- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pan Hruška to řekl výstižně - "Všichni dnes dělají reklamu, jsou to obchodníci nebo ajťáci, ale nikdo nic nevyrábí." S tím 100% souhlasím. Počty řemeslně zručných podnikatelů klesají, zato na každého takového šikovného jednotlivce se snaží nabalit několik "neschopů", kteří mu slibují, jak mu pomohou jeho výrobek prodat. Marketingové agentury, reklamní noviny, různé (a většinou nefunkční) databáze firem, různí "poradci" a další - ti všichni se snaží jen přiživovat na úspěchu jiných, protože sami nic neumí a nic nevytvářejí. Jenže "marketingový poradce" nikdy nenakreslí plán domu, nikdy nevyrobí prototyp nové lednice, nikdy nevylisuje jediný kuchyňský hrnec, nikdy neupeče ani pekáč buchet. A takových lemplů bohužel stále přibývá, protože školy chrlí jen mraky ekonomů, sociologů, politologů a dalších ...logů, z nichž většina míří ze škol rovnou na úřady práce. Zatímco řemesla mizí závratnou rychlostí a sehnat dnes do firmy kvalitního soustružníka, podotýkám - za velice slušný plat cca 30.000 čistého, je nadlidský úkol (konkrétní situace od příbuzného, který má firmu na výrobu lodních a stacionárních motorů).
Takže panu Hruškovi a jeho klukům (a všem podobným šikovným řemeslníkům a podnikatelům) tleskám a držím palce!!! ;-)
Jsem taky živnostník. A mojí výhrou bude, až jednou přenechám svoji řemeslnou živnost svým dětem. Výhrou není si nahrabat do důchodu a pak ať se děje co chce. Výhrou je pokračování řemesla po generace. To si bohužel spousta živnostníků neuvědomuje a je mě jich upřímně líto. Takže palec nahoru a gratuluji.
Zajímavý článek, děkuji za něj. Možná jste mohli přidat více fotografií, abychom viděli, co všechno v této rodinné firmě vyrábějí.