Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za vraždu z Rumburku dostal muž odhalený velkým odběrem DNA 22 let

Za vraždu a znásilnění mladé ženy u Pivovarského rybníka v Rumburku odsoudil Krajský soud v Ústí nad Labem 29letého recidivistu Zdeňka Streleckého do vězení na 22 let. Zároveň mu nařídil ústavní sexuologickou léčbu. Policie Streleckého dopadla díky nejrozsáhlejšímu odběru DNA v historii české policie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I60r67e28n26a 36P14l62a54c32h41e10t88k66o32v42á 1256804676750

nastesti, az ho za tech dvacet jar pusti, uz bude napravenej a zadny nebezpeci od nej nehrozi

0/0
27.7.2015 16:21

S88l42a71v37o44m30í95r 11B12e80n46e21š 6242317770404

Všem, kteří píšete, že byste nedali svůj vzorek, když jste nic neudělali:

To by mohl říci i skutečný pachatel, protože tehdy se ještě nevědělo, že to byl on.

Jestliže odmítáte spolupracovat s kriuminálkou při vyšetřování takto závažných trestných činů, tak se nedivte, že jednou bude třeba zavražděna Vaše dcera proto, že policie nemohla odhalit, že ten pachatel už předtím něco udělal, a tudíž on byl na svobodě místo toho, aby byl za mřížemi, takže na té svobodě mohl zavraždit právě tu vaše dceru.

Já na místě těch lidí bych okamžitě svou DNA na analýzu dal, protože bych považoval za svou občanskou a lidskou povinnost spolupracovat při vyšetřování takto bestiálního činu, když byla zavražděna mladá žena.

+2/0
27.7.2015 15:35
Foto

V98l14a26d11i97m20i83r 43C55a42p94e64k 8877367560

Jako chudák holka... měla možnost si zachránit život... snad jedině být mu dobrovolně po vůly.... hrozný si představit.  Co s takovým evidentně prospešným občanem pro společnost, že by ho společnost ted 22 let živilia? Kdepak...  doporučil bych vydat odsouzeného jejím přibuzným... oni by jistě vhodný trest vymysleli.

0/0
27.7.2015 14:14

J62a65n 41T36r26á88v39a 2828959398127

jsou pripady kdy "byt po vuli" zadnou vyhodu (jako preziti) neprinese

tenhle vypada jako jeden z nich

0/0
30.7.2015 12:49

M59i72l85o30š 84K66r88u90m43p 2204647654

no jo, 22 let je málo, ale kdyby upálil cikánské dítě, tak byste se tu rozčilovali, jak je to moc

+2/0
27.7.2015 13:23

P76e77t57r 37S81u12c34h41ý 1238759344826

Zejména poslední dobou si často všímám, že více než na tom co udělal zaleží na tom kdo a komu to udělal. Další věcí je, že když například někdo někoho omylem zabije autem, tak plno lidí by chtělo hned doživotí, ale kdyby se to stalo jim, tak by šlo přeci o omyl, který neudělal úmyslně.

+1/0
27.7.2015 13:32

J54o82s94e60f 51P68o31n30e71r94t 9608210572358

Nejlepší jsou komentáře, když jsem nic neudělal tak bych žádný vzorek nedal !! A kdyby něco udělal tak by ten dotyčný také nedal??  Jenže někde mezi nimi lítal psychopatický vrah, ale díky své neochotě dát své DNA by ho vlastně kryli

0/0
27.7.2015 13:07

L56u37d75ě95k 92F45u97x10a 9646570674617

Faktem je, že pokud by ten můj vzorek poté zničili, asi bych se nebál a dal jej. Na druhou stranu, udělají to skutečně? Na druhou (první?) stranu, když jej oficiálně nemají, nemohou jej použít u soudu. Na druhou (druhou!) stranu, mohou mě identifikovat podle nelegálního vzorku a potom si oficiálně vyžádat legální.....

+2/0
27.7.2015 13:12

J57o80s70e97f 88P82o48n12e74r12t 9718370492738

A jsme u toho - vaše poslední věta je trefa. K tomu aby u soudu mohli použít vaší DNA musí mít povolení k odebrání. Takže jestliže jste nic neprovedl a nezamýšlíte v budoucnu něco provést, je odebrání vaší DNA zcela nezávadné a s klidným svědomím jej můžete darovat. Určitě se najdou chytráci, kteří namítnou že mohou tuto DNA podstrčit. To již ovšem na jednu stranu není tak jednoduché - vzorek lze časově určit (stáří) a za druhé podstčit a narafičit lze v podstatě vše.

0/0
27.7.2015 13:21

P88e43t93r 80S27u46c79h56ý 1548959654266

Soudce uvidí shodu s neegálním vzorkem, a hned vydá povolení k odběru "legálního" vzorku = je jedno jestli je vzorek legální nebo ne.

0/0
27.7.2015 13:25

J82o87s84e54f 28P46o91n88e21r49t 9588720162768

A to je přeci dobře !!

0/0
27.7.2015 14:28

P71e54t60r 53S65u48c55h28ý 1568639154826

Tak to by potom mohly bát odposlouchávány i všechny hovory ne? Přeci když  nic netajím, tak proč ne.....

+1/0
27.7.2015 14:39

J40o31s80e10f 36P73o41n71e10r60t 9268290832348

Mně je to jedno. Jestliže to pomůže odhalit takové prevíty, jako jsou vrahové, tak proč ne

0/−1
27.7.2015 14:50

P44e60t62r 49S83u30c74h49ý 1738359954106

Tak to se asi neshodneme. rozhodně neobhajuji podobné lidi, ale mám svoje soukromí, svůj život, a nechci aby o mě stát vše věděl a do všeho se motal. Navíc ke státu já osobně důvěru absolutně nemám, a od letošního roku po zkušenostech s policií už nevěřím ani jí. 

P.S. víte kolik rodin by se rozpadlo a jaké obrovské problémy by nastaly, kdyby ta databáze DNA unikla na veřejnost? To by zase z důvodu nevěry vražd mohlo podstatně přibýt.

+1/0
27.7.2015 15:22

L40u27d70ě63k 40F30u48x44a 9166700184207

;-D A jsme u toho, Josef Ponert si myslí, že systém může sledovat všechny a vždycky prostě proto, že když jsem hodný, nemám se ničeho bát;-D

..........a v tomhle se Josefe zásadně neshodneme:-/ Víte proč má celý ten systém práce s důkazy a postupy Policie a soudů tolik bezpečnostních mechanizmů? Protože ten systém dělají LIDÉ. Omylní, někdy líní, občas zaujatí, leckdy ovlivnění nebo podplacení!

0/0
27.7.2015 15:31

J23o84s40e43f 75P20o37n40e69r41t 9138940652168

Tak radši necháme vrahy aby vraždili dál - no to se mi ovšem příčí !!

0/0
28.7.2015 11:54

P79e84t17r 89S57u55c14h35ý 1438249114466

Přesně. Argumentace že se vzorek nedá použít, protože je nelegálně získaný je směšné. Soudce uvidí shodu, a hned vyydý povolení k odběru"legálního" vzorku. 

P.S. jinak c technockého hlediska by mě zajímala identifikace DNA - jestli se jako shoda považuje třeba 95% shoda nebo jak to je. Navíc jaká je pravděpodobnost, že 2 lidé budou mít stejné DNA (úplně stejné asi ne, ael po započtení tolerancí a odchylek u testu si myslím, že ve velmi vyjímečném případě se může stát, že vyjdou 2 rozdílné vzorky jako shodné.

+1/0
27.7.2015 13:23

J29o95s80e48f 28P73o51n51e35r98t 9888410732628

99,99% kromě jednobunečných dvojčat. Nesmíme zapomenout, že lze určit (u dostatečně velkého vzorku DNA) i stáří vzorku. Shodná DNA neexistuje, spíš je možnější chyba v laboratoři

0/0
27.7.2015 14:31

L96u64d40ě98k 23F75u96x34a 9506630374257

99.99% ovšem znamená, že pokud máte 10000 vzorků, jeden se bude shodovat URČITĚ:-)

0/0
27.7.2015 15:27

P22e61t15r 86S50u26c42h38ý 1908419584306

Technický dotaz. To soudce povolil odebrání tolika vzorků DNA, nebo to lidé dali dobrovolně? Já teda i když jsem nic neudělal bych DNA takhle nikomu nedal, a myslím, že nejsem sám.

+1/0
27.7.2015 12:44

L39u52b24o80š 80D94o75l26e93ž58e48l 1947449114356

Souhlasím. Také bych odmítl odevzdat svou DNA - nevěřím totiž, že ten vzorek zničí a údaje neskončí někde v -5. patře BISky.

0/0
27.7.2015 12:48

V48á94c55l27a21v 12P60o88u45s48t58k72a 3980441712

A co by tam ty údaje dělaly?

+1/0
27.7.2015 12:49

L64u16b19o85š 83D32o82l52e69ž67e60l 1977289134656

Pro BIS by identifikační data z DNA celého obyvatelstva byly nepochybně zajímavými údaji.

+1/0
27.7.2015 12:51

V90á15c24l16a88v 94P85o41u18s20t78k62a 3770411322

No to nepochybně.

0/0
27.7.2015 12:55

P76e81t31r 92S42u84c58h27ý 1138659514846

třeba nic, ale co by s nimi dělala policie nebo BIS? Pokud jsem nic neudělal, tak není důvod, proč bych měl být v nějaké databázi.

+1/0
27.7.2015 12:56

V13á81c29l58a85v 88P59o41u26s29t17k80a 3270141282

Však také v žádné databázi nejste.

0/0
27.7.2015 13:00

P17e30t57r 25S60u47c75h57ý 1208309544696

To ne, jenže jakmile bych dobrovolně dal DNA, tak bych v ní pak byl.

0/0
27.7.2015 13:11

L70u85d62ě85k 22F95u91x72a 9266720324167

:-)........a na to máme vaše slovo?

0/0
27.7.2015 13:15

J39o71s42e12f 37P13o43n14e66r33t 9588680182758

;-DR^

+1/0
27.7.2015 13:04

O32n20d36ř33e19j 37R41a29i88s 3558633434948

Pro případy násilných trestných činů a to zejména na ženách a dětech bych zavedl trest smrti. Bez lítosti se soucitem. Člověk asi dokáže pochopit a možná odpustit neumyslné zabití způsobené nějakou náhodou.

0/0
27.7.2015 12:27

P84e35t40r 11S44u97c51h84ý 1888159734306

Jak byste definoval nevyvratitelný důkaz? Nebo že byste jen změnil sazbu z doživotí na trest smrti ? ...... možná byste mluvil jinak, kdyby se soudce spletl a nevinného vás odsoudil k smrti. Hlavně poslední dobou, kdy podobných omylů přibývá jsem zásadně proti. A jestliže společnost pošle na smrt nevinného člověka, tak pak je vrahem celá společnost a není o nic lepší než jiní vrazi.

+1/0
27.7.2015 12:48

A17l85e49x12a47n37d92r 77K46o72s80t45k91a 8632938736194

Je to smutné ale nutné. nelze riskovat, že se dostane ven a svůj čin zopakuje.

0/0
27.7.2015 12:55

P82e85t47r 93S18u58c78h36ý 1318249704656

A jaký je rozdíl v tom, jestli někoho zabije on, nebo soudce špatným rozhodnutím? V obou případech zemře nevinný člověk, takže v tom nevidím rozdíl.

+1/0
27.7.2015 12:58

P89e42t14r 62S13u12c51h91ý 1278519284706

Teda vlastně jeden rozdíl ano. dotyčný by zabil dalšího, a pak šel zase na 20 let sedět ( to už by dříve zemřel, než by se z tama podruhé dostal, zato soudce by podobným omylem mohl zabít více lidí.

0/0
27.7.2015 13:16

V64á57c21l53a93v 18P79o14u77s74t16k28a 3350361982

Tak v tomhle se s vámi moderní soudní systém asi neshodne.

+1/0
27.7.2015 13:01

L37u69d74ě25k 22F31u22x55a 9396750824887

Mám na vás stejnou otázku jako na Ondřeje Raise

0/0
27.7.2015 13:03

O61n51d80ř91e40j 67R76a38i59s 3468343424228

Trest smrti by se nekonal ihned. Zároveň přiznání pachatele. Je spoustu možností jak to udělat. Je ale pravdou, že smrt neviného je horší než deset vrahů na doživotí. Ale to by tam opravdu musel ten násilník shnít na doživotí a těžce makat. Ne že si tam bude vykuřovat za mnou odevzdané daně. Silnice jsou rozkopané, tvrdé práce není málo. Jak říkám možností je spousty, ale to by se muselo chtít a začít používat selský rozum. Bohužel politikům a zákonodárcům chybí část mozku a těm co nechybí těch je málo a ty nic nezmění. Změnit se musí vše v rodině. Co chcete aby vyrostlo z dítěte za člověka, když se mu nikdo nevěnuje, vyrůstá na ulici.

0/0
27.7.2015 14:04

V43á66c87l24a36v 85P37o75u12s24t32k51a 3350151492

Nikdy mě nepřestane udivovat představa některých jedinců o práci vězňů. Jak by měli makat v dolech s kolečkem a kladivem v ruce. Lidi, kde na takové blbosti chodíte?

0/0
27.7.2015 15:16

O52n12d81ř76e21j 29R28a61i96s 3828743604578

Pane bože asi jste nepochopil podstatu mého vyjádření co ???

0/0
27.7.2015 16:53

L96u49d89ě44k 42F12u78x63a 9336400134897

A když bude takový násilník jakého popisuje tento článek na útěku před strestem smrti, myslíte, že se bude rozmýšlet zda nezabije další a další lidi? Kolik jich bude mít takový násilník na kontě než jej konečně chytí?

+1/0
27.7.2015 13:02

L54u22d58ě37k 58F50u15x62a 9376850564647

Oprava - trestem

0/0
27.7.2015 13:02

A57l30e92x24a15n90d41r 60K34o78s78t62k33a 8862188326364

Naprosto stejná šance, jako že je zabije dnes. Dneska je mu to fuk, protože mu nic nehrozí.(ani za 50 vražd) Potom by mu to bylo fuk, protože by ho popravili jen jednou.

0/0
27.7.2015 13:06

V84á28c71l77a86v 65P16o69u34s47t42k69a 3970301202

Vy máte poměrně obvyklý problém, vůbec nechápete smysl vězení v moderním soudnictví a z nějakého důvodu trpíte utkvělou představou, že drakonické tresty by zabránili závažným trestným činům. Jenže ono to tak není a společnost už to dávno ví a proto od galejí a podobných trestů ustoupila.

+1/0
27.7.2015 13:13

A92l35e86x22a19n63d58r 42K97o51s64t75k43a 8942138706414

naopak, mezeru v myšlení máte vy. Drakonické tresty tomu zabránily, protože jedinec neměl možnost pokračovat. Buď šel na popraviště, nebo za menší zločin dostal takový trest, že si ho vickrát než 3x za život nezopakoval.

0/0
27.7.2015 13:31

V81á35c51l67a83v 85P69o63u86s53t80k52a 3980901362

Vy to furt vidíte z pohledu toho konkrétního jedince, ale to je špatně. Musíte to vnímat jako celek. Trest má samozřejmě primárně postihnout konkrétního jedince, ale také má mít výchovný efekt (možnost nápravy) a dál, a to je to hlavní, má od zločinu odradit. Představte si, že jsou státy kde za krádež sekají ruce a přesto se tam krade. Takový trest prostě postrádá smysl ze společenského hlediska. Jistě, pro konkrétního jedince je likvidační.

0/0
27.7.2015 13:36

A57l67e69x97a98n95d23r 71K36o84s73t36k31a 8892718746304

Za druhou krádež sekají krk. A ano, sice mají stále nové zloděje, ale ne recidivisty. Takže těžko popřete, že to funguje. A "výchovný" efekt trestu je k smíchu. Ten kdo nepracoval předtím, nebude ani potom. Ostatně potom už ani nemůže, naprostá většina zaměstnavatelů vyžaduje čistý rejstřík.

0/0
27.7.2015 13:53

V75á10c86l71a77v 52P18o48u26s57t32k19a 3770891972

To se hluboce mýlíte. Trest ve velké části případů má i výchovný smysl. Ale primárně jde o to, od zločinu odradit. A tomu nezabrání ani trest smrti.

0/0
27.7.2015 13:55

A59l38e27x74a34n15d70r 45K68o63s25t81k20a 8592488726244

Zabrání opakování. Zabrání výměně zkušeností "jak mě dostali, co nemáš dělat špatně". Tedy pokud nemá další zločinec dobrého spiritistu.

0/0
27.7.2015 13:57

L78u59d75ě98k 13F64u79x24a 9616580824487

Naprosto stejná ne. Oba víme, že za vraždu hrozí! Vězení. A oba také víme, že člověk, který nemá co ztratit je mnohem nebezpečnější, než člověk, který si myslí, že vraždit může prostě proto, že tresty jsou malé. O jehož existenci mimochodem pochybuju...

+1/0
27.7.2015 13:14

A90l61e57x93a74n75d92r 72K95o49s25t15k64a 8282188616704

Co mu hrozí? 10 let a za 7 je venku? To je trest za vraždu? Za větší krádež je víc.

0/0
27.7.2015 13:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.