Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odvodnit, sledovat a na jaře stavět, zní plán ministra pro dálnici D8

Ministr dopravy Antonín Prachař z ANO popsal řešení problému se sesuvem na rozestavěném úseku dálnice D8. Na vině je podle něj množství podzemní vody. Místo proto plánuje odvodnit. Pokud pak sesuvy ustanou, na jaře chce začít znovu stavět. Uvedl to v České televizi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V74l44a92d88i58s72l39a77v 97K65o70r55č47á55k 1496566192422

Takže zase tu  máme nové manažerské rozhodnutí - opět ministra (to už tady v minulosti také bylo) - jak dopadlo špatně. Tak doufejme, že jaro 2015 bude pro

letitou historii této stavby pozitivní a bude se moci tedy "pokračovat".Ale nevidím

současný důvod proč se na jiné části této dálnice generací, běžně nepokračuje    

 na dodělávkách, které nejsou závislé na výsledku  sesuvu? Že tam je práce

ještě více než dost, není pochyb a snad jde také o čas zprovoznění ??? ;-O

0/0
25.6.2014 9:38

M62i91l78o12s24l62a21v 66V60l92a96c15h 1903879490328

Chápu, že se nemůže stavět na sesuvu, než se to vyšetří, ale proč se nestaví všude okolo (před a za sesuvem) to nechápu. Nedávno jsem tam jel a nebyl tam snad jedinej dělník a stroj, tam by se přece mohlo dělat na plný pecky.

0/0
23.6.2014 21:56

R49a54d32e42k 19N59o32v33a66k 9974283939460

První se musí pořádně odvodnit lom, který to všechno způsobil!!!

0/0
23.6.2014 8:33

P79e25t91r 18N29o25v96o38t59n47y 3439742179562

Pomník českým soudům?

0/0
23.6.2014 1:24

M49a11r27t43i29n 56S75e44d15o24n68a 2575736526569

Stavba D8 ukazuje na lajdactvi statu. Vedome se rozhodl pro stavbu dalnice v prirodni rezervaci aniz si zajistit povinne posudky. Celkem logicky pak byla stavba nekolikrat prerusena lidmi, co se ohani ekologii. Nyni se prichazi s hura napadem ze uzemi se odvodni. Je jen otazkou casu kdy se ozvou ekologove ze stavby spojene s odvodnenim nejsou v projektu a odovodneni bude mit negativni vliv na prirodu v rezervaci (tj. zase pozastaveni stavby nez se udela XY posudku). Si nekdy rikam, ze kdyby se postavil tunel, kteri samotni ekologove podporovali, uz je D8 davno dostavena a s nizsimi celkovymi naklady.

+5/0
22.6.2014 21:51

J61o69s39e78f 57T11r69ö73g47l 8919682556846

Ekologické organizace rozhodně nejsou jedinou brzdou dostavby. Tou jsou hlavně soudy, které na rozdíl od správních řízení (územní rozhodnutí, stavební rozhodnutí...) nemají žádné pevné termíny. Dále přípravu stavby na cca 3 roky zastavilo řízení o vydání výjimky ze zákona o CHKO, kterou MŽP na poprvé nevydalo (a ty tři roky se dohadovalo s ŘSD na dodání potřebných dokumentů), vydána byla teprve ministrem Kužvartem a to dost "se skřípěním zubů". Další zdržení byla např. kvůli požární ochraně, nejprve se kvůli tomu předělávala estakáda nad Vchynicí (místo plánovaných plastových protihlukových bariér, které byly lehké, ale hořlavé, se musely na požadavek hasičů dát skleněné, které ale představovaly vyšší zátěž, kvůli které se most předělával a zpozdila se jeho kolaudace. Hasiči měli i výhrady k dojezdové době (od Bílinky povede trasa přes CHKO 13 km bez jediného sjezdu nebo odpočívadla nebo čerpací stanice). Výhrady měli i hygienici kvůli hlukovým limitům.

+5/0
22.6.2014 22:33

J69a39n 40P33a88v43e35l94k17a 3607841284381

První mobilní silnice ve střední Evropě.

+2/−1
22.6.2014 18:58

D32a74v89i89d 85Z95a50j61d25á41k 8285152590811

Celych 60 km dalnic.To je snad na zapis do knihy rekordu,ne?A o prekonani bych strach nemel.Protoze min se postavi stejne jen u nad,takze budeme stale drziteli jen my!

0/0
22.6.2014 15:12

B96o54h65u73s88l77a28v 42K44r50á30l64í15k 2951700919406

Umístění vodorovných a svislých pilotů zajistí České aerolinie.

+6/0
22.6.2014 15:05

J98a54n 67R67e44n77d40a 1419832369553

Tak a může za to sv. Petr !!! ;-D

0/0
22.6.2014 14:31

L47u63k50á42š 13D46u84d42a 7900285660221

Když všecko půjde žůžopohádkově, tak už za 3 roky bude dokonce celých 60km nový dálnice? No to je sen! .....Nula tam asi nechybí, co? Myslím u těch kilometrů. Ty wogo...

+5/0
22.6.2014 14:15

J78a49n 77P44i34r21k17l 2713438824954

Po sesuvu byly ukázána snímky z velké jámy na sesuvem, která slouží jako zařízení staveniště, nebo se tu těžila i zemina na náspy dálnice? Asi to místo nebylo moc odvodněné. To  mohl být začátek vzniku kluzné vrstvy. Ale na místě jsem nebyl. V článku jsou zmiňované "horizontální piloty". To by  měly být horizontální vrty, které dříve pro sanaci svahů prováděla Geoindustria Jihlava. Ale tu asi někdo zprivatizoval, ale její vrty dosud svahy zdárně odvodňují.

0/0
22.6.2014 13:43

J76i84ř94í 76K10o83c73u42r89e32k 6595744105718

Ta jáma na kopci je kamenolom, už na mapě z roku 2003 je vidět slušná díra. A ano je možné, že dešťová voda z něj se dostává přímo do hlubokých vrstev. Po těchto zvodnělých vrstvách pak sklouzne celý svah.

+2/0
22.6.2014 19:55

P89e32t30r 69K24u54n76e58š 4227637310

vytrhl jsi pouze cast z celku - kazde manazerske rozhodnuti ma v sobe jistou miru rizika. pokud ale ministr nelhal, ma v ruce zpravu, ktera sesuv oduvodnuje a zjevne stanovuje napravna opatreni - zajisteni svahu plus odvodneni zni smysluplne, uvazime-li, ze zeleznicni trat tam vedla mozna sto let bez potizi, melo by to byt vsechno v poradku. podpurny argument, ze je vetsina telesa pred i za sesuvem hotova (coz stalo nemaly peniz), aby se v tuto chvili nehledaly alternativni trasy, neni tim hlavnim duvodem.

+5/−1
22.6.2014 13:19

P59e45t48r 22K27u24n76e96š 4847157180

jak to, ze se to objevilo tady??

0/0
22.6.2014 13:20

P90e39t22r 97K18u32n88e37š 4827727770

tedy byla to reakce na jana skrabanka...

0/0
22.6.2014 13:23

V60a60c78l27a49v 82P18e95r14o94u71t55k40a 6688287654401

Vy budete nějakej fanda ministra, trochu pohledejte http://zpravy.aktualne.cz/domaci/vladni-zprava-dalnice-d8-nebude-nikdy-bezpecna/r~b63e4a9af7c711e281610025900fea04/ veskrze negativní zprávy a ono to na jaře bude dobrý? Náhodou znám pár geologů co to tam mapovali  ke konci minulého století a Ti řikají, že se tam stavět nemělo a nemá. Chtěl bych vidět člověka co se pod tu zprávu  podepíše, že příští rok stavět ano ...Rv

+3/0
22.6.2014 13:48

O20s95k53a50r 36B50r19u13n55a 4469560909526

Jmenuje se nektery z toho paru geologu, ktere znate, ing. nebo Dr. ?

0/0
22.6.2014 14:02

K13a71r90e47l 46P40o89d37h85o93r34s17k54y 3565223212715

Take jsem mluvil s jednim geologem, ktery na tom delal a potvrzuju slova Peroutkova. Geologove rikaji, ze se davno vi, ze to tam pro stavbu dalnice vhodne neni, ze to bylo ve zpravach od zacatku, ale presto se rozhodlo, ze se tam stavet bude, a navic se ted na ne snazi stavbari hodit zodpovednost za to, ze se tam stavelo.

0/0
22.6.2014 19:32

J25o10s35e84f 42T20r26ö46g90l 8419222856396

ČGS jako instituce upozorňovala na nevhodnost vedení dálnice tudy a na rizika sesuvů a doporučila vedení tunelem (Kubačka). Proti tomu stál posudek Prof. Pašky z UK, který naopak tvrdil, že sesuvy nehrozí, že dálnice svah stabilizuje a že tunel Kubačka by stavbu zbytečně zdržel a prodražil. V zásadě odborný spor po 15 letech rozhodla příroda...

+3/0
22.6.2014 21:11

Ř86e64h55o76ř 53V61l52a84s31á71k 2744874161336

Takže hledaný viník je profesor Paška?

0/0
22.6.2014 23:17

J61o12s88e19f 29T75r68ö52g32l 8829972566586

Tak částečně nepochybně ano. SIce se vyjádřil v posudku dost obecně o tom, že za určitých technických podmínek (otázka je jakých a jak drahých) je stavba v této trase realizovatelná a riziko sesuvu minimální.

Špatné je hlavně to, že když jedna oficiální státní instituce (RŠD) vybere ne zcela vhodnou trasu a druhá oficiální státní organizace (ČGS) jí to rozporuje, tak místo aby se projekt předělal, tak se raději hledá (a najde) vhodný odborník, který napíše protichůdný posudek. Výsledek je zřejmý - zpoždění, zdražení, o vlivu sanace svahu na ŽP nemluvě.

0/0
23.6.2014 17:09

J79a74n 31Š40k64r52a53b82á17n69e62k 7255100358422

Já četl zprávu České geologické služby (státní to úřad), kde se tvrdí že dálnice na daném místě se stavět v žádném případě neměla, že zde sesuvy byly a budou... Trasa dálnice tam kudy vede je politické rozhodnutí bez ohledu na veřejnost (a tou nemyslím ekology, ale ty kteří trpí nadměrnou dopravou na současné tranzitní trase), bez ohledu na ochranu přírody, a nakonec bez ohledu na názor odborníků.. 

Nejsem geolog, abych věděl zda navrhované řešení ohledně sesuvu je to pravé, ale ze zkušenosti vím, že v případě D8 není to pravé důvěřovat politikům.

+6/−1
22.6.2014 14:06

P37e45t79r 17Č87e58r73n61ý 4688697461970

Bohužel je letos dost suchý rok, takže se chyba rozhodnutí projeví, až se to sesune za provozu za pár let.

+4/0
22.6.2014 13:11

F32r63a13n52t87i44š42e75k 25S78c48h90l88i59c73h80t37s 9675782641325

Jasně! A, co když lidem v okolí vyschnou studny?

Už teď by tunel stál polovic a byl dávno hotov!

+5/−3
22.6.2014 13:03

P25e69t24r 22K44u40n58e53š 4417927930

houby... kdyby byl v puvodnim planu dlouhy tunel, tak se dnes deti zeme privazujou ke stromum a lobuji za trasu, ktera se momentalne stavi.

+4/−4
22.6.2014 13:22

P83e44t64r 34H43a18r92i55p62r37a20s73a42d 37H29a53j25i96č 8453890304557

Lžete, přečtěte si jejich důvodovou zprávu. Mají to na svých webových stránkách už několik let.

+3/0
22.6.2014 14:36

P18e72t88r 31K24u29n64e77š 4527107190

ja ti jen rikam, co by bylo kdyby. ted blokuji modernizaci d1, argumentem je, ze to mohlo jit rychleji a efektivneji - efekt jejich akce je zpomaleni a prodrazeni...

+2/−2
22.6.2014 21:45

M34a78r54t28i24n 37H95o73d83í79k 2875595448807

To místo trochu znám, procházel jsem tam několikrát před i v průběhu stavby, varianty jsem moc nestudoval, geologii místa neznám, ale to co tam staví je i při pohledu  z kopce dolů i na mapu zřejmě nejdelší možná varianta, která místo poškodila naprosto nejvíc. Hrůzostrašné monstrum, které naprosto zlikviduje nádheru toho místa. Nevím, proč by se měl někdo přivazovat ke stromu kvůli tunelu, ale ekologové by to myslím nebyli. Jak říkám, neznám geologii místa, ale na místě mě napadly minimálně dvě lepší varianty. Jak se ukazuje, geologický podklad vybrané varianty byl stejně špatný, takže by asi horší nebyly. Jenže teď už je to jedno.

+3/0
22.6.2014 14:45

P14e50t84r 95K26u31n29e61š 4567257200

ekolog, rozumej ekoterorista, bude blokovat kdykoliv cokoliv. od te doby, co se po nich chce alterrnativa, vezmou cokoliv, co se hodi. ja si myslim (a nejsem z toho kraje) ze dalnice prvoplanovite navrhuji odbornici. zohlednuji ruzna kriteria a nikdy se nedobereme ke konecnemu verdiktu jestli alternativa A nebo alternativa B byla byvala tou lepsi volbou. nicmene kostky padly, je treba dostavet co nejrychleji. rozhodne jsem ale presvedcen, ze tu dalnici nenavrhovali troubove tak, aby stavba byla co nejdelsi a zlikvidovala nadheru toho mista.

0/−2
22.6.2014 21:51

J18i45ř71í 13V34o17t29o47č84e20k 3228984876471

Ti vaši "odborníci" tu dálnici navrhli tak kvalitně, že leží pod sesuvem.

Ale hlavně že máte radost, že se neustoupilo ekoteroristům -- ti totiž před lety tvrdili, že se svah může sesunout, ale holt to nebyli ti vaši odborníci, tak se jim "nevěřilo".

Inu, ukázalo se, kdo měl pravdu. Ale už, bohužel, pozdě.

0/0
23.6.2014 10:43

J53o45s79e95f 75T63r53ö73g93l 8289552796966

Tak stavěná trasa není z hlediska dopadu na ŽP zas tak strašná (daly by se najít rozhodně rohorší). Jednak v této části nejsou tak cenné biotopy (relativně) jako třeba na Lounsku. Dále trasa v podstatě kopíruje Labe, tj. její fragmentační účinek není tak hrozný (zejména v porovnání s řekou a okolím). Dále trasa využívá už poškozených částí CHKO (lom) a naopak nejcennější část (Opárenské údolí) překonává velice šetrně obloukovým mostem bez pilířů, přičemž zábor i v průběhu stavby byl malý. Na trase je řada mostů, Prackovická estakáda i "medvědích" přechodů, které by také měly zmírnit fragmentaci.

Osobně si myslím, že nejlepší varianta by byla se CHKO úplně vyhnout z jihu (trasa R7/28 cca ve Směru Praha-Slaný-Louny-Most-Nová Ves-Freiberg-a dále do Berlína mimo Dresden), jak navrhovaly ekologické organizace už v 90. letech a jak vyšlo optimálně i z Německé srovnávací studie na přechod Krušných hor. Tunely se jeví také šetrně, ale je třeba brát v úvahu, že Středohoří je vlastně vyvřelina na usazenině. Stavět tunel v pískovci je sice snadné a levné, ale pískovec není masiv a tunel by mohl snížit hladinu podzemní vody, což by se na ekosystémech mohlo projevit hůř než povrchová dálnice. Nelze to ale tvrdit jistě, protože důkladný posudek EIA na tunelové varianty nebyl proveden.Kromě toho vyžaduje tunel odtah s trvalým výkonem cca 1 MW/km, to je také nezanedbatelný efekt a výduch by lokálně ovlivnil okolí asi jako komín od elektrárny.

Zkrátka najít dobrou trasu je tady dost těžké. Pokud se opravdu povede svah stabilizovat (nejsem geolog a neumím to objektivně posoudit), určitě z hlediska dopadu na ŽP je nyní nejvhodnější držet současnou trasu. Výstavba jiné by představovala další zásah a rekultivace případně opuštěné trasy na původní biotopy je samozřejmě nemožná.

+4/0
22.6.2014 22:14

R64a49d73e52k 73V13y42s28k20o73č53i32l 5339726481364

To je ale hodně špatná zpráva pro stavební firmy, to budou muset zase začít něco dělat. Třeba už slavnostně zahájí práce na mostě přes Uhelnou strouhu, tedy pokud není v plánu že přes tohle údolí budou auta levitovat, anebo se možná začne něco dít na zářezu u Habrovan. No možná by stálo za to zas šoupnout nějaký malý příspěvek užitečným idiotům kolem Dětí země a spol. aby zas podali nějakou tu žalobu a stavební firmy se mohli vymlouvat že oni přece strašně chtějí stavět, ale ti zlí ekologové jim to nepřejí.

+1/−3
22.6.2014 13:02

F45r42a47n60t87i96š83e44k 50S43c25h31l70i90c35h33t38s 9405652921205

Ti tam zas nasadí nějaký vzácný druh brouka Pytlíka, a bude do roku 2025 vymalováno!

0/0
22.6.2014 13:07

V26a92c52l18a49v 88P95e15r52o11u60t21k54a 6828537114571

a ještě doplňte,že ten kopec asi taky posunuli oni ..

+3/0
22.6.2014 13:09

N73i91c10o47l17e 41O64l81e40j23n89i19k80o88v56a 6266648537160

to je fajn, a co plan jeho udreneho 1. namestka delat na vedlejsak primatora Olmiku? I on se asi kope do zadku, ze ma nutkani si pribrat post senatora :-)EUR^

0/0
22.6.2014 13:00

R23a31d56o41s89l33a33v 50K71l23a31u12d39a 5274858384142

Vylovení-odbahnění-vysušení - tak tomu nerozumím. :-P

+6/0
22.6.2014 12:52

J80a65n 43Š48k51r59a74b95á94n67e45k 7695940398242

Nejhorší manažerské rozhodnutí.. ten projekt už doděláme když to stálo tolik peněz..:-)

+8/−2
22.6.2014 12:51

P68e63t90r 76K84u45n82e82š 4627357510

vytrhl jsi pouze cast z celku - kazde manazerske rozhodnuti ma v sobe jistou miru rizika. pokud ale ministr nelhal, ma v ruce zpravu, ktera sesuv oduvodnuje a zjevne stanovuje napravna opatreni - zajisteni svahu plus odvodneni zni smysluplne, uvazime-li, ze zeleznicni trat tam vedla mozna sto let bez potizi, melo by to byt vsechno v poradku. podpurny argument, ze je vetsina telesa pred i za sesuvem hotova (coz stalo nemaly peniz), aby se v tuto chvili nehledaly alternativni trasy, neni tim hlavnim duvodem.

+2/0
22.6.2014 17:55

R59a82d81o98s84l56a48v 83C13h43a50d76r95a45b28a 6364194673897

V tomto případě nemístný blábol, Škrabánku Rv

0/0
22.6.2014 20:44

J11a30n 63Š55k16r43a59b49á68n19e51k 7505740848592

Chadrabo, tento blábol jak jej nazýváte je popis jednoho z nejhorších manažerských rozhodnutí, je to rčení v drobných obměnách všeobecně známé a mnohdy používané.

Vzhledem k dostupným informacím co se týče sesuvu na D8 ( geologickým posudkům, vyjádřením různých ministrů, lidí z ŘSD, stavařům...atd.) je to co jsem napsal velmi na místě. ;-)

0/−1
22.6.2014 21:33

R82a89d60o22s83l81a43v 53C78h40a85d63r15a29b45a 6604794493227

To co jste napsal je naprosto mimo.

0/0
22.6.2014 22:54

J58a54n 24Š64k55r89a27b66á46n62e48k 7865440428452

což jistě podložíte nějakým argumentem.. ;-)

+1/0
23.6.2014 6:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.