Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sesuv na dálnici D8 se může při deštích opakovat, zjistili geologové

Sesuv na stavbě dálnice D8 se může při silných deštích znovu opakovat. Geologové, kteří sesunutý svah u Litochovic na Litoměřicku monitorují, zjistili, že je nestabilní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V51l92a12d94i73s19l28a10v 67K15o33r23č70á60k 1976356202122

Historii  této dálnice D8 - možno označit jako dálnici generací a to nejen pro její dobu stále nedodělanosti, ale i pro její neustále problémy při její realizaci, které začaly mj. ataky ochránců přírody, špatné geologické přehmaty a další souvislosti. Bude jisté zajimavé jaké celkové náklady si  v konečné kalkulaci vyžádá a v kterém roce

se veřejnost v budoucnu vlastně dočká  dokončení?

0/0
16.6.2014 10:44

V92l74a56d19i16s41l63a76v 26K87o37r95č15á73k 1136126472712

Celá historie této "dál-nice" sice stále nedostavěné, ale již se světovým primátem

realizace je skutečně unikátní.Ani zatím jediný celovečerní film nedokázal objasnit

její osud, temné zázemí a hlavně všechny autory, kteří se podepsaly na jejím vývoji.

Z příspěvků bych jmenoval V.Peroutka ze dne 23.5.2014, který níže podle mne vše

trefně popsal a vyjmenoval, což také spolupodepisuji - bohužel jako pravdivé!;-O

0/0
28.5.2014 14:15

B45l79a47ž48e18j 44M13o84t36y70č60k48a 8117937125270

ta čtyřtísícovka se přeci musí dát nějak zajistit;-D

0/0
26.5.2014 22:09

M37a54r82t73i76n 23C67u76l13e54k 2952653675611

Jediné rozumné je to, co bylo už na začátku: Obejít sesuvné území delším tunelem Kubačka. Kdo se podívá na podrobnou geologickou mapu a území si alespoň prošel, ví proč.  Jinak budeme čítat co pár let zprávy o tom, že dálnici D8 máme zase pod zemí nebo dole v Labi.

+3/0
24.5.2014 23:00

P89e22t58r 27H74a97r18i48p84r57a66s40a69d 73H98a59j82i23č 8413950894447

Mně to celé nápadně připomíná jednu Sci-Fi povídku od Stanisława Lema z roku 1968. Povídka se jmenuje Podmíněný reflex a je o tom jak si Američani s Angličany postavili na odvrácené straně Měsíce observatoř a nebrali v potaz dobře míněné rady svých sovětských přátel (voni by mu to bez této tendenční propagandy jinak asi nevydali):-(, že zaříznout cestu do masívu je blbina. Škoda, že se toho Standa nedožil, měl by radost, stejně jako jeho hrdina Pirx, i když možná by byl smutný z toho, jak jsme nepoučitelní. ;-D

+1/0
24.5.2014 18:12

Z69d67e90n82ě81k 80P55o67l22á72k 3769539855492

Já se nebojím. On někdo ze zodpovědných navrhne geniální řešení. Třeba dálnici plovoucí na sesuvech, nebo v místech sesuvů transport vrtulníkem, případně v místě sesuvu se dlouhým obloukem místu vyhnout,......;-(

+2/0
24.5.2014 9:13

P92e54t27r 68H69a24r23i98p77r62a84s63a71d 57H16a31j96i92č 8853160404767

Vás uklidním. Žádné rozumné řešení v této fázi realizace neexistuje.

0/−1
24.5.2014 18:16

P70e16t84r 45H71a41r71i27p46r24a56s39a89d 67H10a41j28i36č 8583160954427

Odkaz: http://ceskestredohori.ochranaprirody.cz/charakteristika-oblasti/geologie/. Dočtete se tam, že: Za jednu z nejvýznamnějších etap geologického vývoje Českého středohoří je považováno období svrchní křídy. Vznikl zde několik stovek až tisíc metrů mocný pokryv usazenin, tvořící podklad třetihorního vulkanosedimentárního komplexu. V období před 97 - 85 mil. lety existovalo v prostoru Českého masivu mělké moře. K záplavě došlo po výrazném celosvětovém zdvihu mořské hladiny v cenomanu (nejstarší stupeň svrchní křídy). V turonu a coniacu (další, mladší stupně svrchní křídy) bylo uloženo 400 - 900 m sedimentů, které jsou tvořeny v jihozápadní části Středohoří vápnitými jílovci, slínovci (opukami) a jílovitými vápenci.

Komentář: Jílopísčité nestabilní půdy skoro ničím nesanujete a když, tak nespolehlivě.

+1/0
24.5.2014 18:24

F76r60a83n62t81i15š42e98k 81S78c63h57l82i84c96h52t76s 9975512471725

Tunel. Pod Kletečnou měl být tunel. Bylo by to kratší, levnější a nakonec i rychlejší.

A bez ekoteroristů.

+1/0
23.5.2014 20:13

V26í63t 39M39r78h71a90l 1955529393780

Koukám, víte o tom hodně málo, tunel neměl vést pod horou Kletečná, ale pod Kubačkou.

0/0
23.5.2014 23:06

P92a18v34e78l 13K71a58l91e62n88d41a 9714428464903

To je totéž Mrhale

0/−1
23.5.2014 23:48

V88í79t 62M42r51h65a13l 1965889913650

Co prosím, Kubačka a Kletečná je ohromný rozdíl, nikdo mě mi tady nebude tvrdit, že Kubačka a Kletečná je to samé, mě domácímu, který zná tyhle kopce téměř poslepu. Takže se milej pane Kalendo račte uklidnit a nemel tu nesmysly, když nevíte, o co se jedná !!

0/0
26.5.2014 21:36

V39l75a62s16t73i54m83i54l 21P35r14a88u86s 6664790156354

Po volbách zazněl slib (bohužel už nevím kdo konkrétně to slíbil), že se razantně omezí vliv ekoteroristů na probíhající stavby. To jest že nebudou moci úspěšně torpédovat stavby či stavební řízení. Jak je možné že zpochybní stavební povolení, schválenou EIA, a tak. Jejich úloha je stínová ochrana krajiny, přírody, ne absolutní právo veta nad probíhající stavbou. Už ty obstrukce kolem D8 stály miliardy, zmařené životy, škody na životním prostředí na objízdných trasách (kamiony se vesele valí téměř přes centrum Ústí nad Labem). Tak jak je to, omezí se vliv ekoteroristů nebo to byl jen laciný povolební výkřik?

+2/−4
23.5.2014 20:02

J35o61s50e58f 26T38r48ö39g48l 8419892116516

Já bych se předně vyhradil proti termínu "ekoteroristé". Už nežijeme v komunismu, kde rozhodovala jen hrstka mocných, ale rozhodování je demokratické. V tomto případě liniová stavba je v podstatě sérií správních rozhodnutí - EIA, územní plán, územní rozhodnutí, stavební povolení. Každé z těchto rozhodnutí má zákonem popsaný postup, má vymezeno, jak se k němu vyjadřovat a jak se odvolat. Rozpory (ne neobvyklé) řeší správní soudy. Mechanismus revize je nutný, protože úředníci jsou také jen lidé a dělají chyby. Počínaje formálními (pozdní vyvěšení, neobeslání účastníků) přes zásadnější (neúplná dokumentace) přes zásadní (rozpory s EIA, rozpory se stavební dokumentací apod.).

Zásadní problém není v možnosti vyjadřovat se v řízení ani napadat žalobami už vydaná rozhodnutí, problémy jsou úplně jinde. Předně je to "rychlost" práce soudů. Zatímco odvolání má definovanou lhůtu, soudní rozhodnutí ne. Tady je prostor definovat klíčová rozhodnutí jako přednostní. Dále je to projekční práce, často se nehledají alternativy (v trase, ale i její podobě) a prosazuje se jedna varianta místo jejich srovnání. Dále samozřejmě práce úředníků, chyb dělají mnoho a tím nahrávají zdržování staveb. Dále koordinace práce úřadů, nejde mi např. na rozum, jak v blízkosti plánované dálnice (=zakreslené v ÚP) může stavební úřad povolit např. bytovou výstavbu (jejichž obyvatelé si pak ztěžují).

Práce ŘSD je vůbec celkově podivná. Dokument definující rozvoj dálniční sítě v ČR byl schválen už asi před 20 lety a přitom řada z plánovaných tras nemá jasnou trasu, není zanesena v ÚP, nemá hodnocení EIA atd. Výsledně není limitujícím faktorem výstavby nedostatek peněz (ty z EU se asi nepovede vůbec vyčerpat), ale právě neudělaná popř. zpackaná příprava.

Tady je všude prostor k urychlení.

+4/0
23.5.2014 22:42

P94e13t49r 65H84a47r77i44p29r45a37s56a13d 44H18a73j36i16č 8893250534807

Já bych se také ohradil proti termínu ekoteroristé, představuji si pod tím termínem něco dost jiného. Například chemičku znečišťující okolí, nebo právě ony nezodpovědné řidiče, kteří jezdí singl v autě po frekventované silnici. Jinak ekologové na skutečnost, že jde o území s nestabilním podložím upozorňují od začátku a tunel také navrhovali od začátku stejně jako i jinou mnohem lepší (i když delší) trasu. Pláčete tudíž na špatném hrobě. Už to mohlo státi.

+2/0
24.5.2014 17:43

J59o53s35e89f 43N72o15v31á58k 2802142555504

Víte, že oni "ekoteroristé" jako jeden z argumentů, proč tudy nemá jít dálnice, uváděli nespolehlivé podloží?

Kdyby v tomto případě stát ty Vaše "ekoteroristy" poslechl, dálnice už mohla stát a ve výsledku by byla levnější....

0/0
26.5.2014 13:12

J66a21n 52Š46k44r77a77b31á27n41e83k 7885320588242

Ti co tady nadávají na geology, o naprosto nevhodných podmínkách pro stavbu dálnice se vědělo ještě než se koplo do země, a to na základě posudku který vypracovala Česká geologická služba, státní to úřad. Navíc i samotná stavba (zde zářez ve svahu) byla provedena velmi "zvláštně". Proč se na tento posudek nebral ohled si asi dokážete představit...

+6/0
23.5.2014 17:02

M93a60r39t56i26n 14V68r75b59a 1621878962393

Bohužel ano.Odborník je až ten poslední,kdo o něčem rozhoduje.:-/

+1/0
23.5.2014 20:48

A73l93e69x45a59n96d73r 95K58o84s72t82k69a 5919376949216

Ekologové navrhovali stavbu tunelem.. Ekofašos hlavně řvali, že žádnou stavbu..

+4/−2
23.5.2014 16:14

M95a82r42e57k 15H53r22u37b94y 6877782231228

Smutné je, ze dálnice za tech 20 let zatím stála tolik, ze by za to bylo možné postavit ty drahé tunely dva. A na ŘSD vládne bohorovny klid, nikdo nesedí, nikdo nevisí.:-/Rv

+5/0
23.5.2014 17:34

A49l17e41x70a29n67d87r 40K46o84s40t34k68a 5129616159186

Celé to má několik obrovských problémů. A) diletantské zákony, které prakticky naumožňují udělat stavbu podle všech předpisů. B) diletantští úředníci, kteří jsou neschopní a ani to, co by čistě a nenapadnutelně udělat šlo neudělají.. C) do stavby mezinárodního významu má právo kecat kdejaký ekofašoun. D) trasa a stavební řešení volené tak, aby si "kamarádi" mohli účtovat řádné vícepráce.. E) žádná osobní zodpovědnost. Dokonce i kdyby zodpovědný vedoucí odpověděl na otázku ohledně nedostatků: polibte mi ..., já byl na Tahiti.. Tak se mu nic nestane. Sice je na všech papírech jeho podpis, ale sedět nejde.

+2/−1
23.5.2014 17:44

M84a43r12t57i43n 84C12u78l16e90k 2322473355331

Kroťe se se hulváte ano?

0/0
24.5.2014 23:05

M87a26r23t52i25n 80C61u89l19e79k 2702243405941

Tohle patřilo Kostkovi. Navíc neví, že ekologičtí aktivisté ten tunel v případě, že dálnice povede přes České Středohoří, ten tunel opravdu prosazovali.

0/0
24.5.2014 23:10

V10a45c36l93a91v 40P44e38r20o92u43t26k19a 6338937444981

nějak málo se mluví o tom, kdo tuhle  stavbu podepsal a někdo za ní nese odpovědnost. Stavělo se v tichosti a bez povolení ,v době kdy v médiích se ještě vyřválo ,že jakýs Patrik to brzdí. Kdo jezdil okolo věděl,že se již vesele staví a pilíře mostu nad Opárenským údolím se tyčily vzhůru, v době kdy stavba měla být na papíře. Co dál ? Geologové po prvních kritických popisováních současného stavu již začínají mírnit své výrazy v médiích, jde  o kšeft...a miliardy pryč a miliardy dál potečou..další Blanka.Rv

+6/−1
23.5.2014 15:14

I23v33a 42K25r52i17s21t52o34f47o69v12á 7165563972572

A to se nedalo zjistit před stavbou?

+1/0
23.5.2014 15:06

M17a85r74e55k 92H36r41u88b71y 6167882581798

Tahle informace je dostatečně známá cca 20 let. Ale čím dražší stavba, tím vyšší provize. A ideální stavba je taková, která neskončí nikdy...

+4/0
23.5.2014 17:40

M81a47r65t76i64n 27C17u28l52e74k 2972653905841

Přesně tak, sanování sesuvů na D8 neskončí nikdy. To si pište.

0/0
24.5.2014 23:08

J82o46s79e13f 16M67i69k25u95l61í54k 8364167446

Tak pání geologové začli v květnu tedy téměř po roce zkoumat. To je zkrátka taky už stavba století. Vypráskat všechnyl zúčastněné včetně nejvíc Patrika, Toho bych přivázal nebo dal do klece do vjezdového portálu Kubačky, až se to jednoho dne otevře  a nechal bych ho tam aspoň jeden měsíc.

+4/−6
23.5.2014 14:40

L82u44c70i68e 55J75i69ř29í62k83o63v81á 4989913252103

Ale ekologové Kubačku chtěli, bohužel se rozhodlo jinak...Rv

+6/−1
23.5.2014 14:50

J91a19r23o33s34l30a12v 90B91r95ü34m54m40e31r 7924293566

Kubačka byl nesmysl z jiných důvodů.

+1/−4
23.5.2014 15:04

V48e72n76d15e78l13í17n 31C11h46l86u86p16a75t60ý 4122714362341

A jakych? V Rakousku, Nemecku stavaju tunel vsade kde to len trochu ovplyvni prirodu / domacich obyvatelov a vedia preco. Riesenie bez tunela nakoniec nebolo ani lacnejsie, ani rychlejsie a nakoniec zrejme nebude vobec,

+7/−1
23.5.2014 15:11

T25o51m85á19š 26Z38e33m81a49n 3715248204865

Jo, která by vedla přímo pod tím lomem, který je pravděpodobnou příčinou onoho sesuvu.

To by bylo terno..

0/−2
23.5.2014 17:01

V75á30c88l17a78v 89K72a35p46l28a53n 2511880301691

Oni geologové začali pracovat už o prázdninách, jen odborná práce chvilku trvá.

0/0
23.5.2014 15:11

V10a29c24l79a17v 20P40e19r48o94u65t16k87a 6968447344251

nějak se Vám to motá, ten Patrik tu stavbu tam nechtěl ..

+2/0
23.5.2014 15:15

D97a78l37i84b86o75r 35B17e79n82e36š 3319261195955

Pane Mikulík, nějak Vám nerozumím.

Ti neschopní geologové vč.toho "Patrika" (což je, jestli se nepletu, také geolog) již od roku 1995 upozorňují na nebezpečí a povrchovou stavbu v tomto území nedoporučují.

No a co se týče tunelu Kubačka, na kterém by se mohl houpat ten nepřítel č.1 - RNDr.Miroslav Patrik), tak ten, kdyby dnes stál (tak jak s tím i souhlasili ti hnusní ekoteroristé), tak se dnes nemusíme bavit o žádném sesuvu.

Zaplatili bychom o něco více z tehdejšího pohledu, ale zdaleka ne tolik, co bude stát nejen sanace tohoto sesuvu, ale i udržení provozu do budoucnosti, protože se již hovoří o rizicích sesuvů v dalších místech.

Vesele bychom již mohli frčet po dálnici a nadávat na vše kolem, bez hlubší znalosti problému.

P.S. Také jsem vždy chtěl co nejrychlejší dostavbu D8 a také vím, že již nelze  trasu měnit.

+4/−1
23.5.2014 17:05

M23a53r73e39k 41H14r71u91b20y 6247102201448

Pardon, melo byt plus.

0/0
23.5.2014 17:42

M65a56r36t66i90n 68C63u22l93e61k 2302453875571

Á další oběť politické propagandy se ozvala. Uvědomte si prosím konečně, že svádět vše na "ekology" je šikovná klička, jak svést vlastní neschopnost či zkorumpovanost na někoho jiného, kdo se prakticky nemůže bránit. Neb žádné miliony ani miliardy nekrade.

0/0
24.5.2014 23:14

V90í10t 43M95r93h30a35l 1735839343510

Do háje zelenýho, no to je mi novinka, to mi domácí (a nejen mi) víme už dávno, že tu hrozí další sesuvy, na tohle zjištění tyhle ,,koumáky", kteří zkoumají svah, nemusel nikdo zvát, akorát to zase stojí hóódně peněz to jejich zkoumání, mělo by z nich vypadnout konečně, kdy a hlavně co s tím svahem hodlají dělat, vím, řešení těžké, ale když už si páni politici tuto variantu dálnice vynutili, tak ať se teď starají, stejně nemají pořádně co na práci, jen kecat nesmysly v parlamentu, to jim jde výtečně.

+1/−2
23.5.2014 14:36

V24a11c97l68a92v 29P40e48r67o26u21t29k24a 6368637874591

vůbec se nemluví o železnici a jen zmínka,že by to mohlo ohrozit okolní vesnice ..

0/0
23.5.2014 15:17

P35e94t82r 38H97a17r76i71p83r49a25s84a91d 50H55a38j97i97č 8483320724357

Upřímně řečeno, pokud je ten svah nestabilní, tak se s tím dá dělat pramálo. No to nemusím být geolog. Udržet tak obrovskou hmotu se prostě ničím nedá. Možná jedině prošpikovat to svislými piloty, ale to záleží na podloží. Pokud je je podloží měkké a je tam spodní voda, tak pánbůh s námi. Ti, kdo to schvalovali jsou pak úplní tupci. V Tatrách si také nepostaví dům těsně nad srázem potoka, protože tam jsou sesuvy časté a přirozené, a každý s nimi počítá. Jediné rozumné řešení je tam nestavět.

+2/0
24.5.2014 17:55

L45u18c26i72a31n 36P22a82p70a98z46i96a75n 5754577791405

Kdo rozhodl, že se bude stavět v nestabilním prostředí? Proč není v base?

+8/−2
23.5.2014 14:34

V60í81t 82M10r78h84a19l 1695279713960

V našem státě se nedivím snad už ničemu, vždyť je to politická stavba, museli by za to nést zodpovědnost páni politici a u těch nehrozí, že by je s tohohle maléru někdo obvinil.

+2/−1
23.5.2014 14:38

L50u11d28ě78k 43Š61i73š56á26k 3247468779344

nejen v base, ale také aby zaplatil veškeré více náklady!

+2/0
23.5.2014 14:39

J85a73r49o37s21l19a93v 56B25r96ü69m47m62e65r 7274463296

Tam stabilní řešení nebylo, ono stavět tunel v kopci, kde probíhá těžba odstřelem, jak navrhovali ekologové, také není normální.

+1/0
23.5.2014 15:05

J32o29s18e42f 49T19r34ö89g80l 8619392796546

Kamenolom v CHKO by moc lidem nechyběl, bylo by výhodnější ho zavřít než toto. Samozřejmě střílet nad tunelem je ptákovina.

+2/0
23.5.2014 22:57

J53a86n 42M54a87t68u89c62h54a 5305129587876

Myslím si že po tomto výroku geologů, který se dal očekávat, by bylo krajně nezodpovědné pokračovat v tom co tam postavili. A to bez ohledu na to kolik to stálo.

+3/−2
23.5.2014 14:25

V44a10c42l24a38v 53P47e83r73o36u52t44k15a 6218197574661

jenže ono už se musí pokračovat , krajina je zničená a další úseky navazují ..

0/0
23.5.2014 15:18

J65a17n 24M69a19t11u56c10h21a 5965449697446

Ale jistě, že to musí pokračovat. Co navrhujete?

0/0
23.5.2014 15:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.