- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ten pán se,velmi jemně řečeno,mýlí.
vážně a v čem? tratě opravdu nikdo nehlídal, ono to ani pořádně nejde...
Železo a železnici musí hlídat zákon. Když to jde u jiných komodit takl proč ne tady. Ale spíš stát to bere jako doplněk sociálních dávek, co vládě a poslancům záleží na nějaké železnici. Pro ně je to moloch a mají pravdu.
Léta jsme četli o kvetoucím trhu s pančovaným alkoholem, který příslušné orgány prakticky nezajímal, a dnes čteme o mrtvých. Stejně tak nyní čteme o krádežích zabezpečovacích zařízení na železnici a jednou budeme číst o mrtvých při nehodě.
Bylo kolem nich spousta nádražáků včetně četných strážních domků podle trati; dokonalé to třeba nebylo, tito všichni nemuseli mít vždy v popisu práce výslovně, že hlídají, ale hlídáni byli nejen zloději, ale i stav trati, vykolejené a utržené vagony a jiné nehody. Dnes není zabezpečené ani zabezpečovací zařízení ...
Kdyby po celou otevírací dobu v každé sběrně (s licencí) stál policajt a zjišťoval totožnost sběrače a prokazatelný původ kovu, vyšlo by nás to mnohem levněji. To by ale ze sběren a celého tohoto "podnikatelského oboru" pak už neprofitovali zákonodárci a úředníci. Možná by postačil i prostý zákaz výkupu za hotové, stačila by povinnost zasílat peníze na osobní bankovní účet na jméno shodné s předloženými doklady sběrače. Ale o zastavení sběru (rozuměj krádení, protože každá věc někomu patří) našim úředníkům přece vůbec nejde...
já bych je hnal, nesmyslné papalášské úředníky...
bylo by to asi dost nákladný, ale lepší mne nenapadá. Když můžou kamery hlídat dálnice, můžou i železniční tratě. Jsou elektrifikovaný, takže sloupů kolem, na zavěšení, je dost.
A kde by vzala vláda na církevní restituce, kdyby to vrazila do bezpečnosti na železnici.