Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zájem o nový vlak ze Šluknovska do Saska roste, obce chtějí další spoje

Vlaky na obnovené trati ze Šluknovského výběžku přes Německo do Děčína jsou tak vytížené, že je České dráhy musí o víkendu posilovat. Obce kvůli velkému zájmu chtějí přidat další spoje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T36o50m49á18š 39Š61k38v44r81n92a 3328216690784

Coby člověk, který dětství a mládí strávil v západní části Šluknovského výběžku (do listopadu 1986 jsme bydleli v Mikulášovicích, poté jsme se přestěhovali do Vilémova) je pro mě zejména západní část Šluknovského výběžku srdeční záležitostí (byť se tam dnes podívám cca jednou za 3 týdny). Snahy o obnovení železničního hraničního přechodu z Poustevny do Sebnitz jsem s velkým zájmem sledoval od r. 2001, kdy jsem se o nich poprvé dozvěděl. 

Když jsem na IDOsu někdy v květnu t. r. objevil, že už tam  je od 5. 7. pozměněné jízdní řády tamních lokálek a zařazeny spoje přes Německo, začal jsem se těšit jako malé děcko na Vánoce. Zrovna na víkend 5. - 6. 7. mi zrovna vyšla návštěva rodičů a den před tím jsem nemohl dospat... :-)

Spjení zejména západní části Šluknovska s Děčínem přes Německo je pro tamní obyvatele požehnáním. Držím palce, aby se zastupitelům tamnějších obcí podařilo vyjednat i další spoje.

0/0
26.9.2014 23:50

J84o45s62e52f 64K27a15r52l29i83a17k 4896983832965

Takovyhle zpravy ctu rad, ackoliv se me primo netykaji...

+12/0
22.9.2014 15:33

V76í87t 80M21r81h90a89l 1845369353690

Dělám mi velkou radost, že tato trať má takovou úspěšnost, každá znovuotevřená přeshraniční trať je dobrá, jen tak dál. Byl bych rád, kdyby se podařilo obnovit i trať z Moldavy v Krušných horách do Holzhau. Tím by se opět spojila původní délka trati z Mostu až do Freibegu. Věřím, že by se i zde pak lidi opět naučili jezdit vlakem, tedy za předpokladu,že by spoje jezdili v rozumném čase.

+12/0
22.9.2014 14:10

V80í64t 58M25r53h70a92l 1775379773400

Samozřejmě do Freibergu, ,,r" se někam zatoulalo:-).

+3/0
22.9.2014 15:19

V45í18t82e90k 82V85e32č13e85r42e53k 7368909923475

No ony i ty spoje by správně jezdily s tvrdým y na konci, ale co už.:-)

0/0
22.9.2014 22:40

V24í91t 89M14r33h79a61l 1745419773260

No jo :-).

0/0
23.9.2014 19:50

J59i13ř52í 41E82r39b35e82n 1203524426517

Dobrých zpráv není nikdy dost R^

Navíc mám dojem, že cestující v těchto spojích nepocházejí jenom z jiných spojů, ale i z řad lidí, kteří dosud vlakem jezdit nechtěli či nemohli.

A je to lepší a lepší o každé auto, které na silnici nemusí vyjet...

+14/0
22.9.2014 13:52

P55a80v11e45l 52K82u57c60h72t82a 4986431127834

Žil jsem ve Varnsdorfu v 70.letech a i za doby NDR byl kontakt s Německem velmi pozitivní. Mám Německo rád. Vlak z Poustevny je určitě pro dnes těžce zkoušený výběžek plus. Fakt je, že před cca 30-40 lety tam žádné problémy s nepřizpůsobivými nebyly, to je produkt až nové doby.

+15/0
22.9.2014 12:20

Z88d62e47n54ě13k 58J20o31n21á89š 9341689816500

Nějaká konkrétní čísla by nebyla?

0/0
22.9.2014 11:56

J83a59n 19L17a87k18o79m60ý 7891385155924

Konkrétní čísla se u dotovaných vlaků moc nezveřejňují. Hypoteticky mohli počítat s 10 lidma na spoj a jede v průměru 13 a to je o 30% víc než čekali

+3/−8
22.9.2014 12:44

R40a42d73e75k 54J90a67n10a40t91a 9805356624792

Jak který kraj. Liberecký má na steánkách tabulky s počty cestujících v jednotlivých stanicích. Ústecký nevím.

+2/0
22.9.2014 20:04

J13o10s76e51f 34T30r71ö67g36l 8139102586596

To by neposilovaly. Do Desira se vejde asi 120 sedících.

+3/0
23.9.2014 5:09

P51a73v81e73l 39Ř74a52p67e80k 7252276599905

R^

+4/0
22.9.2014 11:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.