- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Patriku, jdi do řiti. Tu D8 jsi podělal ty. To tvé bombardování, napadání rozhodnutí stavbu x krát zastavilo. Ty máš koukat , či jen dohlížet (jste jenom hnutí) na životní prostředí. Co se montuje Děti a Arnika do stavebních věcí???? Děti co se montují do stavebních rozhodnutí ??? D8 stále díky tobě Patriku stále nestojí, problémy mají desetitisíce lidí kolem UL, Lovo, TP, směr na Německo. Přijeď do Vaňova, Patriku, dostaneš takovou hranolem přes hrb, za ten hluk, smrad, životy.
4 mld minimálně + další náklady na provoz. To se na těch pár tun převezeného písku fakt vyplatí. Nemluvě o tom, že se to stejně někde zase musí přeložit na auto nebo na vlak. ...
Až poslední přepravce prodá svou loď pak poznáte cenu přepraveného zboží po železnici a po silnici.
Nejedná se zde vůbec o písek přepravuje se hlavně hnojiva do zahraničí zpět základní suroviny pro její výrobu. Vyvážíme velké množství obilí, některé nadměrné náklady nelze ani po silnici ani po železnici přepravit (velké strojní zařízení má velkou přidanou hodnotu a je zde navázáno velké množství pracovních sil) a do papíren se například dopravuje 50 % dřeva po železnici, 25% po silnici a když je voda tak 25 % po vodě jinak je to nahrazeno kamionamana.
Nevědomost neomlouvá !!!!!!!!!!!!
Nechci hájit výstavbu vodního díla Děčín za každou cenu, ale nelíbí se mi argumentace a důvovody, uváděné v tomto článku. Už jen ta fotografie, která je součástí článku je zavádějící. Labského kaňonu pod Děčínem se výstavba jezu dotkne jen okrajově. Je situována nad ním, na okraji města Děčína.
Stejně tak informace o tom, že jez zlepší splavnost jen na 10 km toku je nesmyslná. V úseku pod zdymadlem bude možno upravit plavební hloubky prohloubením dna, spojeným s výstavbou soustřeďovacích staveb. Labský kaňon se tak dokonce o několik decimetrů prohloubí. Úsek nad jezem bude řešen zvýšením hladiny. Ale jen takovým, že voda zůstane ve stávajícím korytě. V úseku pod dalším jezem na Střekově pak bude možno provést prohloubení dna, spojené s výstavbou soustřeďovacích staveb.
Není to optimální řešení (tím jsou minimálně 2 jezy u nás a jeden na území SRN), ale je to řešení, které je nejšetrnější k řece i okolí, nejlevnější a technicky zaručeně možné.
Zato tak zvaná "bezjezová varianta" je technicky naprostý nesmysl. Jedná se o tak zvané "splavnění regulační metodou", které bylo na tomto úseku Labe provedeno již na přelomu 19 a 20 století a bylo průběžně vylepšováno. Představa dalšího prohloubení dna, až pod zdymadlo Střekov, je zcela nesmyslná. S prohloubením dna klesne i hladina. Při délce úseku 40 km by pokles hladiny pod Střekovem byl desítky decimetrů. A to i při současné výstavbě soustřeďovacích staveb. Navíc by to znamenalo další zůžení, dnes již někde jen 30 m široké, plavební dráhy a celkovou přestavbu zdymadla Střekov. Minimálně plavebních komor a VE. Taková úprava by také úplně změnila charakter tohoto úseku vodního toku.
Cena za přípravu stavby vodního díla podle mne plně odpovídá podrobnému rozpracování projektu a výzkumu, prováděnému většinou z důvodů vyvrácení nesmyslných požadavků ekologů. Naopak ty požadavky, které byly uznány jako oprávněné, byly do projektu bezezbytku zahrnuty. Při přípravě stavby se samozřejmě řešila i bezjezová varianta a baypas.
Cvrk
Zelený ma*or Patrik ať táhne do Horních Uher, odkud k nám přitáhl!
To je zase jednou blbost kardinální, snad by stačilo vyčistit zanesené dno....
4 milardy kvůli 10 km? To už bylo levnější najmout nosiče...
Tak včera nám Páni sebrali divadlo, dneska nám v CHKO postaví plechové haly a zítra nám budou holit hlavy. Vlastně ne, zabetonují jeden z nejkrásnějších úseků Labe na celém jeho toku, kaňon Labského údolí. Jak je to možné? Prostý lid nesouhlasí, rejdařům je to v podstatě jedno, protože další zdymadlo je až v Magdeburku, takže stejně víc nenaloží (leda by měl Ferox velkého odběratele v Bad Schandau), tak kdo má vlastně doopravdy zájem na stavbě jezu? Buď má ŘVC sci-fi vizi do budoucnosti nebo neví co s penězi (státními). A nebo bylo odehráno již mnoho golfových turnajů, squashových a tenisových zápasů a bylo tím pádem dohodnuto mnoho "podmínek", ze kterých už nejde vycouvat???
A to že konkurence v dopravě sama o sobě snižuje cenu Vám asi nedochází, kde 75%ceny dopravy je z Hamburku k nám a 25% z Číny do Hamburku.
V Německu není potřeba výstavba vodních děl z důvodu velmi malého sklonu dna oproti českému území, kde je ponor o více jak 30 cm menší .
Vodní dílo v Magdeburku je zde pouze z důvodu zanášení řeky ze směru od moře.
..pochopitelně. Pořád je ještě co zničit a zabetonovat...