Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tři nové trasy pro D8. Ministr dopravy upřednostňuje tu zavalenou

Ministr dopravy Antonín Prachař nechce připustit jinou variantu trasy dálnice D8, než tu, na které staveniště loni v červnu zavalila po vydatných deštích zemina z kopce Kubačka. MF DNES přináší možnosti, jak se nebezpečnému místu vyhnout a silnici do Německa dokončit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V54í79t 83M20r45h82a96l 1665519873220

Tak tu variantu kolem Velemína a pak pod Kletečnou ani omylem, to je ta nejhorší varianta, kterou kdo mohl vymyslet, to by jsme mi obyvatelé Velemína a okolí skočili tzv. z bláta do louže, jestli by vedla dálnice kolem naších baráků, nebo byl stále zachován bláznivý provoz po E55, by nic moc neměnilo a nehledě na to, ještě víc by se zmršila příroda kolem Kletečné, příroda je zde téměř nedotčená, věřte tomu, znám to tu téměř poslepu, tak vím, o čem píši.

0/0
14.3.2014 12:55

J92o48s16e78f 41V23y76s61k65o94č81i40l 5368140439632

Nejsem stavební inženýr ani geolog, ani tohle konkrétní místo neznám. Stačil mi ale pohled do mapy. Úbočí kopce na jehož vrcholku je kamenolom ...... Je to opravdu to nejvhodnější místo pro vedení dálnice?

0/0
14.3.2014 12:44

J30o51s77e55f 34R85á19d91l16o 8110724376559

Vypadá to že ti projektanti a stavitelé studovali na podobných školách stavitelství jako Klaus a ODS ekonomii, soudě podle výsledků v obou případech.

0/0
14.3.2014 9:26

P94e89t32r 60K52o54r62a58n17d39a 3592907641552

Taky si myslím že to je stavební lapalie ale z tou příčinou budou muset něco udělat hned.Tj,Otevřený kamenný lom kousíček nad sesuvem do kterého teče povrchová a srážková voda která se tam dostává do podloží.Dobrá zpráva je že i když se 9 měsíců se sesuvem nic nedělalo tak na ostatních místech nedokončené dálnice se celolu dobu intenzivně pracuje.To vylučuje další zpoždění a hlavně totálně vyvrací hypotézy  pisálků a ekoteroristů o nesmyslných jiných trasách.

+1/−2
14.3.2014 9:21

T74o59m97á52š 82K41u49č42e46r10a 5197662677612

Pak by mne ovšem zajímalo pár věcí, které jsem zjistil z fotek: Jak to, že sesuv se udál sezhora dolů a ne zdola nahoru, jak to, že je zřetelně vidět pohyb svahu směrem od kamenolomu přes trať na dálniční těleso, které tam ani zatím není - jsou provedeny pouze přípravné práce v terénu - a hlavně, jak to, že se na celé trase pohnulo vše, pouze těleso dálnice je v uvozovkách "pouze" zasypané. P. S. To byli naši předkové tak hloupí, že stavěli železnice v rizikových oblastech? I před 120 lety se dokázaly razit tunely nebo jít jinou trasou.?

0/0
14.3.2014 9:21

J96a86n 35Š21k14r34a19b10á91n18e74k 7605870108702

hrál jste si někdy jako dítě na písku? (to je k vašemu sesuvu shora dolů)

jinak těleso dálnice (to není jen vrchní vrstva asfaltu jak se domníváte) je porušeno v hloubce, odhady hovoří o cca 4 - 10 metrů hluboko..

nu a nakonec, porovnávat jednokolejnou trať s dálnicí sice v tomto případě můžete ale svědčí to o tom že nemáte ani základní znalosti..

+2/0
14.3.2014 9:30

T43o48m95á43š 30K63u26č56e13r29a 5537242547562

Obávám se, že jste ty fotky neviděl... Pak byste nikdy nemohl tvrdit, že je tam nějaká dálnice... Je tam pouze připravený tzv. "pešunk" a to zatím jenom v podobě odtravněné plochy. Jinak jsem si na písku hrál, ano písek lze sesunout hrabáním sesdola, ale tady se nikdo v ničem nehrabal - podívejte se na ty fotky pořádně.

0/0
14.3.2014 10:26

J84a60n 42Š86k94r95a20b52á34n78e60k 7305650588162

tak jo no... zjevně vidíte jiné fotky než já, zkuste třeba tuto galerii.

0/0
14.3.2014 10:36

J44a18n 79Š60k42r74a65b69á70n34e41k 7435700778182

http://zpravy.aktualne.cz/domaci/dalnice-d8-zasypana-prioritni/r~5b87bae0a37b11e381c80025900fea04/r~b43aba6ea37811e3a7b20025900fea04/

0/0
14.3.2014 10:42

V84í80t 94M54r44h32a24l 1275109153730

Vít co, pánové, běžte se podívat přímo na místo sesuvu a pak teprve zkuste psát nějaké posudky atd. Ono to totiž vypadá úplně jinak, když se díváte na fotky a něco jiného je, když ten sesuv vidíte na vlastní oči. Dnes sem se tam byl podívat už asi po čtvrté a to co je na fotkách úplně neodpovídá realitě. Ne všechno se dá vyfotit do detailu. To je jen taková dobrá rada pro vás.

0/0
14.3.2014 13:02

T32o95m70á63š 69K42u59č96e95r84a 5457432937242

Galerii jsem viděl, ale žádnou vypovídací hodnotu to nemá. Pořád platí, že sesuvy se řídí gravitací a padají seshora dolů a ne naopak. Pokud tedy připustím, že na budované dálnici se v podstatě jenom vytrhala tráva a o kousek dál je most (kupodivu nestržený obrovským závalem), tak si myslím, že došlo k tomu, co tady popisoval jeden diskutující, že totiž v kamenolomu bylo hodně vody a ta se prosákla svahem směrem dolů (proč ne nahoru?) a vzhledem k podmáčení terénu sjela horní sprašová vrstva po té spodní dle gravitačního zákona dolů (proč ne nahoru?). Ergo kladivo, pokud se podívám na staveniště dálnice, tak je mi jasné, že se řídili direktivou o nezasahování do přírody. Ovšem krajně pitomá otázka zní - řídili se tím také těžaři v ryze soukromém kamenolomu?;-D

0/0
14.3.2014 21:21

P20a93v72e26l 69B64e76r80a55n 9705757490

pokud máte nakloněnou rovinu, na ní nějaké těleso s danou vahou a klidovým, resp. smykovým třením, tak Vám to obecně "sjede" za předpokladu, že se a) dodatečně zvýší váha tělesa (např. o vsáklou vodu) b) sníží se třecí síla, což zase může způsobit voda ("z hlíny máte bláto") nebo i to, že odstraníte sílu, která těleso dodatečně stabilizovala (zemina u paty svahu... berte to jako značné zjednodušení...  ;-)

0/0
14.3.2014 9:57

P69e14t70e21r 92N61e59š36v11a43r73a 8988706702117

Moc se mi líbí, kolik odborníků tady přispívá. Blaží mne vědomí, že vlastně není odborný problém to sanovat, že se jedná pouze o politické hrátky. Jenomže ono bohužel není sesuv jako sesuv. Nejvíce jich máme ve fyšovém pásmu (u nás na Moravě, jinak celé Alpy, Karpaty, většina Himaláje, Andy v Jižní Americe). Jenom po roce 1997 po katastrofálních povodních v okrese Vsetín spadlo přes tisíc sesuvů. Bylo tam i několik macků srovnatelných s tím, co spadlo loni v létě na D8, například Bystřička, která odřízla železniční spojení z Čech na Slovensko přes tento region na víc než půl roku a muselo se jezdit přes Ostravu. Více než tři roky se tam potom sanovalo a monitorovalo. Takže by se dalo říci, že to umíme. Lidé, kteří to tehdy dělali jsou ještě pořád v businesu. Nicméně problém je v tom, že sesuvy ve flyši jsou mělké (sjíždí zvětralina po skalním podloží) což umožňuje sanaci opěrnými stěnami z běžných pilot, a také zeminy jsou poměrně propustné, takže se dají relativně snadno odvodnit hloubkovou drenáží. To, co se stalo na D8 je ovšem zcela jiná káva. Je to sesuv v jílech, takže smykové plochy mohou být až bůhvíjak hluboko a také jich klidně může být několik nad sebou. Jestliže máte aktivní plochu v hloubce 60 metrů tak tam působí takové síly, že pilotou to můžete sanovat asi stejně úspěšně jako kdyby jste do vrtů strkaly uvařené špagety. Jíly jsou také nepropustné, takže s odvodněním hrozný problém. Já bych to srovnal spíše s japonským sesuvem Kamenose (také jsou tam vulkanity a jejich produkty zvětrání), který zlikvidoval tunel a dálnici a Japonci se jej neúspěšně pokoušejí zastavit už více než půl století. A to používali obrovské betonové kesony hloubky až 100 metrů a utratili hodně přes čtvrt miliardy dolarů. Já se vůbec nedivím, že z tohoto problému mají odpovědní činitelé těžkou hlavu, já bych ji měl taky. Pokud tento problém má být vyřešen, tak to není na nějaké výběrové řízení podle českého zákona, ale na oslovení špičkové nadnárodní konzultační společnosti.

+8/−1
14.3.2014 9:12

K20a80r21e98l 44P60o60d30h22o30r54s83k45y 3195553242255

Muzu potvrdit, ze od kamose geologa ktery primo tam delal pruzkumy mam vicemene stejny info s tim, ze se ta situace s nejakymi unosnymi naklady resit neda. A ze se o tom vi uz davno, ale stavbari to ignorovali.

+1/0
14.3.2014 9:16

J91a93n 91Š89k92r35a72b51á81n43e86k 7185600988272

já mám pocit že mnozí ani neví co to sesuv je, jejich řešení odbagrovat hromadu hlíny na dálnici a bude se jezdit o tom svědčí..

0/0
14.3.2014 9:32

V97l93a75s70t74i58m75i15l 19W53a50i98c 8720163757907

Odbagrovat celý ten kopec klidně... Po pravdě radši mít dálnici ohroženou sesuvem než nemít. Riziko na I/30 mi připadá větší než teoretická šance, že se někde zase utrhne kus lesa.

+1/0
14.3.2014 11:44

T91o86m58á83š 77F76o19ř29t 7879852369922

To je naprosto běžná stavební lapálie která bude stát pár miliard ale nakonec se skluz odtěží / zasanuje / odvodní. Co ale není možné je to aby dálnici 10 let blokovali dva lidi. Blb z hnutí Duha Patrik a druhej ichtyl z Litoměřic který vydírá stavebníky. Počítal někdo ty mrtvé na objízdných trasách?

+11/−6
14.3.2014 7:52

P78a26v42e13l 69B55e66r46a24n 9785537500

Nechci se nikoho zastávat, ale z technického hlediska je jasné, že to podělal stavebník, tj. český stát, tj. my všichni skrze hlavy a ruce námi placených "odborníků"... Parametry stavby evidentně nejsou relevantní daným přírodním podmínkám, ale máte pravdu, když nad tím kopcem postavíme deštník, aby na něj nepršelo, problém bude na 99% vyřešen... Evidentně byla vybrána "nejlevnější" a "přírodě nejšetrnější" varianta... Už jenom pár tun semtexu, odstřelit půlku kopce a můžeme jezdit... Jinak až Vám to šplouchne na tu silnici znova za provozu a pojede kolem zrovna nějaký školní autobus, tak Vám nepomůže ani kdybyste do těch objízdných tras započítával i tu Pezinok-Malacky... 8-o

+2/−1
14.3.2014 8:13

T43o28m86á80š 49F83o72ř78t 7749672959262

No asi nevíte jak se trhá svah, to není jak když přijde tusnami takže ten scénář s autobusem zanedbám. Navíc pokud se dnes dají projektovat budovy odolávající zemětřesení o síle 8 stupňů tak je podobná sanace svahu celkem banalita. Trasa jakou se dálnice vede byla asi v té době nejlevnější a nejméně problematické řešení. Ekologové v první variantě navrhovali razit 13km (!) tunel. Gró mého příspěvku bylo v tom že dnes může stavbu prospěšnou pro statisíce lidí blokovat kdejaká žabička a to je hlavní problém. Nebo si myslíte že by jiné objízdné trasy aktivisté neblokovali? Nebuďme naivní.

+4/−1
14.3.2014 8:29

P72a49v42e30l 27B66e50r85a71n 9485217390

Já se ekologů nezastávám, ale praxe mě vede k závěru, že žádná z extrémních variant nebývá zpravidla ta nejlepší... Jen se podivuji, že a) nejednalo se o neznámý problém, b) nic se proti tomu nepodniklo, c) evidentně se neporovnávala objezdová trasa se všemi "dodatečnými" úpravami s původními variantami, proto jsem skeptik ohledně "levnosti" varianty...

Ale pokud se prospěšnost posuzuje jenom podle možnosti rychle převést statisíce zadnic z bodu A do bodu B, pak jakýkoliv další argument je stejně předem zbytečný... ;-)

P.S.: Vím jak se trhají svahy, rozhodně každý jinak... Jenom si neumím představit, že při každém dešti bude provoz zastavován nebo kdo bude ten "guru", který to bude mít na "triku"... 8-o

+2/−1
14.3.2014 8:55

K36a18r95e12l 60V19a54c76h18u14t 9433432589323

Ale no tak... když už se investovalo do dálničního MOSTU, který stojí jen kousek vedle!!, tak se snad VYPLATÍ investovat do skrývky zeminy a do NUTNÝCH opatření, která zabrání opětovnému sklouznutí svahu... :-/ 

V minulosti se tady už postavilo tolik přehrad a s nimi se přesunulo TOLIK zeminy, že to snad i v dnešní době půjde zvládnout...  ;-)

+3/−1
14.3.2014 8:33

J48a48n 12S62l23o13v58í45k 3859967150338

Za provozu se to asi nestane, protože se dá předpokládat, že po tomto průšvihu budou do svahu zavedeny nějaké sondy jako u zemních hrází a kopec bude monitorován. A pokud vím, ten svah nesjel jen tak, ale v době dlouhodobých dešťů a povodní a nebyl to jeden jediný v republice, jen u nás v malém Rudníku jich sjely desítky.

+1/0
14.3.2014 8:36

P25a96v22e13l 63B71e78r74a50n 9225757760

Pokud tedy já vím, tak svahy ujíždějí tak, že se zprvu posouvají o zanedbatelné "centimetry" a teprve až to dojde do kritického bodu, tak to "zahučí" dolů v celé své kráse... Jsem zvědavý, kdo bude mít na triku to rozhodování, že už se blížíme onomu kritickému bodu nebo jestli pro jistotu budeme dopravu zastavovat při každém větším dešti... V prvním případě to bude chudák, protože když zastaví provoz a "ono nic", tak ho budou mít všichni za blba, zatímco když to neodhadne a něco se skutečně semele, tak to odnese v plném rozsahu... Rozhodně bude jízda v daném úseku za určitých "klimatických" podmínek adrenalinovým zážitkem... Tedy jenom pro znalé... ;-)

+2/0
14.3.2014 9:16

J75a24n 57S51l49o63v44í98k 3859687440118

Nevím. Kritický úsek na D8 se projede za pár sekund a byla by náhoda, aby to samé sjelo ještě jednou v takovém objemu, ke všemu když se to odtěží. Větší adrenalin mám třeba na alpských silnicích, kde mi nad hlavou trčí skály a já desítky minut odhaduji - spadne, nespadne :-) a pak se někde dočtu, že to tam padá dost často.

0/0
14.3.2014 9:33

P47a69v85e97l 36B76e71r19a15n 9545857380

Máte pravdu, ale náhoda je někdy blbec... Japoncům náhodou přišla vlna o půl metru vyšší než si projektanti a úředníci dokázali představit a teď z toho mají "průser" na desetiletí... Bohužel...

0/0
14.3.2014 10:06

M78i94l11u78š71e 78R56a97a35b36o85v46á 1885112932467

Jestliže tam x let jezdil vlak a nic se po celou tu dobu nestalo, asi je nenapadlo to prověřovat, takže spíše náhoda, která se může při tak velké stavbě stát.

0/0
14.3.2014 12:24

P42a69v33e39l 38B77e11r25a12n 9925757240

Náhoda????? A tušíte, kolik lidí pobralo hodně slušné odměny za to, aby se takové "náhody" nestaly? 8-o

0/0
14.3.2014 13:07

Š45t13e66f70a68n 71F22r69i68č43a 7302238883866

O naprosté nevhodnosti trasy se vědělo mnoho let předem, stačí se probrat připomínkovými řízeními EIA, SEA. Dnes samozřejmě mají kompetentní hrůzu z představy, kdo ponese zodpovědnost za zmařené investice. Podobně nesmyslné je prosazování R43 skrz Brno-Bosonohy, kde jsou provozem na D1 a na II/602 už více než 10 let překračovány přípustné limity hluku a prachu. Taková stavba nejspíš nebude nikdy povolena, a už vůbec nebude zkolaudována, přesto ji kraj proti zdravému rozumu prosazuje.Rv

+4/−2
14.3.2014 7:52

B12l22a42ž98e60j 46M75o77t72y72č83k61a 8987507275980

nehodlám jezdit 80 v tunelu, at to vede hezky po povrchu.

+2/−8
14.3.2014 7:46

J63a69n 85Š80k83r89a32b28á75n30e38k 7805750738362

nebudete jezdit vůbec.. a nebo přes vesnice padesátkou :-)

+6/0
14.3.2014 7:49

K13a25r49e89l 97V12a68c92h24u76t 9683342939963

Tak tyto plusové hlasy nechápu... (asi nějaká recese) :-/

+3/0
14.3.2014 8:34

P84a19v23e28l 50J43e65ř53á12b16e28k 7321192804847

Nebojte - s ohledem k rychlost našich úřadů, tak tunelem budou jezdit nejdřív pravnoučata.

A nevím jestli 80 km/hod dírou pod kopcem není nakonec rychlejší než 130 okolo po povrchu.

+2/0
14.3.2014 7:55

L25a47d96i95s98l57a58v 82B11a37l11o60u11n 7921654161305

U Plzně se hádali několik let s ekologoma o vrch Valík. Dneska je tam tunel a jezdí se tam dobře.

+2/0
14.3.2014 8:09

M97i34l78u45š29e 66R56a32a92b46o71v46á 1835792792587

Nechte trať jak je, odkliďte tuny zeminy, vymyslete nějaký odvodňovací systém a padla klec.

+3/−1
14.3.2014 7:38

R22a39d60o31s37l97a97v 36K60l39a27u23d42a 5154518194492

Dálnici lze postavit i do bažin. Když se to umí. Kdo zaručí, že nová alternativní trasa nebude mít stejný (nebo jiný) problém?

+7/0
14.3.2014 7:37

P21a12v21e56l 15K79u27n39c 9482759638228

Pan ministr asi nechce být nařčen z tunelování a všechny náhradní trasy tunel obsahují.

+4/−1
14.3.2014 7:27

A21l63e52š 31P79l52e79s35k54o98t 9695359798185

Hmmm, tunel pod Kletečnou? Takže lidem, co teď trpí provozem, který svede dálnice na E55, ještě přivedeme dálnici za barák? Skvělý nápad jak pohřbít pár vesniček.

0/0
14.3.2014 7:15

J67o36s39e19f 60F40a29r37m44a67č77k46a 7654332807

Dokud zde budou všechno řídit političtí neználkové, budeme se neustále vracet zpět úplně ve všem. Při nástupu každého amatéra (a jde skutečně o amatéry) na post ministra si každý z nich hraje na všeználka, aniž problematice resortu rozumí. Po volbách se všichni vymění a pokračuje český Kocourkov. Bohužel jim to voličí pokaždé spolknou i s navijákem.

+7/0
14.3.2014 7:10

P13a97v58e31l 72J48e28ř62á69b20e35k 7981382234657

Politik neodborník co všemu rozumí jen papouškuje co mu řeknou jeho odborníci. Občas k tomu přihodí nějakou svoji geniální myšlenku.

V tomto případě závalu ale celkem logicky zní, že projednání nové trasy bude trvat desetiletí. A na víc ve své podstatě neřekl nic závazného. O všem se rozhodne až se znovu, zřejmě už poněkolikáté udělají geologické průzkumy. A na jejich základě se rozhodne.

Pro úplného hloupého laika ale z celého příběhu vyplývá několik zcela hloupých až naivních otázek. Například - jak byly před hledáním a plánováním konkrétní trasy geologické průzkumy, že se znovu opakují. Byly ty průzkumy kvalitně provedené a nebo tak nějak v rovině aby se "vlk nažral a koza zůstala celá". Naivka si řekne - proč není možné využít dřívější průzkumy, proč pokud tehdy byly prognózy, že svah je nestabilní, nebyly nařízeny detailnější průzkumy, proč se vše děje až když máme mnoha miliónové škody.

A další otázka je, kdo bude nést politickou i hmotnou odpovědnost.

V neposlední řadě, není od věci ty "zelené" někdy poslouchat co říkají a případně včas jejich námitky prověřit, než jen hlásit, že jejich "zelenou touhou"  jsou jen obstrukce.

+4/0
14.3.2014 7:52

P12e51t30r 35K71o58r12a19n65d13a 3802917361182

Asi není o čem psat tak se tu fabrikují takové hlouposti.Samozřejmě že za nějakých opatření bude dalnice tam kde je.Jen bych zmínil zeleným demagogům že tesně vedle dálnice u zmíněneho sesuvu vede více jak 120let trat Teplice -Lovosice která je nyní v místě sesuvu zničená.Takže 120let před tím žádné sesuvy nebyly.Vše zavinilo zatekání povrchové vody do otevřeného kamenného lomu nad sesuvem.Takže až tohle vyřeší ta okoteroristi můžou zapomenout na změnu trasy a další zdržování.

+10/−5
14.3.2014 7:04

J62a12n 16Š24k11r73a94b71á76n57e45k 7295180758492

jistě i vy poznáte že zásah tratě do tělesa svahu byl o dost menší než zásah při stavbě dálnice. 

Zatímco silné deště byly v kombinaci s lomem s největší pravděpodobností iniciátorem sesuvu lze předpokládat že stavba dálnice výrazně narušila podmínky v sesuvném území (ty sesuvy tam vždy byly a budou). Zde nejde o ekoteroristy jak je nazýváte ale o odborníky z České geologické služby. To že budete ignorovat fakta neznamená že budete mít pravdu.

+2/−1
14.3.2014 7:14

M49i15l30u97š30e 11R74a94a45b97o18v53á 1945492652687

Kdyby tam byly sesuvy, musely by zasahovat i železniční trať. Ale nezasahovaly.;-)

+2/−3
14.3.2014 7:36

J66a36n 35Š61k57r32a92b23á22n90e17k 7785520768362

tak jo no.. že vy budete odbornice na ministerstvu dopravy;-)

+1/−2
14.3.2014 7:44

J39a93n 42S26l63o74v70í37k 3879607370208

ale má pravdu, ta trať tam stojí sto let a nevšiml jsem si, že by sjížděla dolů jak ledovec.

+1/0
14.3.2014 8:52

K78a12r65e50l 75P36o91d76h62o81r50s86k90y 3815373842185

Sesuvy v te oblasti byly vzdy, starousedlici vam to potvrdi. Geologicky pruzkum pred stavbou potvrdil, ze je pravdepodobne, ze se to sesune, dale delali pruzkumy vlivu toho lomu, nic se nepotvrdilo. RDS ignorovalo rizika a ted to chce na geology hodit, ale oni vedi, ze to do te zpravy uz davno davali. Informace mam primo od zdroje.

0/0
14.3.2014 9:13

L19a66d25i91s31l81a24v 11K17v49a14s90n64i96č73k95a 1943817433195

Nojo, to psal zelený Holub, tak tím se to vysvětluje. To zas bude "řešení", které žádné řešení není, jenom zdržování.

+6/−5
14.3.2014 6:29

V35l65a12d25i83m59í75r 22F90i38b72i91g43e52r 5784501691944

3/4 roku po sesuvu se začíná něco dít, pak se nemůžeme divit že stavby silnic a dálnic trvají tak dlouho. Než se začne stavět tak to blokují potížisti a když se pak už staví tak se to zdržuje kvůli každé hlouposti. Neříkám že sesuv není běžný problém, je to velký problém a stavba by se i tak protáhla ale začít se to řešit mohlo už dávno a dnes by mohl být minimálně zvolen další postup stavby.

+1/0
14.3.2014 6:17

K86a80r82e36l 74P29o52d71h70o26r52s23k93y 3865553502975

Voni napriklad cekali az se sesuv zastavi, sunulo se to dolu nekolik mesicu.

+1/0
14.3.2014 9:08

A83l11e22x75a46n32d47r 88K25o20s40t97k31a 5549936559356

To opravdu řeší brzy. Jedno jak a kde, ale ta dálnice měla tak 15 let stát. Základní chyba ČR, že do takto významné stavby smí kecat kdejaký aktivista a občanské sdružení.

+12/−6
14.3.2014 2:39

A86n56d37r51e39j 37K95r41á86l 7155946485255

No zda se, ze kdyby dalnice uz stala, tak by ted byla zavalena.. Takze to melo neco do sebe.. :-/

Ne, ekofasistu se nezastavam.

+5/0
14.3.2014 3:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.