- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Včerejší příspěvek bych doplnil pro ty, kteří nikdy po tří-pruhové silnici např. v Německu nejeli.
Pro lepší představivost - je to vlastně střídavě dvoupruhová silnice. Tedy třeba pět kilometrů dva pruhy v jednom směru a dalších pět kilometrů v druhém směru. Protisměry samozřejmě odděleny dvojitou plnou čárou. A místa střídání prostředního pruhu řádně vyznačena i se zábranami.
Velmi to zrychluje dopravu, zvlášť, když je silnější provoz nákladních aut.
Takže "zvýšení počtu čelních srážek" hrozí asi podobně jako v současnosti, kde už třeba ve stoupání dva pruhy jsou....
No ŘSD zatím stále preferuje co možná nejdražší stavby dálnic a silnic, takže se funkčním německým vzorem asi inspirovat moc nebude....
Český řidič je nekultivovaný a třípruhy se střídáním čar pro předjíždění často neumí používat.
4 kilometry ve 4 pruzích za 1,65 mld.? Pokračování ve 4 pruzích v nedohlednu, silnice bude předimenzovaná i v dalších 50 letech, protože v Čechách začneme raději jezdit na koních nebo v kravských povozech. Už vůbec vykácení lesa u Bošova byla mifiánština a nyní politická repre v tom pokračuje. 4 pruhy jsou hloupost. Zajímalo by mne, jestli někdo spočítal alternativu pro 3 pruhy, tj. ten 3. střídající pro předjíždění pro oba směry....
Kdo má řidičák, a občas vyjede na silnici, tak by nikdy neřekl, že 4 pruhy jsou hloupost!
tripruhova silnice tzn. jako vzdy jeden pruh v kazdem smeru a jeden vprostred pro predjizdeni v obou smerech? no to tedy bude celnich srazek
To má logiku :-), plánovači na ŘSD a ministerstvech přeci chtějí největší nehodovost na českých silnicích
Třípruhové uspořádání silnic I. třídy je velmi zajímavé. Kdo jezdí z Prahy na Pasov si asi často řekl, proč není I/4 na většině své trasy uspořádána ve třech pruzích, jako navazující silnice v Bavorsku.
Že by nikdo z plánovačů ŘSD po třípruhové silnici v zahraničí nejel ?