Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Sesuv na dálnici D8 se může při deštích opakovat, zjistili geologové

Sesuv na stavbě dálnice D8 se může při silných deštích znovu opakovat. Geologové, kteří sesunutý svah u Litochovic na Litoměřicku monitorují, zjistili, že je nestabilní.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VK

Historii  této dálnice D8 - možno označit jako dálnici generací a to nejen pro její dobu stále nedodělanosti, ale i pro její neustále problémy při její realizaci, které začaly mj. ataky ochránců přírody, špatné geologické přehmaty a další souvislosti. Bude jisté zajimavé jaké celkové náklady si  v konečné kalkulaci vyžádá a v kterém roce

se veřejnost v budoucnu vlastně dočká  dokončení?

0 0
možnosti
VK

Celá historie této "dál-nice" sice stále nedostavěné, ale již se světovým primátem

realizace je skutečně unikátní.Ani zatím jediný celovečerní film nedokázal objasnit

její osud, temné zázemí a hlavně všechny autory, kteří se podepsaly na jejím vývoji.

Z příspěvků bych jmenoval V.Peroutka ze dne 23.5.2014, který níže podle mne vše

trefně popsal a vyjmenoval, což také spolupodepisuji - bohužel jako pravdivé!;-O

0 0
možnosti
BM

ta čtyřtísícovka se přeci musí dát nějak zajistit;-D

0 0
možnosti
MC

Jediné rozumné je to, co bylo už na začátku: Obejít sesuvné území delším tunelem Kubačka. Kdo se podívá na podrobnou geologickou mapu a území si alespoň prošel, ví proč.  Jinak budeme čítat co pár let zprávy o tom, že dálnici D8 máme zase pod zemí nebo dole v Labi.

3 0
možnosti
PHH

Mně to celé nápadně připomíná jednu Sci-Fi povídku od Stanisława Lema z roku 1968. Povídka se jmenuje Podmíněný reflex a je o tom jak si Američani s Angličany postavili na odvrácené straně Měsíce observatoř a nebrali v potaz dobře míněné rady svých sovětských přátel (voni by mu to bez této tendenční propagandy jinak asi nevydali):-(, že zaříznout cestu do masívu je blbina. Škoda, že se toho Standa nedožil, měl by radost, stejně jako jeho hrdina Pirx, i když možná by byl smutný z toho, jak jsme nepoučitelní. ;-D

1 0
možnosti
ZP

Já se nebojím. On někdo ze zodpovědných navrhne geniální řešení. Třeba dálnici plovoucí na sesuvech, nebo v místech sesuvů transport vrtulníkem, případně v místě sesuvu se dlouhým obloukem místu vyhnout,......;-(

2 0
možnosti
PHH

Vás uklidním. Žádné rozumné řešení v této fázi realizace neexistuje.

0 1
možnosti
FS

Tunel. Pod Kletečnou měl být tunel. Bylo by to kratší, levnější a nakonec i rychlejší.

A bez ekoteroristů.

1 0
možnosti
VM

V21í28t 82M49r93h42a70l

23. 5. 2014 23:06

Koukám, víte o tom hodně málo, tunel neměl vést pod horou Kletečná, ale pod Kubačkou.

0 0
možnosti
VP

Po volbách zazněl slib (bohužel už nevím kdo konkrétně to slíbil), že se razantně omezí vliv ekoteroristů na probíhající stavby. To jest že nebudou moci úspěšně torpédovat stavby či stavební řízení. Jak je možné že zpochybní stavební povolení, schválenou EIA, a tak. Jejich úloha je stínová ochrana krajiny, přírody, ne absolutní právo veta nad probíhající stavbou. Už ty obstrukce kolem D8 stály miliardy, zmařené životy, škody na životním prostředí na objízdných trasách (kamiony se vesele valí téměř přes centrum Ústí nad Labem). Tak jak je to, omezí se vliv ekoteroristů nebo to byl jen laciný povolební výkřik?

2 4
možnosti
JT

J64o47s78e29f 24T47r97ö22g30l

23. 5. 2014 22:42

Já bych se předně vyhradil proti termínu "ekoteroristé". Už nežijeme v komunismu, kde rozhodovala jen hrstka mocných, ale rozhodování je demokratické. V tomto případě liniová stavba je v podstatě sérií správních rozhodnutí - EIA, územní plán, územní rozhodnutí, stavební povolení. Každé z těchto rozhodnutí má zákonem popsaný postup, má vymezeno, jak se k němu vyjadřovat a jak se odvolat. Rozpory (ne neobvyklé) řeší správní soudy. Mechanismus revize je nutný, protože úředníci jsou také jen lidé a dělají chyby. Počínaje formálními (pozdní vyvěšení, neobeslání účastníků) přes zásadnější (neúplná dokumentace) přes zásadní (rozpory s EIA, rozpory se stavební dokumentací apod.).

Zásadní problém není v možnosti vyjadřovat se v řízení ani napadat žalobami už vydaná rozhodnutí, problémy jsou úplně jinde. Předně je to "rychlost" práce soudů. Zatímco odvolání má definovanou lhůtu, soudní rozhodnutí ne. Tady je prostor definovat klíčová rozhodnutí jako přednostní. Dále je to projekční práce, často se nehledají alternativy (v trase, ale i její podobě) a prosazuje se jedna varianta místo jejich srovnání. Dále samozřejmě práce úředníků, chyb dělají mnoho a tím nahrávají zdržování staveb. Dále koordinace práce úřadů, nejde mi např. na rozum, jak v blízkosti plánované dálnice (=zakreslené v ÚP) může stavební úřad povolit např. bytovou výstavbu (jejichž obyvatelé si pak ztěžují).

Práce ŘSD je vůbec celkově podivná. Dokument definující rozvoj dálniční sítě v ČR byl schválen už asi před 20 lety a přitom řada z plánovaných tras nemá jasnou trasu, není zanesena v ÚP, nemá hodnocení EIA atd. Výsledně není limitujícím faktorem výstavby nedostatek peněz (ty z EU se asi nepovede vůbec vyčerpat), ale právě neudělaná popř. zpackaná příprava.

Tady je všude prostor k urychlení.

4 0
možnosti

Ti co tady nadávají na geology, o naprosto nevhodných podmínkách pro stavbu dálnice se vědělo ještě než se koplo do země, a to na základě posudku který vypracovala Česká geologická služba, státní to úřad. Navíc i samotná stavba (zde zářez ve svahu) byla provedena velmi "zvláštně". Proč se na tento posudek nebral ohled si asi dokážete představit...

6 0
možnosti
MV

M77a75r38t60i75n 15V81r65b55a

23. 5. 2014 20:48

Bohužel ano.Odborník je až ten poslední,kdo o něčem rozhoduje.:-/

1 0
možnosti
AK

Ekologové navrhovali stavbu tunelem.. Ekofašos hlavně řvali, že žádnou stavbu..

4 2
možnosti
MH

M72a87r64e58k 69H97r51u58b16y

23. 5. 2014 17:34

Smutné je, ze dálnice za tech 20 let zatím stála tolik, ze by za to bylo možné postavit ty drahé tunely dva. A na ŘSD vládne bohorovny klid, nikdo nesedí, nikdo nevisí.:-/Rv

5 0
možnosti
  • Nejčtenější

Učitelku zmátli rychlí žáci a omylem zkrátila přijímačky. Musí se zopakovat

17. dubna 2024  10:27

Několik dětí z devátých tříd si zopakuje přijímací zkoušky z matematiky na teplickém gymnáziu....

Násilí! křičeli Zítkovi příznivci u soudu a napadali stráž, aktivista nepřišel

19. dubna 2024  8:31,  aktualizováno  9:49

Známý aktivista Pavel Zítko dnes nedorazil k Okresnímu soudu v Chomutově, před kterým měl stanout...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Rasový motiv, řekl žalobce o bitce v Dubí. Čtyřem obžalovaným navrhl vězení

22. dubna 2024  9:33,  aktualizováno  14:45

U teplického okresního soudu zazněly závěrečné řeči v případu napadení mladého muže na koupališti v...

Za napadení na koupališti v Dubí dostali tři muži až čtyřleté vězení

23. dubna 2024  10:45,  aktualizováno  11:41

Okresní soud v Teplicích poslal do vězení tři ze šesti obžalovaných v případu napadení mladíka na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Syna jsem neznásilňovala, léčebné praktiky se mu líbily, řekla souzená žena

16. dubna 2024  13:40,  aktualizováno  14:22

Ústecký krajský soud pokračuje v projednávání případu ženy, která podle obžaloby za účasti svého...

Po půl roce konec parkování zdarma. Teplice už našly nového provozovatele

23. dubna 2024  14:51

V Teplicích se za několik týdnů znovu začne platit za parkování. Systém je nyní nefunkční, radnice...

König bude závodit v německém motocyklovém šampionátu, ukáže se i v Mostě

23. dubna 2024  11:50

Motocyklový jezdec Oliver König bude po odchodu ze světového šampionátu superbiků startovat v...

Za napadení na koupališti v Dubí dostali tři muži až čtyřleté vězení

23. dubna 2024  10:45,  aktualizováno  11:41

Okresní soud v Teplicích poslal do vězení tři ze šesti obžalovaných v případu napadení mladíka na...

Kapitán Rudnytskyy o situaci Varnsdorfu, trenéřině i konfliktu na Ukrajině

23. dubna 2024  11:33

Ještě nedávno jim bylo ouvej, teď jsou fotbalisté Varnsdorfu už v mnohem lepší pozici. V klíčovém...

Advantage Consulting, s.r.o.
ZKUŠENÝ TEAMLEADER VE VÝROBĚ (35-40.000 Kč)

Advantage Consulting, s.r.o.
Ústecký kraj
nabízený plat: 35 000 - 40 000 Kč