Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Děčín se ptá lidí, zda by nebylo lepší udělat z Kozí dráhy cyklostezku

Děčínská dopravní komise doporučila radním města, aby zvážili další využití a investice do Kozí dráhy, na jejíž provoz se skládají obce a kraj. Město ve svém zpravodaji zveřejnilo anketu, co by si lidé na trati přáli. Stále častěji se totiž objevují názory zřídit místo železnice cyklostezku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A37l42e47š 95S43t59u32c75h18l69í70k 9856611834535

A kdy se bude asfaltovat Zubrnická muzejní železnice?

0/0
4.8.2015 13:26

M48i33l22o31š 18U48r66b68a15n 2801545464394

Jsem pro cyklostezku.Pravidelná doprava je neudržitelná.Mezi Jílovým a Oldřichovem se ve vlaku vozil většinou jen vzduch.Cykloška by byla jistě hojně využívaná a svojí polohou by přitáhla i ty kolaře /bruslaře/,kteří se bojí při jízdě z Děčína na silnici o zdraví.

+1/0
18.6.2015 22:05

J46i86ř96í 86J93o73z71a 3448533940831

Tak to neni jen Kozi draha kde se uvazuje o cyklostezce. Dalsim napadem je Svestkova draha - jiz nyni ji SZDC nabizi k prodeji. Dale jak vsichni vime vlaky pak nejezdi na Doupovske draze. Dalsi ranou je pak infoemace, krera se dostala v nedavne dobe na verejnost ze pokud nedojde k obnoveni useku Lovosice - Radejcin na trati 097 Lovosice - Teplice tak Ustecky kraj tam v budoucnu prestane objednavat vlaky. Nechapu proc SZDC nedokaze tento nekolik let zniceni usek zpusobeni sesuvem pudy opravit a zprovoznit! A s tim ani nechapu postoj Usteckeho kraje.

+1/0
15.6.2015 19:50

W44a98l55t34e97r 26D17i65v55i55š 6397952882342

K těm komentářům, že by tam vlak mohl jezdit několikrát denně. Problém je, že když se tady stavěla před sto lety železnice, bývali vlastníci pozemků dost často proti, takže železnice zbytečně kličkuje mezi poli. Také samotné stanice bývají velmi daleko od samotných obcí či přirozených center. A dnes se lidem už nechce šlapat dva kilometry na zastávku a jet pak pomalou lokálkou. Na vesnicích si lidé prostě koupí za pár tisíc ojeté auto z bazaru a hromadnou dopravu pak prakticky nevyužívají. Autem jsou všude mnohem rychleji a kdykoli. Remcají jen pár let, když taxikaří dětem, ale pak na to rychle zapomenou.

Osobně vlaky miluju, děda byl mašinfíra a od mala mne tahal po depech, projel jsem se mnoha lokomotivami včetně toho, že jsem si osahal řízení. Takže bych nejraději viděl zachovanou kažnou zapadlou lokálku. Jenže jsem realista - dnes fungují lidé jinak. Jsme mnohem bohatší než dříve, vlastní auto si může dovolit téměř každý (aspoň tu ojetinu), jsme pohodlnější, nechceme být závislí na jízdních řádech. Tak to holt je a udržovat železnici se prostě nevyplatí.

Ovšem budovat tam místo toho cyklostezku je volovina na entou. Koleje by tam měly zůstat, i kdyby se jednalo o nevyužívanou trať. Třeba časem přijde příznivější doba a soukromník tam bude udržovat sezónní vlak pro turisty. Jenže to také znamená, že musí být v okolí dostatek míst, kam by ti turisti rádi přijeli (to je mimochodem taky problém, že je málokdo na vesnici ochoten udělat něco, co by přitáhlo další lidi).

+1/−2
15.6.2015 10:09

V41í69t 72M41r25h88a23l 1925709703810

Jsem Cyklista, ale tohle šílenství s cyklostezkami je už přehnané. Z každou cenu všude stavět cyklostezky je nesmysl. Nevidím jediný rozumný důvod, proč by se ,,Kozina" měla rušit.

+9/−2
15.6.2015 0:19

P72e97t66r 19R81u14m78p26l46i72k 4499217439163

nic nerušit. Sehnat dopravce, když český dráhy jsou jenom pro kravatáky mezi ostravou a prahou ;-O

+6/−1
14.6.2015 21:00

M64a46r80t82i58n 17H90o18u61b62a 6143971129388

sehnat dopravce je jednodussi, nez sehnat penize. vu porad nechapete, ze dopravce jezdi tam, kde mu za to nekdo plati, a tady proste nikdo neplati

+5/−1
15.6.2015 9:28

J16a70n 50N37e84v52o34l27a 7495557731512

Přesně tak. Objednávka na vlaky nižších kategorií (Os, Sp) přichází z krajů. Není to tak, že příjde soukromník a začne jezdit jen proto, že nemá co dělat. Nevím proč se někdo vyjadřuje k ČD když ani neví jak funguje způsob financování dopravy. Kraj objedná, zaplatí a dopravce, kterého si vybere - jezdí !!

+1/0
16.6.2015 7:16

K60a78r51e61l 90J57a39n35í59k 9518412205224

Pro objektivitu by bylo vhodné dodat, kolik činí náklady na údržbu dnes a kolik by stála přestavba na cyklostezku a její údržba poté. Vůbec bych se nedivil, kdyby ta nakonec byla dražší...

+15/−1
14.6.2015 15:37
Foto

B62r90o64n46i14s15l82a11v 49G20a75b31r22y36š 2902809461

Ne, nebylo!

Škoda, že o každodenní provoz nemá zájem nějaký soukromník, třeba GW-Train regio. Ale spíš by se mohlo vedení města, popř. kraje, ptát na to, zda chtějí obnovit na této dráze provoz.

+5/0
14.6.2015 15:36

M95a34r18t17i56n 22H66o10u70b55a 6683761779638

a koho by se obce si kraj mely ptat?? snad sami sebe?

0/−1
15.6.2015 9:28
Foto

B38r40o24n31i60s69l80a45v 49G89a49b20r68y75š 2402789311

Zkuste hádat. :-)

+1/−1
15.6.2015 9:41

E47d53u22a54r17d 11P15i16t77á96k 6452420593247

Nebudu resit jestli ta trat ma nebo nema byt zachovana, jen me stvou s tim ze by to financne nezvladli. Co je tak draheho na tom po sneseni koleji na to kameni "placnout" vrstvu asfaltu?

0/−7
14.6.2015 15:11

P34a70v55e46l 89K96h14a39i21l 2658609842278

Nestaci jen asfalt, musela by byt sirsi.

+3/0
14.6.2015 17:07

P66e45t53r 90M69l91á34d30e32k 7647198311380

Mozna ne, kdyz si vezmu, jak vypada v nekterych mistech stredoceska Po stopach ceskych kralu. :-)

0/0
14.6.2015 17:11

M19a25r82t71i44n 12H89o75u24b48a 6233381499818

domnivam se, ze tech nakladu bybylo vic - predne SZDC nemuzou prevest pozemky zadarmo, takze kraj ci obec by to museli vykoupit, dal by se MUSEL zpracovat projekt a muselo by probehnout klasicke stavebni rizeni. tak je bohuzel nastaveny system. kolik je pak primo cena stavebnich praci, to nemam predstavu.

+3/0
15.6.2015 9:19

M26a18r42t56i93n 32H83o47u69b34a 6163751509348

a to jeste nezapomente, ze na teto trati jsou stare drevene prazce, ktere jsou pry dnes nebezpecny odpad

+2/0
15.6.2015 9:20

J93i12ř15í 45E25r61b86e88n 1563484306587

"To, že se pětkrát do roka projede po Kozí dráze vlak, městům ani jejich obyvatelům nic nepřináší. Cyklostezka by tu byla ideální. Ty současné na Děčínsku jsou přeplněné,“ míní například děčínský zastupitel za ČSSD Václav Němeček.

Kua co to je za kus vola??? Nejdřív kraj s městem Děčínem úmyslně přestanou objednávat dopravu a zničí dopravní obslužnost pro všechny lidi na trase, a pak začnou argumentovat, že tam nic nejezdí???

.

Vlak může jezdit klidně X-krát denně celoročně, ale to by se někomu muselo chtít to prosadit!!!

Na té cyklostezce se sotvakdo bude prohánět za každého počasí! Kapacita dopravní cesty, obslužnost vsí na trase, nic? Vytrhání kolejí + zabzař + obslužné infrastruktury + vyasfaltování trasy by stálo víc než prostá obnova svršku i spodku, o celkovém přínosu a životnosti nemluvě!

+16/0
14.6.2015 14:51

D93a51v51i96d 39V62i29k20t17o22r88a 9184254985547

To je tak, když se k lizu dostane pumpičkářská klika a prosazují svůj fetiš bez ohledu na rozum a logiku. Raději tam uvidím pětkrát do roka nostalgický vlak s navazujícími službami (za každého počasí), proložený manipuláky než asfaltový pruh, po kterém jezdí pumpičky pět týdnů v roce, protože je zrovna hezky.

+5/−1
14.6.2015 17:32

E70d55a 57H65a67n60s 5657812226429

Holt mají ti lidé smůlu. Peníze jdou do jiných využitelných projektů, jako např. za miliardy postavený přístav pro sportovní lodě a milionáře na Hluboké. Jestli za tím stojí v minulosti tolikrát zmiňovaný "kmotr" z hluboké, za kterým se jezdili neformálně radit ministři z ODS, např. pan Kuba, nebo si to prostě stejným způsobem odhlasovali ti místní lidé, kteří tam v panelácích a domcích v okolí žijí už nám může být jedno. Ale jachtu si tam může teď každý zaparkovat. Snad se i lidé na severu rozhodnou správně a najdou shodu pro cyklostezku nebo pokračování trati, i když to zatím musí město dotovat 300tis. Kč, což je oproti investici a údržbě do investic přístavu pro jachty nic.

+9/0
14.6.2015 13:55

J76i22ř87í 93E37r61b93e36n 1443374426957

No, zajímalo by mě, zda a kolik financí si ukrojil známý ničitel železnic na ústecku Petr Hinterholzinger, toho času v base za zabití několika lidí při autonehodě...

+5/0
14.6.2015 14:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.