Diskuze

Za utržení svahu nad D8 nemohl déšť, ale kamenolom, říká posudek

Utržení svahu nad částí rozestavěné dálnice D8 u Litochovic nad Labem a její zavalení v červnu 2013 mohly způsobit stovky tun kamenné drti, které se na hraně svahu nahromadily z přilehlého kamenolomu. Vyplývá to z posudku, jejž vypracovali odborníci z Vysokého učení technického v Brně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Trasu dálnice na hranu nestabilního labského údolí vytlačila stavební loby přes své tajtrdlíky v politice.  Protože jen taková trasa je jistotou mnoha odkladů a trvalých oprav, které betonářské lobby přinesou ze státního, tj. z daní mnohem větší zisky než stabilní tunel pod středohorskými kopci, který by byl již dnes levnější.  No a když tento záměr nevycházel, tak se podmínkou odběru kameniva z lomu stalo svedení vody a navážení odpadu na hranu nad dálnicí. A už se stamiliony ze státního sypou...

2 0
možnosti

V85í88t 91M87r54h50a25l

12. 8. 2015 10:50

Kamenolom je jen jedním z mnoha možných viníků sesuvu, tím hlavním je ale tak jako tak stát, protože postavit dálnici v sesuvovým území může jedině totální laik!!

0 0
možnosti

Nestabilní svah byl podstatou některých připomínek jak v řízení EIA, územním řízení, tak později ve stavebním řízení, která ke stavbě D8 byla veřejně projednávána. Tyto připomínky byly jako obvykle lehkovážně smeteny ze stolu. Úřady jen vynaložily 5 minut fiktivního úsilí - a to na vypracování zamítavé formulace.  Viníci jsou mnohamiliardové škody jsou tedy jednoznačně známi.

3 0
možnosti

Kdy a jak je stanovena trestně právní odpovědnost za torpédování stavby D8 (obecně staveb) ekology aktivisty Děti Země? Průtahy - devastace ŽP na objízdných trasách, vysoká nehodovost, ježdění na objíždkách stylem brzda plyn zajisté neprospělo ŽP, jak v UL, tak všech obcí. Jak a kdy budou za zbytečné průtahy Děti Země potrestáni??? Nemluvím ještě o smrťácích mezi UL-Lovo vyvolaných vysou zátěží dopravy.

3 5
možnosti

Podstata je v tom, že kdyby stát a jeho instituce pracovaly pořádně, tak by si Děti Země ani neškrtly.

A ubezpečuji vás, že až se nějaká stavební činnost začne dít poblíž vašeho bydliště s tím, že by narušila váš majetek, klid, ovlivnila negativně práci apod., tak využijete všech dostupných cest, aby se taková stavba omezila, upravila ve prospěch menších dopadů na prostředí apod.

4 1
možnosti

D90a44v98i59d 17P89i48n32c

11. 8. 2015 18:58

Otec v tom lomu v 60. letech jezdil s náklaďákem a běžně se prý na hranu svahu sypal kamenný prach a drť, aby se rozšířil manipulační prostor lomu. Za ty roky se ho tam muselo vysypat hodně, tak ať dneska někdo netvrdí, že to není pravda, když ještě žijí svědci opaku. K tomu celkem slušné rozšíření jámy po znovuotevření lomu a průser byl na světě.

3 0
možnosti

Když jsem si hrával na písku, a ohrabal jsem spodek svahu kopce, kde jsme si postavili hrad,  tak se mi sesunula celá stěna i s hradem.

Takže štěrk neštěrk, geologové varovali, že svah je nestabilní. A už železnice udělal zářez, dálnice to zřejmě rozřízla pořádně

3 0
možnosti

M86i73l51a44n 62K25l88í63m71a

11. 8. 2015 16:18

Já si myslím, že primárně za utržení svahu může stát, protože při povolení dobývání nestanovil dostatečné podmínky pro zachování stability svahu pod lomem. Případně je také na vině nedostatečná kontrola báňského úřadu. Těžaři se pak podle toho chovali. K sesuvu a zničení železnice by naprosto jistě došlo i kdyby pod nimi žádná dálnice nebyla.

2 0
možnosti

Ať už jsou příčiny sesuvu jakékoliv.

Kdo navrhl a schválil aby přes toto evidentně nestabilní území vedla dálnice?

6 2
možnosti