Diskuze

Děčín se ptá lidí, zda by nebylo lepší udělat z Kozí dráhy cyklostezku

Děčínská dopravní komise doporučila radním města, aby zvážili další využití a investice do Kozí dráhy, na jejíž provoz se skládají obce a kraj. Město ve svém zpravodaji zveřejnilo anketu, co by si lidé na trati přáli. Stále častěji se totiž objevují názory zřídit místo železnice cyklostezku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AS

A kdy se bude asfaltovat Zubrnická muzejní železnice?

0 0
možnosti
MU

M65i32l31o40š 49U24r17b53a32n

18. 6. 2015 22:05

Jsem pro cyklostezku.Pravidelná doprava je neudržitelná.Mezi Jílovým a Oldřichovem se ve vlaku vozil většinou jen vzduch.Cykloška by byla jistě hojně využívaná a svojí polohou by přitáhla i ty kolaře /bruslaře/,kteří se bojí při jízdě z Děčína na silnici o zdraví.

1 0
možnosti
JJ

J46i15ř52í 30J78o48z30a

15. 6. 2015 19:50

Tak to neni jen Kozi draha kde se uvazuje o cyklostezce. Dalsim napadem je Svestkova draha - jiz nyni ji SZDC nabizi k prodeji. Dale jak vsichni vime vlaky pak nejezdi na Doupovske draze. Dalsi ranou je pak infoemace, krera se dostala v nedavne dobe na verejnost ze pokud nedojde k obnoveni useku Lovosice - Radejcin na trati 097 Lovosice - Teplice tak Ustecky kraj tam v budoucnu prestane objednavat vlaky. Nechapu proc SZDC nedokaze tento nekolik let zniceni usek zpusobeni sesuvem pudy opravit a zprovoznit! A s tim ani nechapu postoj Usteckeho kraje.

1 0
možnosti
WD

K těm komentářům, že by tam vlak mohl jezdit několikrát denně. Problém je, že když se tady stavěla před sto lety železnice, bývali vlastníci pozemků dost často proti, takže železnice zbytečně kličkuje mezi poli. Také samotné stanice bývají velmi daleko od samotných obcí či přirozených center. A dnes se lidem už nechce šlapat dva kilometry na zastávku a jet pak pomalou lokálkou. Na vesnicích si lidé prostě koupí za pár tisíc ojeté auto z bazaru a hromadnou dopravu pak prakticky nevyužívají. Autem jsou všude mnohem rychleji a kdykoli. Remcají jen pár let, když taxikaří dětem, ale pak na to rychle zapomenou.

Osobně vlaky miluju, děda byl mašinfíra a od mala mne tahal po depech, projel jsem se mnoha lokomotivami včetně toho, že jsem si osahal řízení. Takže bych nejraději viděl zachovanou kažnou zapadlou lokálku. Jenže jsem realista - dnes fungují lidé jinak. Jsme mnohem bohatší než dříve, vlastní auto si může dovolit téměř každý (aspoň tu ojetinu), jsme pohodlnější, nechceme být závislí na jízdních řádech. Tak to holt je a udržovat železnici se prostě nevyplatí.

Ovšem budovat tam místo toho cyklostezku je volovina na entou. Koleje by tam měly zůstat, i kdyby se jednalo o nevyužívanou trať. Třeba časem přijde příznivější doba a soukromník tam bude udržovat sezónní vlak pro turisty. Jenže to také znamená, že musí být v okolí dostatek míst, kam by ti turisti rádi přijeli (to je mimochodem taky problém, že je málokdo na vesnici ochoten udělat něco, co by přitáhlo další lidi).

1 2
možnosti
VM

V85í44t 48M88r91h58a61l

15. 6. 2015 0:19

Jsem Cyklista, ale tohle šílenství s cyklostezkami je už přehnané. Z každou cenu všude stavět cyklostezky je nesmysl. Nevidím jediný rozumný důvod, proč by se ,,Kozina" měla rušit.

9 2
možnosti
PR

nic nerušit. Sehnat dopravce, když český dráhy jsou jenom pro kravatáky mezi ostravou a prahou ;-O

6 1
možnosti
MH

sehnat dopravce je jednodussi, nez sehnat penize. vu porad nechapete, ze dopravce jezdi tam, kde mu za to nekdo plati, a tady proste nikdo neplati

5 1
možnosti
KJ

K57a46r65e21l 30J18a82n56í22k

14. 6. 2015 15:37

Pro objektivitu by bylo vhodné dodat, kolik činí náklady na údržbu dnes a kolik by stála přestavba na cyklostezku a její údržba poté. Vůbec bych se nedivil, kdyby ta nakonec byla dražší...

15 1
možnosti
BG

Ne, nebylo!

Škoda, že o každodenní provoz nemá zájem nějaký soukromník, třeba GW-Train regio. Ale spíš by se mohlo vedení města, popř. kraje, ptát na to, zda chtějí obnovit na této dráze provoz.

5 0
možnosti
MH

a koho by se obce si kraj mely ptat?? snad sami sebe?

0 1
možnosti
EP

Nebudu resit jestli ta trat ma nebo nema byt zachovana, jen me stvou s tim ze by to financne nezvladli. Co je tak draheho na tom po sneseni koleji na to kameni "placnout" vrstvu asfaltu?

0 7
možnosti
PK

P50a52v70e52l 23K34h88a95i49l

14. 6. 2015 17:07

Nestaci jen asfalt, musela by byt sirsi.

3 0
možnosti
Foto

J36i15ř92í 69E85r65b87e29n

14. 6. 2015 14:51

"To, že se pětkrát do roka projede po Kozí dráze vlak, městům ani jejich obyvatelům nic nepřináší. Cyklostezka by tu byla ideální. Ty současné na Děčínsku jsou přeplněné,“ míní například děčínský zastupitel za ČSSD Václav Němeček.

Kua co to je za kus vola??? Nejdřív kraj s městem Děčínem úmyslně přestanou objednávat dopravu a zničí dopravní obslužnost pro všechny lidi na trase, a pak začnou argumentovat, že tam nic nejezdí???

.

Vlak může jezdit klidně X-krát denně celoročně, ale to by se někomu muselo chtít to prosadit!!!

Na té cyklostezce se sotvakdo bude prohánět za každého počasí! Kapacita dopravní cesty, obslužnost vsí na trase, nic? Vytrhání kolejí + zabzař + obslužné infrastruktury + vyasfaltování trasy by stálo víc než prostá obnova svršku i spodku, o celkovém přínosu a životnosti nemluvě!

16 0
možnosti
DV

To je tak, když se k lizu dostane pumpičkářská klika a prosazují svůj fetiš bez ohledu na rozum a logiku. Raději tam uvidím pětkrát do roka nostalgický vlak s navazujícími službami (za každého počasí), proložený manipuláky než asfaltový pruh, po kterém jezdí pumpičky pět týdnů v roce, protože je zrovna hezky.

5 1
možnosti