Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pokud zachováme limity, musíme rozhodnout i o uhlí za nimi, řekl Brabec

Vláda by podle ministra životního prostředí Richarda Brabce měla otázku těžby uhlí na severu Čech rozhodnout definitivně. To znamená rozhodnout nejen o limitech, ale i o tom, jestli uhlí u dolů ČSA a Bílina při zachování limitů navždy odepsat. Brabec to řekl ve čtvrtek při návštěvě Mostu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F95i49l71i36p 21R20e24j48c59h89a 6218647573321

Podívejte se na jakékoliv mapy z letadla azjistíte, že to již dávno není, co říkáte.

0/0
26.6.2015 12:17

F80e33l71i39x 30M57e15d13e11k 7745854540327

Vše vytěžit, bude práce.

0/−8
26.6.2015 9:57

P27e71t66r 80B97o67c92e23k 1827606452220

Nechte uhlí vzemi i pro dalšígenerace, neexistuje žádná logika, že ho máme všechno vytěžit my a ponás potopa.... !!!!!! Zalévat to vodou je pak už naprostá hovadina :-/:-/:-/

+1/0
26.6.2015 8:41

M95a18r59c97e91l48a 62K91u30l26í61š24k72o29v88á 5659479437683

Ve světe se upouští od těžby uhlí, dokonce i EU chce snížit limity a přejít na jiné zdroje. Jen ten náš Absurdistán chce prolamovat těžební limity. Pročpak?! Bakala poslal na účet všimné?!8-o 

Před volbami slibovali, že se nebudou limity prolamovat a najednou otáčí!!! Padne Jiřetín a jiné obce kvůli zisku několika lidi?!

K čemu teda chtějí postavit v JETE dalsí bloky když na druhou stranu chtějí dál podporovat uhelnou elektrárnu, která znečistí ovzduší víc jak v JETE?! Je to celé padlé na hlavu!!!

To najednou se vláda neohání EU. Jen když se jim to hodí do krámu.;-€ Už ať jsou volby a tato vláda i s jejich nesmysly skončí, zruší se i zhovadilost "služební zákon" a další.

+2/−1
26.6.2015 1:18

J34i46ř33í 68K25ü42h27r 2530836580646

Bakala? Ten s tím má něco společného.

Ten tam možná to uhlí přepravuje, ale pravděpodobně ho netěží.

+1/0
26.6.2015 6:38

M86i19r88o77s84l44a19v 93S51u75c93h16y 5680349510490

Záměr postavit nové bloky jaderných elektráren je pouhou návnadou. Předpokládá se, že se proti JE zvedne odpor doma i v zahraničí (já bych tedy doma věřil spíše v podporu než odpor). Reakce bude jednoznačná: když ne JE, tak tedy MUSÍME prolomit limity. Je to jen hra kočky s myší.

+1/0
26.6.2015 7:27

J29a82n 93Č73e34r26n23ý 9124530700700

Doporučuji prolomit a všechno svinstvo vytěžit. Jen tak zachráníme další generaci dětí. To černé svinstvo je opravdu prokletí tohoto kraje.

+1/−5
25.6.2015 21:32

O36t39a 75K15i44n47c 6469678962376

Prolomením limitů se nic nevyřeší, jenom dojde k nenávratné devastaci kraje.

+3/−1
25.6.2015 23:45

M63a40r20t80i12n 34K73a82d70a39n 3613562189750

Co to meleš?

+1/−2
26.6.2015 6:06

O14t63a 74K69i23n84c 6729648822906

Prolomení limitů má negativní dopad nejen na Horní Jiřetín, ale i na celé široké okolí, zejména nedaleké Krušné hory, ať se jedná o jejich znečištění, tak i o případné narušení spodních vod. Dobře si pamatuji, jak ještě před několika lety Krušné hory vypadaly a jak zkrásněly.

+10/−1
25.6.2015 21:23

J48a32n 25Č46e28r10n34ý 9854150810320

Zkrásněly jen díky odsíření.

+1/−1
25.6.2015 21:33

O55t40a 43K23i44n20c 6769798862106

Nemohu souhlasit, že jen díky odsíření. Do Krušných hor jsem jezdil od mládí, což bylo v době, kdy tady vládli komunisti, za kterých byly devastovány Krušné hory nejvíce. Jezdil jsem původně na Neklid, to je pod Klínovcem mezi Jáchymovem a Božím Darem. Tam bylo celkem čisto, tam se netěžilo uhlí, v zimě byl bílý sníh (to bylo na přelomu 60tých a 70tých let). Později jsem jezdil na Rašov-Klíny, to je nad Litvínovem, kdy vzhledem k chemičkám jsme někdy měli žlutý či oranžový sníh, v létě bylo silné množství prachu. Zhruba v té době byl na nějakém školení v Dubí u Teplic. Odtud jsem si udělal výšlap na Komáří Víšku, potom sedačkovou lanovkou do Krupky-Bohosudova a zpět do Dubí opět pěšky. Vzhledem k intenzivní těžbě hnědého uhlí v údolí jsem měl po návratu nohy úplně černé a kalhoty, ve kterých jsem šel, byly na vyhození - už nešly ani vyprat. Dnes, když navštívím Krupku, je tam opět krásně. Takže se nejedná pouze o odsíření.

+1/0
25.6.2015 23:24

P95e76t29r 96N68o43v81o91t36n24y 3789662549972

O odloučení popílku z elektrárenských zplodin.

0/0
26.6.2015 0:57

J21i85r51k67a 34M21a61t31e31s 1696321403295

V první řadě se o čistější ovzduší zasloužilo zrušení uhelné elektrárny Komořany.

0/0
26.6.2015 10:24
Foto

R39a79d71e37k 54P15o20l60i31c28k68ý 6971123651514

Neprolamovat-nejlépe odepsat.

Následky na přírodu a zdraví lidí z okolí nelze vyvážit penězi z těžby.

+8/−1
25.6.2015 20:40

J88o95s41e60f 75T67r45ö98g90l 8389292756846

A hlavně doposavad většina z těch peněz jde do kapsy uhlobaronům.

+2/0
25.6.2015 22:31

P25e96t75r 97N21o50v72o96t44n17y 3399102929102

To se uvidi, az to tam zavřou.

0/0
26.6.2015 0:58

V34l29a49d64i22m58í65r 78K46a42l44i87v77o13d13a 5914556236810

V dolech už dnes pracuje jen zlomek někdejšího počtu lidí. Pro zaměstnanost v regionu nepředstavuje pozvolné ukončování těžby nic zásadního.

+1/0
26.6.2015 14:44
Foto

R40a55d42e52k 11P36o66l40i80c25k97ý 6961533461664

Souhlas, ale možná vás trošku poopravím spíš doly a uhlí radikálně zaměstnanost snižují.

Nikdo tam nebude investovat dokud nemá jistotu, že nebudou prolomeny limity až po definitivním odepsání je velmi pravděpodobné, že se v regionu rozvine jiný průmyysl-poloha blízko německa je k tomu idealní.

0/0
26.6.2015 15:12

P52e97t66r 18H79a20r72i65p41r95a60s77a16d 84H28a40j13i47č 8543790284927

Na severu je vysoká nezaměstananost právě proto, že tam kromě děr v zemi už skoro nic není. Dříve se tomu říkalo Zahrada Čech. Teď je to spíše měsíční krajina. Turistika žádná, pěstovat se tam nic nedá, lidi jsou nacpaný ve městech, protože mnoho vesnic zaniklo. DALŠÍ TĚŽBA PROBLÉM JEN ODSUNE A JEŠTĚ VÍCE PROHLOUBÍ. Podobně jako ony zející krátery.

+15/−4
25.6.2015 17:49

V72l16a21d21i31m97í48r 64K26a45l90i33v66o45d49a 5564566726600

V něčem máte pravdu, ale je vidět, že jste tam už dlouho nebyl. Severní Čechy dnes vypadají o dost jinak. A právě proto by byl zločin limity prolomit

+11/−2
25.6.2015 18:11
Foto

V44í69t86e69k 40R15o61u74s 1405792661509

zahrada Čech se říkalo území, kde žádné lomy nejsou - jedná se v podstatě o jižní úpatí Českého středohoří - takže důvod proč už to zahrada není vězí v něčem úplně jiném..

0/0
25.6.2015 19:17

V98l22a71d79i72m45í72r 97K60a43l42i56v95o60d69a 5934946726660

Navíc to pořád svým způsobem zahrada je a ovoce se tam pěstuje relativně dost.

0/0
25.6.2015 19:19

D97a96n33i54e41l 38D45r34n51e90c 6921859896852

Z jiného článku:

Z hlediska rekultivace je lepší už ukončit těžbu na velkolomu ČSA, nebo pokračovat?

Z čistě rekultivačních hledisek bych vítal její pokračování. Hlavně proto, že lom se bude oddalovat od Krušných hor. Dnes je bezprostředně pod svahem a kdyby se zastavil, tak se vnitřní výsypky nemohou zasypat, aby byl svah hor stabilizovaný. Z tohoto hlediska je tedy lepší pokračovat dál. Nechci říkat kam, ale oddalovat se. Nemusí se přece jít až k Litvínovu. Dělal jsem EIA na několik šachet a vím, že 500 metrů je dostatečná vzdálenost z hlediska prašnosti a hlučnosti. Ale musí se v předstihu udělat valy, zalesnit to - a lidé by pak vůbec neměli tušení, že se za tím těží. A to není jen teorie. Podívejte na Chomutovsko. Tam je důl Tušimice, kolem je blízko šest obcí, udělaly se valy, zalesnily, každý rok se to zvedá. A nikdo nenaříká.

Zdroj: http://usti.idnes.cz/stanislav-stys-rekultivace-uhelnych-lomu-fi6-/usti-zpravy.aspx?c=A150327_161444_usti-zpravy_alh

Mělo by se zvažovat i budoucí využití ploch. Využití jako zásobárna vody a elektřiny (přečerpávačky) se mi dost líbí, akorát bych z jednoho lomu místo jezera udělal tábor pro nepřizpůsobivé, kde by se učili hygienickým a pracovním návykům.

+3/0
25.6.2015 17:45

P65e34t82r 67H32a76r76i82p37r87a45s19a52d 36H83a19j10i14č 8463840924827

Podle mě jsou ty rekultivace polovičaté řešení. Jizvy zůstaly, jsou jen trochu zaléčené. I když samozřejmě, je to mnohem lepší, než nedělat nic.

0/−6
25.6.2015 17:58

L11a25d48i35s40l16a37v 73S19t52a49r69ý 5155747145691

Konečně rozumnej argument. Když už nechal stát tu krajinu zdevastovat, tak ať se to raději vytěží všechno. Pokud se přestane těžit, tak se k tomu bude těžko někdy v budoucnu vracet. 

A že se vyváží levná eletřina? To je přeci chyba státu, má v ČEZu majoritní podíl, tak to může managementu zarazit. Uhlí je jedno z mála přírodních bohatství, které máme, tak bychom ho měli využívat především pro svojí potřebu nebo si ho nechat pořádně zaplatit.

+7/−11
25.6.2015 17:06
Foto

P22e14t44r 30H29n49ě26v53s91a 4361813246170

Nedá se říci, že vyváží ČEZ, vyrábí, a je distributorem v naší síti, krom jihu, kde je Eon. Vyváží ČEPS. Ale jinak máte v podstatě pravdu.

+3/0
25.6.2015 17:19

P82e84t84r 48N80o40v98o66t17n38y 3519522309592

Vyváží výrobce. Ne provozovatel přenosové site

0/0
26.6.2015 1:02

V71l98a98d86i23m13í35r 10K76a71l87i48v79o94d97a 5184856246110

Z příspěvku je bohužel vidět, že tomu problému tak úplně nerozumíte. Kupříkladu cenu uhlí vláda nemůže určit a už vůbec ne cenu, za níž se prodává elektřina. Pokud by něco ovlivnit mohla, pak žalostně nízkou účinnost tepláren, v nichž právě z toho důvodu zcela zbytečně hoří spousta uhlí. A právě proto, že stát tu krajinu dlouho devastoval, zaslouží si lidé, kteří tam žijí, aby byl dodržen slib který od státu dostali. Tím slibem byly právě limity. Mluvit znovu o jejich prolomení je nebetyčná drzost

+8/−3
25.6.2015 18:09

L90a94d45i65s83l30a36v 33S38t22a47r36ý 5915777955941

To je mi novina. Pokud se nepletu, tak se elektřina prodává na burze. Nabízej nízkou cenu, tak prostě neprodám. Nevidím důvod, proč by se nutně musela prodávat pod cenou.

0/−1
25.6.2015 19:00

V93l29a36d81i36m92í78r 59K84a70l18i51v60o86d21a 5394426666160

Zjistěte si něco o elektrických a přenosových soustavách a sítích, než začnete vynášet sice kategorické, ale  dosti komické soudy. Kdyby to fungovalo tak jednoduše, jak si představujte, vypadal by svět úplně jinak.

+1/−1
25.6.2015 19:18

P58e79t14r 63N31o39v82á98k 1765477592505

Vláda stanovuje cenu uhlí, kterou platí těžební společnosti za vytěžení státu. V současnosti se jedná o navýšení ceny...

0/0
26.6.2015 4:55

K21a87r26e11l 23W91a94t73z18k67o 9516857337456

Měli by jsme něco nechat našim potomkům, kdo ví co bude za několik desítek let. V budoucnu by to mohla být moc cenná surovina.

+13/−1
25.6.2015 17:00

J64a24n 86K60u60č24e61r45a 2397882446483

Tolik uhlí nepotřebujeme. Spousta se ho vyváží a my si ničíme krajinu. O limitech se ví už dlouho a firmy se měly přizpůsobit. Prolomení limitů by se nemělo dovolit - to uhlí fakt nepotřebujeme.

+20/−4
25.6.2015 16:53

S32t28a15n63i95s60l18a33v 57T10o49r97o94s 7379296739203

To řekl kdo? 8-o

+2/−6
25.6.2015 17:00

J70a46n 22K44u15č47e43r61a 2607972896953

No každý, kdo vidí, že se 40 procent produkce vyváží. Tady jde jen o peníze. A je to krátkozraké, v budoucnu se nám muže uhlí moc hodit.

+11/−2
25.6.2015 17:15

M35i80l70a33n 56C55h51a89l61u86p89a 7724366417653

Právě proto se musí umožnit pokračování těžby, až bude opravdu potřeba. Tj. něco nechat pro příští generece a umožmit jim to vytěžit. Za 50, 100, 200 let.

+5/−1
25.6.2015 17:46

J85a21n 61V29e33s25e64l77ý 5594763842151

Za posledních 15 let se zbytečně vytěžilo tolik hnědého uhlí (kvůli exportu), že by to teplárnám stačilo aspoň na 100 let. A teď brečí.

+3/−2
25.6.2015 18:15

S58t57a26n55i71s59l19a52v 72T23o65r95o27s 7649436809833

A nepíše se v článku, že když se těžba zastaví a doly zaplaví, že pak už těžit nepůjde?

+2/0
25.6.2015 18:26

P35e53t42r 20H12a94r73i86p38r75a11s65a16d 54H96a78j65i84č 8903370414557

Já si to myslím taky. Ať tam zůstane.

+3/−1
25.6.2015 17:44
Foto

O79s68k16a75r 67Š87t16e66j29f47a 2233257957109

Mělo by se to vytěžit všechno. Je to prostě smůla pro lidi co tam bydlí. Neměli se tam stěhovat.

+1/−25
25.6.2015 16:35

S79t26a26n47i24s60l96a71v 80T75o70r57o59s 7509296859763

Většinou se tam narodili! Ale stát by jim měl postavit někde mimo nové domky a dát nové zahrady, třeba lepší než měli. Pak by mohli být spokojení všichni.

+5/−2
25.6.2015 17:03

V94l92a96d22i86m39í43r 87K96a28l49i69v43o45d67a 5414816816640

Nemohli, protože spousta lidí tam chce žít. Exitsují i takoví, kteří se už jednou kvůli uhlí museli vystěhovat z bouraných vesnic a podruhé už prostě nechtějí. A mají na to svaté právo. Kromě toho, že těžaři chtějí vydělat, neexistuje jediný relevantní argument, proč by se měl bořit Horní Jiřetín.

+10/−1
25.6.2015 18:33
Foto

R14a74d21e93k 40P29o70l44i94c91k27ý 6571173781284

Vystěhuje te i ty kdo musí dýchat prach z těžby-bavíme se o přestěhování 50-100 tisíc lidí a možná i podstatně víc-levnější je to uhlí koupit jinde pokud bude potřeba.

0/0
25.6.2015 20:39

P37e48t10r 17N82o14v39o17t80n71y 3989532409162

nimby?

0/0
26.6.2015 1:07

V37á21c91l19a47v 13A22n89d28ě84l 9279556203713

To je naprostá hloupost. Je to nepřijatelné i pro ty co tam nebydlí. Proč si nechat dále drasticky devastovat část naší země. Uhlí na topení by se mělo postupně a to co nejrychleji vůbec přestat používat.

+1/−1
26.6.2015 11:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.