- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To, že dráhy zrychlují, je pravda. Mám jízdní řád rakouských drah (někdy z roku 1880) a v porovnání s dnešním jsou ČD na trati Chomutov - Ústí nad Labem rychlejší o 20 minut. Inu úspěch 21. století.
To se mi nechce ani věřit. Vždyť tehdy ty osobní mašiny(nemyslím teď rychlíkové),při odjezdu,než se rozhýbaly,tak dnešní Regiopanter je už dávno pryč.
Druhým problémovým místem na této trati je velmi nadstandardně obsloužená aglomerace Jirkov-Chomutov, kde rychlíky na 5 km staví třikrát. Přitom Jirkov zastávka je docela vzdálená od samotného místa osídlení. Aglomerace má funkční MHD, trolejbusy... Sice město má tendence je zrušit místo lepšího využití, ale použitelné jsou.
Přesto ale lidé zastávku na hlavní trati využívají více, protože se podstatně více hodí a také má nesrovnatelně vyšší frekvenci. Když jsem se kdysi v Jirkově dotazoval, jak se dostanu na nádraží, automaticky mě poslali na zastávku. Kromě toho když jedete od Ústí, je staré nádraží nepoužitelné. Řešením by asi bylo u těch vlaků, které v Chomutově nemají nikam přípoje, tuto (nepohostinnou, nevzhlednou a nevhodně umístěnou) stanici projíždět. No ale to je nesystémové řešení, dnes se kouká jen na takty, a navíc se to nikdy tak nedělalo...
Marně se po ránu snažím přijít na to, co pan Komínek sděluje těmito větami: „Myslím, že tento krok je rozumný, protože člověk se rychlíkem potřebuje dostat co nejrychleji přes hlavní uzly. A k těm hlavním uzlům by ho měl dopravit někdo, kdo jezdí přes menší uzly.“ No a čistě na okraj, Duchcov žádným uzlem není.
Tak svým způsobem, v ideálním dopravním systému by měla být uzlem každá vlaková stanice (kromě zastávky v lesích pro turisty a houbaře typu Kaproun na JHMD), protože by k ní měly být přivedeny návazné busy. Tento systém ale funguje plně v ČR jen v jihomoravském kraji, omezeně pak na Olomoucku a na Ostravsku.