Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ten pohlavek mu chyběl ve výchově, říká herec o facce radnímu Ústí

Herec ústeckého Činoherního studia Jiří Maryško, který dal po bouřlivém zastupitelstvu facku radnímu Janu Eichlerovi, si za svým činem stojí. Udělal bych to znovu, říká, přestože strávil noc na policii. Pak se přesunul rovnou na zkoušku nové hry Kvartýr v Národním divadle, kde hostuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L31e98o71š 94D58v17o10ř52á89č89e84k 4706972140195

Konečně je venku video ze zastupitelstva, takže se může každý podívat, co Eichler řekl a že o NÁJMU nepadlo ani slovo. Mluvil o BYDLENÍ a přirovnal to k ubytovnám pro studenty a pro bezdomovce, kde je částka za bydlení včetně energií. Takže lhal. http://www.youtube.com/watch?v=J5uwqvfPKrw (Čas 1:49:20)

+2/−2
6.3.2014 10:53

D83a13n53i48e49l19a 17S77o16l86a14ř58o90v11á 6261766310444

Ale nelhal, přestaňte slovíčkařit jestli bydlení, nebo ubytování, nebo co. Přečíst si můžete rozhovor Maryška na idnesu.  Podle radního Eichlera jste spolu s kolegou Jaroslavem Achabem Haidlerem platili v divadle za ubytování jen 15 korun měsíčně. Vy jste to označil za lež, proč?

V divadle máme napůl s Achabem pronajatý...za který mám skutečně holý nájem 15 korun, což je takový zaměstnanecký benefit. Myslím, že lidem je jedno, jak se to nazývá.

+1/0
6.3.2014 21:12

L33e92o57š 52D78v63o74ř23á64č85e35k 4276782590375

No právě že slovíčkaříte vy. Maryško platí paušál čtyři stovky (za půlku osmimetrového pokojíčku). Eichler mluvil o 2500 za měsíc u studenta a o 30 korunách denně u bezdomovce. Tedy také o paušálu. Když z toho paušálu u Maryška vytrhnul 15 korun za holý nájem, musel by ho vytrhnout i z paušálu u studenta a bezdomovce, aby to bylo srovnatelné, což neudělal. Takže lhal.

+1/0
7.3.2014 9:36
Foto

M98a82r39e97k 24C53e63r23n31y 5648176547

No boze, jedna facka.....tak mu ji mel vratit a jakypak fraky.

+1/−1
5.3.2014 21:29

D57u18š51a73n 22M63a36s74á20r 3611401342885

Fackování je pokračování diskuze jinými prostředky.R^

+1/−2
5.3.2014 17:55

D73a36n54i31e51l88a 18S54o31l90a27ř86o78v16á 6891686790354

Nejvíce mne pobavila poslední věta:"Touhle rukou se krmit nenechám." ;-D

+3/−1
5.3.2014 15:32

K87a70r19e27l 14P22e21t22e62r52k83a 8260479511159

Chtěl to řešit demokraticky po Ukrajinsku.

+5/0
5.3.2014 14:21

F18r50a26n19t91i79š74e98k 98E35l27i34á86š 6437563455166

Vzájemné fackování patří do komunikace. Tuším se jí říká nonverbální.

+2/−3
5.3.2014 13:33

I40l35o52n62a 79N56o32v41o19t38n36á 6646696140539

Proč si na sebe herci nevydělají? Vždyť chtěli podnikat, tak ať se o sebe postarají. Nás také nikdo nedotuje.

+9/−3
5.3.2014 13:29

M74i80c70h65a73l 58Š86t55e23i70n19d90l85e87r 6340783165176

A co děláte?

0/0
5.3.2014 13:36

F77r84a21n98t51i38š92e93k 77E82l50i47á44š 6397313725586

Jakákoli dotace jde z kapsy daňového poplatníka. Umění se dotovat má, ale nikoli to, co se uměním jeno samozve

+6/−1
5.3.2014 13:37

L15e71o89š 71D56v53o79ř39á91č69e64k 4456522830585

vy byste mohl dělat v Ústí radního, ti také vědí nejlíp, co je a co není umění

+4/−5
5.3.2014 13:40

L30a57d90i28s41l75a38v 42W71e78i79s 5140145740367

Samozřejmě, že to vědí. Dokonce umění perfektně ovládají - umění, jak vyběhnout na celé své volební období s voliči.

+1/−2
5.3.2014 13:54

M79a68r23t38i29n 17M25i44k30o41l41á68š59e67k 7370580343

No Vy byste snad chtěla, aby to opravdové umění bylo výdělečné?!? 8-o Přece už soudruzi Gottwald či Nejedlý věděli, že ta opravdová kultura nesmí výdělečná, protože by se zní stala mrzká západní "komerce" ;-D Vy nevíte, že mezi lidma je spousta kulturních barbarů, kteří místo aby šli do Národního, tak radši čuměj na Babovřesky, takže je mi líto, ale budete platit/dotovat, at se Vám to líbí nebo. ;-D

+3/−2
5.3.2014 13:48

J97o91s27e85f 47H12a41n82y76á39š 2284919753

Třeba taky vydá kuchařku a recepty bude vydávat za své.

+1/0
5.3.2014 17:01
Foto

D49a74v64i65d 89S95c32h24n64e51b15e22r69g86e10r 9165778743433

Tak jestli tohle považuje za řešení dát někomu pohlavek tak prosím, ale rozhodně to není ideální řešení, to že vedení věřilo slibu o dotaci a pak si takhle naběhlo je čistě jejich hloupost, jak může někdo věřit slibům dnešních politiků, papír, razítko a podpis je důraznější argument.

+2/−2
5.3.2014 13:11

G30a55b15r22i56e49l 41H65o80r54t51e76n 9961529543904

Herci slibům nevěřili, od začátku proti změně protestovali. Přečtěte si příslušný článek, a to pozorně - odkaz je pod tímto článkem.

+2/0
5.3.2014 13:33

L65e14o93š 76D41v35o20ř43á49č22e73k 4766252410765

To nebyl slib, to byla částka schválená v rozpočtu zastupitelstvem, kterému radní tvrdili, že je to dotace pro činoherák. Obelhali nejen divadlo, ale i zastupitele.

+2/0
5.3.2014 13:43

J97o64s83e71f 30T44l62a18m26s57a 2394501682

Tak se mrknu, kam diskuze pokročila. Je tu někde můj věrný přítel a stín Kudrna? ;-D

+1/0
5.3.2014 12:57
Foto

J22a73r17o69s25l94a43v 12C83a96l12t93a 8450705721436

Ta problematika je výstižně popsána v článku, na který dal odkaz pan Matějů: http://www.mises.cz/clanky/o-divadlech-zavislych-na-verejnych-dotacich-708.aspx. Připadá mi to navíc trochu divné - když budu od někoho dostávat na svoji činnost 12 mega ročně, a ten dotyčný mi jednoho krásného dne řekne: "Promiň, ale je krize a já ti už nemůžu tolik dávat a navíc nejsem moc spokojen s tím, jak s těmi penězi hospodaříš, od letoška ti budu dávat jen 8 mega." - tak tomu štědrému mecenáši, místo slov díků, vrazím facku???

+10/−2
5.3.2014 12:33

M74i64c50h49a77l 53Š22t22e79i33n56d13l94e77r 6280123845506

Ano, to je puristický pohled skalního zastánce volného trhu. Žádné dramatiky přesvědčivé argumenty ale nenabízí, navíc odkazuje na situaci ve Velké Británii, kde se divadla dotují už "od 40. let", a která se nedá srovnávat se situací u nás. Jaké příležitosti asi má anglicky mluvící herec a jaké ten český?

+2/−3
5.3.2014 12:44

M30i74c14h13a60l 30Š96t73e23i66n80d76l84e72r 6890733505926

...dramaticky přesvědčivé... La pardon.

0/0
5.3.2014 12:44

Z87b10y90n68ě61k 94H88a90l48u40z16a 5153770988192

A jaké argumenty nabízíte vy? Že to dělají ve VB jinak? To má být argument?

0/0
5.3.2014 12:48

M93i49c96h38a70l 13Š30t52e13i39n54d41l13e48r 6820223315376

Myslím, že jsem se v rámci této i dalších diskusí vyjádřil jasně a vícekrát.

0/0
5.3.2014 13:11

Z35b23y83n59ě61k 22H19a24l69u81z65a 5673170878812

Stačí stručně, pár odrážek.

0/0
5.3.2014 13:14

M66i89c33h91a44l 78Š89t67e57i86n38d16l62e85r 6510643275846

Račte odrolovat o pár stránek dolů.

0/0
5.3.2014 13:18

M77i52c85h35a43l 87Š83t29e56i43n48d85l45e31r 6650583465576

Mimochodem nejdřív byste si měl přečíst inkriminovaný článek, abyste věděl, jaké argumenty jsou v něm obsaženy.

0/0
5.3.2014 13:20

Z59b29y85n57ě45k 54H35a71l32u16z55a 5383270268472

Článek v odkaze pana Calty jsem četl. Argumenty zde uvedené jsou jasné. Divadlo je především zábava a stojí ve společenských potřebách v zadní řadě. Tj. pokud není dostatek veřejných peněz na důležitější společenské potřeby, divalo ostrouhá. Neznaméná to však úplný zánik divadel.

Tak a teď vy, v diskusi to vyzobávat nebudu:

Proč si myslíte, že by se měla divadla dotovat z veřejých peněz i za cenu toho, že nebude na důležitější společenské potřeby (zdravotnictví, vdělávání, věda, bezpečnost, dprava ...).

+1/0
5.3.2014 13:36

M82i39c45h95a40l 56Š44t17e25i32n55d29l70e51r 6170493145496

Divadlo je především zábava hlavně v pojetí, které si na sebe obvykle vydělá. Třeba takové muzikály Michala Davida. Nebo i jiné, méně dementní, ale přece jen divácky zaměřené produkce. To ovšem neznamená, že bychom měli rezignovat na vážnější formy, které jsou pro většinu méně divadelně i obecně vzdělaných lidí hůře stravitelné. Kultura přece není jen to, co vydělává peníze, v dějinách i v současnosti najdete mnoho příkladů, kdy by ten který umělec bez dotace (ať už soukromé nebo státní) umřel hlady nebo by se musel živit malováním pohlednic. A dnes klíčová díla by tak vůbec nevznikla.

0/−2
5.3.2014 13:47
Foto

J93a14k97u97b 30V17a40š10k70o 1648774722283

A co je to kultura ? Proč někdo považuje za největší kulturní události, věci kterým naprostá většina lidí nerozumí.

+3/0
5.3.2014 13:50

M26i31c48h61a91l 30Š62t15e11i24n21d70l35e88r 6350633305256

Něco o jaderné fyzice byste vědět nechtěl?

0/−1
5.3.2014 13:54
Foto

J65a51k88u33b 21V49a83š18k37o 1648404842793

Nechtěl, já nejsem v zásadě proti dotacím na kulturu, jen mě občas zaráží co všechno se kulturou nazývá

+3/0
5.3.2014 13:58

M39i51c13h39a97l 32Š88t25e29i50n43d91l89e85r 6370933285156

Ale tady je řeč o konkrétním druhu kultury - tedy o více či méně avantgardním divadle. A taky o jediném slušném činoherním divadle v krajském městě.

0/0
5.3.2014 14:01

Z45b50y49n22ě31k 39H92a19l97u77z82a 5913960738252

Jakékoliv divadlo je zábava, a ne že ne. Někdy sofistifikovanější, někdy více lidové - dementní jak vy píšete. Nikdo nebrání náročným divákům složit se na divadlo, kde budou hrát opravdu jen náročné kusy, přece nechcete, aby vám dementi na to přispívali. A nenuťte mě, abych si našel program činoherního divadla, jaké to že kulturně cenné kusy hrají (hráli).

+3/0
5.3.2014 13:59

M44i81c28h31a58l 36Š41t40e10i45n10d54l40e31r 6630553245196

Chtěl jste po mě argumenty, tak teď byste mohl nějaké přinést vy, ne? Vaše subjektivní hodnocení užiečnosti té či oné formy divadla není argument.

0/0
5.3.2014 14:03

M59i94c43h40a27l 30Š73t46e87i34n21d41l36e52r 6690753545136

Dole je ještě jeden můj příspěvek k věci.

0/0
5.3.2014 14:05

O18n71d69ř77e14j 20M48a75l30ý 3845614866431

podobně se dá úspěšně zpochybnit cokoliv je z veřejných peněz podporované od školství, domovy důchodců, zoo, plavecké bazény, svým způsobem je i zdravotnictví dotované a i sociální systém, protože to co platíme není sociální pojištění, ale daň. Jen to nějaký chytrák takto eufemisticky pojmenoval....

0/0
6.3.2014 13:22
Foto

J31a68r82o47s77l80a13v 64C96a57l21t48a 8160295671196

Tak ještě trochu jinak: Předpokládejme: a) dotovaná divadla navštěvuje jedna desetina obyvatel, b) návštěvníci těchto divadel utratí za vstupenky průměrně ročně 1000 korun, c) reálná cena těchto vstupenek (bez dotací) není 1000 ale 3000 korun. Z toho plyne, že každý z těch devíti obyvatel, kteří do divadla nechodí, přispívá průměrně ročně tomu jednomu uměníchtivému !dvěma sty korunami! Myslíte, že je to správné???

+4/−3
5.3.2014 13:07

M57i83c63h75a60l 46Š51t49e81i90n33d90l51e10r 6880833105896

Ano, stejně tak já přispívám ze svých daní na mnoho jiných společenských aktivit, které pro změnu zase nezajímají mě.

+5/−1
5.3.2014 13:12

Z88b72y53n15ě91k 93H51a48l21u24z57a 5393960898792

A které to prosím jsou? Sportovní kluby již jsou většinou financovány soukromoprávními subjekty a kolega Calta, předpokládám, nesouhlasí s financováním žádných nezbytných společenských aktivit z peněz daňových poplatníků. Školy a zdravotnictví do toho snad tahat nebudeme.

0/0
5.3.2014 13:18

M66i72c10h97a21l 82Š83t27e42i64n85d57l21e22r 6960683365476

Pane Haluzo, nemám čas ani chuť seznamovat vás s výčtem společensky prospěšných aktivit, které jsou dotovány z veřejných peněz. Myslím, že v rámci této diskuse úplně postačí, shodneme-li se, že je takových aktivit více než jen divadlo.

+2/0
5.3.2014 13:26

Z26b39y94n64ě51k 91H68a34l21u35z36a 5913510938422

Takže nic. Nejste ochoten svá tvrzení relevantně obhájit. Kromě toho reagujete mimo meritum věci.

0/−2
5.3.2014 13:42
Foto

J21a84r37o87s85l88a17v 14C54a21l49t15a 8460395351246

Jistě, každý ať použije svoje peníze podle svého uvážení a ne podle rozhodnutí nějakého úředníka. Proč se v ČR točí ročně asi 30 celovečerních filmů, z nichž jsou většinou (tak 28) úplné sr..ky??? Protože mnoho z nich je financováno ČTV z našich koncesionářských poplatků a Státním fondem kinematografie. Milovníci divadla, filmu, hudby, fotbalu atd., ať si zaplatí svoje vstupenky v plné ceně a ti ostatní ať si za své peníze koupí něco na sebe nebo ať je třeba propijou :-)

0/0
5.3.2014 13:36

Z55b30y91n80ě60k 84H11a30l18u38z85a 5703580898502

Přesně tak.

0/0
5.3.2014 13:44

M23a91r24t10i37n 68M79i49k57o18l35á49š53e11k 7850310933

http://kultura.idnes.cz/jan-hrusinsky-o-narodnim-divadle-d4d-/divadlo.aspx?c=A130807_172602_divadlo_vha

+1/0
5.3.2014 13:50

M85i21c79h70a59l 23Š81t35e82i16n78d57l12e45r 6550633695366

To jistě, ovšem jednou z povinností státu, který od nás všech vybírá peníze na daních, je péče o kulturu, tzn. i o "menšinové žánry". Vždyť kolik procent lidí sleduje třeba jen ČT2? U nás navíc není daňová politika zaměřena tak, aby zvýhodňovala případné soukromé donátory, jak je ve vzdělaných zemích běžné. To, co naznačujete, by vedlo k zániku nebo ke značné redukci kulturních aktivit. Uvědomují si to Němci, Angličani i mnoho dalších národů, to vám nepřipadá zajímavé?

+1/0
5.3.2014 13:52

Z22b32y38n96ě54k 74H79a43l71u34z44a 5573290318162

Povinnost státu? Jak jste na to přišel člověče? Citujte mi prosím příslušný článek Ústavy ČR.

0/0
5.3.2014 14:05
Foto

J91a84r46o20s78l62a78v 41C73a54l62t10a 8910545721786

To je složitá otázka, jaké funkce má stát plnit, já si myslím, že toto mezi ně nepatří. Daňová úleva pro soukromé mecenáše - budiž, ale sám stát nemá schopnost objektivně rozhodnout, jak v oblasti kultury naložit s penězi svých daňových poplatníků. Častokrát stát (prostřednictvím svých úředníků) napáchá více škody než užitku - jako možná i v tomto případě.

0/0
5.3.2014 14:10

M85a82r73t73i98n 64M87i66k14o89l26á50š56e90k 7340860573

Co je a co není vidět: IV. Divadla a krásná umění ( http://www.mises.cz/clanky/co-je-a-co-neni-videt-iv-divadla-a-krasna-umeni-1002.aspx ) a co se týká toho státu, tak doporučuji tohle: http://www.mises.cz/clanky/stat-23.aspx

+1/0
5.3.2014 14:13

M50i20c60h18a53l 89Š73t43e89i63n52d91l74e87r 6870973555586

Na to máte samozřejmě právo. Já si naopak myslím, že je to jedna z nejdůležitějších povinností státu. Proč tedy např. stát zřizuje ministerstvo kultury a vybírá i na ně od občanů peníze?

0/0
5.3.2014 14:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.