Diskuze

Děčín rozhodne, kudy se napojí na dálnici D8. Ideální trasu nemá

Zastupitelé Děčína do konce listopadu rozhodnou, kudy má vést přivaděč k dálnici D8. Na výběr mají tři varianty. Vzešly ze studie, kterou nechala vypracovat hospodářská rada okresu a zaplatili ji podnikatelé, děčínská radnice a občanská sdružení. Vyšla na půl milionu korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Děčín ve skutečnosti o žádný přivaděč nestojí. Je to desetileté trauma města, počínající protažením dálnice D8 do Německa. Děčín by se sice chtěl také napojit na D8, avšak kudy? No přece po silnici I/13 přes Jílové a Libouchec, za nímž je nájezd na dálnici. A tudy se také jezdilo a jezdí přes protesty nešťastných obyvatel, neboť silnice I/13 vede po celé trase středem jejich obcí. Tato klikatá, leckde úzká a pomalá silnice, byť je to silnice I. třídy,  také dopravce a potažmo investory příliš neláká. Je to nutné zlo. Ale nejkratší trasa!

Děčín mezitím chátrá, pozbyl téměř průmysl, loděnice živoří, obyvatel ubývá (mělo by to být vůbec statutární město?) a hospodářská komora bije na poplach. Tak se vymýšlí varianty, zvažovaných  jich bylo nejméně 8 - 10, avšak dnes již nejde o přivaděč, ale o prostý a nekonfliktní průjezd Děčínem.

Dostala se mě do ruky stará fotografie ze 30. let minulého století, na které Rudolf Hess, zástupce Hitlera, provádí čestný výhoz hlíny lopatou z výkopu stavby dálnice, spojující sudetoněmecká města Cheb - Děčín - Liberec. No, jak všichni víme, nevyšlo to.

A dnes? Ony ty kamiony ani do Děčína nejezdí. Chtějí opravdu jen projet. Tak je nechme a netrapme se kvůli tomu. Jedinou obcí, která stojí o obchvat je Libouchec. Pro Ředitelství silnic a dálnic je to určitě nejlevnější "obchvat" Děčína.

0 0
možnosti

Jsem toho názoru, že ta nejdražší varianta je správně - tedy (neznám detaily) pokud povede od dálnice u Libouchce jižně od Děčína, a bude pokračovat na Benešov a dál, třeba až do Liberce. Varianta přes město je s prominutím pitomost. Varianta podél Labe má takovou dosti zásadní nevýhodu - pokud nejedete do Ústí, tak průjezdem strávíte dost času. Než se přes Ústí dostanete na dálnici, jste po Teplické dávno mnohem dál - oběma směry.

0 0
možnosti
Foto

Logicky více aut pojede z Děčína na Prahu a opačně. Z toho je jasné, že i když se udělá jiná varianta, tak čast aut stejně bude radši používat trasu podél Labe než se šplhat obloukem nad Ústí a pak zas dolů

0 0
možnosti

P96a12v80e51l 29S64i37t76a

12. 9. 2015 22:45

Pred sto lety jsem pracoval v Trmici ,uz tenkrat se mela stavet silnice na dalnici pres ten kruhac v Usti/l ,ale kdyz vladne politicka myslenka tak nikdy nebude , driv se rikalo stavitel dnes politik ,podivej se PSV a privod nikdy nebude,, tak myslete politicky ,to uz tu bylo kdysi tak ko nebo ok.papa pratele.

0 0
možnosti
Foto

J33i32ř36í 13E17r70b36e92n

12. 9. 2015 22:53

???

Příště prosím přispívejte do diskuse za střízliva... ;-)

1 0
možnosti
Foto

Dobře, tak trasa po stávající silnici do Ústí. A tam jako co? Jedině předělat tu šílenou křižovatku na kruháč pod Větruší (sám o sobě ve špičce zasekaný, naposledy jsem tam byl včera), a kolem Globusu na dálnici.

0 0
možnosti

J12o94s56e53f 22T30r12ö71g97l

13. 9. 2015 22:05

Kruháč pod Větruší je zasekaný proto, že supluje chybějící kus dálnice. Odhady předpokládají na kruháku po zprovoznění D8 pokles až o nějakých 10 000 aut za den (většina dopravy).

Kromě toho existuje i trochu sci-fi plán na Ústecký tunel z Trmic do Března, nicméně si myslím, e by to fungovalo i bez něj.

0 0
možnosti

Když se podívám na mapu, pokud pojedu po D8 do Německa je výhodnější přivaděč přes Jílové, když pojedu na Prahu je výhodnější přivaděč podle Labe.

0 0
možnosti