Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stroje začaly odvážet zeminu přímo ze zavalené D8, potrvá to rok

Sanace obřího sesuvu, který v červnu 2013 zavalil rozestavěnou dálnici D8 u Dobkoviček, postoupila do další fáze. Stavební stroje se zakously přímo do zeminy, která leží na tělese dálnice. Práce na jejím odstranění potrvají rok a vyžádají si 400 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S53t51e35p93a19n 52T30o56t69h 8518619655128

Slib je slib... papir toho unese ;-D

+3/0
25.9.2015 8:28

V81á14c85l26a59v 12M45e90r19g19l 5601970651840

A kdo tu sanaci plati? My z dani nebo majitel toho lomu, ktery zmenu vodniho rezimu ve svahu a tim i zaval zpusobil? Je sice fakt, ze pred vystavbou bylo pry upozornovano na nevhodne podlozi i na nebezpeci sesuvu od lomu. To ale nic nemeni na situaci, ze by sanaci i obnovu zeleznicni trati mel platit majitel lomu.

+3/−1
24.9.2015 21:42

P27e33t25r 95N27o15v29o81t36n31y 1311550391

ŘSD by si mělo platit za vlastní blbost.

+3/0
25.9.2015 0:13

S91t98e44p38a25n 11T62o19t75h 8108989835248

Majitel lomu, ktery uz tam stoji nejmin 60 let?? Za co? Ze nekdo o...stodukatoval geologicky rozbor mista, ktere je roky zatezovano tezbou kamene??

Jo, to ma logiku.

+1/0
25.9.2015 8:30

V73l92a43d41i73m94í53r 66S13t32u54d54e43c59k81ý 9989761644948

Za to, že lom byl špatně odvodněn a nevhodně zatíženy jeho okraje.

+1/−1
25.9.2015 9:56

M14a72r52t90i74n 79H44o95u12b75a 6503331259218

ano, majitel toho lomu, ktery v poslednich nekolika letech extreme zintenzivnil tezku a ktery zalozil skladku materialu na miste, kde toto bylo  zakazano a tim ten svah tak zatizil, ze ho utrhl.

pokud se nepletu, majitelem lomu je Eurovia

+1/−1
25.9.2015 10:06

V12í40t 36M48r93h56a35l 1115719883760

Majitelem by stále měla být firma Kámen Zbraslav.

0/0
26.9.2015 0:05

V89í82t 80M51r80h19a97l 1445149793500

Opravdovými viníky jsou ti, co stavbu tímto nestabilním územím povolili.

0/0
25.9.2015 12:49

P31e11t67r 61M39u97s50í90l61e97k 1383430410288

Kdyby se rozhodlo pro variantu tunelovou, mohlo se uz davno jezdit..viva la cr..

+4/0
24.9.2015 18:44

E54v60z82e17n 68S12o11u63k24u84p 1957624546318

No s jedním rypadlem a jedním buldozerem a několika málo auty to bude opravdu trvat rok....

+2/0
24.9.2015 18:29

J65i52ř87í 21E41r60b19e34n 1803424276367

No já si hlavně říkám, jestli se na těchto typech zemních prací nevyplatí instalovat spíš dopravníkové pásy jedoucí nonstop a přitom s minimálními provozními náklady (jak na spotřebu paliva/elektřiny, tak na časovou náročnost obsluhy) - namísto toho, aby se tam střídaly těžké náklaďáky se spotřebou 30 l / 100 km...

U hnědouhelného korečkového velkorypadla se na výstupu taky přeci netočí osmikolové many a tatry s dvacetikubíkovou korbou. A třeba osmikilometrová nákladní lanovka pro vápenec z Černého Dolu do Kunčic nad Labem se zaplatila krátce po výstavbě, když se spočítalo, jaké náklady by si oproti ní vyžádalo stálé dojíždění sklápěček, výstavba a údržba účelových silnic atd. Bolševický národohospodář byl holt tehdy povinen to počítat v celospolečenských souvislostech, ne jen podle aktuálních investičních nákladů jednoho podniku ;-)

+3/0
24.9.2015 22:30

M60a80r36t77i60n 49H49o32u35b58a 6253371449768

ale - musel byste takovou lanovku ci pasovku mit ihned k dispozici a to neni. a stejne byste to na konci musel na nakladaky zase nalozit o odvezt na finalni uloziiste, navic pokud to ma byt na cca rok, tak se to vyplatit nemuze, protoze musite zapocitat naklady na porizeni/pronajem lanovky, jejich schvaleni k prozovu, montaz a demontat (cas + penize) dale co se tyce spotreby nakladaku - odvoz smerek rehlovicim uz musou delat pres hotovy tunel, take pojedou porad po rovince

0/0
25.9.2015 10:12

J49i66ř86í 81E64r75b53e28n 1343194196277

Lanovka byl jen příklad.

Dopravníkové pásy jsou smontovány za týden a nevadí jim terénní zlomy, zatímco pro auta musíte vyhrabat novou cestu (výjimkou je Tatra, s tou si cestu nehledáte, ale tvoříte ;-)).

0/0
25.9.2015 10:44

P11e79t18r 29K79o49u88k41o51l30í36k 6450343553

Cukrštajne, U Řehlovic mohlo být dávno hotovo ! Ekologové to už dávno neblokují, prolhanče ! Rv

+2/−1
24.9.2015 18:26

L32a95d17i36s60l75a64v 21K52v47a97s77n51i82č41k56a 1273687433485

Spíš tentokrát a vyjímečně.

0/0
25.9.2015 8:04

S69t23e15p77a75n 47T12o34t29h 8398519575188

Tak u Řehlovic se stavi, sice pomalu, ale stavi. Proc by taky meli spechat, kdyz se poradne nevedelo, jak to bude pokracovat u tech Dobkovicek.

+1/0
25.9.2015 8:31

M61a30r32t26i81n 58H50o46u67b65a 6813801709478

nemohlo, nevedeli, zda z te krizovatky budou moci pokracovat se stavbou dal a kudy presne. protoze zablokovane byly navazujici useky za krizovatkou

0/0
25.9.2015 10:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.