Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ministerstvo odmítlo obnovit trať zničenou sesuvem na D8. Zatím, tvrdí

Šance na opravu železnice stržené sesuvem na dálnici D8 přes České středohoří je minimální. Ministerstvo dopravy se ji opravit nechystá, alespoň ne v následujícím roce, kdy budou finišovat práce na odstranění sesuvu. Ministerstvo dopravy argumentuje tím, že provoz na železnici není rentabilní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H21a74n15u87š 61M62a62r88š14á52l65e16k 3719630655884

Ani se mi nechce zeptat (aby se toho nějaká tzv."chytrá hlava nechytla) - když je trať nerentabilní, to je z Teplic do Radejčína rentabilní? O tuto trať byl vždy zájem, jak turistickým, tak i  pracovním národem.

+4/0
26.9.2015 11:05

V84í57t 21M55r76h85a32l 1215359723380

A proč zrovna jenom z Radejčína do Řetenic (Teplic)? Zde se jedná o zachování provozu tratě celé, tedy z Lovosic až do Řetenic ( vlakem až do Teplic). 

A když už, vlaky z Radejčína na horu stále jezdí.

+2/0
26.9.2015 11:35

H51a75n18u18š 39M16a95r68š45á40l16e68k 3809440925134

Plně s Vámi souhlasím. Má poznámka směřovala k vyjádření drah, že trať je nerentabilní a přitom zřejmě nerentabilně provozují pouze její sjízdnou část. Jsem za sjízdnost celé této tratě.

+4/0
26.9.2015 12:14

V44í25t 86M82r19h33a54l 1295529893520

Že je trať ,,nerentabilní", to můžou prohlásit jen ti, co si vozí zadky v luxusních autech a nerozeznají parní lokomotivu od té elektrické, to jen tak pro příklad. 

Trať by měl POVINNĚ dostavit ten, kdo ten sesuv zavinil. A kdo to má alespoň trochu srovnané v hlavě, tak ví, kdo je hlavním viníkem tohohle maléru.

+7/0
25.9.2015 23:37

J58i12ř65í 75E80r64b93e27n 1583964836837

Jenže teď se na to téma "kdo je viníkem" budou hrdlit kraj, ŘSD, SŽDC a majitel kamenolomu, a než se za deset let dojde k pravomocnému rozsudku, bude obnovat trati o řád dražší... :-/

+1/0
26.9.2015 22:16

V70í77t 59M30r73h97a74l 1115329323660

Za deset let? Spíš nikdy:-/.

+1/0
27.9.2015 22:52

M78a31r81e24k 36Š85i10m36o52n 2444887478708

Být krajem, tak se se státem soudím. Železnici zničil sesuv, který způsobila stavba. ŘSD je zodpovědná, ŘSD přivede do původního stavu.

+7/0
25.9.2015 23:06

O60l55d44ř89i31c23h 29J15a69n24e63č59e51k 8539336463381

obávám se, že kraj není ten subjekt, který by se měl soudit - trať patří SŽDC (a ta udělá, co řekne ministerstvo :-(), provoz na ní zajišťovaly ČD, kraj je pouze objednával.

a navíc se obávám, že kraj by se ani soudit nechtěl.

blbá situace :-(

+3/0
25.9.2015 23:20

J63i66ř58í 74E22r40b91e27n 1333654126627

To podle mě nemusí být tak jisté. Prvotní příčinou sesuvu nemusí být podříznutý svah, ale to, že činností kamenolomu byl vršek kopce přetížený a nacucaný zadržovanou vodou.

Ale nechci se hádat, nejsem geolog...

+1/0
26.9.2015 22:19

O92l62d57ř57i54c60h 58J43a24n58e78č98e30k 8509666253651

Rv

že provoz není rentabilní? tak s tímhle argumentem bychom se snad na železnici mohli vykašlat kompletně. resp. mám mnohdy pocit, že to politici dělají, aspoň plíživě stylem "budeme to ignorovat a ono se to jednou rozpadne" :-(

kolik že by ta obnova stála? jasně, kdyby to byla miliarda, tak to asi opravdu nemá smysl, ale domnívám se, že to bude částka tak o dva až tři řády nižší. to je najednou v evropských fondech nemají? :-(

kdyby tam tu dopravu bývali zrušili úplně, tak se to asi ještě pochopit dá, ale jezdit 22km vlakem a pak přesedat na bus, to je pakárna největší. hlavně že se hned vedle staví dálnice za miliardy X

+6/0
25.9.2015 20:11

L60u72b68o44m35í21r 33S45a17z67e92č86e41k 7769628695703

Občas tudy jezdím a to zdůvodnění komentovat nemohu, přišel bych o "body"!

+5/0
25.9.2015 20:44

V54á64c84l60a31v 12S65v30o72b12o92d88a 5396868289

Když slyším slovo rentabilita,tak vidím rudě. Na dvěstě metrů nemají peníze??Hnus!

+12/0
25.9.2015 18:49

M68a80r25e97k 18M75a60r85t94i87n 8829164936570

To by mě zajímalo, od kdy je pro MD důležitá rentabilnost. Zřejmě střílí od boku, protože jinak by nemohli opravovat trať přes Mšeno, která je ještě míň rentabilní než tato. Rv

+10/0
25.9.2015 18:30

O63l37d75ř43i10c77h 64J31a75n31e85č50e75k 8539956343361

nebo Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov. překvapilo mě, když jsem nedávno zahlédl, že na ní má být výluka kvůli rekonstrukci - myslel jsem si, že tam byl provoz už před lety kompletně zrušen. jak tak koukám, byl opět obnoven - celými 3 páry vlaků ve všední dny.

+3/0
25.9.2015 20:15

J41i16ř17í 91E53r92b55e74n 1223894366197

Rekonstruovaná trať může být investicí do budoucna, při zavedení řádně hustého grafikonu a jeho důkladné propagaci by se za pár týdnů natáhlo cestujících celkem dost, řekl bych. Navíc po desítkách let provozu si každá trať zaslouží rekonstrukci, když už se silnice s podstatně menší dopravní kapacitou rozpadají a opravují podstatně častěji.

Teď je dost nepříjemná výluka na trati Stará Paka - Malá Skála, což je součást hlavní trati Pardubice - Liberec. Konečně pořádná investice do tohoto tělesa - od války se jen příštipkařilo, rušily se vlečky a semtam se některá stanice automatizovala.

+1/0
26.9.2015 22:24

V26l31a34s11t97i95m80i17l 48P63r42a32u43s 6544820916104

Mám tam z okolí pár známých kteří mi potvrdili že trať byla dosti využívána. Kdo z toho má nyní business?? Autobusová doprava, tedy je na místě podezírat busovou lobby. Co na tom, že vlak dojede vždy, bus zastaví náledí, sníh, nehoda na silnici, že páni znalci z MD. Navíc pokud je obslužnost v Č Středohoří. Nehledě na ekologii provozu, kdy 1 motor zastane 3 busy.

+13/0
25.9.2015 17:48

Z83d17e91n48ě22k 69Š26i67n48d47l16a51u42e11r 5817826245372

Nerentabilita je nepochybně silný argument. Proto navrhuju ihned v pondělí v 7:00 z důvodu nerentability zavřít a zrušit ministerstvo dopravy. Každá minuta úspor má cenu zlata.

+19/0
25.9.2015 17:17

P22e42t35r 57K97o25u52k40o32l39í17k 6720513293

Hajzlové Rv

+10/0
25.9.2015 16:58

V66l83a29d52i27m83í67r 23N63o29v31á42k 3192114286351

Postupné rušení železnic,ať z jakýchkoliv důvodů(většinou z tzv"nerentability") se může tvrdě nevyplatit.A to z jakýchkoliv důvodů.Třeba dálnice a silnice budou tak přecpané,protože bude tolik aut že, díky té lokálce kolem Milešovky a Lovoše bude cesta rychlejší než autem.Dále,život řidičů tiráků nebo náklaďáků nezávidím,je to nebezpečné a je tam dost buzerace,i když berou slušné prachy.Kolikrát to odskáčou i rodiny.Takže tohle donekonečna také nepůjde dělat,neb mládež zpohodlněla,jedině,že by se toho ujali imigranti.A protože se nenápadnými kroky k nám přibližuje i válka,tak železnice je dobrá i pro válečné účely.

+8/0
25.9.2015 16:37

J92a84k40u75b 68R18o14u95s 3736472810629

Ne rentabilní provoz je výborný argument. ČD jsou každý rok v několika miliardové ztrátě, a dotace/platby kraje na objednanou dopravní obslužnost se nezaplatí na žádné trati v kraji. Možná by měl někdo pochopit význam slova veřejná doprava a zvednout klapky z výseče má dáti/dal. Hlavně, že jiná část veřejné správy se usilovně snaží za x peněz vymýšlet a za ještě víc x dotovat způsoby, jak zanedbaný kraj pozvednout, třeba zrovna turisticky.

Např. Strategie rozvoje cestovního ruchu ÚK: Opatření 3.6: "Rozšíření pravidelného provozu železnice, autobusů a přívozů v turisticky atraktivních oblastech a pro lepší dostupnost turistických cílů a východišť"

Tak hlavně nechte pár set metrů díru na nejpopulárnější historicky turistické trati přes nejnavštěvovanější část Českého středohoří. To bude pro positivní externality parádní impuls.

+16/0
25.9.2015 16:10

P98e24t26r 23N68o59v17o45t19n18y 1391800861

Ať to zaplatí RSD.

+10/0
25.9.2015 15:50

L48u49c27i31a55n 44P36a35p65a69z90i87a43n 5674687131385

Ostudný postup státu.

+26/−2
25.9.2015 15:25

V57á34c59l77a53v 21K90a61r31a62s 1777171706391

pragmaticky R^

+2/−8
25.9.2015 15:49

V94l49a42s51t44i15m84i14l 24P93r81a69u65s 6904630896154

Lež. Tato železnice byla cestujícími hojně využívána. Byla by tedy i nadále. Tedy oprava 500 metrů trati by se vyplatila.

+25/−1
25.9.2015 15:21

J95a53n 57P85r76i12c78h76y20s31t81a22l 8911908303

Preprava cestujicich neni "rentabilni" bez ohledu na jejich pocet (snad s vyjimkou trati Praha-Ostrava), takze argumentace rentabilitou pouzita v clanku je uplne zcestna.

Ten, kdo sesuv zpusobil a trat znicil by mel take skody odstranit a trat obnovit.

+23/0
25.9.2015 15:43

P80e65t76r 93K60o96u12k22o74l67í29k 6620343953

Přesně tak.

+7/0
25.9.2015 16:59

J34a24n 58F52i85a67l85a 7884267135579

Železnice je tu od dálnice vzdálena 200m, proč by nemohla být opravena za provozu na dálnici?

+12/0
25.9.2015 15:08

V22l70a78s37t89i53m26i90l 69P94r97a71u10s 6654180716384

Mohla, ale Někdo tomu brání, to je okatě vidět.

+16/0
25.9.2015 15:22

V97á43c89l44a92v 86K92a28r33a10s 1317221916901

Hlidej si zada !! ;-D

+1/−1
25.9.2015 15:50

V21l59a12s89t11i13m49i74l 11P20r90a94u97s 6894330246594

Mě jen tak nikdo neumlčí. Leda by se mi stala "nehoda" .............

+2/0
25.9.2015 17:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.