Diskuze
České a Saské Švýcarsko propojí železnice, plánují šéfové obou parků
Děkujeme za pochopení.
F80a78b62i75o 71S95g33a80t76t76o63n47i
Zaplivané a neudržované zastávky na trase Rumburk - Panský - Poustevna opravdu turisty nepřitáhnou, SŽDC nechává trať doslova vyhnít, víkendový provoz je k ničemu a jízda šukafonem je zážitkem hodným domu hrůzy. Takže hezky si to pánové nakreslili a popovídali si o tom, a teď zase tu o Červené Karkulce
L26u65c30i12a28n 79P69a65p37a88z16i91a98n
Držím palce tomuto projektu, který má hlavu a patu. Ještě dobře, že iniciativa je ze Saska, kde dávno uvažují koncepčně a systémově a nikoliv jako Češi pod vedením nedávné vlády, kde seděl Nečas a nyní policií vnímán jako zločinec. Kéž se i my dožijeme koncepční práce ku prospěchu regionů a občanů této země.
P94e52t15r 53N89e57c68h10a40n17i73c97k86ý
Mě se ten nápad líbí, otázkou je, co to udělá s dopravou, když se musí vynechat Rumburk a Šluknov. Šlo by udělat přímé vozy do Rumburka z obou stran, pak ale rozbijeme vazbu v Rumburce a nepůjde se dostat ze Šluknova do Krásné Lípy. Nebo si budou vlaky předávat ten přímý vůz v Mikulášovicích a Krásné Lípě, tím ale hrozně naroste jízdní doba mezi Krásnou Lípou a Mikulášovicemi (asi o 13 minut). Jistě, šlo by vést okruh přes Šluknov a Rumburk, ale už by to ztratilo to turistično a vzdálilo by se to od přírodních památek příliš. Nejrozumnější je asi 13-15min. prostoj buď v Mikulášovicích nebo v Krásné Lípě, případně 7+8 a i za cenu delší jízdní doby udělat systém přímých vozů do kterých bude zapojeno celé šluknovsko a Česko-Saské Švýcarsko.Teď co se praktičnosti týče: Ono to možná vypadá dost nereálně, ale ten potenciál především v Německých turistech tam je. Jak jednou bude okruh a bude dobře propagovaný, tak bude motivace ten okruh projíždět, poznávat, využívat na výlety atd.
J60a59n 81M35a12x93a
Právě že Šluknov a Rumburk není dost dobře možné z vlaků jedoucích přes Sebnitz vynechat. Němci si totiž nehrají na nějaké krásné turistické vize, ale řídí se vytížeností tratí. Podívejte se kolik tratí jen na opačné straně Šluknovska dávno bez provozu. Takže, trať mezi Bad Schandau a Sebnitz byla na hraně zastavení provozu, protože trvale vykazuje podlimitní vytíženost. VVO s Ústeckým krajem proto vytvořilo schéma provozu vlaků v relaci Rumburk - Šluknov - Sebnitz - Děčín. Němci vždy trvali na tom, aby se u nás jezdilo po trati 083, která má z hlediska celoročního provozu větší vytíženosti vlaků (projíždí hustším osídlením) a to se na společné lince projeví i v německém úseku.
Proto budou přímé vlaky jezdit Děčín - Sebnitz - Šluknov - Rumburk a na ně budou navazovat víkenďáci trati 084 v Mikulášovicích dolní nádr.
Jinak stav tratí je bohužel nedostatečný a ani Desira a Pesy nebudou moct jet v rychlosti, která by umožnila zachovat přípoje v Rumburku mezi tratěmi 081 a 083.
J88i20ř37í 59M13i11c76h74a76l91č52á91k
Lokálky se ruší z důvodu nerentability provozu a zde se bude stavě nová lokálka? Kdo zajistí rentabilitu a kdo zaplatí stavbu? Neříkám že to není pěkný projekt, ale něco tu zavání...
P71e70t76r 75N53e27c36h85a29n94i47c84k58ý
nic se nemá stavět, jen využít stávající tratě.
J56a14n 41M29a20x82a
Krásná vize, ale postavme se trochu nohama na pevnou zem. V první řadě zapomeňte na nějaké panoramatické vlaky s krásným výhledem. Železniční tratě vedou po obvodu parku a jejím úkolem bylo spojení obcí a měst. Je tu opravdu hezká příroda, která se však v dohledu trati moc neliší od většiny ostatních regionálek. Mimochodem k jedné z dominant Českého Švýcarska - Pravčické bráně se vlakem vůbec nedostanete. Mnoho zastávek však má výbornou pozici jako výchozí bod na turistické cesty právě do národních parků. Provoz vlaků mohou zajišťovat běžné motorové jednotky (od roku 2014 převažují jsou Desira a Pesy). Je zcestné se domnívat, že vlaky mohou nahradit automobilovou dopravu. To by se zakázal vjezd aut do měst jako Mikulášovice, Dolní Poustevna, Krásná Lípa a všech dalších obcí okolo? Jinudy ta železnice nevede. Obdobná situace je i v úseku mezi Bad Schandau a Sebnitzí.
Největší otázkou je asi financování toho projektu. Kde chtějí oba NP vzít na vlaky peníze? Vytvořit okružní trasu znamená objednat celý vlak vcelku, který vecpu mezi stávající vlaky objednávané Ústeckým krajem a na německé straně dopravním svazem VVO, které primárně plní úkol přepravy pro každodenní potřebu (školy, zaměstnání, lékař, úřady i volnočasové aktivity). Určitě se časové mezery v pravidelných vlacích na ty turistické najdou, ale je to docela drahá záležitost. A trochu mi tu schází informace "máme spočítány náklady a zajištěny prostředky".
B91o17h86u25s12l37a20v 83K15r63á98l25í73k
Akorát moc nesouvisejí s tématem článku.
J93a72n 52H11l56a95d45k55ý
hledám něco více o tomto projektu, ale kde nic, tu nic... Takže to nevypadá, že by to bylo s tímto projektem nějak horké. Vypadá to zase na výkřik do tmy... Nikde není ani mapka a nějaké bližší informace... Vím, že se můžu podívat aspoň na mapy.cz, ale zvláštní je, že i na stránce NP je pouhá tisková zpráva, kterou idnes zase pouze okopírovalo...
M65i18l51a15n 59L67a87š18ť60o25v82k72a
Případná železnice by potřebovala přeevším silně zlepšit stav traťového svršku u nás, zvýšit rychlost a přdevším nasadit vozidla odpovídající 21. století, což třeba Regionovy podle mého názoru nejsou.
J47i12ř39í 96V43o53s75e31č44e14k
Předpokládám, že by se použili panoramatické vozy známé třeba právě ze Švýcarska. Regionovy by byl špatný vtip.
M29i12l69a47n 18L25a24š89ť54o55v76k35a
Podmínky pro turisty jsou podle mne podstatně lepší v německé části parku. Je to o peenězích....
D35a97v45i19d 51V69i32k74t53o47r25a
No proč ne, když si na to obě oblasti vydělají. Jejich představitelé jsou přece slušní lidé a nehodlají tahat finance na výstavbu tratě ze státního, že? :-).
Učitelku zmátli rychlí žáci a omylem zkrátila přijímačky. Musí se zopakovat
Několik dětí z devátých tříd si zopakuje přijímací zkoušky z matematiky na teplickém gymnáziu....
Násilí! křičeli Zítkovi příznivci u soudu a napadali stráž, aktivista nepřišel
Známý aktivista Pavel Zítko dnes nedorazil k Okresnímu soudu v Chomutově, před kterým měl stanout...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Rasový motiv, řekl žalobce o bitce v Dubí. Čtyřem obžalovaným navrhl vězení
U teplického okresního soudu zazněly závěrečné řeči v případu napadení mladého muže na koupališti v...
Za napadení na koupališti v Dubí dostali tři muži až čtyřleté vězení
Okresní soud v Teplicích poslal do vězení tři ze šesti obžalovaných v případu napadení mladíka na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Syna jsem neznásilňovala, léčebné praktiky se mu líbily, řekla souzená žena
Ústecký krajský soud pokračuje v projednávání případu ženy, která podle obžaloby za účasti svého...
Po půl roce konec parkování zdarma. Teplice už našly nového provozovatele
V Teplicích se za několik týdnů znovu začne platit za parkování. Systém je nyní nefunkční, radnice...
König bude závodit v německém motocyklovém šampionátu, ukáže se i v Mostě
Motocyklový jezdec Oliver König bude po odchodu ze světového šampionátu superbiků startovat v...
Za napadení na koupališti v Dubí dostali tři muži až čtyřleté vězení
Okresní soud v Teplicích poslal do vězení tři ze šesti obžalovaných v případu napadení mladíka na...
Kapitán Rudnytskyy o situaci Varnsdorfu, trenéřině i konfliktu na Ukrajině
Ještě nedávno jim bylo ouvej, teď jsou fotbalisté Varnsdorfu už v mnohem lepší pozici. V klíčovém...
Nabízím k pronájmu byt 3+1L v…
Děčín - Děčín VI-Letná
13 000 Kč/měsíc