- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
7.4.2015,deník.cz, ekonomika
Železniční trať poničená sesuvem se neobnoví, řekla Nina Ledvinová, mluvčí ŘSD.
Ihned jsem začal hledat, kdo a kdy o neobnovení trati rozhodl. do 8.4. 2015 cca 10h jsem nikde nenašel jedinou zmínku o rozhodnutí o neobnovení trati,.......
Železnice by měla být obnovena a hlavně z peněž ŘSD, když ten svah podkopali!
Nepodkopali. Může za to lom nad sesuvem, kudy se dostala voda pod povrch.
V nejhorším to z Milešovky doběhnu až do Lovosic. Ale snad trať zachovají.
Nejde ani tak o obnovení tratě mezi "nějakou" Chotiměří a "nějakým" Radejčínem, ale hlavně mezi Teplicemi a Lovosicemi, což jsou dost velká města na to, aby se ta trať obnovila.
Tak tomu není. Vygooglete si posudek EIA (na webu je k dohledání, oficiálně se ztratil) a jeho přílohou je i mapka rizika sesuv v této oblasti. Trasa dálnice je navržená tak, aby šla převážně po těch (o něco málo) méně rizikových. Celé to ale připomíná opatrného běžkaře na lavinovém svahu, který se snaží vyhnout těm největším závějím, riziko laviny to ale nevylučuje.
Na riziko upozorňovala Česká geologická služba (státní organizace), ŘSD si pak nechala vypracovat druhý posudek od Prof. Pašky, který naopak současnou variantu podpořil. Odborný spor nakonec vyřešila příroda (i když další vlivy jsou pravděpodobné - třebas nevhodné odvodnění lomu apod., ale nejsem geolog a na tuto debatu se odborně necítím).
Tohle patřilo dolů, nechápu, jak se příspěvek mohl zatoulat, když jsem dal reakci...
Jednoznačně PRO opravu trati Teplice-Lovosice.
Doufám, že železnice bude obnovena. Překvapuje mne, že by to snad nemělo být samozřejmostí.
Je až udivující, že si pan ministr vzpomněl i na naši trať. Tímto tedy panu ministrovi vzkazuji: nad ničím nepřemýšlejte a koukejte tu naši železnici opravit a zprovoznit. Jediný, kdo doopravdy může za sesuv svahu jsou státní hodnostáři, kteří si vynutili výstavbu dálnice tam, kde je nestabilní podloží a svahy celkově. Kdyby se vedla dálnice tunelem skrze Kubačku, byl by pokoj.
Tím si nejsem jist. Sám říkáte, že je tam nestabilní podloží, takže nemůžete vyvrátit, že nestabilní bude i v místě tunelu Kubačky. Navíc samotná stavba tunelu (3,5km) rozhodně není jednodušší než povrchová varianta a dva krátké tunely (0,3 a 0,6 km) a to jak z technologického hlediska, tak z bezpečnostního (při samotném provozu).
Tak to asi každý, tunel byla kompromisní varianta,k níž by bývala přistoupila i občanská sdružení, už téměř před deseti lety - že jsou politici hloupí nebo uplacení, je jen a jen problém nás, voličů!
Je zajímavé, že sesuv zažíná na kraji té plochy, kde má Eurovia zařízení staveniště, na kterém je docela velká prohlubeň plná vody. Jestlipak to není právě tím, že tento prostor nebyl řádně odvodněn a voda prosakováním do podloží tento sesuv způsobila? Kdopak na tom zařízení staveniště prováděl geologický a geotechnický průzkum? Že by nikdo? I to je u nás možné.
Přesně tak. Všechen bordel z lomu byl na okraji a všechnu vodu odváděla jediná malá trubka