějí ...

0/0
21.11.2015 11:57

P54a48v45e16l 56H93l35a44v82s36a 4539194949618

Ač fanda železnice, tady to ekonomicky nevychází ani omylem. Počet přepravovaných lidí vs. náklady, nevím nevím.

0/−6
20.11.2015 17:49

K31a96r35e15l 58P36o93d64h75o39r50s98k82y 3925283202275

To i takova Blanka, kdyby se tam za prujezd platilo myto 100kc, tak to ma navratnost 20 let a vice. Neni to jen o ekonomice...

+1/0
20.11.2015 21:39

L81a79d16i71s88l47a82v 11H25r14ů28z91a 8771266650426

Ten výpočet jsem po vás nekontroloval, ale i kdyby to tak bylo, 20 let vám u dopravní stavby přijde hodně? 8-o Na 20 let se dopravní stavby navrhují. Takže pokud je to pravda, tak to naopak o ekonomice docela je. Kdyby nebylo, těžko by mohly fungovat PPP projekty, že.

0/0
21.11.2015 17:06

J16o67s56e94f 72J83ů20z20a 1478918513807

Sesuv měl viníka, bylo by na místě, kdyby opravu zaplatila ona firma.

+2/0
20.11.2015 21:48

P21e21t98r 90N73o40v90o86t97n36y 1261470971

Nebo stát, ktery prosadil trasování D8 tudy.

+1/−1
20.11.2015 23:20

L21a92d60i64s24l75a55v 57H79r72ů74z45a 8401216200896

Jak souvisí sesuv s D8, tedy nějak jinak, než tím, že tam zrovna ta dálnice vede?

0/0
21.11.2015 17:07

R67a88d86e32k 78J82a32n35a12t36a 9455206964842

Tím, že ta dálnice, resp. zářez, který byl kvili ní vybudován, narušil stabilitu svahu.

Právě nebezpečím sesuvů argumentovali zastánci tunelové varianty. Ministerstvo řeklo ne - prý by byl tunel dražší. No tak teď to vede horem a je to dražší než tunel.

+2/−1
21.11.2015 19:03

L20a94d71i84s61l45a27v 68H66r79ů40z80a 8301476670986

Docela by bylo pěkné, kdybyste pro toto vaše tvrzení měl nějaký důkaz. To ale asi chci moc, protože je to spíš vaše přání, než rozumná úvaha. Viníkem sesuvu je špatně odvodněný lom. To s tím levnějším tunelem je nesmysl, i kdybych do toho nezapočítal provoz tunelu.

0/−1
21.11.2015 19:49

V85í41t 64M70r60h37a14l 1545479563780

Pane Hrůza, to, že je ve vině i kamenolom, víme, ovšem tou hlavní příčinou je ten zářez, lépe podříznutí paty svahu. Kdyby jste byl někdy na místě sesuvu a ještě před tím, než se to sesulo, počítám, že by jste změnil názor.

0/0
21.11.2015 21:41

R84a18d65e94k 82J81a43n41a63t35a 9495526304122

Ono i selským rozumem, když je tam ta trať i ten lom přes 100 let a sesuv nastane, zrovna když se staví dálnice, tak je jasné, že ta stavba dálnice na to vliv má.

0/0
21.11.2015 22:03

L45a19d14i98s52l79a95v 89H91r38ů59z98a 8121236340426

Ach jo, alespoň jste tím ale nechtěně přiznal, že o tom nic nevíte.

Už jsem vám psal, že bylo špatně udělané odvodnění u lomu - nově, takže jestli tam byla předtím trať 100 let, je úplně jedno.

0/0
21.11.2015 22:22

L35a66d91i77s47l38a85v 58H92r23ů30z60a 8351436250806

Tak ještě jednou, máte nějaký důkaz, že je vaše tvrzení pravdivé, a nikoliv pouze to, že vám to pasuje do vaší ideologie?

0/0
21.11.2015 22:03

V37í65t 15M89r57h75a62l 1475229883350

Pane Hrůza, s Vámi se diskutovat rozumně nedá, ono je opravdu dobré občas použít selský rozum, jak píše pan Janata. 

Čím dál víc se nemůžu zbavit dojmu, že jste na místě sesuvu nikdy nebyl, jinak by jste tak zatrvzele nestál za svým mylným názorem a důkaz by jste měl. 

Takže jedná dobrá rada, zajděte na místo sesuvu, aby jste viděl důkaz na vlastní oči.

0/0
21.11.2015 22:19

L82a60d50i27s18l91a21v 15H46r17ů20z97a 8451666330126

Jestli vypadá selský rozum jako poslední příspěvek pana Janaty, tak jsem rád, že ho nepoužívám. A pořád čekám na nějaký ten odkaz. A vaši návštěvu na místě (předpokládám, že v roli novináře či nějakého environmentalisty) za důkaz neberu - rád bych názor odborníka, nikoliv sedláka.

0/0
21.11.2015 22:25

V61í87t 67M40r91h36a45l 1735689863670

Ani novinář, či to druhé, jako domácí člověk, který tu žije už pěknou řádku led (od narození), sesuv není moc daleko od mého bydliště. 

Nevím, co máte proti sedlákům, Váš komentář vyzněl tak, jako by jste sedláky opovrhoval.

0/0
21.11.2015 22:30

L49a56d28i63s91l88a45v 71H38r42ů86z85a 8441536160596

Vůbec ne! Opovrhuji pouze takovými sedláky, kteří se snaží fušovat do řemesla hydrogeologům.

A už vím, jste fanda vláčků, podobně jako pan Janata. Proč ne, já zase fanda silnic. Akorát nevím, proč bychom spolu měli vést spory, přijde mi to asi podobně logické, jako rozepře mezi Prahou a Brnem. :-)

0/0
21.11.2015 22:39

V75í47t 18M39r36h19a62l 1725229383370

Sem též toho názoru, proč vést spory, je to zbytečné, každý fandí něčemu jinému. 

Já nepopírám to, že jednou z hlavních příčin sesuvu je lom a jeho mizerné odvodnění, ovšem kdyby nedošlo ke stavbě dálnice, nejspíš by se to nesesunulo, ale vyloučené to není. 

Jinak Praha i Brno jsou hezké města ;-).

+1/0
21.11.2015 22:43

V83á64c52l58a16v 12S54v13o93b48o70d53a 5736438149

Kdyby se všechno mělo přepočítat na "efektivitu",přísně ekonomicky,tak by se muselo zrušit hodně prospěšných věcí. Prostě takto pouze přísně ekonomicky uvažovat je zcestné.

+1/0
21.11.2015 10:09
Foto

M44i44l30o95s41l94a27v 66Z57í16t28k40a 8480854637390

Dobrá zpráva. Pro ty co argumentují cenou, je potřeba zopakovat, že trať byla poškozena násilně a někdo za ten stav může. Trať byla na svém místě přes 100 let a mohla být dalších s minimálními náklady na údržbu, kdyby nedošlo k sesuvu.

+12/0
20.11.2015 15:02

V28í29t 59M13r84h51a97l 1425799833770

Sláva, to je alespoň pro mě jedna z nejlepších zpráv, kterou v poslední dobu čtu. 

Ten most je to nejlepší řešení, kdo byl na místě sesuvu, určitě potvrdí.

+11/0
20.11.2015 12:53

O67t50a 45B20a98r76t63o96s 5338447377734

Velice dobře! Každý kus železniční trati, i té nejzapadlejší, je věc nesmírné civilizační hodnoty a měli bychom dělat všechno pro to, aby železniční tratě nezanikaly, i když je to často velice obtížné, viděno čistě tržní optikou a měřeno okamžitými výnosy.

+15/0
20.11.2015 12:45

M84i35c58h49a14l 12M18a15l42ý 5492744379483

Jakože lokálka odnikud donikam za 200 mega? Za ty prachy jim tam může 200 let jezdit co hodinu autobus...

+1/−9
20.11.2015 14:37

K38a97r83e48l 13P35o77d73h46o21r47s27k67y 3425753182675

Ta trat sice je pres prdelky, ale Lovosice - Teplice bych rozhodne nenazval odnikud donikam. Do obou mest se jezdi za praci, je to docela turisticky atraktivni kraj, takze to je celkem rovnomerne vytizene...

+3/0
20.11.2015 21:34

R43a78d25e44k 18J14a51n71a23t63a 9215426424572

Za prvá autobus na 200 let by byl dražší než si myslíte. Za druhé, těmi autobusy by jezdilo mnohem méně lidí než vlaky. Středohoří je turistická oblast. Prostě lidi to mají tak, že na výlet buď vlak nebo auto.

0/0
21.11.2015 11:42

M51a68r56t11i52n 28Š69p59á59d 4112259441316

Skvělá zpráva. Trať je velmi pěkná, má historickou hodnotu, je součástí širší sítě a má vysoký turistický potenciál.

+12/0
20.11.2015 12:13

J55a41n 97F69i67a40l14a 7114457385649

Má i strategický význam při rozvodnění Labe.

+7/0
20.11.2015 12:16

M88a94r57t70i38n 88H65o36u29b53a 6153501589748

Jakovja jsem tad, ze se bude obnovovat.

Ale ten strategicky význam při rozvodnění Labe fakt nechápu. Vysvetlete mi to prosím.

0/0
20.11.2015 13:13

P41e38t51r 98F70e20i91g46l 5908863590792

Taky jsem nepobral...dole u vody je trať tak vysoko nad vodou, že pokud by došlo k jejímu zatopení, tak Litoměřice už více-méně nejsou a Lovosice to samé...Ústí by bylo komplet centrum pod vodou...

+2/0
20.11.2015 13:14

V31l63a90d73i11m49í25r 37N41o92v67á67k 3442244796681

Voda nemusí vystoupat až přímo na trať,ale může ji v několika místech podemlít,a to i na dlouhém traťovém úseku.

Ovšem,přidávám se,vynikající zpráva po dlouhé době,a ano,železnice by se neměly rušit,naopak obnovovat,anžto budoucnost je nejistá a tirákům jednou také dojde dech,třeba starší a střední generace šoférů toho už má plné zuby,odluka od rodiny,nevyspání,přepadání,rozvody,nejistota,čekání,buzerování od policie a mladá generace je tak zpohodlnělá,že akovou práci nevezme.

+1/0
20.11.2015 13:46

M13a32r84t72i67n 65H66o94u75b46a 6553421169288

i kdyby labe strhlo celou trat Lovosice-UL, tak tato pres stredohori ji nemuze nahodou nahradit, ani malinko zastoupit.

0/0
20.11.2015 14:21

V68l15a11d69i22m30í77r 93N40o19v29á32k 3422674416161

Pravda,ta trať nemá el.trakci,je tam i velké stoupání,ovšem to nezanamená,že by dva diesely nevytlačily alespoň dva vagony.

+2/0
20.11.2015 15:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.