Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy zrychlují trať Praha-Cheb, rychlíky přestanou stavět v Duchcově

Rychlíky mezi Prahou a Chebem přestanou kromě brzkých ranních a pozdních večerních spojů zastavovat v Duchcově na Teplicku. České dráhy tím reagovaly na požadavek ministerstva dopravy, jež chce provoz na trati zrychlit. Změna je součástí jízdního řádu pro rok 2016, jenž začne platit 13. prosince.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A17u12g16u71s52t 48F30o57r87m10á24n70e88k 6705409220396

To, že dráhy zrychlují, je pravda. Mám jízdní řád rakouských drah (někdy z roku 1880) a v porovnání s dnešním jsou ČD na trati Chomutov - Ústí nad Labem rychlejší o 20 minut. Inu úspěch 21. století.

0/−1
20.11.2015 14:49

V65á98c79l62a29v 24S34v18o65b96o38d30a 5736348659

To se mi nechce ani věřit. Vždyť tehdy ty osobní mašiny(nemyslím teď rychlíkové),při odjezdu,než se rozhýbaly,tak dnešní Regiopanter je už dávno pryč.

+3/0
21.11.2015 9:58

J61i26ř75í 85E28r98b79e47n 1893904926627

No, nevím jak v roce 1880, ale v roce 1981 tuto trasu rychlík zvládl za 1:31, a to stavěl v Teplicích, Duchcově, Bílině a Mostu.

V roce 2016 to má stihnout za 0:59, se zastavováním v Teplicích, Bílině, Mostu a Jirkově.

Podle mě je toto zrychlení o třetinu na 71 kilometrech docela slušné...

0/0
23.11.2015 22:28
Foto

M35i50l88o38s17l83a20v 11Z68í21t81k93a 8500744237270

Druhým problémovým místem na této trati je velmi nadstandardně obsloužená aglomerace Jirkov-Chomutov, kde rychlíky na 5 km staví třikrát. Přitom Jirkov zastávka je docela vzdálená od samotného místa osídlení. Aglomerace má funkční MHD, trolejbusy... Sice město má tendence je zrušit místo lepšího využití, ale použitelné jsou.

+6/−1
20.11.2015 9:25

M56a32r31t47i96n 93Š12p51á40d 4422919101736

Přesto ale lidé zastávku na hlavní trati využívají více, protože se podstatně více hodí a také má nesrovnatelně vyšší frekvenci. Když jsem se kdysi v Jirkově dotazoval, jak se dostanu na nádraží, automaticky mě poslali na zastávku. Kromě toho když jedete od Ústí, je staré nádraží nepoužitelné. Řešením by asi bylo u těch vlaků, které v Chomutově nemají nikam přípoje, tuto (nepohostinnou, nevzhlednou a nevhodně umístěnou) stanici projíždět. No ale to je nesystémové řešení, dnes se kouká jen na takty, a navíc se to nikdy tak nedělalo...

+2/0
20.11.2015 9:53

P16a26v36e78l 34K95h10a81i85l 2378619622528

Stanice je umístěna blízko sídlišť kde bydlí tisíce lidí, je u ní zastávka MHD i linkových autobusů. Navíc byla letos výrazně opravena.

+1/0
22.11.2015 9:55

J21o51s61e68f 71Č75m57o98l92í95k 9894203938

zdá se vám cca 300 - 400 metrů od zastávky Jirkov do sídliště daleko? mě ne,a rozhodně tam nastupuje víc lidí jak třeba na Chomutovském "hlavním" nádraží,to samé na zastávce Chomutov město...8-o

+1/−1
20.11.2015 12:50

P78a95v96e72l 47K63h57a40i39l 2338159312658

Od chomutovských a jirkovských sídlišť s tisíci obyvatel je vzdálena cca 200 metrů, stajně jako od obce Otvice. Navíc je v prostoru nákupní zóny. Pokud někde zrušit provoz, je to trať 133 Chomutov město - Jirkov. U zastávky Jirkov žádná další dopravní návaznost není (na rozdíl od stanice Jirkov zastávka, kde staví linkové autobusy a MHD před letos opravenou budovou stanice), obsazenost spojů je minimální. Z Jirkova zastávky nastupuje v průměru na každý spoj tak 15 cestujcích a to není málo.

0/0
22.11.2015 10:05

M92a26r23t82i82n 90Š65p39á10d 4672869291676

Marně se po ránu snažím přijít na to, co pan Komínek sděluje těmito větami: „Myslím, že tento krok je rozumný, protože člověk se rychlíkem potřebuje dostat co nejrychleji přes hlavní uzly. A k těm hlavním uzlům by ho měl dopravit někdo, kdo jezdí přes menší uzly.“ No a čistě na okraj, Duchcov žádným uzlem není. 8-o

0/−2
20.11.2015 8:42

L87u66k53á20š 62Š81m23a88h56e96l 2277394702464

Tak svým způsobem, v ideálním dopravním systému by měla být uzlem každá vlaková stanice (kromě zastávky v lesích pro turisty a houbaře typu Kaproun na JHMD), protože by k ní měly být přivedeny návazné busy. Tento systém ale funguje plně v ČR jen v jihomoravském kraji, omezeně pak na Olomoucku a na Ostravsku.

+1/0
20.11.2015 8:46

M84a62r51t91i21n 38Š82v37a81n36c20a90r 5982503

No v Moravskoslezském kraji to funguje tak, že na zastávce autobusů je supermoderní digitální informační systém, který hlásí časy a zpoždění odjezdy vlaků i autobusů. Nicméně přijede-li vlak s pětiminutovým zpožděním, zjistíte, že autobus jedoucí podle jízdního řádu před dvěma minutami odjel. Když máte štěstí, tak ho můžete vidět z okýnka přijíždějícího vlaku.

+1/0
20.11.2015 8:52

M98a74r44t93i34n 22Š29p47á84d 4732409211256

Tím si ovšem protiřečíte. I kdyby tomu tak bylo (jako že není), pak naopak ty uzly jsou důležité a je nezbytné, aby v nich vlaky stavěly. A ne to použít jako argument pro zrušení zastavování. Ale tady opravdu to tak není, nádraží Duchcov je nově postavené na přeložce (tím pádem hůře umístěné nežli původní nádraží) a žádný autobus jsem tam nikdy neviděl (pravda, byl jsem tam asi pokaždé o víkendu).

0/0
20.11.2015 9:50

L49u45b40o98š 45M81a57š60í92n 9929686887658

No to mě docela pobavilo.

+3/0
20.11.2015 8:38

M22a77r75t54i68n 63Š17v78a93n32c84a97r 5902843

No to bude fofr.... 8-o

+1/0
20.11.2015 8:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.