Diskuze

Vyhozená sestra z Rumburku zřejmě prováděla na přání pacientů eutanazii

Zdravotní sestra, kterou propustila nemocnice v Rumburku po úmrtí vážně nemocné pacientky a vyšetřuje ji policie, pravděpodobně prováděla nezákonnou eutanazii. Vyplývá to z informací, které k případu zjistila MF DNES. Policie i vedení nemocnice zatím k případu mlčí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JH

co to znamená, že "podle zatím zjištěných informací sestra plnila přání pacientů na sebevraždu"? to jim řekla ona? anebo o tom někdo jiný celou dobu věděl, co ona dělá? v prvém případě to nemá žádnou váhu. ve druhém je neskutečné, že vražedkyni někdo kryl. nebo snad existují nějaké (písemné) důkazy, co si pacienti přáli? to asi těžko...

0 0
možnosti
Foto

přál bych jí, aby ji vysekali na nějaké formální pochybení u žalobce......ale mám obavy, že to nastává jen u mafiánů:-P

6 0
možnosti
DO

D74a53v41i76d 85O25d25l63e35r

22. 8. 2014 13:19

Jak byste technicky řešili samotný úkon zbavení života? 

1) Lékař by aktivně aplikoval smrtící látku, tedy iniciativa by vzcházela bezprostředně od něj. (Tohle řešení by však mohlo přinést morální dilema pro lékaře.) 

2) Lékař by pouze připravil aparaturu, ale "stisknout tlačítko" by musel sám pacient. (Tohle řešení by mohlo zase narazit na psychologickou neschopnost pacienta aktivovat smrtící zařízení, tedy by tak jako tak musel přijít nějaký vnější činitel.)

0 0
možnosti
DO

D33a23v65i75d 82O37d77l29e74r

22. 8. 2014 13:01

Otázkou je, jestli tu sestru ti pacienti požádali, nebo ne. To už ale nikdo nezjistí. Jak už tu někdo zmínil: je možné, že  poprvé ji třeba opravdu někdo požádal a ona mu z dobré vůle vyhověla, ale pak se jí tahle hra na boha mohla zalíbit a mohla začít - jako doktor Kevorkian - rozhodovat za pacienty... Proto je nutné dát těmto věcem jasný právní rámec a nastavit podmínky pro eutanazii tak, aby možnost zneužití ze strany příbuzných nebo lékařů byla naprosto mizivá.

4 0
možnosti
IB

Souhlasím s pacientem, ale kdo ví jestli je to jeho přání nebo někoho z příbuzných. Mělo by to být právně ošetřeno.

2 0
možnosti
JN

Až se jednou proměnim v průtokový ohřívač, tak mi, doufám, dá taky někdo tak osvícený ránu z milosti. Předem děkuji.

9 0
možnosti
MN

Jakým právem mi vlastně stát zakazuje skoncovat se životem, pokud je mi jasné, že už dlouho na živu stejně nebudu a každý další den je pro mne strašně utrpení?Rv

11 0
možnosti
TB

T53o58m24á23š 20B24u84r16a

22. 8. 2014 11:59

Vám to nezakazuje. Zapovídá to všem Vašim potencionálním asistentům. Tolik pro přesnost.

Ale jinak Vám rozumím  a Váš postoj schvaluji: je dle mne naší velkou národní ostudou. že dosud nemáme platnou právní úpravu, která by eutanazii - resp. asistenci dalších osob při ní - .umožňovala.

8 0
možnosti
HK

Vzpomenu-li v jakých bolestech maminka umírala byla by nejen ona, ale i já  vděčná, kdyby její utrpení někdo zkrátil, zvláště když bylo jasné, že smrt je nevyhnutelná.Umělé prolužování takového "života" považuji spíš za  zločin. A ti pacienti určitě dali k euthanázii souhlas, takže proto sestru respektivě i lékaře  rozhodně neodsuzuji.,spíš nemocnici, které plyne  z "umělého udržování nevyléčitelných pacientů zisk.

14 0
možnosti
JS

J67a64n 56S61l73a28v16í94k

22. 8. 2014 18:37

Jo a pak budou kauzy jak doktoři oddělávají důchodce, aby mohli mladí včas dědit... Každá mince má 2 strany...

3 0
možnosti
OR

O22t66a 97R78i61e58b65e26l

22. 8. 2014 11:20

No, myslím, že příčinou této akce je ale úplně něco jiného. Podávání opiátů u bolestí trpích pacientů je naprosto normální a lege artis postup.

Tahle akce mě připadne spíše jako vyřizování si účtů... Čert ví, komu zavazela sestřička či lékař....

3 3
možnosti
MK

Dobrý skutek se musí vždy přísně potrestat, zejména v ČR :-(

7 2
možnosti
DO

D98a17v35i69d 93O28d88l12e61r

22. 8. 2014 13:07

To už nikdo nezjistí, jestli to byl dobrý skutek (pacient o poslední injekci sám požádal), nebo si sestřička zahrála na boha a rozhodla to za pacienta.

2 0
možnosti
MT

Takže se zase rozjede debata o eutanazii, místo aby se rozjela debata o důstojném umírání a kvalitní paliativní a hospicové péči. To je pořád dokola, dnešní medicína má všechny prostředky k tomu, umožnit umírat důstojně, s dostatečnou eliminací průvodních jevů i posledních stádií rakoviny či jinných infaustních diagnóz. Ale všichni tu budou velebit/zatracovat sestru za údajně prováděnou eutanázii, místo aby se pohoršovali, jak to, že ošetřující lékaři dopustí, aby se pacient dostal dlouhodobě do takového stádia, že prosí sestru o smrt... Jak to, že naprostá většina i odborných (internisti, onkologové) lékařů buď nezná nebo neumí nebo se bojí používat moderní postupy paliativní medicíny. Podpora hospicové péče (a to zejména domácí) je v téhle zemi téměř nulová. Přitom podle průzkumů veřejného mínění naprostá většina lidí, a to včetně lékařů, chce umírat doma a ne v nemocnici.

17 1
možnosti
JS

Konečně, zrovna jsem to chtěla napsat, ale byla jste rychlejší... ;-D Z vlastní zkušenosti u obou rodičů, kteří měli konec života krušný -  až teprve v hospicu jsem u obou měla pocit, že se to dá zvládnout tak, že člověk BEZ nadměrné BOLESTI jen tiše a důstojně dohasíná. Lékaři (většinou, abych nekřivdila všem) v LDN ani v nemocnicích buď nemají snahu, nebo zkušenosti (nebo možná i finance - opiáty a moderní analgetika jsou drahá) k tomu, aby si dali tu práci a léčbu bolesti individuálně u každého umírajícího "vyladili". A to je ten kámen úrazu - každý má jiný práh bolesti a zabírají mu tedy i jiná analgetika. Sestra už je ta poslední, která něco zmůže - léčbu u pacienta vždy ŘÍDÍ a ordinuje LÉKAŘ. Takže, když je sestra empatická a už nesnese ten neustávající křik a naříkání pacienta, o kterého se stará, a nemůže DONUTIT lékaře, aby s tím něco udělal - dokážete si představit tu BEZMOC ?!! Tak nakonec vezme věc do vlastních rukou...zoufalí lidé páchají zoufalé činy...:-/

4 0
možnosti