Diskuze

S tunelem navrhovaným správou CHKO by se už po D8 jezdilo, říká geolog

Od sesuvu na dálnici D8 uplynuly dva roky a stavebníci jeho následky dodnes nedokázali odstranit. „Bylo zřejmé, že jde o sesuvné území. Sesuvy ve Středohoří byly a budou. Události šlo ale předejít důkladným odvodněním svahu,“ vrací se k sesuvu geolog Správy CHKO České středohoří Vlastislav Vlačiha.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

P53e95t49r 25K67o77u34b98e38k

17. 6. 2015 17:14

Podle srdce a ne podle rozumu a důkazů. Česká cesta. Zajímal by mne názor Hájka, Jakla a Klause.... Mezi lety 1996-2000 jsem žil a studoval v Ústí, do Středohoří se vracím x-krát ročně, tu lidmi opuštěnou nádhernou zahradu miluji. I s její biologickou a geologickou krásou a složitosti. Stavět ohromný zátěž na svahu nad levým brehem Labe mohl prosazovat jen demagogie ze Strakovky, ať už Zeman s Mrazkem, nebo Klaus se svými podniky...

0 0
možnosti
PK

P87e44t53r 34K78o23u95b93e68k

17. 6. 2015 17:15

Poskoky. Omlouvám se, chyby v textu vyrobil Android :)

0 0
možnosti
ZJ

Že by ekologové měli pravdu, když před sesuvem; půdy varovali?

1 0
možnosti
JK

J93a35n 84K51a14š93p92a49r

14. 6. 2015 2:15

Článek má pravděpodobně jen dále zamlžit problém s nedokončeným úsekem D8, protože se v něm píše jen o původním 13 km tunelu (který by byl opravdu neúnosně drahý), ale není v něm vůbec zmínka o kratším tunelu "Kubačka" (3,5 km - zmiňuje se tady o něm např. Aleš Holan), který navrhovalo sdružení Děti Země. Těm byla v této kauze asi záměrně nasazena psí hlava. I já jsem na to slepě naskočil, ale při důkladnější analýze dostupných materiálů jsem zjistil, že se DZ daný problém snažily řešit daleko konstruktivněji a přínosněji, než bylo prezentováno v médiích. Velmi trefně všechno popsal Zbyněk Fiala s odvoláním na geologa Vladimíra Cajze. Doporučuji přečíst.

PS:Protože se o nebezpečí sesuvů u stávající varianty okolo kopce Kubačka (ve které jsou mimochodem také dva tunely o délce téměř 1 km  - odečtěte si od 3,5) vědělo, měl projekt a provedení samozřejmě obsahovat i zajištění svahu, jak nám to objevně popisuje pan Vlačiha. Nic takového tam nebylo. A nikdo není obviněn, natožpak souzen. A my jsme jen platící diváci téhle nekonečné frašky...

1 0
možnosti
PR

"Samotná stavba dálnice podle mě sesuv nezapříčinila."

"Při variantě s dlouhým tunelem by řada problémů nenastala, a to včetně sesuvu."

Nepodporuje si ten pán trochu?

1 0
možnosti
AK

Ano, jsme v ČR.  I povrchová dálnice je tunel.

5 0
možnosti
FS

PS Dá není jediná. Nedokončeně nedokonšená není jen ona nebo Blanka, ale taky D1, D11, R35, Suchdol, mosty a další.

To by se mohlo policejně vyšetřit aspoň v paralelním světě ...

1 0
možnosti
DZ

To by tak hralo to postavit poradne hned napoprve.To by se na tom nikdo moc nenapakoval.A Deti zeme?To jsou ekoteroristi.Je to vzdy jen otaxkou ceny,kolik jim bude stacit,aby jim o ci ono prestalo vadit.

2 2
možnosti
FS

To je velký omyl, aby něco fungovalo a ještě pro lidi!

Nekonečná stavba znamená také nekonečné peníze a nekonečné zisky. Stačí využít služeb terróristické organizace, jako "Děti" a je vystaráno na mnoho let dopředu! A, nějaké peníze se najdou jistě i pro ty strany politický...

Jenom lidem co tam bydlí a co musí denně tam a zpět jezdit zbudou oči pro pláč a trocha toho vzteku.

PS Aspoň krumpáč a lopatu by měli obdržet za ty mrtvé ve zbytečných havárií a ty, co umřeli na rakovinu z výfukových plynů v těch obcí tam pod Milešovkou, ty "Děti" ...

3 2
možnosti
PM

Vše bylo o tom, že betonářské firmy si vylobbovaly, česky uplatili politiky (i ty v čele Ústeckého kraje) aby kývli na pro ně výnosnější trasu. Ta tunelová totiž potřebovala řádově míň betonu než ta současná v nestabilní hraně labského údolí. A ti tzv. ekologové  jsou jen pimprlata placené betonářskými firmami. Čím se dálnice staví víc v komplikovaném prostředí a čím víc se zdržuje a odkládá, tím jsou zisky betonářů vyšší. Slovy klasika - no a vo,vo,votom to je.

1 1
možnosti
VM

V37í73t 41M62r19h84a43l

13. 6. 2015 14:45

Kdo byl zásadně proti tunelu byly páni těžaři v lomu na Kubačce, protože kdyby se postavil tunel skrze tuto horu, páni těžaři by museli zastavit definitivně těžbu, protože každý odstřel by ohrožoval samotný tunel. Takže ten, kdo byl hlavně proti stavbě tunelu, byly majitelé lomu Kubačka a to že Děti Země byly též proti vidím jen v tom, že se nechali zmanipulovat právě majiteli lomu, ničemu bych se nedivil, organizace Děti Země je totiž pořádná pakáž i s panem Patrikem v čele!!.

7 0
možnosti
JK

J78a69n 85K47a21š44p57a82r

14. 6. 2015 2:00

Článek je slátanina, kde se o tunelu Kubačka vůbec nepíše. Jde tam o dlouhý 13 km tunel. Děti Země naopak tunel skrz Kubačku navrhovaly...

1 0
možnosti