Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Horní část sesuvu na D8 je odtěžená, stát rozhoduje o obnově železnice

Práce na dostavbě zavaleného úseku dálnice D8 u Litochovic nad Labem by mohly opět pokračovat po polovině roku. Do té doby by totiž měla skončit sanace svahu, který se utrhl v červenci 2013 a zavalil stovky metrů rozestavěné autostrády.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P27a11v85e40l 48D49v67o87ř55á80k 8528395442191

7.4.2015,deník.cz, ekonomika

Železniční trať poničená sesuvem se neobnoví, řekla Nina Ledvinová, mluvčí ŘSD.

Ihned jsem začal hledat, kdo a kdy o neobnovení trati rozhodl. do 8.4. 2015 cca 10h jsem nikde nenašel jedinou zmínku o rozhodnutí o neobnovení trati,.......

0/0
8.4.2015 9:54

P83e54t23r 54M26a12r98e20š 8730626

Železnice by měla být obnovena a hlavně z peněž ŘSD, když ten svah podkopali!

+5/0
23.1.2015 9:47

J84a54n 81F52i29a25l67a 7314377525139

Nepodkopali. Může za to lom nad sesuvem, kudy se dostala voda pod povrch.

0/0
2.4.2015 16:56

T82o70m27á81š 71Z27a49h27á85l24k54a 7680282167420

V nejhorším to z Milešovky doběhnu až do Lovosic. Ale snad trať zachovají.

+6/0
14.1.2015 18:04

V83í77t 13M63r25h28a90l 1215769633940

Nebo do Bořislavy.

+1/0
17.1.2015 14:47

J44i35ř65í 83E17r17b65e79n 1713524376447

Nejde ani tak o obnovení tratě mezi "nějakou" Chotiměří a "nějakým" Radejčínem, ale hlavně mezi Teplicemi a Lovosicemi, což jsou dost velká města na to, aby se ta trať obnovila.

+7/0
14.1.2015 12:03

J40o80s69e56f 75T69r98ö22g34l 8239822836536

Tak tomu není. Vygooglete si posudek EIA (na webu je k dohledání, oficiálně se ztratil) a jeho přílohou je i mapka rizika sesuv v této oblasti. Trasa dálnice je navržená tak, aby šla převážně po těch (o něco málo) méně rizikových. Celé to ale připomíná opatrného běžkaře na lavinovém svahu, který se snaží vyhnout těm největším závějím, riziko laviny to ale nevylučuje.

Na riziko upozorňovala Česká geologická služba (státní organizace), ŘSD si pak nechala vypracovat druhý posudek od Prof. Pašky, který naopak současnou variantu podpořil. Odborný spor nakonec vyřešila příroda (i když další vlivy jsou pravděpodobné - třebas nevhodné odvodnění lomu apod., ale nejsem geolog a na tuto debatu se odborně necítím).

+2/0
14.1.2015 8:53

J34o87s87e63f 79T15r14ö18g32l 8639812606586

Tohle patřilo dolů, nechápu, jak se příspěvek mohl zatoulat, když jsem dal reakci...

0/0
14.1.2015 8:58

J70i60ř21í 49C61h21m35e75l29e83n47s30k64ý 1112929949733

Jednoznačně PRO opravu trati Teplice-Lovosice.

+7/0
14.1.2015 8:21

L20u22c82i98a63n 81P76a91p18a71z31i39a32n 5584167731255

Doufám, že železnice bude obnovena. Překvapuje mne, že by to snad nemělo být samozřejmostí.

+12/0
13.1.2015 23:40

V20í38t 60M22r72h31a72l 1285579683130

Je až udivující, že si pan ministr vzpomněl i na naši trať. Tímto tedy panu ministrovi vzkazuji: nad ničím nepřemýšlejte a koukejte tu naši železnici opravit a zprovoznit. Jediný, kdo doopravdy může za sesuv svahu jsou státní hodnostáři, kteří si vynutili výstavbu dálnice tam, kde je nestabilní podloží a svahy celkově. Kdyby se vedla dálnice tunelem skrze Kubačku, byl by pokoj.

+12/0
13.1.2015 22:29

V25í59t 49J13e24ž36e89k 4706479759705

Tím si nejsem jist. Sám říkáte, že je tam nestabilní podloží, takže nemůžete vyvrátit, že nestabilní bude i v místě tunelu Kubačky. Navíc samotná stavba tunelu (3,5km) rozhodně není jednodušší než povrchová varianta a dva krátké tunely (0,3 a 0,6 km) a to jak z technologického hlediska, tak z bezpečnostního (při samotném provozu).

0/−3
14.1.2015 9:20

V96í38t 71M68r13h62a53l 1885619883230

Podle vyjádření geologů má Kubačka uvnitř tak jednoduché ložení, že by se tam tunel stavěl bez větších problémů, dokonce to přirovnali ke stavbě pražského metra, kde prý bylo obdobné složení horniny, jako je uvnitř Kubačky.

Co se týče eventelních problémů s nestabilitou, je možné, že by nastaly problémy i při stavbě tunelu, v zdejších podmínkách se nedá vyloučit ani to. Je klidně i možné, že se může vedle současného sesuvu sesunout další kus svahu, nestabilní podloží a svahy jsou totiž v celé délce od Dobkoviček až k Radejčínským tunelům.

+3/0
14.1.2015 13:03

J90a84n 82Š66l22é96g48l 8602360448333

Jako řidič bych už tu D8 uvítal

+3/0
13.1.2015 16:51

P18e88t91r 22K80o35u18b32e26k 3129762445662

Tak to asi každý, tunel byla kompromisní varianta,k níž by bývala přistoupila i občanská sdružení, už téměř před deseti lety - že jsou politici hloupí nebo uplacení, je jen a jen problém nás, voličů!

0/0
10.2.2015 15:04

J62a83n 11P61i68r65k13l 2783508364454

Je zajímavé, že sesuv zažíná na kraji té plochy, kde má Eurovia zařízení staveniště,  na kterém je docela velká prohlubeň plná vody. Jestlipak to není právě tím, že tento prostor nebyl řádně odvodněn a voda prosakováním do podloží tento sesuv způsobila? Kdopak na tom zařízení staveniště prováděl geologický a geotechnický průzkum? Že by nikdo? I to je u nás možné.

+11/0
13.1.2015 16:34

V58l27a41d68i76m72í97r 24S44t61u14d63e79c20k49ý 9719631534668

Přesně tak. Všechen bordel z lomu byl na okraji a všechnu vodu odváděla jediná malá trubka

+1/0
14.1.2015 10:08

P95a87v18e47l 98Ř58a23p47e98k 7662786309385

Tady není vůbec o čem přemýšlet. Ten sesuv tam nastal vinou budování silnice, takže ať si laskavě voziči zadků a jejich lobby připraví penízky a uvedou všechno do původního stavu, včetně železnice!

+13/0
13.1.2015 15:58

P47a64v75e32l 18S75t62a49v38j77a29n32í11k 6788465817571

Sesuv začal od lomu…

+2/−1
14.1.2015 0:48

J70a19n 92F69i27a59l60a 7254767815839

Sesuv by tam nastal i bez stavby dálnice, začal pod lomem a dálnici zasáhl jen okrajově.

0/0
2.4.2015 19:12

R34a41d55e72k 49N54o76v13a56k 9584393289750

Jsem zvědavý jak budou lítat auta přes Uhelnou strouhu, má tam být most a ještě se nekoplo.

Tam asi Ťoka nevzali a novinář o neexistujícím mostě také asi neslyšel.

+3/0
13.1.2015 15:46

V94l22a49d12i52m90í69r 30S65t91u21d79e74c93k69ý 9259591974678

Přesně. Není tam nic.Vím, že tam byl problém s pozemky pod mostem. Jak je to nyní nevím.

0/0
14.1.2015 10:09

P28e94t20r 90K60o46u87b56e93k 3219342795212

Třeba plánují sjezd z dálnice přes zálezly ;-D

0/0
10.2.2015 15:07

J30a39n 48W87a76c16l21a96v 7524295387438

A co Děti Země? Na co čekají? Nebo už vybrali tolik výpalného, že nechají D8 dokončit?

+4/−3
13.1.2015 15:35

J49o28s17e97f 61T62r67ö15g86l 8989982116576

Momentálně není co napadnout, postižený úsek byl stavebně dokončen, chyběly jen svopdidla, značky a další součásti, které u nás na severu není radno osazovat příliš dlouho před zahájením provozu. Zbylá stavební povolení jsou platná. Jediné, co není vyřešeno jsou vícepráce na posledním úseku, proto se tu nestaví, ale tady není co napadnout.

+1/0
14.1.2015 8:57

J51i16ř12í 23S35o54c67h41o67r 1602722393761

Aktivisté ať jdou někam. Mám takový pocit, že původní trasa měla být nad místem sesuvu a současná trasa je úlidba právě těmto aktivistů.

+9/−2
13.1.2015 15:11

P70e31t61r 17K96o67u71b31e12k 3489372855232

Tak to máte špatný pocit: varianty, které jsme navrhovaly, byly: 1991: západní varianta přes Most (dnes silnice 1/15); 1997: 2 varianty - tunelová s dvěma tělesy tunelu pod Kletečnou, dostavba v roce 2010), později na základě zprávy geologické služby pak navržena varianta 3: povrchová s tunelem pod Kubačkou, dostavba 2011/12). Všechny varianty by už dnes bývaly byly dokončené a dávno v provozu...

0/0
10.2.2015 15:11

O26n52d18ř43e40j 48K86a28d64l15e93č39k92a 6838753175598

Jsem za obnovu železnice ! Ťoku, slyš to !

+21/0
13.1.2015 14:25

J56a35n 31U85l96r83i35c90h 7110433858298

Já jednoznačně taky.

+14/0
13.1.2015 15:01

P13a63v85e49l 40Ř94a25p24e51k 7382986379825

Asi také zkusím hrabat bagrem někde pod tratí a až to sjede, tak jsem zvědav, zda se se mnou bude někdo vybavovat, jestli to dát do pořádku nebo ne. Myslím, že je to naprosto jednoznačné. Není možné, aby motoristé přenášeli náklady své přepravy na všechny okolo mj. i tím způsobem, že budou ničit cizí stavby a nechají to plavat.

+17/0
13.1.2015 16:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.