- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zaplivané a neudržované zastávky na trase Rumburk - Panský - Poustevna opravdu turisty nepřitáhnou, SŽDC nechává trať doslova vyhnít, víkendový provoz je k ničemu a jízda šukafonem je zážitkem hodným domu hrůzy. Takže hezky si to pánové nakreslili a popovídali si o tom, a teď zase tu o Červené Karkulce
Držím palce tomuto projektu, který má hlavu a patu. Ještě dobře, že iniciativa je ze Saska, kde dávno uvažují koncepčně a systémově a nikoliv jako Češi pod vedením nedávné vlády, kde seděl Nečas a nyní policií vnímán jako zločinec. Kéž se i my dožijeme koncepční práce ku prospěchu regionů a občanů této země.
Mě se ten nápad líbí, otázkou je, co to udělá s dopravou, když se musí vynechat Rumburk a Šluknov. Šlo by udělat přímé vozy do Rumburka z obou stran, pak ale rozbijeme vazbu v Rumburce a nepůjde se dostat ze Šluknova do Krásné Lípy. Nebo si budou vlaky předávat ten přímý vůz v Mikulášovicích a Krásné Lípě, tím ale hrozně naroste jízdní doba mezi Krásnou Lípou a Mikulášovicemi (asi o 13 minut). Jistě, šlo by vést okruh přes Šluknov a Rumburk, ale už by to ztratilo to turistično a vzdálilo by se to od přírodních památek příliš. Nejrozumnější je asi 13-15min. prostoj buď v Mikulášovicích nebo v Krásné Lípě, případně 7+8 a i za cenu delší jízdní doby udělat systém přímých vozů do kterých bude zapojeno celé šluknovsko a Česko-Saské Švýcarsko.Teď co se praktičnosti týče: Ono to možná vypadá dost nereálně, ale ten potenciál především v Německých turistech tam je. Jak jednou bude okruh a bude dobře propagovaný, tak bude motivace ten okruh projíždět, poznávat, využívat na výlety atd.
Právě že Šluknov a Rumburk není dost dobře možné z vlaků jedoucích přes Sebnitz vynechat. Němci si totiž nehrají na nějaké krásné turistické vize, ale řídí se vytížeností tratí. Podívejte se kolik tratí jen na opačné straně Šluknovska dávno bez provozu. Takže, trať mezi Bad Schandau a Sebnitz byla na hraně zastavení provozu, protože trvale vykazuje podlimitní vytíženost. VVO s Ústeckým krajem proto vytvořilo schéma provozu vlaků v relaci Rumburk - Šluknov - Sebnitz - Děčín. Němci vždy trvali na tom, aby se u nás jezdilo po trati 083, která má z hlediska celoročního provozu větší vytíženosti vlaků (projíždí hustším osídlením) a to se na společné lince projeví i v německém úseku.
Proto budou přímé vlaky jezdit Děčín - Sebnitz - Šluknov - Rumburk a na ně budou navazovat víkenďáci trati 084 v Mikulášovicích dolní nádr.
Jinak stav tratí je bohužel nedostatečný a ani Desira a Pesy nebudou moct jet v rychlosti, která by umožnila zachovat přípoje v Rumburku mezi tratěmi 081 a 083.
Lokálky se ruší z důvodu nerentability provozu a zde se bude stavě nová lokálka? Kdo zajistí rentabilitu a kdo zaplatí stavbu? Neříkám že to není pěkný projekt, ale něco tu zavání...
nic se nemá stavět, jen využít stávající tratě.
Krásná vize, ale postavme se trochu nohama na pevnou zem. V první řadě zapomeňte na nějaké panoramatické vlaky s krásným výhledem. Železniční tratě vedou po obvodu parku a jejím úkolem bylo spojení obcí a měst. Je tu opravdu hezká příroda, která se však v dohledu trati moc neliší od většiny ostatních regionálek. Mimochodem k jedné z dominant Českého Švýcarska - Pravčické bráně se vlakem vůbec nedostanete. Mnoho zastávek však má výbornou pozici jako výchozí bod na turistické cesty právě do národních parků. Provoz vlaků mohou zajišťovat běžné motorové jednotky (od roku 2014 převažují jsou Desira a Pesy). Je zcestné se domnívat, že vlaky mohou nahradit automobilovou dopravu. To by se zakázal vjezd aut do měst jako Mikulášovice, Dolní Poustevna, Krásná Lípa a všech dalších obcí okolo? Jinudy ta železnice nevede. Obdobná situace je i v úseku mezi Bad Schandau a Sebnitzí.
Největší otázkou je asi financování toho projektu. Kde chtějí oba NP vzít na vlaky peníze? Vytvořit okružní trasu znamená objednat celý vlak vcelku, který vecpu mezi stávající vlaky objednávané Ústeckým krajem a na německé straně dopravním svazem VVO, které primárně plní úkol přepravy pro každodenní potřebu (školy, zaměstnání, lékař, úřady i volnočasové aktivity). Určitě se časové mezery v pravidelných vlacích na ty turistické najdou, ale je to docela drahá záležitost. A trochu mi tu schází informace "máme spočítány náklady a zajištěny prostředky".
Akorát moc nesouvisejí s tématem článku.
hledám něco více o tomto projektu, ale kde nic, tu nic... Takže to nevypadá, že by to bylo s tímto projektem nějak horké. Vypadá to zase na výkřik do tmy... Nikde není ani mapka a nějaké bližší informace... Vím, že se můžu podívat aspoň na mapy.cz, ale zvláštní je, že i na stránce NP je pouhá tisková zpráva, kterou idnes zase pouze okopírovalo...
Případná železnice by potřebovala přeevším silně zlepšit stav traťového svršku u nás, zvýšit rychlost a přdevším nasadit vozidla odpovídající 21. století, což třeba Regionovy podle mého názoru nejsou.
Předpokládám, že by se použili panoramatické vozy známé třeba právě ze Švýcarska. Regionovy by byl špatný vtip.
Podmínky pro turisty jsou podle mne podstatně lepší v německé části parku. Je to o peenězích....
No proč ne, když si na to obě oblasti vydělají. Jejich představitelé jsou přece slušní lidé a nehodlají tahat finance na výstavbu tratě ze státního, že? :-).