Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České a Saské Švýcarsko propojí železnice, plánují šéfové obou parků

Ředitelé Českého a Saského Švýcarska chtějí prosadit železniční okruh, díky kterému by se turisté dostali do všech koutů obou národních parků. Dráha národního parku má za cíl prosadit v chráněném území ekologičtější dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F43a79b16i46o 81S13g88a27t70t10o32n61i 9231260197760

Zaplivané a neudržované zastávky na trase Rumburk - Panský - Poustevna opravdu turisty nepřitáhnou, SŽDC nechává trať doslova vyhnít, víkendový provoz je k ničemu a jízda šukafonem je zážitkem hodným domu hrůzy. Takže hezky si to pánové nakreslili a popovídali si o tom, a teď zase tu o Červené Karkulce ;-)

0/0
3.3.2014 9:44

L23u87c53i70a56n 83P66a44p15a21z53i24a33n 5154777131675

Držím palce tomuto projektu, který má hlavu a patu. Ještě dobře, že iniciativa je ze Saska, kde dávno uvažují koncepčně a systémově a nikoliv jako Češi pod vedením nedávné vlády, kde seděl Nečas a nyní policií vnímán jako zločinec. Kéž se i my dožijeme koncepční práce ku prospěchu regionů a občanů této země.

+1/0
2.3.2014 23:45

P44e74t75r 10N33e19c10h14a37n86i64c28k10ý 7853546788770

Mě se ten nápad líbí, otázkou je, co to udělá s dopravou, když se musí vynechat Rumburk a Šluknov. Šlo by udělat přímé vozy do Rumburka z obou stran, pak ale rozbijeme vazbu v Rumburce a nepůjde se dostat ze Šluknova do Krásné Lípy. Nebo si budou vlaky předávat ten přímý vůz v Mikulášovicích a Krásné Lípě, tím ale hrozně naroste jízdní doba mezi Krásnou Lípou a Mikulášovicemi (asi o 13 minut). Jistě, šlo by vést okruh přes Šluknov a Rumburk, ale už by to ztratilo to turistično a vzdálilo by se to od přírodních památek příliš. Nejrozumnější je asi 13-15min. prostoj buď v Mikulášovicích nebo v Krásné Lípě, případně 7+8 a i za cenu delší jízdní doby udělat systém přímých vozů do kterých bude zapojeno celé šluknovsko a Česko-Saské Švýcarsko.Teď co se praktičnosti týče: Ono to možná vypadá dost nereálně, ale ten potenciál především v Německých turistech tam je. Jak jednou bude okruh a bude dobře propagovaný, tak bude motivace ten okruh projíždět, poznávat, využívat na výlety atd.

+2/0
2.3.2014 18:39

J80a60n 37M51a37x68a 9625313589

Právě že Šluknov a Rumburk není dost dobře možné z vlaků jedoucích přes Sebnitz vynechat. Němci si totiž nehrají na nějaké krásné turistické vize, ale řídí se vytížeností tratí. Podívejte se kolik tratí jen na opačné straně Šluknovska dávno bez provozu. Takže, trať mezi Bad Schandau a Sebnitz byla na hraně zastavení provozu, protože trvale vykazuje podlimitní vytíženost. VVO s Ústeckým krajem proto vytvořilo schéma provozu vlaků v relaci Rumburk - Šluknov - Sebnitz - Děčín. Němci vždy trvali na tom, aby se u nás jezdilo po trati 083, která má z hlediska celoročního provozu větší vytíženosti vlaků (projíždí hustším osídlením) a to se na společné lince projeví i v německém úseku. 

Proto budou přímé vlaky jezdit Děčín - Sebnitz - Šluknov - Rumburk a na ně budou navazovat víkenďáci trati 084 v Mikulášovicích dolní nádr.

Jinak stav tratí je bohužel nedostatečný a ani Desira a Pesy nebudou moct jet v rychlosti, která by umožnila zachovat přípoje v Rumburku mezi tratěmi 081 a 083.

+1/0
2.3.2014 20:52

P97e21t24r 13N64e56c85h22a91n10i75c22k85ý 7113876528550

Ale to by zůstalo, musí zůstat i vlaky Rumburk - Jedlová - Děčín. No a bud mezi nimi bude jezdit vlak Miikulasovice - Panský - Krásná Lípa nebo se udělá primy okružní vůz Děčín - Sebnitz - Mikulášovice (odpojeni, zbytek jede po 083) - Panský - Krásná Lípa (připojení k Os jedoucím po 081) - Jedlová - Děčín

+1/0
2.3.2014 21:16

J96a21n 65M37a39x91a 9865803779

Vlaky po 081 zůstanou, ale bohužel na sebe už v Rumburku nebudou navazovat z 083. Z Děčínem budou do Rumburku existovat dvě relace. A) přes Jedlovou s Pesama, B) přes Sebnitz s Desirama. Desira proto, že ČD si nezajistily v NDR povolení na své Pesy. Tudíž Desiro zapůjčené od DB jedoucí od Mikulášovic nestihne v Rumburku Pesu jedoucí na Jedlovou (o cca 20 minut). Ono to Desiro by ji nestihlo ani v Krásné Lípě po 084 (o cca 8 minut) a pokud ano tak je to stejně k ničemu, protože Pesu a Desiro nespojíte.

Důvodem je fakt, že relace Děčín - Sebnitz - Rumburk se musí odjezdit podle stávajících časů osobáků na 098 a v úseku Bad Schandau - Sebnitz dle časů stávající linky SB71 tj. v Bad Sch. čekat na přípoje S-Bahnu od Drážďan v i pro směr Rumburk. Tím je pevně daný čas příjezdů a odjezdů do Dolní Poustevny a zde začíná česká klasika. Nová výkonná vozidla 21. století na tratích s parametry počátku 20.století. Jednoduše nedocouráte se ani po 083 ani po 084 k přípoji včas. Bohužel to stejné platí i pro 081, kde musíte prozatím zachovat stávající časy (křižování v Rybniští, Mlýnech, Benešově n.Pl.).

+1/0
2.3.2014 23:12
Foto

J18i49ř45í 85M76i63c85h30a53l53č28á25k 3930632515879

Lokálky se ruší z důvodu nerentability provozu a zde se bude stavě nová lokálka? Kdo zajistí rentabilitu a kdo zaplatí stavbu? Neříkám že to není pěkný projekt, ale něco tu zavání...

+1/−2
2.3.2014 17:49

P10e53t89r 34N34e62c25h84a10n38i70c43k76ý 7293126738660

nic se nemá stavět, jen využít stávající tratě.

+2/0
2.3.2014 18:40

B78o78h32u35s71l56a31v 93K70r16á33l10í67k 2961670759126

Jen si nejsem jistý, jestli to pochopil i tvůrce titulků na lupě.

+3/0
2.3.2014 20:11

J15a38n 70M94a77x78a 9785123199

Krásná vize, ale  postavme se trochu nohama na pevnou zem. V první řadě zapomeňte na nějaké panoramatické vlaky s krásným výhledem. Železniční tratě vedou po obvodu parku a jejím úkolem bylo spojení obcí a měst. Je tu opravdu hezká příroda, která se však v dohledu trati moc neliší od většiny ostatních regionálek. Mimochodem k jedné z dominant Českého Švýcarska - Pravčické bráně se vlakem vůbec nedostanete. Mnoho zastávek však má výbornou pozici jako výchozí bod na turistické cesty právě do národních parků. Provoz vlaků mohou zajišťovat běžné motorové jednotky (od roku 2014 převažují jsou Desira a Pesy). Je zcestné se domnívat, že vlaky mohou nahradit automobilovou dopravu. To by se zakázal vjezd aut do měst jako Mikulášovice, Dolní Poustevna, Krásná Lípa a všech dalších obcí okolo? Jinudy ta železnice nevede. Obdobná situace je i v úseku mezi Bad Schandau a Sebnitzí.

Největší otázkou je asi financování toho projektu. Kde chtějí oba NP vzít na vlaky peníze? Vytvořit okružní trasu znamená objednat celý vlak vcelku, který vecpu mezi stávající vlaky objednávané Ústeckým krajem a na německé straně dopravním svazem VVO, které primárně plní úkol přepravy pro každodenní potřebu (školy, zaměstnání, lékař, úřady i volnočasové aktivity). Určitě se časové mezery v pravidelných vlacích na ty turistické najdou, ale je to docela drahá záležitost. A trochu mi tu schází informace "máme spočítány náklady a zajištěny prostředky".

+2/−2
2.3.2014 16:01

J57o61s21e62f 73P73o95ž88i32v17i30l 8924396477650

Ale ty fotky jsou nádhernýR^.

+2/0
2.3.2014 14:33

B33o65h64u57s19l97a33v 41K72r81á51l32í94k 2641690319696

Akorát moc nesouvisejí s tématem článku.

0/0
2.3.2014 20:14

J23a18n 81H57l97a80d82k26ý 8795734677305

hledám něco více o tomto projektu, ale kde nic, tu nic... Takže to nevypadá, že by to bylo s tímto projektem nějak horké. Vypadá to zase na výkřik do tmy... Nikde není ani mapka a nějaké bližší informace... Vím, že se můžu podívat aspoň na mapy.cz, ale zvláštní je, že i na stránce NP je pouhá tisková zpráva, kterou idnes zase pouze okopírovalo...

+2/0
2.3.2014 14:30

M20i77l48a72n 22L85a79š55ť47o38v36k15a 8382264973148

Případná železnice by potřebovala přeevším silně zlepšit stav traťového svršku u nás, zvýšit rychlost a přdevším nasadit vozidla odpovídající 21. století, což třeba Regionovy podle mého názoru nejsou.

+2/0
2.3.2014 14:16

J51i35ř74í 24V34o71s94e57č63e48k 8520909960371

Předpokládám, že by se použili panoramatické vozy známé třeba právě ze Švýcarska. Regionovy by byl špatný vtip.

+1/0
2.3.2014 14:22

P97e29t83r 67N59e94c71h76a56n36i42c26k41ý 7963196768160

Regionovy už tam skoro nejezdí, trať modernizací prochází. Použita budou Desira nebo Pesa Link

+1/0
2.3.2014 18:41

M72i15l68a90n 18L78a20š65ť70o34v56k75a 8842864593708

Podmínky pro turisty jsou podle mne podstatně lepší v německé části parku. Je to o peenězích....

+1/0
2.3.2014 14:14

D79a77v41i43d 61V68i71k71t34o93r77a 9144574655317

No proč ne, když si na to obě oblasti vydělají. Jejich představitelé jsou přece slušní lidé a nehodlají tahat finance na výstavbu tratě ze státního, že? :-).

+2/−3
2.3.2014 14:13

L52a94d56a 44N21o86v70a37k 4942363907

alespoň se u nás zvedne podíl Švýcarů na truristickém ruchu...R^

+1/0
2.3.2014 14:10

M74i18c22h15a76l 57S11n82o78p37e47k 7151808775367

to jsou ale hrozný fotky. Jste to s tím photoshopem trochu přehnali ne

+2/−2
2.3.2014 13:58
Foto

L64u43b52o56m66í70r 23F89i44š88e23r 1583644431879

Nic proti tomu. Asi mi však něco uniká. Jak může být samotná stavba dráhy ohnivého oře šetrná k přírodě?

+1/−3
2.3.2014 13:55

J13i32ř31í 56V90o23s70e51č24e50k 8650529830521

Tak možnosti u NP máte:

1) zákaz vstupu všem

2) přístup pouze pěším po vyznačených cestách/všude

3) vjezd cyklistů po malých asfaltkách (současný stav ČŠ)

4) vjezd osobní motorové dopravy až k nějakým hranicícm (hodně turistů, z části současný stav, ne příliš udržitelné)

5) výstavba železného oře (nejvíc turistů, šetrný provoz, náročná výstavba) Aby se tedy pěkná krajina využila naplno, jsou pouze dvě možné varianty. 4 a 5, no a co je k tamní přírodě šetrnější je nasnadě.

+2/−1
2.3.2014 14:07

B25o39h23u90s63l29a98v 23K15r90á11l60í58k 2561700879546

Chápu, že vás mohl zmást titulek odfláknutého článku bez mapky, ale našel jste snad v textu něco o tom, že by se měla stavět nějaká dráha? Já jsem tam naopak našel:  

"Aby byl okruh na české straně celistvý, je důležité, aby se zlepšilo spojení na trati Dolní Poustevna - Mikulášovice - Brtníky - Panský a Krásná Lípa, kde nyní vlaky jezdí pouze o víkendu."

+2/0
2.3.2014 20:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.