Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Děčín rozhodne, kudy se napojí na dálnici D8. Ideální trasu nemá

Zastupitelé Děčína do konce listopadu rozhodnou, kudy má vést přivaděč k dálnici D8. Na výběr mají tři varianty. Vzešly ze studie, kterou nechala vypracovat hospodářská rada okresu a zaplatili ji podnikatelé, děčínská radnice a občanská sdružení. Vyšla na půl milionu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89i22ř77í 24M63a41r60e84č69e43k 5771479773105

Děčín ve skutečnosti o žádný přivaděč nestojí. Je to desetileté trauma města, počínající protažením dálnice D8 do Německa. Děčín by se sice chtěl také napojit na D8, avšak kudy? No přece po silnici I/13 přes Jílové a Libouchec, za nímž je nájezd na dálnici. A tudy se také jezdilo a jezdí přes protesty nešťastných obyvatel, neboť silnice I/13 vede po celé trase středem jejich obcí. Tato klikatá, leckde úzká a pomalá silnice, byť je to silnice I. třídy,  také dopravce a potažmo investory příliš neláká. Je to nutné zlo. Ale nejkratší trasa!

Děčín mezitím chátrá, pozbyl téměř průmysl, loděnice živoří, obyvatel ubývá (mělo by to být vůbec statutární město?) a hospodářská komora bije na poplach. Tak se vymýšlí varianty, zvažovaných  jich bylo nejméně 8 - 10, avšak dnes již nejde o přivaděč, ale o prostý a nekonfliktní průjezd Děčínem.

Dostala se mě do ruky stará fotografie ze 30. let minulého století, na které Rudolf Hess, zástupce Hitlera, provádí čestný výhoz hlíny lopatou z výkopu stavby dálnice, spojující sudetoněmecká města Cheb - Děčín - Liberec. No, jak všichni víme, nevyšlo to.

A dnes? Ony ty kamiony ani do Děčína nejezdí. Chtějí opravdu jen projet. Tak je nechme a netrapme se kvůli tomu. Jedinou obcí, která stojí o obchvat je Libouchec. Pro Ředitelství silnic a dálnic je to určitě nejlevnější "obchvat" Děčína.

0/0
16.9.2015 19:49

M86i27r86o66s12l20a11v 61S13u33c91h69y 5280549730910

Jsem toho názoru, že ta nejdražší varianta je správně - tedy (neznám detaily) pokud povede od dálnice u Libouchce jižně od Děčína, a bude pokračovat na Benešov a dál, třeba až do Liberce. Varianta přes město je s prominutím pitomost. Varianta podél Labe má takovou dosti zásadní nevýhodu - pokud nejedete do Ústí, tak průjezdem strávíte dost času. Než se přes Ústí dostanete na dálnici, jste po Teplické dávno mnohem dál - oběma směry.

0/0
12.9.2015 23:34
Foto

M73i67l20o35s43l82a94v 60Z77í77t77k93a 8320854227490

Logicky více aut pojede z Děčína na Prahu a opačně. Z toho je jasné, že i když se udělá jiná varianta, tak čast aut stejně bude radši používat trasu podél Labe než se šplhat obloukem nad Ústí a pak zas dolů

0/0
12.9.2015 22:56

P14a58v34e78l 54S26i19t37a 8795378193541

Pred sto lety jsem pracoval v Trmici ,uz tenkrat se mela stavet silnice na dalnici pres ten kruhac v Usti/l ,ale kdyz vladne politicka myslenka tak nikdy nebude , driv se rikalo stavitel dnes politik ,podivej se PSV a privod nikdy nebude,, tak myslete politicky ,to uz tu bylo kdysi tak ko nebo ok.papa pratele.

0/0
12.9.2015 22:45

J31i93ř23í 15E21r77b68e19n 1363514666137

???

Příště prosím přispívejte do diskuse za střízliva... ;-)

+1/0
12.9.2015 22:53

V32a36c87l33a42v 17H39a26j21e52k 3656689309

Jednalo se o most vedle železničního mostu s tunelem pod Větruší. Šloo nové řešení dopravy směrem na Střekov a dále na Litoměřice a ne na Děčín. Na podzim 1989 už to bylo ve stavu jednání o vlastních stavebních pracech (výběr staveniště). Místo toho se postavil sice hezký ale z dopravního hlediska nic neřešící Mariánský most.

0/0
14.9.2015 10:22

P93e46t57r 58F82e55i15g73l 5508393820642

Nic neřešící...? No, kdyby nebyl, tak cesta přes řeku v Ústí zabere půl dne...

+1/0
14.9.2015 15:12
Foto

M71i81r54o26s12l22a61v 91O30r56t 2282375848934

Dobře, tak trasa po stávající silnici do Ústí. A tam jako co? Jedině předělat tu šílenou křižovatku na kruháč pod Větruší (sám o sobě ve špičce zasekaný, naposledy jsem tam byl včera), a kolem Globusu na dálnici.

0/0
12.9.2015 17:22

J71o97s91e42f 78T38r53ö83g26l 8409212606526

Kruháč pod Větruší je zasekaný proto, že supluje chybějící kus dálnice. Odhady předpokládají na kruháku po zprovoznění D8 pokles až o nějakých 10 000 aut za den (většina dopravy).

Kromě toho existuje i trochu sci-fi plán na Ústecký tunel z Trmic do Března, nicméně si myslím, e by to fungovalo i bez něj.

0/0
13.9.2015 22:05

V95á60c39l81a95v 14P67o69l34á83k 1985192390130

Když se podívám na mapu, pokud pojedu po D8 do Německa je výhodnější přivaděč přes Jílové, když pojedu na Prahu je výhodnější přivaděč podle Labe.

0/0
12.9.2015 13:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.