Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Blatno povolilo průzkum vzniku jaderné skládky, dostane za to 4 miliony

Lidé z Blatna na Lounsku už nejsou tak jednoznačně proti geologickému průzkumu lokality pro případné vybudování hlubinného úložiště jaderného odpadu. Souhlas s průzkumem neznamená to samé co souhlas s úložištěm, přinese však obci miliony korun od státu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

baxaras170

Proti jadernému odpadu někde v podzemí může protestovat jen

naprostej hlupák. I kdyby tam vybuchla atomová bomba tak na povrch se nedostane absolutně nic. Nehledě na to že i kdyby jste v tom skladu žili celej život, nic by vám to tam neudělalo. A samozřejmě nejvíc to vadí lidem co hulej a cpou se uzeninama a pivem.

0/0
10.5.2012 8:08

trasprd

Znám pár lidí z Dukovan

a můžu vás ujistit, že jsou za elektrárnu za humny více než vděční. Do obce od ní tečou nemalé peníze, díky kterým si může dovolit mít vesnici jak ze škatulky (udržované chodníky, opravený zámek i s parkem, nové fotbalové hřiště, nový domov důchodců...). Navíc na elektrárně podstatná část vesnice pracuje.

Úložiště přináší podobné výhody, akorát je to daleko menší zásah do krajiny. Proto naprosto nechápu lidi, kteří úložiště ve své vesnici odmítají.

0/0
8.5.2012 21:04

Byl jednou jeden kral

byl bych prvni kdo by to podporoval

ted zije par set metru (mozna km) od haldy kde se desitky let vozila hlusina a struska z zelezaren (a ocelaren) ... myslite ze se tehdy nekdo nekoho ptal jestli to svinstvo muzou vozit na jeho dvorek ... houby ... vsichni drzeli hubu a krok

dnes se za PROZKUM ohledne absolutne bezpecneho a cisteho zarizeni plati vsem dotcenym

PS: schvalne by me zajimalo koliksetkrat vice "sviti" halda na mem dvorku proti sudu s jadernym odpadem ;o)

+1/0
8.5.2012 15:29

Pan Hrnek

Re: byl bych prvni kdo by to podporoval

dobře, že to můžete psát v podmiňovacím způsobu (byl bych první.....) Kdyby došlo na lámaní chleba, možná by se Váš postoj rychle změnil. Pro dobro věci, se můžete přestěhovat do dotyčných oblastí a svým hlasem podpořit myšlenku průzkumu a následného uložení................

0/0
8.5.2012 15:41

kodlx

nechapu

muze mi nekdo naznacit jak zhruba premysli lide kteri proti tomu kopou (myslim domorodce, ne ekofasouny z rakous). ja to nechapu. proste kdyby nekdo prisel ze nam za mestem postavi JE tak budu prvni kdo bude pro. Zadne exhalace narozdil treba od spalovny, desitky ba stovky pracovnich mist u jednoho z nejlepsich zamestnavatelu v republice po dokonceni, pred tim spousta prace pro lidi mene odbornych profesi. par melounu rocne primo do rozpoctu obce neni k zahozeni. kdyz to srovnam se skladkou pneumatik ktera co dva roky hori tak je to mnohem mene skodlive.

+5/0
8.5.2012 14:57

kodlx

Re: nechapu

kecam. i presto, ze byly ulice pokryte cernym popilkem tak vlastne nebyly podle hyeny prekroceny imisni limity (merene proti vetru od horeniste, ale co hlavne ze nebyly prekroceny, no ni?) ;-€

0/0
8.5.2012 15:01

Byl jednou jeden kral

Re: nechapu

houby ... JE na dvorku chci JA !!

zapomel jste na teplo na vytapeni zdarma, novou infrastrukturu, 10 let krasne placenych stavebnich praci ...

staci se zajet zeptat do Temelina, jestli je nekdo proti JET

+3/0
8.5.2012 15:25

ibmubuntu

Re: nechapu

Ja chci také jednu JE!

0/0
8.5.2012 17:30

JuraKot

Opad to není

Lidi už konečně musí pochopit, že to vyhořelé palivo není odpad, ale surovina.

Surovina, kterou neumíme zatím zpracovat.

Dříve byl odpad benzín, který se spaloval. Dnes je to vyhořelé palivo z jaderek!

+3/0
8.5.2012 13:26

jural

Re: Opad to není

Umime zpracovat. Technologie MOX. http://en.wikipedia.org/wiki/MOX_fuel

0/0
8.5.2012 13:36

petr.n_22

Re: Opad to není

Jo, jednou to bude mít cenu zlata.

0/0
8.5.2012 17:25

CeleronD

Za uvedenou částku za rok

můžou skladovat u mě v domě.

+1/0
8.5.2012 13:21

laduk

hm..

Dobrá zpráva, zbytek republiky dobrovolníkům z Batné děkuje ..

0/0
8.5.2012 11:44

cassul

Re: hm..

Jsou chytří, tak si to spočítali - bude kanalizace, budou cesty a teoreticky možná za desítky let bude někdy za fůru let na kraji obce malý uzavřený areál, kam jednou za čtvrt roku přivezou superbezpečný sud. Ve srovnání s běžným prasečákem nebo kravínem naprosto úžasně klidná a bezpečná věc...

+10/0
8.5.2012 11:55

A jedeme nanovo...

Re: hm..

Přesně tak!! R^

0/0
8.5.2012 12:01

username

Re: hm..

přesně. Navíc tam bude policie, bude tam několik míst pro větší zaměstnanost, těch víc lidí bude chodit do místních restaurací, nakupovat v místních obchodech atd.

0/0
8.5.2012 12:35

CeleronD

Je to opravdu Batná či Blatná ?

.

0/0
8.5.2012 13:23

Pajaentr

Sklad

Já bych si takovej sklad klidně nechal postavit za barákem. Mě je to absolutně putna, kde to bude stát. Radiace z toho unikat nemůže, ty kontejnery se taky poškodit nemůžou tak co.

+2/0
8.5.2012 11:16

Pravdu lze smazat, ne umlčet II

Re: Sklad

To máš těžký.

Do takové vesnice přijede Zelené komando se svoji nenávistnou zelenou propagandou, mimochodem finančně státem podporovanou, a vystrašený zemědělec se základním vzděláním jim na to pochopitelně skočí a úložiště v referendu odmítne ...

+2/0
8.5.2012 11:26

Stoura

Re: Sklad

Případně použijí zelení ostřelování ruční raketomety, jako při protestech proti stavbě reaktoru Superphénix ve Francii.

0/0
8.5.2012 11:55

petr.n_22

Re: Sklad

A pak se diví, že jsou nazýváni teroristy.

+1/0
8.5.2012 17:26

cassul

Re: Sklad

Co za barákem! Já chci jeden ten kontejner do sklepa! Vždyť to desítky jet hřeje asi na 60C - nemusel bych už nikdy topit, stačil by jenom nějaký výměník a ušetřil bych šílené peníze...

+1/0
8.5.2012 11:52

maruširi vr.14

Re: Sklad

Taky bych jeden bral.

0/0
8.5.2012 12:02

habr

Re: Sklad

Nefantazírujte a jednejte. Napíšte na úřad a o sud požádejte.

Jinak tu zbytečně pánové plácáte hlouposti. Kdyby vám za barákem mělo úložiště vzniknout, stříkali byste ze sebe i krev, aby byla šance, že tam nebude.

0/0
8.5.2012 13:41

jural

Re: Sklad

a proc? Absolutne cisty provoz a kdyz nahodou dojde k uniku, tak vzhledem k rychlosti sireni nuklidu v pevnem skupenstvi bude casu na akci na povrchu habadej.

0/0
8.5.2012 13:45

kodlx

Re: Sklad

vymenim skladku pneumatik za 5 takovych ulozist!

+2/0
8.5.2012 14:58

Bojkas85

Re: Sklad

To je blbost, ne? :-) Vesite mi buliky na nos? Pokud ne, tak beru dva, ten druhy na ohrev vody.. ;-)

0/0
8.5.2012 12:19

makacek

Re: Sklad

jeden z vyučujících na vš o tom mluvil jako o budoucnosti, takový menší kontejner, v betonovém krytu s výměníkem a můžete mnoho let topit. Je to šílená škoda energie. Do vesnice na sídliště a k domům vyvedené teplovodné potrubí (samozřejmě přes výměníky z úložiště).

0/0
8.5.2012 12:41

jural

Re: Sklad

to je sice pravda, ale ten kontejner s vyhorelym palivem zari. A docela dost. Kdyz to kolem Vas projede na vlaku nebo aute, tak nic, dokonce i kdybyste byl ridicem ci firou vlaku ci doprovodnou strazi, ale do sklepa to opravdu neni

0/0
8.5.2012 13:39

jural

Re: Sklad

jo, mimochodem, to, jak to hreje - tak to je tzv. zbytkove teplo.

Pokles jeho hodnot je v radu hodin exponencialni, a po odstaveni reaktoru (po zastaveni stepne retezove reakce) jsou to radove procenta tepelneho vykonu stepeni.

Kdyz neni zbytkove teplo nekolik prvnich desitek hodin odvadeno (nefunguji cerpadla chladiciho media) dojde k udalosti Fukusima. Cili vyvari se chladici medium, dojde k odhaleni palivoveho pokryti, ktere je ze slitiny Zirkonia. Pri zahrati na 1200 C slitina palivoveho pokryti reaguje s kyslikem a exotermicky se uvolnuje vodik.

0/0
8.5.2012 14:03

Byl jednou jeden kral

Re: Sklad

a dival jste se uz na Aukro ???

0/0
8.5.2012 15:31

slapr

Re: Sklad

taky si říkám, že obec, která to povolí, si znásobí rozpočet a skládka bude obtěžovat mnohonásobně míň, než kdejaká továrna

0/0
8.5.2012 11:54

AAA3

nechceme uloziste

nechceme bridlicovy plyn, nechceme vetrniky, nechceme pole pokryta fotovoltaikou, nechceme nove prehrady, nechceme mesicni krajinu severoceskych uhelnych dolu, nechceme prolamovat tezebni limity, nechceme zavislost na ruskem plynu

... tak co teda vlastne ku*va chceme... ?

+6/0
8.5.2012 10:58

Pravdu lze smazat, ne umlčet II

Re: nechceme uloziste

svítit a mít se strašně dobře ... ;-D

+3/0
8.5.2012 11:01

maruširi vr.14

Re: nechceme uloziste

Chceme ráj na zemi. Kvetoucí krajinu, ve které pečení holubi létají rovnou do huby a podle Sobotky, Škromacha a dalších to budeme hned po příštích volbách mít ;-D

+2/0
8.5.2012 12:04

kodlx

Re: nechceme uloziste

tak jsou "lidi" co se na telku muzou divat klidne pri svickach.

0/0
8.5.2012 14:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.