Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jez na Labi bude stát čtyři miliardy, splavnost zlepší jen na 10 kilometrech

Jez na Labi u Děčína se má začít stavět za čtyři roky. V současnosti už probíhá proces EIA, který hodnotí vliv projektu na životní prostředí. Jeho výsledek by měl být znám na podzim. Ministerstvo tvrdí, že stavbu jezu nařizuje Evropská unie. Ochránci přírody to ale odmítají a navrhují tzv. bezjezovou variantu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V71l15a68s90t64i60m84i42l 14P49r34a82u58s 6424920636844

Patriku, jdi do řiti. Tu D8 jsi podělal ty. To tvé bombardování, napadání rozhodnutí stavbu x krát zastavilo. Ty máš koukat , či jen dohlížet (jste jenom hnutí) na životní prostředí. Co se montuje Děti a Arnika do stavebních věcí???? Děti co se montují do stavebních rozhodnutí ??? D8 stále díky tobě Patriku stále nestojí, problémy mají desetitisíce lidí kolem UL, Lovo, TP, směr na Německo. Přijeď do Vaňova, Patriku, dostaneš takovou hranolem přes hrb, za ten hluk, smrad, životy.

+5/0
8.8.2014 22:40

P60e43t26r 27Č74e36r95n88ý 4858977161550

4 mld minimálně + další náklady na provoz. To se na těch pár tun převezeného písku fakt vyplatí. Nemluvě o tom, že se to stejně někde zase musí přeložit na auto nebo na vlak. ...

0/−1
6.8.2014 21:50

Z27d80e71n43ě48k 50V24y86s16o92k27ý 4552422576949

Až poslední přepravce prodá svou loď pak poznáte cenu přepraveného zboží po železnici a po silnici.

Nejedná se zde vůbec o písek přepravuje se hlavně hnojiva do zahraničí zpět základní suroviny pro její výrobu. Vyvážíme velké množství obilí, některé nadměrné náklady nelze ani po silnici ani po železnici přepravit (velké strojní zařízení má velkou přidanou hodnotu a je zde navázáno velké množství pracovních sil)  a do papíren se například dopravuje 50 % dřeva po železnici, 25% po silnici a když je voda tak 25 % po vodě jinak je to nahrazeno kamionamana.

Nevědomost neomlouvá !!!!!!!!!!!!

+1/0
11.8.2014 20:34

J94a86n 13C33v75r49k 9920682960954

Nechci hájit výstavbu vodního díla Děčín za každou cenu, ale nelíbí se mi argumentace a důvovody, uváděné v tomto článku. Už jen ta fotografie, která je součástí článku je zavádějící. Labského kaňonu pod Děčínem se výstavba jezu dotkne jen okrajově. Je situována nad ním, na okraji města Děčína.

Stejně tak informace o tom, že jez zlepší splavnost jen na 10 km toku je nesmyslná. V úseku pod zdymadlem bude možno upravit plavební hloubky prohloubením dna, spojeným s výstavbou soustřeďovacích staveb. Labský kaňon se tak dokonce o několik decimetrů prohloubí. Úsek nad jezem bude řešen zvýšením hladiny. Ale jen takovým, že voda zůstane ve stávajícím korytě. V úseku pod dalším jezem na Střekově pak bude možno provést prohloubení dna, spojené s výstavbou soustřeďovacích staveb.

Není to optimální řešení (tím jsou minimálně 2 jezy u nás a jeden na území SRN), ale je to řešení, které je nejšetrnější k řece i okolí, nejlevnější a technicky zaručeně možné. 

Zato tak zvaná "bezjezová varianta" je technicky naprostý nesmysl. Jedná se o tak zvané "splavnění regulační metodou", které bylo na tomto úseku Labe provedeno již na přelomu 19 a 20 století a bylo průběžně vylepšováno. Představa dalšího prohloubení dna, až pod zdymadlo Střekov, je zcela nesmyslná. S prohloubením dna klesne i hladina. Při délce úseku 40 km by pokles hladiny pod Střekovem byl desítky decimetrů. A to i při současné výstavbě soustřeďovacích staveb. Navíc by to znamenalo další zůžení, dnes již někde jen 30 m široké, plavební dráhy a celkovou přestavbu zdymadla Střekov. Minimálně plavebních komor a VE. Taková úprava by také úplně změnila charakter tohoto úseku vodního toku.

Cena za přípravu stavby vodního díla podle mne plně odpovídá podrobnému rozpracování projektu a výzkumu, prováděnému většinou z důvodů vyvrácení nesmyslných požadavků ekologů. Naopak ty požadavky, které byly uznány jako oprávněné, byly do projektu bezezbytku zahrnuty. Při přípravě stavby se samozřejmě řešila i bezjezová varianta a baypas.

Cvrk

+5/0
6.8.2014 11:38

M58i82l29a70n 83L19a42š14ť69o69v11k82a 8672704363108

Zelený ma*or Patrik ať táhne do Horních Uher, odkud k nám přitáhl!

+3/0
6.8.2014 6:11

L45u39c27i85e 30J32i87ř32í71k23o45v14á 4479573302313

To je zase jednou blbost kardinální, snad by stačilo vyčistit zanesené dno....:-/

0/−4
5.8.2014 19:20

M88i23l76a65n 14L54a12š32ť57o53v59k88a 8332684853678

Bohužel nestačilo

+3/0
6.8.2014 6:58
Foto

J92a57n 63B72o45r19o73v85i68č83k65a 5463613210814

4 milardy kvůli 10 km? To už bylo levnější najmout nosiče...

+2/−3
5.8.2014 14:43

M80i55r33o26s62l26a33v 77P87e85c67h95a 6957637114641

Tak včera nám Páni sebrali divadlo, dneska nám v CHKO postaví plechové haly a zítra nám budou holit hlavy. Vlastně ne, zabetonují jeden z nejkrásnějších úseků Labe na celém jeho toku, kaňon Labského údolí. Jak je to možné? Prostý lid nesouhlasí, rejdařům je to v podstatě jedno, protože další zdymadlo je až v Magdeburku, takže stejně víc nenaloží (leda by měl Ferox velkého odběratele v Bad Schandau), tak kdo má vlastně doopravdy zájem na stavbě jezu? Buď má ŘVC sci-fi vizi do budoucnosti nebo neví co s penězi (státními). A nebo bylo odehráno již mnoho golfových turnajů, squashových a tenisových zápasů a bylo tím pádem dohodnuto mnoho "podmínek", ze kterých už nejde vycouvat???

+2/−3
5.8.2014 9:13

Z78d65e80n41ě11k 47V56y45s29o39k21ý 4292522426299

A to že konkurence v dopravě sama o sobě snižuje cenu Vám asi nedochází, kde 75%ceny  dopravy je z Hamburku k nám  a 25% z Číny do Hamburku.

V Německu není potřeba výstavba vodních děl z důvodu velmi malého sklonu dna oproti českému území, kde je ponor o více jak 30 cm  menší .

Vodní dílo v Magdeburku je zde pouze z důvodu zanášení řeky ze směru od moře.;-)

+1/0
5.8.2014 16:08

N51i11c29k 42S35a17g44e18n 9788171883672

Konkurence novej krásnej labskej kaňon nepostaví. Nevim, proč by se kvůli o desetník levnějšímu salámu mělo něco takovýho nenávratně zničit.

+1/−5
5.8.2014 16:41

Z75d81e18n19ě17k 13V12y34s45o23k64ý 4462602256229

Krásnej kaňon??? Viděl jste kde má stát vodní dílo a kam má zvedat hladinu??? Jedná se pouze o intravilán Děčína kde Labe změní ze stoky která tam je dnes na vodní hladinu podobné ve Vaňově...akorát kratší s nižším rozdílem hladin

+3/−1
5.8.2014 17:43

J95i20r82i 14P35e86t65l34a70n 9885287925845

Dalnice uz netahne prijdou na radu jezy

+3/−1
4.8.2014 17:57

R71a75d23e64k 28Š39v47e37c 9266379850825

Celej Patrik ať jde do patřičných míst....

+5/−3
4.8.2014 16:55
Foto

L38a77d81i89s84l17a46v 25M33a39t81ě91j50k63a 1952869629247

..pochopitelně. Pořád je ještě co zničit a zabetonovat...

+2/−4
4.8.2014 23:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.