Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prachař žádá vyhlásit u sesuvu na D8 stav nebezpečí, aby urychlil sanaci

Ministerstvo dopravy požaduje vyhlášení stavu nebezpečí v okolí sesuvu na rozestavěné dálnici D8. Ministerstvo by pak mohlo zadat potřebné práce bez veřejného výběrového řízení. Bez toho odklízecí práce nezačnou ještě letos a sanace závalu se zpozdí o šest až deset měsíců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V92í79t 59M64r93h89a75l 1325909723890

Mělo by se udělat vše proto, aby už dálnice byla dostavěná. A druhá věc, stát by se měl také starat o to, jak a kdy opravit poškozený úsek železnice, na to se tak trochu více zapomíná. Když vidím, jak tato trať z Chotiměře do Radejčína vypadá, je mi z toho na nic. Člověk tady s touhle tratí žije, byly jsme zde zvyklí poslouchat houkání vlaků a najednou už přes rok je ticho, dost mi ty vlaky tady chybí.

+1/0
25.7.2014 13:08

M18a74r49t19i67n 84S26e84d66o57n85a 2845196886139

"Stat by se mel starat" - z techto slov me mrazi. Proc by z penez danovych poplatniku mely byt dotovany trate po kterych moc lidi nejezdi? Aby nechybelo houkani vlaku panu Mrhalovi je sakra maly duvod.

0/−1
26.7.2014 7:25

J26o12s95e54f 91T80r65ö36g21l 8859122736286

Ale tady lidi jezdí, kdyby nejezdili, neobjednal by kraj vlaky (ještě za Šulce, když se rozsah dost reguloval a nevytížené lokálky se zavíraly).

+1/0
26.7.2014 9:15

J85o87s62e46f 96T66r76ö46g58l 8129632526406

Ještě jsem zapomněl, že železnice vlastní stát prostřednictvím SŽDC. Jeho povinností je udržovat tratě sjízdné a bezpečné. ALternativa je už jen trať zrušit, na to je zákonem daná procedura, ke které se musí kladně vyjádřit mj. kraj a armáda a další subjekty.

0/0
26.7.2014 9:19

V64í42t 49M36r31h73a78l 1835109723150

Pane Sedona, to bylo bráno obrazně, ale je vidět, že pochopení pro Vás je něco, jako Španělská vesnice a když už, ty lidi tady po této trati opravdu jezdili, takže nevidím důvod, proč by se trať neměla opravit, stát je majitelem tratě, tak až se postará o opravu.

0/0
26.7.2014 14:00

P88a76v45e26l 93D83v82o55ř97á23k 8208475702971

Tento postup je více než podezřelý, když nebyly zveřejněny výsledky geologického průzkumu v oblasti sesuvu. 

Proč taková opatření nepřišla bezprostředně po sesuvu? Něco tu velmi smrdí. Asi tak 20 let,...

0/0
25.7.2014 7:15

J72o90s45e49f 64J46ů52z37a 1388358713777

Platit by to měl zhotovitel stavby, který ten kopec podhrabal, a ten ať si na to najme, koho chce.

+2/0
24.7.2014 17:31

M45a75r52t54i17n 13S62e72d90o77n98a 2115426176799

Spatne, geologicky pruzkum zadal stat, nikoliv zhotovitel. Ze je v lokalite nestabilni puda se vedelo, upozornovali na to i tzv. ekoteroristi, kteri navhovali stavbu resit tunelem. Ale stat si prosadil svoje a vysledek je ze tento usek se stavi-nestavi pres 7 let a zdaleko neni stale hotov.

+1/0
26.7.2014 7:30

K68a83r65e29l 39V87a59c74h57u21t 9183362659333

Takhle to dopadá, když se neuváženě odkryje kopec - následky jsou pak (finančně) nedozírné!!! ;-€Rv[>-]

0/0
24.7.2014 16:47

A39u91g87u64s57t 20F76o62r47m66á92n63e94k 6685989980676

Už se o tom mluví hodně dlouho. Je načase s tím něco udělat a ne zase jen kecat.

+3/0
24.7.2014 14:44

M49a62r14t44i57n 68S50e15d58o16n86a 2915786596909

Kdy nastupujes na stavbu?

0/0
26.7.2014 7:32

T46o35m53á68š 18Z53e51m31a58n 3165138814715

A co říkají ekopošuci na ten lom nad dálnicí?

Mimochodem, právě voda v něm shromažďovaná má za následek tento sesuv.

+2/−6
24.7.2014 14:35

J94a95n 79Š88k22r18a67b26á70n34e57k 7405950168142

Tomáši jste sice mimo, ale to nevadí, i přes to Vás máme rádi.. ;-)

+1/−2
24.7.2014 15:59

K28a56r59e74l 23V14a13c24h61u73t 9243792539603

To co píšete je zjevná hloupost. Tomáš má naprostou pravdu. To vidí každý!

Podívejte se taky na ten model krajiny - je to dost výmluvné. ;-) Ten lom vytváří trychtýř.

+1/−1
24.7.2014 16:49

J91a35n 20Š43k12r76a43b90á94n97e70k 7785440788192

Nu Karle, stačí přečíst posudek od České geologické služby (státní to úřad) který byl vypracován před stavbou dálnice (a nebyl na něj brán zřetel) kde se píše že sesuvy tu byly již v době dávno před lomem, a budou i po tom co lom dávno zmizí, sesuvné území navíc není jen "pod lomem".

Jedním ze spouštěčů sesuvu byl hlavně zářez dálničního tělesa do svahu.. Pokud totiž odtěžíte patu nestabilního svahu tak to prostě spadne.

Ale samozřejmě je možné že odborníci z České geologické služby jsou hlupáci a v tom případě se panu Zemanovi omlouvám..;-)

+7/0
24.7.2014 17:00

J82o44s60e23f 55T25r53ö87g56l 8319962816916

LOM v CHKO také není to pravé ořechové, ale je to relikt minulosti. V sesuvu určitě hrál nějakou podpůrnou roli, např.nadměrné zatížení paty svahu a právě špatné odvodnění, nicméně ve Středohoří seuvy byly a budou vždy. Jsou to strmé kopečky vyvřelé horniny, na kterých zemina tak dobře nedrží.

0/0
26.7.2014 9:24

B76l73a59ž44e52j 45M26o73t64y15č85k71a 8127517225670

vyřešil by to tunel

+1/−3
24.7.2014 13:59

J46a20n 66F55r55o54l46í19k 6136310955294

Ten bude, když to zadají bez výběrového řízení.:-P

+3/0
24.7.2014 17:28

V10í35t 72M65r69h95a17l 1685529513450

Na tunel je už pozdě.

0/0
25.7.2014 13:03

T43o62m 27P66á58l52e92k 1751786219988

Ba ne, i tato stavba jako každá jiná je tunelem sama o sobě. Rv

+1/0
25.7.2014 15:33

V33í36t 27M94r29h26a55l 1955759573740

Zcela Vám dávám za pravdu;-).

0/0
25.7.2014 22:45

J92o46s14e79f 57T91r74ö75g95l 8399762666246

Tay jsem podepsal petici za tunel Kubačka, ale na něj už je opravdu pozdě. Máme tady téměř postavenou dálnici, rozsáhlý sesuv a vše okolo, co představuje dost zásadní zásah do ŽP. Stavtě tunel a likvidovat stávající úsek by představoval další zásah do jinak ještě nezasažených částí. A to nemluvím o penězích, tunel by stál více než sanace svahu.

+1/0
26.7.2014 9:31

P19a22v90e28l 52S54l78a12d52o30v24n72í42k 6427773227496

No, když už to tam leží přes rok, tak by to už mohlo počkat na konec řádného řízení. Takto to zavání další přihrávkou spřátelené firmě. Kdyby to bylo loni touto dobou, pak ano, pak bych vyhlášení stavu nebezpečí bylo na místě.

0/−3
24.7.2014 13:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.