Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nemocnice v Rumburku prověřovala další úmrtí. Požádali o to pozůstalí

Lužická nemocnice v Rumburku prověřovala úmrtí další z pacientek. Požádali ji o to její příbuzní. Po obvinění padesátileté zdravotní sestry z vraždy vážně nemocné pacientky chtěli mít jistotu, že se na smrti jejich příbuzné nepodílel někdo z personálu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V82í80t 15J12e94ž82e47k 4726409799915

Tak se tu zase rozhořela debata o eutanázii... Mno, ale má někdo důvěryhodné informace, že sestra opravdu jednala na žádost pacientky (která byla v tu chvíli při plném vědomí a věděla co říká), aby ji pomohla od bolestí, které nešli zmírnit?

Neměla by tu spíše probíhat debata o tomto, místo toho aby se tu hned na začátku někdo (doslova) vprasil s jednou z mnoha možností?!!!

0/0
1.9.2014 15:54

L17i21b90u54š22e 80N90o42v97o77t78n61á 8165141545147

Pardon. Nikdo nemá právo v naší republice někomu vzít život! Věřím, že jsou situace, kdy by šlo o ulehčení. Nevěřím, že by s tím pozůstalí souhlasili.Je mi to jedno, ale k takovému jednání nějaké připitomnělé akce sestry .Jsem proti zásahu do života. Neomlouvám sestru, nemyslím, že konala dobro.

0/0
29.8.2014 21:50

I47l72o59n61a 60P65o61k97o49r75n31á 8914765151349

Psychiatrickánemocnice Bohnice,Praha,šéf Martin Hollý,prý týrá demencí postižené senioryhlady,inf.nemocemi,nasazováním rukavic proti škrábání přisvrabu,sedativy,trv.uvržením na lůžko(ochabnutí svalů),nepřebalováním.Jde obezbranné"Alzheimery".Děje se tak pod starší,svob.,bezcitnouslov.primářkou Barboríkovou?Jde o milou slov.ředitele Hollého(ODS)?Můževést,prý dle kolegů neschop.primářka,4geronto-pavilony 9,10,24,34?Senioři jsouprý vyzáblí,nekrmíte-li je svým jídlem.Prý jsou koňsk.dávkami uspávánisedativy,aby nejedli=nevyměšovali,aby je nemuseli přebalovat?Zoufale plačícíprý z hladu,strachu,svrabem nakaženi,s rukavicemi,aby se nemohli škrábat přinesnesitel.svědění,neléčení staroušci-aby i to pomohlo k úmrtí?Záměrně jenleží,aby s nimi nemuseli na procházky?Nechávají pacienty účelově dovyhladovění?Než ev.týrání zjistíte,váš blízký prý umře hlady.Týrání tají lékaři,sestry(Weberová)?Svéhopříbuzného známí nezachránili.Člen vedení PNB:"Váš blízký se dožilvys.věku,měl dávno umřít.Rodiny možný"hladomor"řeší dojížděním-krmíseniora vl.jídlem.Sestra W.klame příbuzné,že"Alzheimeři"odmítajíjíst.Demenci má x známých-ti jí víc než my(musíte je krmit)."HyenyPNB"?Sestry týrají seniory,aby si odnášely pacientům zcizené vakuověbalené jídlo domů?Senioři pláčí hladem+hrůzou ze zlých sester?Bijí je bezmodřin,aby se ev.týrání neprokázalo?Přilepšuje si PNB rychlými úmrtími=fluktuacípacientů tzv."dobrovolnými"sponzor.dary při přijetí klienta od jehopříbuzných?Za tzv."dar"ve st.léčebně nechají seniora za nižšípoplatek,než je v soukr.ústavu.Prý na PNB byla podána žaloba,nic setzv.neprokázalo.Bojí se sestry o práci,svědčily pro PNB?Viděli jsme seniory po1r.vážící 30kg  sneléč.svrabem,rukavicemi,v zouf.pláči,pokálené,s megadávkami sedativ,nucené kx-letému ležení=zírání do stropu,nepustili nás s nimi ani na terasu.Uspávají vedne seniory,aby pokálení zaspali hlad?Volali jsme sestry kležící,pokál.seniorce.Přebalili ji za 5h,5h plakala.Vše raději anulujeme,prýMH+B udávají.

+1/0
29.8.2014 17:08

J87a55n 82N14o27v77o74t43n38ý 2654946455650

Tisíce lidí denně umírají při tragických nehodách a událostech, případě násilných činech a bere se to jako často nepříliš emocionální fakt. Země se kvůli tomu nezastaví na oběžné dráze. Myšlenka zkrátit utrpení člověku, který už žádný smysluplný život v tomto těle nemá před sebou (i jeho okolí) místo udržovat ho za každou cenu položivého na x přístrojích vzbouzí ale hluboké rozhořčení jako něco naprosto nehumánního, nepatřičného a téměř zločinného. To je absurdní - a řekl bych téměř zlé a nehumánní ... Žijeme ve velmi pokrytecké společnosti kde např. smrt je téměř tabu. Nemluví se o tom, každý se bojí a jediná reakce je povinný nářek a pláč. A přitom je to nedílná součást života jako narození, i to mezi tím. Udržovat někoho co nejdéle na pípajícím displeji se považuje za dobrý. Zkrátit to se považuje za zlé.

0/0
29.8.2014 11:35

H14e29l97e96n49a 78K98a98v79k28o41v50á 5596913150456

Po velice  smutných zkušeností s maminkou, na kterou pomalu nezabíralo ani morfium bychom byli vděčni komukoliv, kdo by její utrpení ukončil. A kdybych měla prožít něco podobného, být bezmocně odkázaná na druhé, tak rozhodně odejít z tohoto světa nechci teprve tehdy, až selže můj organismus. . Pokud si sama řeknu o konec, přece to nemůže být vražda. Uvědomují si všichni ti moralisté, že především uměle udržují bolesti, bezmoc  a trápení,? Což  za  humání přístup nepovažuji.

+4/0
29.8.2014 11:31

Š59á98r65k92a 53Č89e15c33h10o36v35á 8728396315945

Šťasten ten, který se s problémem eutanazie ve svém životě, potažmo životě blízkých nesetkal a nesetká. Trpícímu psu či koni dopřejeme milosrdnou smrt, ale člověka budeme udržovat při životě tak dlouho, dokud to je technicky možné, ať je tento jeho život jakýkolv. Bohužel, při dnešních možnostech medicíny, téměř do nekonečna. Já sama bych si přála, aby mně mohl někdo v obdobné situaci pomoci. Byla jsem svědkem několika úmrtí svých příbuzný s rakovinou v konečném stadiu a říkám : děkuji, nechci. Bylo to jen nekonečné prodlužování bolesti a utrpení jak pacientů v terminálním stadiu nemoci, tak nás, příbuzných. Sestry se nezastávám, ale ani nemohu soudit - eutanazie není legální a bude-li, tak snad budou i nastavena pravidla opakované vědomé žádosti o pomoc při ukončení života - zde tomu tak nebylo. Snad tak tento smutný případ konečně otevře diskuzi k eutanazii - jsem pro.

Pro šťoury - nepropaguji vraždy, ale pomoc při opakovaných vědomých žádostech o ukončení života, kdy pacient je nevyléčitelně nemocen, trpí a je si plně vědom toho, co žádá.

+5/0
29.8.2014 10:44

J64i30ř94í 93S29c76h33i51l97l15e34r 7177366518626

To udržování při životě...je komplikovanější, nějak uměle se člověk, co už má rakovinu v takovém stadiu, že má nesnesitelné bolesti, udržovat nedá, jen se čeká, až sám odejde a dělá se vše pro to, aby odešel...důstojně. Zmírňují se symptomy, léčí se bolest. Udržuje se při životě člověk, co má naději ne léčbu a na vyléčení, kdy problémy vycházejí ze samotné léčby, která je pro rakovinu velice agresivní. 

Ostatně, jak si udržování při životě v terminálním stadium představujete? Ne, opravdu se ptám, myslíte to tak, že jim v terminálním stadium "nepomohou" odejít nebo že nějak jejich život prodlužují? To je nemožné a ani se na to péče o nemocného v terminální stádium nezaměřuje. Jen se čeká a dělá se pro nemocného maximum, aby se cítil lépe, žádné jiné možnosti nejsou. Mnohdy jsou ale nemocní v takovém stavu, že i euthanazie by pro ně byla nemožná protože by se vylučovalo, že by si o ní sami rozhodli, čili by to tenhle problém nikterak neřešilo. Ale jak říkáte, když jsou si plně vědomi, a chtějí to..bylo by správné, jim to umožnit, samozřejmě ne takovým způsobem.

0/0
29.8.2014 11:14

J67a84n 68M96a77z65ů39r51e22k 2238244738965

pane Schillere, když čtu Vaše příspěvky, tak moc nestíhám.....na jednu stranu říkáte, že eutanazie je ok, ale pak tady vlastně říkáte, že pokud někdo takto pomůže, že je vrah. Ono totiž moc nejde to vidět jen pohledem zákonů, je třeba to vidět i morálně a nechat lidi hnít v nemocnici a nechat čekat na smrt není z mého pohledu morální. Každý by měl mít právo se rozhodnout....ať už asistovaná sebevražda, nebo aktivní či pasivní eutanazie je ve většine zemí v EU,dokonce i ti Rakušáci mají pasivní eutanazii. Je třeba to prostě vidět i jiným pohledem. Když řeknu jiný příklad (ano je to asi extrém), ale kdyby nacisty soudili dle legislativy a zákonů, tak nemohli dostat ani veřejně prospěšné práce, protože to co dělali jim umožnily tehdejší zákony v Německu.

+2/0
29.8.2014 10:24

J52i36ř69í 58S33c75h29i64l97l84e67r 7367576678866

Jak říkám, euthanazie je složitější proces, ne že udělá pacient smutné oči a poprosí. Proto o tom rozhodují lékaři, jeden normální lékař, kterému musí asistovat druhý lékař, který má s takovými případy zkušenosti. To dělá euthanazii euthanazií, zbaví trápení lidí, u kterých není jiné východisko a od lidí s letittými zkušenostmi. 

Přijít k někomu v lůžku, kdo má bolesti a prosí o smrt a píchnout mu draslík je..vražda. Morálně i dle zákona. 

Ta analogie s nacisty je správná, oni také dělali vyšší dobro, že zabíjeli židy, nemocný, retardovaný...ve své mysli konali "vyšší dobro", stejně jako tá sestra, ačkoliv ta sestra měla úctyhodnější pohnutek.

0/−1
29.8.2014 10:36

J81a77n 81M46a68z50ů13r41e52k 2388344778815

ted jste ten příklad totálně překroutil....myslel jsem tím, že ne vždy je zákon ten správný a existuje vyšší morální princip.

0/0
29.8.2014 10:39

J79i15ř13í 35S37c55h77i63l58l13e74r 7437136868826

Já vím, že překroutil, ale to je ono! Stejně jako ona překroutila slovo "pomoct", tak já překroutil váš příklad. Ten zákon je správný, ten zákon jen tvrdí, že vražda i z dobrého úmyslu je vražda. Problémem je chybějící jiný zákon, ale do té doby to nemůže dělat sestra na interně v přesčasech. 

Problém je v tom, jak lidé někdy tyhle principy a morálku překroutí, aby vyhovovala jejich úmyslům, dokázali si to v hlavě upravit tak, že dělali dobro i když pro nás se to teď zdá nepředstavitelné. Hodně o tom mluvil Eagleman, pokud chcete, můžu vám o tom někdy napsat víc, o tom procesu, co vede lidi k tomu, aby činili taková...amorální rozhodnutí.

0/0
29.8.2014 10:45

J38a51n 18M71a63z92ů41r45e91k 2608544128335

jinak k tomuto problému moho doporučit film "doktor smrt", natočen dle skutečnosti a ukázka současného lidského pokrytectví.

0/0
29.8.2014 10:15

J37i16ř93í 50S50c81h27i79l64l10e29r 7217196648336

Pracuji ve zdravotnictví, tak snad budu mít právo k tomu něco říct...

Tohle sestra NESMÍ udělat. Ne, ne a znovu NE! Ať ji k tomu táhnou emoce, empatie nebo jí prostě jen přeskočilo v mesiášským komplexu, je to špatné! Nepomohla ji, zabila ji. Člověk tu práci dělá z jednoho důvodu - aby pomáhal lidem. Aby jim pomohl od problémů, od bolesti, aby vykonával léčebný plán..a i když to tak zní, na nic z toho není odpovědí smrt. S tím bojoval už Hippokrates, nikomu nepodáte smrtící prostředek i kdyby o to prosil a ani mu neporadíte jak na to. Protože proč? Ano, protože tu moc máte a tohle je zneužití té moci. Není nám souzeno, rozhodně ne nějaké sestře, abysme rozhodovali, kdy ji můžeme zabít v nějakém pohnutí mysli. 

Já vím, pro lidi to zní opravdu..úctyhodně, ale nezapomeňte, že to tvrdí jen ona. A faktem zůstává, že je vrah. Stejně jako policista nesoudí a netrestá, tak sestra nemůže posuzovat a konat.

Pokud bude schválena euthanazie, opět nebude na nějaké sestře z horní dolní, aby o tom rozhodovala. 

Viděl jsem desítky lidí umírat na rakovinu. Někdo chtěl umřít, někdo se snažil přežít a bojovat, někdo se s tím srovná..ale nikdy, ani v tom nejhorším snu mě nenapadlo jim jejich přání smrti vyhovět, z čehož vyplývá, že ta žena to neměla očividně v hlavně v pořádku. 

Vždyť takhle se dá omluvit jakákoliv vražda - "zabil jsem ji protože mě podváděla", všichni víme, že nevěra je hrozná, ale popraví vás za ni možná v radikálním islámu. :-/

+3/−5
29.8.2014 9:50

J74a17n 13M64a62z29ů13r10e30k 2628234878485

řeknu vám to tak....jsem aktivní člověk, představa rakoviny a toho, že bych jednou si bez pomoci ani neutřel záchod a nemohl se umýt mě děsí. Pokud mi to právo na důstojnou smrt nedají zde, tak si to zařídím jinak, protože hnít v nemocnici a žrát léky nechci. To nepovažuji za důstojné.

+11/−1
29.8.2014 9:53

J69a20n 74M82a53z54ů36r52e18k 2338914308685

pardon překlep...rychleji jsem psal, než myslel, mělo tam být neutřel zadek:-)

0/0
29.8.2014 9:56

J13i73ř51í 87S59c54h38i18l70l83e57r 7887486138346

Jenže si to představit nedokážete. Kdybyste se do toho dostal, mohl byste si třeba říct "uf, to mohl být můj konec, ale..já žiju. Sic vězněm svého těla jsem, ale budu to brát s úsměvem! Jen ať mi někdo přepne tu Ulici..."

Oni žít třeba chtějí, třeba mají i radost ze života, třeba žijí ve svých myšlenkách, ale..žijí.

0/−1
29.8.2014 9:56

M15i73c87h36a93l 78Z20e53l35e46n67ý 6634383805656

Myslím, že vycházíte z toho, že ona sestra podala pacientce draslík, aniž si byla jistá, že pacientka to chce.

Ale zatím nikdo nenapsal ani neřekl, jak to celé bylo (alespoň já o tom nevím). Třeba to byla vůle pacientky a nikoli vůle oné sestry. Proto bych celou debatu nepersonifikoval, ale spíše bych ji posunul do obecné roviny debaty o euthanazii.

+3/0
29.8.2014 10:00

J82i20ř44í 92S26c38h58i41l13l68e58r 7407986358266

Nene, předpokládáte špatně, mně to příjde jako vražda i kdyby ji o to prosila na kolenou. I kdyby to tak bylo, nemluvila by to ani ona, mluvila by z ní bolest a léky, případně jen léky. 

Euthanazie je trochu něco jiného, než že příjde sestra a ve své neomylnosti a dobrosrdečnosti píchne někomu draslík. Nechtěl i Zelenka jen pomáhat?

0/−3
29.8.2014 10:03

V93o14j51t11ě46c43h 45Š64e36f89l92e29r 1267511903909

Pardon, ale tohle je demagogie kvuli ktere jsme se nikdy neposunuli dal. Nikdo nechce, aby se lidi usmrcovali libovolnym rozhodnutim jednoho cloveka.

+1/0
29.8.2014 10:07

J10i37ř14í 11S46c54h54i85l94l56e42r 7847676448486

A ona to udělala. Proto bude odsouzena a zavřena. A je to správné. Pošpinila naše zdravotnické poslání. 

Ale pořád, jak říkám, s euthanazii souhlasím.

0/−2
29.8.2014 10:10

V21o27j18t51ě63c22h 36Š43e32f47l55e18r 1137331193429

Udelala, ale neudelala by, kdyby ji k tomu spolecnost svou necinnosti nedohnala.

+1/0
29.8.2014 10:11

J88i21ř77í 57S12c93h34i79l49l59e64r 7167896118606

Společnost jí k ničemu nedohnala, dohnala jí k tomu její pokroucená mysl, kde si špatně vyložila "pomáhání".

0/−2
29.8.2014 10:14

V95o90j51t80ě11c17h 98Š37e77f73l92e80r 1627901453509

Nechápejte mne špatně, mně je váš postoj jakožto lékaře sympatický a máte to hozené správně. Rozhodně by to nemělo být tak, že by lékaři v rámci eutanázie někoho zabíjeli. Představuji si to laicky tak, že doktor dá stanovisko, že je neléčitelný, XY dní života, bolesti (objektivní fakt). Zasedne etická komise, posoudí, rozhodne. A v konečném důsledku ten ,,knoflík,, zmáčkne sám pacient (který musí být v každém případě při smyslech. A to je věc, která tu už dávno mělo být a to je to, co ji dohnalo jednat na vlastní pěst a udělat ze sebe kvůli pomoci druhému vraha.

+2/0
29.8.2014 10:19

J62i85ř24í 52S72c89h85i45l26l91e38r 7127146568306

Já vím, že tohle je stupidní příklad, ale znáte syndrom E? A ten příklad s tramvají a dělníky? Jede tramvaj a vidíte, jak se řítí na pět bezmocných dělníků, ale stojí u vyhýbky a můžete ji nechat přejet na druhou kolej, kde zabije jen jednoho. Uděláte to? Většina lidí ano protože je to správně, zabijete jednoho, zachráníte pět. A teď si představte stejnou situaci, ale stojíte na mostě a můžete tu tramvaj zastavit tím, že strčíte z mostu tlouštíka, který ji svoji váhou zastaví. Udělal byste to? Většina lidí ne.

A to je ten, vcelku velký, rozdíl, euthanazie jen "zmáčkne" tlačítko po opravdu velkém posouzení, ne že jen si pacient řekne "no tak já na to už seru", v druhým případě někoho pro vyšší dobro de facto zabila. Nesvítily ji v hlavě ty správné kontrolky, říká se tomu dehumanizace, syndrom E, mediální prefrontální kortex se neaktivuje protože k nim cítí lítost.

0/0
29.8.2014 10:30

V52o30j86t58ě26c61h 51Š17e34f89l83e98r 1837191223719

ale vzdyt to pisu. To rozhodnuti nema udelat jedinec. Na tom systemu ma pracovat 2 roky armada pravniku, lekaru, etiku, kriminalistu a vymyslet system, jak ten lidem pomoci. Udrzovat je na hadickach a nechat je prakticky umrit bolesti je ten nejjednodussi zpusob. A jeste u toho mame cisty svedomi.

0/0
29.8.2014 10:42

D87a13v18i12d 29M75a58l86i15n14a 1150643180783

Ja Vam rozumim a z pravniho hlediska to bude vrazda I v pripade schvaleni euthanazie, protoze ani u ni nemuze asistovat jen jedna zdravotni sestra. Ale po zkusenostech ve vlastni rodine a me osobni sanci na pozitivni nalez bych tuto sestru rad videl na konci svych sil u sveho luzka! Nechtel bych, aby v mem poslednim stadiu mne videli moje deti pokaleneho, vymesujiciho do plen, postele, a v bolestech! Nebo nedej Boze, abych zapomenul jejich jmena!!!!!

0/0
29.8.2014 10:12

J95i33ř31í 53S49c60h75i41l28l88e20r 7777886618886

A to je práce sestry. Přebalit vás, umýt vás, vysvětlit to vaším blízkým...co se změní tím, že vás ta sestra zabije? Budeme lepší lidé protože se děti nebudou muset dívat na rodiče, jak kálí do plén? 

Kdyby se k tomu rozhodl blízký, dokázal bych to pochopit...ale když se k tomu rozhodne sestra "v zájmu vyššího dobra", žádná omluva k tomu není.

0/0
29.8.2014 10:18

D90a12v36i13d 30M49a98l94i54n10a 1760713100523

Ani sestra se k tomu nesmi rozhodnout! Ja mluvim o MEM prani!

0/0
29.8.2014 10:21

D22a55v85i97d 55M92a59l76i40n68a 1610953550833

O svobodne vuli ukoncit sve trapeni a bolest!

0/0
29.8.2014 10:21

J28i90ř50í 85S95c96h24i11l78l61e87r 7387966378766

A vaše přání by bylo správné, pochopitelné a mělo by se brát na vědomí. ALE! Nenáleželo sestře to přání posoudit a eventuálně vykonat. Bohužel.

0/0
29.8.2014 10:53

N53i72k87o74l87a 16M42a33r79k43o68v39á 7234710672508

Takže mě radši necháte chcípnout trpějící až za hranice snesitelnosti. Výborně. To je morálně a eticky úplně dokonalé. A jak by teda podle vás ta eutanázie měla vypadat? To nějaká banda dědků bude rozhodovat, jestli je moje žádost o ukončení vlastního života oprávněná? To zní velice pokrokově.....

0/0
29.8.2014 10:33

J34i92ř25í 76S62c58h89i75l12l38e21r 7767346198266

Ne, bolest se bude tišit léky a bude se dělat vše pro to, abyste odcházela důstojně a bez bolestí. Ale abyste odcházela sama, bez pomoci sestry, co má zrovna dobrou náladu. 

O euthanazii především rozhodujete vy, lékaři jen posoudí, zda-li je váš případ opravdu beznadějný a trpíte nesnesitelnými bolestmi (což je subjektivní, takže jimi trpíte vždy, když to řeknete, to nijak hlouběji neposuzují)

A ano, tak je to správně protože jedině takhle důkladně se vyvaruje tomu, že budou umírat lidé zbytečně. A ano, to je pokrokové, nezabíjet se.

0/0
29.8.2014 10:41

N94i32k10o85l94a 73M30a67r76k85o66v70á 7524360672108

To je zvláštní logika, pokud to budu brát vašim uvažováním, tak já si taky nevybrala, zda se chci narodit, tak nevím, proč by mě měl někdo nutit do žití, když to nechci. A propo, psychická bolest se většinou léky zahnat nedá, a aby ze mě na starý kolena udělali definitivně zeleninu, to fakt radši zdechnu.

0/0
29.8.2014 10:45

J39i21ř20í 63S44c80h60i23l94l81e22r 7727596948646

Třeba vybrala, ale byla jste maličká, nepamatujete si to. :-)

Oni vás nenutí do žití..oni jen nechcou být ti, co vás odpraví. Ačkoliv uvidíme, až budeme staří, třeba to budeme vidět opět jinak. Člověk tohle asi nedokáže naprosto posoudit, dokud se sám té smrti nedotkne.

0/0
29.8.2014 10:47

J98a69n 26M72a16z22ů84r71e76k 2138354478895

pardon, ale znám sám sebe....jasně, záleží na konkrétní situaci, ale čekat jen smrt v nemocnic fakt nehodlám.....

0/0
29.8.2014 10:01

R94a86d46e48k 43H37u80s65i24č55k81a 2230705852900

Sluníčkové mesiášství....ano chtějí...do určitého bodu....ale pak prostě už chtějí jít.... Vím dobře o čem mluvím....a povinností nejbližších je jim to dovolit....

+1/0
29.8.2014 10:04

J22i61ř56í 17S81c30h67i10l36l62e60r 7867546488436

Sluníčkové mesiášství...lidský život má nějakou hodnotu. Obrovskou hodnotu, špatně překročitelnou hodnotu, která by se měla chránit na prvním místě. Pokud zákon neumožňuje euthanazii, nemůže to brát sestra do svých rukou. 

Oni chcou jít, proboha, já to chápu, ať si jdou, ale naší zdravotnickou povinností je pomoct jim a smrt oddálit! To je to, co děláme, léčíme, pomáháme, asistujeme. My máme člověka v bolestech držet za ruku, dávat mu léky, povídat si s ním, ne jim píchat draslík! Nejsem si jistý, zda-li to laik může pochopit, je to poslání, ona to poslání zneuctila.

0/0
29.8.2014 10:09

G59a19b43r69i28e17l 45H72o38r31t23e98n 9841239443584

"Oni žít třeba chtějí, třeba mají i radost ze života, třeba žijí ve svých myšlenkách, ale..žijí."

Je naprosto evidentní, že vám buď naprosto chybí zkušenosti, nebo si toužebně přejete, aby tomu tak bylo - abyste nemusel myslet na to, jaké to je, když je na tom člověk přesně opačně.Rv

0/0
29.8.2014 10:17

J45i35ř92í 58S25c56h27i64l68l37e85r 7207856828496

Nebo si naopak myslím, že mám těch zkušeností mnohem víc. Že dokážu pochopit, že někdo má bolesti a žít nechce, ale že nenáleží sestře, aby tohle posuzovala a vykonávala.

0/0
29.8.2014 10:22

G36a26b79r95i71e79l 10H67o83r76t88e28n 9851689313824

To nedokážete, opakovaně jste to napsal. Stručně řečeno, usmrtit člověka z milosrdenství, když nelidsky trpí a nemá šanci na zlepšení, je znakem vysoké morálky. Která vám zřetelně chybí. Snad časem pochopíte, že naprosto reálně existují hodnoty, které jsou důležitější, než život.

+1/0
29.8.2014 10:26

J86i91ř13í 25S60c60h89i28l13l90e77r 7107896308346

Ta vaše "vysoká morálka" jen znamená, že se vám, z litosti nebo protože se vám někdo hnusí, neaktivuje mediální prefrontální kortex a přestanete k dotyčnému cítit emoce jako k lidské bytosti a nedělá vám žádný morální problém ho zabít. Protože máte pocit, že to děláte jako dobro. 

Já nezpochybňuji hodnoty nebo morálku, ale že sestře nenáleželo tohle posuzovat. Život pro ni byl nedotknutelný, neměla morální právo na cizí sahat. K euthanazii se vážně vcelku složité posuzování případu.

0/0
29.8.2014 10:33

G85a55b80r86i81e14l 27H71o78r44t67e19n 9801369373414

Vy absolutně nemáte tušení, co cítí lidé, kteří se rozhodnou v maximálně obtížných podmínkách pomoci druhému zemřít. Zřetelně máte naučenou teorii tak, aby vyhovovala vašemu přesvědčení a podobně jako fanatici z jiných "oborů" není způsob, jak byste názor změnil.

0/0
29.8.2014 10:46

J95i47ř53í 98S28c81h66i87l74l36e61r 7927806118106

To se mýlíte, opakovaně říkám, že s euthanazií souhlasím, ale to je jiný procest, než-li rozhodnutí jedné sestry. Rozumíte mi? Vše musí mít nějaké pravidla, aby nedošlo k tomu, že bude jedna holka s dobrým úmyslem rozhodovat na noční o životě a smrti. 

Ta sestra byla ve stejně obtížných podmínkách, v jakých je ohromné množství zdravotnického personálu. A stejně pak ráno nesklízíme mrtvoly jak švestky na podzim. My jim máme pomoct, to děláme, ale v rámci našich povinností a v rámci toho, co je lidsky správné, což píchat někomu draslík, stejně jako píchat někomu heparin v pohnutku mysli, není. 

Pomoct někomu zemřít je přece tak..jednoduché, neudělala nic, jen ji zabila, ale dá se pomoci jinak, léky, utěšování, zatracenou modlitbou, lidi k tomu mají různé berličky, aby byl odchod ze světa důstojný.

0/0
29.8.2014 10:52

G76a62b52r12i71e14l 80H49o77r68t29e34n 9801929513184

Maximálně obtížné podmínky vidím právě v tom, že institut euthanasie u nás de iure neexistuje a přesto (naštěstí!) existují lidé, kteří trpícím lidem umožní odejít, ač by se technicky dalo jejich utrpení ještě hodně prodloužit.

0/0
29.8.2014 10:58

V91o74j58t81ě62c46h 30Š16e14f88l92e21r 1547521333899

Dobry den, ano, pokud by obesla fungujici system, tak ano. Ale mame zde system, ktery za miliony udrzuje lidi v nesnesitelnych bolestech o par dny ci tydnu dele. Tento cin se neda odbit tim, ze to je vrah. To je na velikou spolecenskou debatu.

+1/0
29.8.2014 9:56

J76i44ř89í 55S38c34h65i37l24l97e74r 7397976568846

Za miliony udržuje lidi, co by žít nemohli..není to..krásný? Je to tak lidský, vyspělý, civilizovaný. Zabíjet takové lidi by bylo barbarské. Pokud by byla zavedena a zlegalizovana euthanazie, neřeknu ani popel, ale do té doby to nikdo nemůže brát do svých rukou z pohnutí mysli. Vím, že v normálních lidech to vzbuzuje úctu, že něco takového dokázala, ale tak to, věřte mi, není. Člověk cítí jejich bolest i bolest jejich příbuzných a pohl by světem aby jim pomohl. Aby jim pomohl..normálně ŽÍT.

0/0
29.8.2014 10:00

V93o32j27t69ě28c32h 28Š46e40f41l45e96r 1827211683939

Ja nerikam, ze na to mela pravo. Ja rikam, ze pod vrazdou si predstavuji neco jineho. K na smrt nemocnym psum se chovane lepe nez k lidem. To je ten paradox, ta spis nez pro spolecnost, tak pro lekare neprekrocitelna hranice. Ale resitelne to je viz. ostatni staty.

+3/0
29.8.2014 10:04

J35a44n 39M56a46z13ů95r79e67k 2198304678645

R^

+2/0
29.8.2014 10:06

J70i90ř18í 56S13c97h88i37l81l15e66r 7577966588236

Tohle je přesný příklad vraždy. Vraždy s dobrým úmyslem. Nepřekročitelná hranice, filozoficky, je zabíjet jiný lidi. Proto je takový problém s euthanazii, ačkoliv je teoreticky správná, pořád by se z někoho tím pádem stal...vrah. Ačkoliv sám s euthanazií souhlasím.

+1/0
29.8.2014 10:06

J92a36n 81M26a54z14ů48r94e68k 2108484898365

pardon, ale co je a co není lidské je subjektivní....já osobně nepovažuji za lidské nechat příbuzného v nemocnici, kdy se nemůže najíst, umýt, dojít na záchod a je třeba péče 24 hodin a je ve stavu, kdy mozek možná funguje,ale nedokáže ani mluvit a takto ho tam nechat "hnít".

0/0
29.8.2014 10:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.