Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za utržení svahu nad D8 nemohl déšť, ale kamenolom, říká posudek

Utržení svahu nad částí rozestavěné dálnice D8 u Litochovic nad Labem a její zavalení v červnu 2013 mohly způsobit stovky tun kamenné drti, které se na hraně svahu nahromadily z přilehlého kamenolomu. Vyplývá to z posudku, jejž vypracovali odborníci z Vysokého učení technického v Brně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P73a14v98e76l 84M16a40l61e21č86e58k 5521244512591

Trasu dálnice na hranu nestabilního labského údolí vytlačila stavební loby přes své tajtrdlíky v politice.  Protože jen taková trasa je jistotou mnoha odkladů a trvalých oprav, které betonářské lobby přinesou ze státního, tj. z daní mnohem větší zisky než stabilní tunel pod středohorskými kopci, který by byl již dnes levnější.  No a když tento záměr nevycházel, tak se podmínkou odběru kameniva z lomu stalo svedení vody a navážení odpadu na hranu nad dálnicí. A už se stamiliony ze státního sypou...

+2/0
13.8.2015 8:40

V19í53t 24M75r50h66a88l 1415789703600

Kamenolom je jen jedním z mnoha možných viníků sesuvu, tím hlavním je ale tak jako tak stát, protože postavit dálnici v sesuvovým území může jedině totální laik!!

0/0
12.8.2015 10:50

Š36t85e29f41a17n 65F40r83i93č22a 7302938983366

Nestabilní svah byl podstatou některých připomínek jak v řízení EIA, územním řízení, tak později ve stavebním řízení, která ke stavbě D8 byla veřejně projednávána. Tyto připomínky byly jako obvykle lehkovážně smeteny ze stolu. Úřady jen vynaložily 5 minut fiktivního úsilí - a to na vypracování zamítavé formulace.  Viníci jsou mnohamiliardové škody jsou tedy jednoznačně známi.

+3/0
12.8.2015 7:17

V30l37a94s97t29i14m26i96l 57P37r77a58u54s 6714970126534

Kdy a jak je stanovena trestně právní odpovědnost za torpédování stavby D8 (obecně staveb) ekology aktivisty Děti Země? Průtahy - devastace ŽP na objízdných trasách, vysoká nehodovost, ježdění na objíždkách stylem brzda plyn zajisté neprospělo ŽP, jak v UL, tak všech obcí. Jak a kdy budou za zbytečné průtahy Děti Země potrestáni??? Nemluvím ještě o smrťácích mezi UL-Lovo vyvolaných vysou zátěží dopravy.

+3/−5
11.8.2015 20:39

P71a89v65e73l 32J95e79ř12á63b39e92k 7571592814327

Podstata je v tom, že kdyby stát a jeho instituce pracovaly pořádně, tak by si Děti Země ani neškrtly.

A ubezpečuji vás, že až se nějaká stavební činnost začne dít poblíž vašeho bydliště s tím, že by narušila váš majetek, klid, ovlivnila negativně práci apod., tak využijete všech dostupných cest, aby se taková stavba omezila, upravila ve prospěch menších dopadů na prostředí apod.

+4/−1
11.8.2015 23:12

P85a80v52e47l 84D24v81o23ř33á58k 8368735692191

Pokud požadujete potrestání kohokoli, předpokládám, že máte důkazy o nezákonném jednání dotyčného. Pokud tedy na potrestání trváte, pak máte jedinou možnost - podat trestní oznámení.

Jinak je váš příspěvek jen sbírka plků.

+1/−3
12.8.2015 6:07

V62l86a22s14t56i56m70i12l 56P28r72a64u14s 6714530436734

Váš příspěvek je plk a blábol, lidé z Velemína a Vaňova, Lovosic, by Vám vysvětlili, jak se jim líbí neplynulá jízda kamionů pod okny místo po dálnici. Ty tisíce aut za den, přečtěte si ústecký deník, studii o dopadu objíždky. To je následek obstrukcí Dětí Země!!!!!!!!!!!!! To už nevíte jak tuto dobytčárnu před lidmi obhájíte. Už v senátu jsem zaznamenal hlasy na osekání eko iniciativ, jejich právo zasahovat do stavebního řízení. Ekologové nechť se starají o žabičky a sedmikrásky, ne o povolení stavby. EIA byla schválená ....

+1/−1
13.8.2015 11:58

P70e55t35r 21N69o56v25á87k 1295237632905

EIA musela být z rozhodnutí soudu doplňována, protože úředníci zodpovědní za její vypracování původní EIA odflákli...

+1/−1
13.8.2015 12:22

V13l23a42s92t89i59m82i46l 86P56r35a14u22s 6254470746404

Což vůbec mě a lidi nezajímá. Myslíte že protesty lidí ve Vaňově a Velemíně byla fikce, že se to nekonalo??? My máme právo žít důstojně, bezpečně (pokud je to možné). Tento spor je 15 let starý a možná více. Kdykoli jedu centrem UL, tak se pohybuji přískokem vpřed, silnice UL - Lovo je parkoviště, ne na jízdu, protože se místo po D8 jede podle řeky. Ať se starají Děti Země v okolí Brna, odkud jsou a nese***u se do UL. Zde máme také eko aktivisty. jsme rádi, že v UL nevidíme co dýcháme, což bylo za totáče normální. To ovšem není zásluha aktivistů ale státu, který změnou Zákona o ovzduší přinutil omezit znečištění v UL, likvidace velkolomů a udělala své.

+1/0
14.8.2015 5:53

D79a17v52i76d 32P25i14n23c 7921738663974

Otec v tom lomu v 60. letech jezdil s náklaďákem a běžně se prý na hranu svahu sypal kamenný prach a drť, aby se rozšířil manipulační prostor lomu. Za ty roky se ho tam muselo vysypat hodně, tak ať dneska někdo netvrdí, že to není pravda, když ještě žijí svědci opaku. K tomu celkem slušné rozšíření jámy po znovuotevření lomu a průser byl na světě.

+3/0
11.8.2015 18:58

P50a65v52e56l 68J62e37ř23á81b67e84k 7951182694577

Když jsem si hrával na písku, a ohrabal jsem spodek svahu kopce, kde jsme si postavili hrad,  tak se mi sesunula celá stěna i s hradem.

Takže štěrk neštěrk, geologové varovali, že svah je nestabilní. A už železnice udělal zářez, dálnice to zřejmě rozřízla pořádně

+3/0
11.8.2015 23:05

M39i86l45a38n 75K17l45í51m89a 9472850893292

Já si myslím, že primárně za utržení svahu může stát, protože při povolení dobývání nestanovil dostatečné podmínky pro zachování stability svahu pod lomem. Případně je také na vině nedostatečná kontrola báňského úřadu. Těžaři se pak podle toho chovali. K sesuvu a zničení železnice by naprosto jistě došlo i kdyby pod nimi žádná dálnice nebyla.

+2/0
11.8.2015 16:18

J68o35s90e19f 26V92y39s86k72o76č98i43l 5798890439712

Ať už jsou příčiny sesuvu jakékoliv.

Kdo navrhl a schválil aby přes toto evidentně nestabilní území vedla dálnice?

+6/−2
11.8.2015 16:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.