- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Děčín ve skutečnosti o žádný přivaděč nestojí. Je to desetileté trauma města, počínající protažením dálnice D8 do Německa. Děčín by se sice chtěl také napojit na D8, avšak kudy? No přece po silnici I/13 přes Jílové a Libouchec, za nímž je nájezd na dálnici. A tudy se také jezdilo a jezdí přes protesty nešťastných obyvatel, neboť silnice I/13 vede po celé trase středem jejich obcí. Tato klikatá, leckde úzká a pomalá silnice, byť je to silnice I. třídy, také dopravce a potažmo investory příliš neláká. Je to nutné zlo. Ale nejkratší trasa!
Děčín mezitím chátrá, pozbyl téměř průmysl, loděnice živoří, obyvatel ubývá (mělo by to být vůbec statutární město?) a hospodářská komora bije na poplach. Tak se vymýšlí varianty, zvažovaných jich bylo nejméně 8 - 10, avšak dnes již nejde o přivaděč, ale o prostý a nekonfliktní průjezd Děčínem.
Dostala se mě do ruky stará fotografie ze 30. let minulého století, na které Rudolf Hess, zástupce Hitlera, provádí čestný výhoz hlíny lopatou z výkopu stavby dálnice, spojující sudetoněmecká města Cheb - Děčín - Liberec. No, jak všichni víme, nevyšlo to.
A dnes? Ony ty kamiony ani do Děčína nejezdí. Chtějí opravdu jen projet. Tak je nechme a netrapme se kvůli tomu. Jedinou obcí, která stojí o obchvat je Libouchec. Pro Ředitelství silnic a dálnic je to určitě nejlevnější "obchvat" Děčína.
Jsem toho názoru, že ta nejdražší varianta je správně - tedy (neznám detaily) pokud povede od dálnice u Libouchce jižně od Děčína, a bude pokračovat na Benešov a dál, třeba až do Liberce. Varianta přes město je s prominutím pitomost. Varianta podél Labe má takovou dosti zásadní nevýhodu - pokud nejedete do Ústí, tak průjezdem strávíte dost času. Než se přes Ústí dostanete na dálnici, jste po Teplické dávno mnohem dál - oběma směry.
Logicky více aut pojede z Děčína na Prahu a opačně. Z toho je jasné, že i když se udělá jiná varianta, tak čast aut stejně bude radši používat trasu podél Labe než se šplhat obloukem nad Ústí a pak zas dolů
Pred sto lety jsem pracoval v Trmici ,uz tenkrat se mela stavet silnice na dalnici pres ten kruhac v Usti/l ,ale kdyz vladne politicka myslenka tak nikdy nebude , driv se rikalo stavitel dnes politik ,podivej se PS a privod nikdy nebude,, tak myslete politicky ,to uz tu bylo kdysi tak ko nebo ok.papa pratele.
???
Příště prosím přispívejte do diskuse za střízliva...
Dobře, tak trasa po stávající silnici do Ústí. A tam jako co? Jedině předělat tu šílenou křižovatku na kruháč pod Větruší (sám o sobě ve špičce zasekaný, naposledy jsem tam byl včera), a kolem Globusu na dálnici.
Kruháč pod Větruší je zasekaný proto, že supluje chybějící kus dálnice. Odhady předpokládají na kruháku po zprovoznění D8 pokles až o nějakých 10 000 aut za den (většina dopravy).
Kromě toho existuje i trochu sci-fi plán na Ústecký tunel z Trmic do Března, nicméně si myslím, e by to fungovalo i bez něj.
Když se podívám na mapu, pokud pojedu po D8 do Německa je výhodnější přivaděč přes Jílové, když pojedu na Prahu je výhodnější přivaděč podle Labe.