Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Geologové začali s vrty do sesuvu na D8. Zjišťují, zda se pohybuje

Geologové začali s průzkumem sesunutého svahu na rozestavěné dálnici D8 u Litochovic na Litoměřicku. Průzkum určí, jak zabezpečit svah, pod kterým má dálnice vést. Měl by trvat tři až čtyři týdny a má stát dva miliony korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V90í41t 74J25ů66z56a 8962436551138

Necelá 4 auta za minutu ... a kvůli tomu se staví nová dálnice ...

0/0
16.4.2014 13:32

V14í64t 70M73r26h72a71l 1565279833280

Oni by si dálnici vymohli tak jako tak, jen bych chtěl podotknout, že hustota provozu bude poněkud větší, než 4 auta za minutu, zkuste bydlet ve Velemíně, či v jiné obci u severočeské E55 a poznáte, kolik aut tudy za ten jen jediný den projede a to by se pak vesměs mělo přesunout na tu dálnici.

0/0
16.4.2014 13:40

J58o41s74e30f 95B42r88o78ž25k30a 6964332388177

Když si přečtete historii staveb dálnic, tak zjistíte, že to není žádný nový jev. Se sesuvy půdy se potýkali stavaři za totáče na stavbě D5 u Berouna, dále na D11 u Třebestovic. Sesuvy měly být dokonce rozsáhlejší. Pouze si s tím poradili podstatně rychleji. I když na té D11 se to muselo opravovat asi po 10 létech. 

Třeba o tom zčásti vypovídá i: https://www.youtube.com/watch?v=KEm26tOlO40

0/0
15.4.2014 19:48

L59u79b68o71m43í78r 14P10a20ř62i55l 1253169920152

Až na to, že na tento úsek upozorňovali geologové jako na zvýšené nebezpečí sesuvů již v roce 2000 ve veřejnoprávních médiích. Tedy určitě upozorňovali i dříve, ale na obrazovku ČT se to dostalo právě v roce 2000.

0/0
17.4.2014 2:39

K18a31r32e96l 64D41v98o98ř93á70k 2244182642404

Sesuv jde velmi snadno zastavit. Stačí svah nalávkovat a na každou láku navozit velké kameny a tím svah zatížit. Lávkování je vytvoření ve svahu vodorovné zuby. Pokud to neumí, ať se obrátí na odborníky z povrchových dolů.

0/0
15.4.2014 19:24

V82í16t 40M41r65h66a92l 1125839823140

Teda, už by to chtělo aktuálnější fotky, ne kolik měsíců staré, v současné době už jsou stromy ze sesuvu pryč, pokud by redakce chtěla, můžu jim čerstvé fotky dodat, pokud nemají své :-/.

+1/0
15.4.2014 15:26

K23a57r31e22l 74D79v36o94ř73á16k 2984742362724

Problém je v tom, že se reportérovi nechce nikam jezdit.

0/0
15.4.2014 19:25

J74i60ř79í 73N10o29s70e49k 7696362565244

Chorvatům ti naši stavaři nesahají ani po kotníky...co dělal geolog před sesuvem....jaký obstrukce vám můžou potkat u stavby RD a dálnice je pro některý jen kšeft a tučný rito....docela hrůza :-)

0/0
15.4.2014 14:40

J82o49s35e21f 16T46o48m91a50š83t76í86k 1296907879

Úchvatné ilustrační foto. Já bych to tak nechal. ;-)

+1/0
15.4.2014 13:47

J22a89n 34S83a41l14o68m89o16n 4239380831635

A výsledné řešení? Postaví se zhora zasypaný tunel za další miliardy a my se jen budeme divit a platit. Je to prostě zoufalost kdy aby se "ušetřilo" se nakonec zaplatí mnohokrát víc.

0/0
15.4.2014 12:28

T43o73m87á93š 65Z59e95m85a69n 3615988614355

Bohužel ten tunel Kubačka by trpěl stejnýmy problémy jako ona dálnice - tedy sesuvy v okolí lomu..

+dražší provoz.

0/0
15.4.2014 14:36

J44a31r90o82s91l53a19v 40D57u58š44e52k 3248193240580

Jak jste na to přišel?

0/−1
15.4.2014 14:54

V29í97t 76M62r83h57a76l 1945819313690

A zase jeden, který neví, který bije.

0/0
15.4.2014 15:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.